2025. Január 11. Szombat - Ágota

Mazda 323

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


mazda-auto.hu | 2010-11-24 15:05 Thomasface részére

Hidegebb időben a kipufogóban összegyűlt kondenzvíz, illetve később a katalizátor által termelt vizgőz jól láthatóan tud távozni. Ha nincs túlfogyasztás, akkor az csak vízgőz lehet.

Thomasface | 2010-11-24 13:23

Tiszteletem!
Kérdésem lenne, hogy 323f BA 1,5-ös mazdám reggeli első indításnál(főleg hidegebb időben) füstgépeket megszégyenítő módon ereszti fehér, benzinszagú füstjét kb. 10 másodpercig.
Hengerfejtömítést már cseréltünk(bár semmi hibát nem láttunk se azon se a hengerfejen).
Reggel levettem a leömlő hővédőjét, és mintha benzin csordogált volna rajta ki indításnál.
Ez miért lehet? Túl sok benzint kap indításnál? Nincs túlzott fogyasztásom se vízből se olajból se benzinből.
Előre is köszönöm a válaszokat!

mazda-auto.hu | 2010-11-24 10:27 lacke1 részére

Az 1,6-osok már elvileg EURO3-asok. A korrózió korábbi sérülések és gazad függvénye is. Egyébként nem igazán jellemző. A gyári szíjat 150000 km-enként kell cserélni, de 8 év után már javasolt. A gyári vízpumpát viszont jobb békén hagyni, mint pl. helyette egy esetleg silányabb utángyártottat beszerelni. Mi a fontos? Korábbi karbantartások igazolása, hogyan használták, sérülések? Gyári hibák nem nagyon vannak, illetve azokat még garancián belül orvosolták.

mazda-auto.hu | 2010-11-24 10:18 Mizi 18 részére

Ezer dolog lehet. Gyújtás, tömítetlenség, üzemanyag ellátás, hőmérséklet szenzor...stb.

mazda-auto.hu | 2010-11-24 10:12 casio részére

Akkor igen. Ezért jó ilyenkor az alvázszám megadása. Akkor tévedés kizárva. Köszönjük a visszajelzést!

mazda-auto.hu | 2010-11-24 10:11 PEPE részére

Egy autóban, különösen ha karburátoros, a hidegebb időszakban lehet benzin szagú a motorolaj. Méginkább igaz ez ha rövidebb utakra van használva. A benzinpumpához árához alvázszám szükséges.

lacke1 | 2010-11-23 22:01

Tisztelt mazda-auto.hu
Kérdésem a következő lenne, találtam egy 323 2001.05. 1.6 típus benzinest 98 LE viszonylag olcsón Németországban és tudni szeretném, hogy ez a motor euro 3-as besorolású -e?
Valamint tudni szeretném ennél az autónál mennyire kell a korróziótól tartani leszámítva a hátsó sárvédőket?
Illetve melyek a legfőbb figyelendő szempontok egy ilyen kocsinál, 126e km van benne.
Még egy utolsó kérdés, milyen gyakran kell cserélni ennél a típusnál a szíjat és a tartozékait (feszítők, vízpumpa)

Mizi 18 | 2010-11-23 20:46

Hello!Mazda 323 1.3 GLX 90-es évjáratu.Mi van olyankor,ha dadog a motorja? Légyszives segitsetek nekem!

casio | 2010-11-23 19:09 mazda-auto.hu részére

Köszönöm szépen az informáciot!
Lehet rosszul adtam meg a tipusát mert itt kellett cserélni az vezérműszijjat is!Sorry am cakum- pakk 60000ft ba került! eltünt a vizmpumpa lapátról a lapátok!

PEPE | 2010-11-23 17:30

Üdv. Mindenkinek! Olyan jelenséget tapasztaltam, hogy nagyon benzin szaga van a motorolajnak! Én tippem az hogy a benzinszivattyú membránja szakadhatott ki! 2 hónapja cseréltem olajat! Típus 323f 1.6os karburátoros, kérdésem az lenne hogy jól okoskodok-e illetve, mennyibe kerül egy szivattyú! Választ előre is köszönöm!

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Mazda Furai

Ajtók száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4563, 1956, 977 mm

Tengelytávolság: 2790
Ülések száma:   2

Háromtárcsás RE20B alapú wankel elvű motor  
Bolygódugattyúk száma: 3
Motorbeépítés:   középen hosszában

Szívómotor

Sebességfokozatok száma: 6 fokozatú félautomata. 
Kamratérfogat (cm3):   3 x 654 = 1962       
Változó hosszúságú szívócső rendszer
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 450/9000 
Nyomaték (Nm / 1 min): nincs adat

Gyorsulás 0-100 km/h: <4 mp

Végsebesség: ~290 km/h

Az egyetlen működő példány a TopGear showműsor epizódjának készítése közben 2008-ban kiégett.

Több autó