2024. December 28. Szombat - Kamilla

Mennyire megbízható a Mazda 6?

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


Oszi | 2007-07-20 21:50

A nagykerek csak nyaron van rajta es telire a gyari 15-os van.Van ismeros akinek 18-as felni van rajta immar tobb mint 80eKM-ota es semmi baja a kormanymuvenek.Nem nekem kellet volna fizetni a vizsgalatot!A kiegyenlito tartlyban levo szint egyezet azzal a szintel amivel bevittem azaz 2ujnyival a min jelzes alatt!Azert nem en csinalom az automat mert nincs hol csinaljam,szerszamom sincs,es nincs kedvem vele foglalkozni:) es persze a garancia sem utolso szempont:) Semmi kulonos nagy bajom nincs a MIrai-val csak nem ertem hogy miert kell veluk tobbszor veszekedni a kedvezmenyekert es a szolgaltatas minosegert.Ja ha valami garanciaban cserelheto mert rossz ,akkor ne nekem keljen mar erte konyorogni,mert ha rossz valami akkor jar a csere minden kerdes nelkul.Rosszul latod a dolgot mert en es a csalad tobbi tagja nagyon szereti a mazda 6-ot amit mi sem bizonyit jobban mint az autoink szama es markaja :)Holnap folytatom mert most jottem meg Belgiumbol.143 Le dizelnek a vezeto oldalon leveo kilincse lotyog es az antenna is eltort a menetszeltol :)

Gume | 2007-07-19 22:07

Hali! Rég volt téma az olajszint, kicsit feleleveníteném.. Próbáltam keresgélni a régi válaszokban, de nem egyértelmû. Van egy 2004-es DPF nélküli dízel 6-osom és amikor meg akartam most mérni az olajszintet, akkor a pálca mérõ (lapos) részén végig olaj van. Lehetséges ez? Amit látok az nagyon híg, nem lyan amit a régi kocsimon láttam. 15.000 -rel vagyok túl az olajcserén, rátültve nem volt. 60.000 sincs még a gépben. Lenne egy másik kérdésem is, mégpedig az, hogy a jobb lesõ kerétõl kb. 20 cm-re be és elõre megállás után látok valami csöpögést. Ez lehet a légkondi kondenzvize? Köszi!

gasolina | 2007-07-15 15:56

Oszi! Te ugyanolyan kritikus vagy az autódat szervizelõkkel szemben,mint én.Sõt,a Mazdával kapcsolatban is kb.ugyanolyan elvárásaid vannak,mint nekem.A 6-os valóban nem tökéletes autó,de például nekem-annyi sok próbálkozás után-eddig a legjobb..hozzátéve gyorsan,hogy nem volt még Mondeom..:-)Ennyit elöljáróban,hogy már nehogy azt hidd,hogy kipécéztelek magamnak,aztán szórakozásból irogatok.Reflektálva a válaszaidra:1.Azért,mert TÜV-engedély volt a kerekekre,az nem azt jelenti,hogy nem tuning-méret.Eltér a gyáritól,ezért te is tudod,hogy hosszú km.-ek alatt jelentõsebb igénybevételt jelent a futómûnek,és a kormányszerkezetnek is ! Eddig birta,most kér egy újat.A sárvédõivekrõl most ne is beszéljünk,mert összefüggés itt is van a korrózió és a kerékméret között.Ha meg peremezve van,az is lehet oka.2.Az elõzõ témához kapcsolódva:ne vicceljünk már ezzel a kormányfelújitós bulival.Ha továbbra is ezekkel a kerekekkel használod az autót,ne add alább a gyári újnál,esetleg-mint korábban irtam-egy jó bontottnál.Igaz,ez utóbbi némely utánjárást és körültekintést igényel,de állitom,hogy jobban jársz annál,amibe belenyúltak.A gyakorlat egyébként engem igazol eddig,de kivárom,hogy mikor látod be.Nem tudom,miért nem lehet más szivásából tanulni,nem erre jó a fórum? 3.Ha biztos voltál a dolgodban,élhettél volna a fagyálló-bevizsgálással,de nem voltál biztos a dologban,ezért nem akartál fizetni nyilván a vizsgálat dijáért? Nem igy történt véletlenül? Jól is tetted,kidobtál volna egy halom pénzt a semmiért.Az pedig,hogy kevesebb lötyi lett számlázva,azt jelenti az én olvasatomban,hogy nem engedték le az egész hütõközeget,maradt még a rendszerben.Én is jártam már igy egy Astrával,aztán mikor szóltam miatta,akkor nagyobb megbontással ugyan,de leeresztették az egészet...Szerintem a lényeg,hogy nem többet számoltak fel,mint általában,no meg hogy jó legyen a fagyáspont.4.Szerintem egy autószerelõ soha nem lehet elégedett a kocsijával,ha nem maga csinálja.De van,ami neked sem megy,vagy gari miatt nem mersz hozzányúlni.Ilyenkor vagy rájuk hagyod,és megbizol bennük,vagy ott állsz és okoskodsz,amitõl biztos nagyon meg fognak szeretni.Nehéz lehet neked,ezt elismerem.5.Igényed,miszerint a pénzedért szolgáltatást vársz,abszolút jogos.De hozzátenném,hogy ez egy játék onnantól,hogy megvetted az autót.Vannak játékszabályok,amik ránk vevõkre is vonatkoznak.Például meg kell adni az esélyt,hogy segitsenek.Õk is emberek,és lehet rossz napjuk.De az is lehet,hogy tényleg nem találják egy ideig az okot.Én hiszem,hogy nem akartak téged a Mirainál átverni,hiszen miért érné meg nekik,hogy elveszitsenek egy "kis flottát" ? Az igazi üzlet nem a kocsi eladása,hanem az ügyfél megtartása,a szervizek dijai.Te és én lennénk elvileg a legjobb ügyfél.Visszük az autót minden marhasággal,és költünk rá.6.Könyörgöm,legyél már egy kicsit lojális a márkával és a szervizzel szemben.Én azelõtt renault clio fórumot is olvasgattam,de ott mindenki imádta az autóját az összes betegségével együtt.Nem emlékszem rá,hogy pellengérre állitottak volna egy szervizt is,mindenütt voltak jó és rossz tapasztalatok is.

Oszi | 2007-07-15 05:26

Nem tuningolom az autot,hanem ezzel a kerekkel vettem nemet TUV-engedelyel.Nem varok el en toluk semmi extra dolgot csak kicsit szarul esik hogy annyi penzt hagyunk ott naluk es megsem ugy becsulnek meg ahogy az elvarhato lenne.Lopas?nem allitottam hogy loptak volna,de teny hogy 3L fagyalo es 2Liter deszt viz van a szamlan ammi osszesen 5Liter a rendszerben talalhato 9L-el szemben.Es mikor rakerdeztem tulok akkor csak hebegtek-haboktak stb.Majd elo altak vele hogy vesznek le mintat az autombol meg az altaluk hasznalt fagyalobol es elkuldik vizsgaltra.Nem kell elkuldeni semmit,csak legkozelebb legalabb toltsek fel maximumra ha mar leszamlazta ,volt a valaszom aztan nagy csond.(ja es ravolt irva a kiegyenlito tartalyra hogy 2005.10hoba -30C-ra beallitva a szervizen meg 2006.1-ban vittem).De ha nagyon szeretned akko meg irhatok tapasztalatokat,bar en nem szerettem volna mindent leirni,mert akkor mar tenyleg fikaznam oket,az pedig nem celom,meg mindig)tettek ok jot is rosszat is,csak nem mindegy hogy kell-e vitazni a joert ennyi auto utan.Es igen az a jo szerviz aki ugy szedi ki belolled a penzt hogy eszre sem veszed hogy nem jartal jol :)csak az a kulonbseg hogy autoszerelonek tanultam es dolgoztam szervizbe ugyhogy nagyon jol tudom hogy mire kell figyelni!

gasolina | 2007-07-14 01:30

Oszi! A beszólás a tiéd volt,én csak hozzászóltam.Sajnálom,hogy ilyen rosszul birod a kritikát.Az elmúlt héten külföldön voltam,nem olvastam a fórumot.Most visszaolvasva,a következõket szeretném megjegyezni:1.Szégyellem nagyon,de nekem tényleg csak egy darab hatosom van,viszont pont ebbõl kifolyólag nem tehetek több pénzt nálad az illetõ cég zsebébe.Tehát nem hiszem,hogy a pénz mindent megmagyaráz.Ha csak a pénzrõl szólna a dolog,akkor neked lenne a legjobb dolgod,hiszen egy tucat autó után fizettek.2.Ha azt állitod,hogy neked leszámláznak olyan dolgokat,amiket nem is csináltak meg az autón,akkor te nyilvánosan lopással vádolod meg a céget,ami veszélyes játék.Veszélyes,mert neked kell bizonyitanod,hogy téged megloptak,márpedig ezt egyszer sem merted bevállalni.Ha pedig nem vállalod be,akkor ez az egész rágalmazás és lejáratás,mint már irtam korábban.3.Engem személy szerint abszolút nem érdekel,hogy adnak-e kedvezményt a klubtagságra,vagy bármi másra.Engem az érdekel,hogy jól megcsinálják az autómat,és ezért fizetek.Eszembe nem jutna ezért máshova menni.Nyilván neked sem,csak megjegyeztem a dolgot.4.Az hogy ki mennyit ért kettõnk közül az autókhoz,az részletkérdés.Ugyanis nem szakmai,hanem morális kérdésekben van vitám veled.Továbbra sem tartom tisztességesnek ezt a hozzáállást,hogy kihajtod az egyik szervizbõl a garanciális megoldásokat,miközben csak rosszat irsz róluk,és eljársz közben máshova szervizeltetni a kocsit.Mondjuk járhatnál akár három helyre is tõlem,csak nem tudom,hogy miért vársz lojalitást igy bárkitõl is? Ezen is gondolkozz!.5.Kormány-ügyben jó lenne belátnod,hogy ez új,gyári kormányt megérdemelne az autód,olyan sokat szenvedett szegény a méretes papucsok alatt már...Mert tuningolni lehet,de ebben az esetben is be kell vállalni néhány dolgot.Oszi,te mit vállalsz be? Egyébként,hogy leslie kérdésére is válaszoljak:Igen,én Mirai-nál vettem az autót.De volt elõtte 323-asom is,amit nem náluk,és mégis õk szedték gatyába.Meg volt 3-asom is,amit másik bp.-i kereskedésben vettem,aztán sz.rtak a fejemre,mikor baj volt.

Oszi | 2007-07-13 22:02

Tranyos:orulok hogy bevalt.Fustolesre visszaterve:fogyasztasod hogy alakul?not vagy ugyan annyi mint volt?gyengebb az auto?Visszapillantobol latot fust nem mindig fedi a valosagot,pontosat csak egy hibaolvasas vagy egy meres adhat.Amugy meg pont az elozesnel lehet csak igazan nagy fustoles mivel hirtelen nagygazt adsz es akar meg vissza is valtasz 1-2ot.allo helyzetben beultetsz valakit es te meg hatul figyeled a kipufogot majd a kolega hirtelen gazt ad.lehetoleg nem tul homokos,poros betonon :)

Oszi | 2007-07-13 17:53

Nyaralni mesz?Vagy valami gond van a forummal???

mazda-auto.hu | 2007-07-13 14:58

Felhívjuk kedves honlap és fórum látogatóink figyelmét, hogy Július 27-ig nem áll módunkban válaszolni, illetve hozzászólni a fórumon. Szervíz árajánlat, vagy alkatrész árra vonatkozó kérésekre a lenti Szervíz linken "keresztül" tudunk válaszolni.

mazda-auto.hu | 2007-07-13 08:03

A kis gázadást és a kis fordulat nem ugyanaz. Oszi helyesen írta, nagy gázadás, fõleg kis fordulaton okozhat füstölést, de normál (fokozatos) gázadás nem. Tényleg érdemes lenne egy diagnosztikát végezni, esetleg a befecskendezõ (common rail) alátétek "elõéletének" utánanézni. stb...

tranyos | 2007-07-12 18:43

Igen én vettem meg a rugókat és nekem bejött. Bár valóban nagyon szép az autó a rugóval és a 18" RX-8 felnivel, de tényleg nem ezekre az utakra való. Pályán kitûnõ! Visszatérve szóról szóra úgy van ahogy írtad Oszi. Kis fordulaton is füstöl, szórja a pór az úton és a kipufogó teljes keresztmetszetén jön a füst. De ez nem egyszerûen, alig merek elõzni mert az árokba hajtanak a mögöttem lévõk. Nem DPF-es, 2003-as. Mit gondolsz?

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Mazda3 MPS BL 2009-

Ajtók száma:     5
Ülések száma:     5
Hossz./szél./mag.: 4505/1770/1460 mm

Tengelytávolság: 2640 mm

Hasmagasság: 145 mm

Saját tömeg: 1460 kg

Légellenállási együttható: 0,32 cw

Hengerelrendezés:  soros

Turbófeltöltő.   
Hengerszám:     4
Motorbeépítés:   elöl, keresztben

Nagynyomású, közvetlen benzin befecskendezés.

Sebességfokozatok száma: 6 
Lökettérfogat (cm3):     2261
Furat / löket (mm): 87,5 / 94   
Sűrítési viszony:  9,5:1   
Hengerenkénti szelepszám:     4
Szelepvezérlés típusa:   változtatható Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     260(191)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min):     380/3000

Gyorsulás 0-100 km/h: 6,1 mp.

Végsebesség: 250 km/h

Több autó