2025. Január 15. Szerda - Lóránt

Mazda6

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


robeg32 | 2016-02-16 11:52 gabi6891 részére

Én Mazda kereskedésben rendeltem kerékagyat, de mint utolag kiderült meg lehetett volna probàlni  ,hogy megkérdezem az alkatrész OEM /gyäri/ szämät és eliveleg az alapjän meg tudja  rendelni a Bardi/Lang/Unix kereskedök mindeggyike és ha van kedvezményed akkor az ugy olcsobb.-> én nem probàlkoznék hasznàlt kerökaggyal.

mazda-auto.hu2 | 2016-02-16 11:51 agoston66 részére

Az a lényeg, hogy szakember lássa, Ő tudni fogja, hogy miket nézzen meg vásárlás előtt. Semmi extra vizsgálatot nem kell végezni, csak a szokásos motor, karosszéria, futómű kormánymű stb.

gabi6891 | 2016-02-16 11:34 Borla részére

Megemeltük, nem egyszer, látszik hogy a tárcsának van ütése! De ez már nem az első tárcsa ami elment! szóval biztos nem veszek feleslegesen még 1 garnitúrát amíg a gyökér ok meg nincs! 

Egy olyan kérdésem lenne hogy Kerékagy beszerzésében valaki tudna segíteni? Mert Magyarországon nem nagyon sikerül csak bontottat…. 

Borla | 2016-02-16 10:30 robeg32 részére

Nyilván lehet laboratóriumba is vinni, ha az egyszerűbb, mint felemelni az autót a saját emelőjével és megforgatni a kereket.

robeg32 | 2016-02-16 10:24 Borla részére

Meg lehet probàlni , de ha van 1 méröora az a biztos véleményem szerint.

http://ebcbrakes.hu/fek-pulzalas.html

 

Borla | 2016-02-16 09:14 robeg32 részére

Könyörgöm, emeljük meg és forgassuk meg! ….  :)

Borla | 2016-02-16 09:14 robeg32 részére

Semmiképpen nem hagynám ki a legegyszerűbb momentumot, a megemelést és a kerék forgatásával az esetlegesen meglévő ütés ilyen módon könnyen megejthető ellenőrzését. Nem az első eset lenne, amikor egy szinte jelentéktelen és relatíve olcsó hiba miatt a fél autó kicserélődik egy vagyonért. S érdemes utána nézni a levétel nélküli, a helyén történő tárcsa szabályzásnak.

Ha a rázás frekvenciája sebesség, azaz kerék-fordulatszám függő, az is a tárcsahibára utal. Lehet az félig szétesett futómű, kihullott szilentek akár, sok durva dolgot tud csinálni természetesen, de egyet azért nem fog: rázni egyenletes frekvenciával. Mert fékezéskor ha egyszer bele fekszik másfél tonna a megfékezett kerékbe, az nem fog “visszerezegni”, esélye sincs – csak ha a fék maga az, amely egyenetlenül fog. Mert a tárcsa üt, mert a tárcsa nem egyenletes vaságságú, mert a felülete nem egyenletesen tapad a teljes kerületen, stb. Az tud sebességfüggő frekvenciával rázni, márkafüggetlenül.

Egy felemelés és megforgatásos ellenőrzés az alap. Kíváncsi lennék rá, milyen eredménnyel jár.

robeg32 | 2016-02-16 07:04 Borla részére

Valhol mär vàrtam,hogy 1x valaki elöjöjjön egy ilyen problémäval. Nekme egy 2009-es Mazda 6 GH-m van és hasonlo problémäm volt/van.Viszont sajnos az ältalad leirtak alapjàn a dolog összetettebb annäl, hogy egy tärcsa vagy betétcsere megoldanä véleményem szerint. Nekem is vibràlt fékezénél a fékem ill. a kormäny is räzott hozzä./Ausztiräban élek és amikor jöttem le egy két komolyabb hegyröl -2000 m-röl – akkor egy kicsit veszélyesnek talältam/ Itt kérdeztem elöször én is a forumban, hogy mi lehet a megoldàs. A mazda-auto ajànlàsa alapjän megnéztem a féknyereg csuszkäkat ,mert elvileg ha be vannak rägodva akkor vibrälhat , tény ez igy van. Sajnos kivettem bezsiroztam ill. késobb ujjat is tettem bele → nem segitett! Aztän jött a szilent csere az also lengökar belso szilentjein, mert a külsöt csak lengökarral eggyütt lehet cserélni –  Mo-on amugy a Bardi/Unix/Lang  alkatrészkereskedö hälozatoknàl kb 90000 huf egy also lengökar db-ja, a felsö kb 45000. Szoval kicseréltem a belsö also szilenteket préSeléssel-> 2-3000kmk utän visszajött  a remegés. Nem irnäm le, hogy még hànyszor voltam Mo-on szervizben,de cseréltem ezutän még kerékösszekötöt külsöt-belsöt, kutyacsontot ill. uj Brembo tàrcsàkat ill betéteket tettem fel.Hozzàtenném még, hogy uj gumikat tettem fel most télre /Toyo/ és minden szerviznél szabälyoztattam felnit ill. mindig ällittattam a futomüvet ,hogy ezek meghibàsodàsi lehetöségét is kizàrlyam. Ezek utän is megmaradt a ràzàs. /Ideges is voltam amikor kb 2000km utän a Brembo fék eljezdett ràzni/. Aztän több szerelövel valo egyeztetés utän meg lett mérve a kerékagy ütés és sajnos kiderült, hogy a bal elsö kerékagy 170 mikront üt. A jobb oldalinàl ez 30 mikron volt, ha 50mikron alatt van ez az érték akkor jo. Ezutän kerékagy csere→ sajnos csak Mazda kereskedönél lehet kapni kerékagyat /kb 45000/ ugy,hogy ausztriàbol!! rendelték egy központi raktàrbol . Szoval agycsere+csapàggy csere + a Brembo tàrcsàkat ledobtam és Ate bevonatos tàrcsàkat tetettem fel. Nah azota mentem vele kb 2500km-et és azota nem remeg, de a kormänyom még mindig beremeg/ nagy sebességnél ràz – a szerelöm aki egyben unokatesom is azt mondta ,hogy tul érzékeny vagyok:) /persze ez nem igaz/ – egy bizonyos km megtétele utän. Ugyhogy most ha legközelebb megyek Mo-ra akkor kicseréltetem az also-felsö lengökarokat. … és mi lesz ha ez sem segit→ utolso lehetöségként még ott van a féltengely csere. De ennyire nem akarok elöre menni, mert annak db-ja kb 200 és ha azt cserélni kell akkor inkàb eladom az autot /vagy veszek bele hasznàltat/. ---Nem akartam nagyon bö lére eresztenia  mondani valomat,de szerintem ez mindenkinek egy hasznos lessens learnd lehet a fent leirtak.Üdv Gäbor

pusi65 | 2016-02-15 21:45 gabi6891 részére

Ha fogja a kereket a fék, az egyből kiderül. Felemeled és kézzel forgatod, vagy 2-3 km után megfogod a felnit, és ha meleg, az nagy baj. Egyébként a fékek elhanyagolása bizony ezt eredményezheti. Megég a tárcsa, vetemedik és kész. Tisztítani és (fék)zsírozni kell a megfelelő részeket.

gabi6891 | 2016-02-15 21:33 Borla részére

Én is textar tárcsát tettem rá,  textar betétekkel...  lassú tempónál ha enyhén fekezek érzem hogy a lábam alatt le fel jár a pedál,  de mivel az előző tárcsát is szabalyoztam,  új betéteket kapott.  És mégis elő jött a probléma. Nem hiszem hogy belemegyek egy harmadik cserébe szabalyozasba...  Más gond lehet..  Ha ragad mondjuk a fekmunkahenger és nem old ki az a tulmelegedes okozhatja hogy 2-3 hét után eldeformalodik a tárcsa?  És ezt hogy a legegyszerubb megnézni?  Vagy ezt érezném?  Álljak meg kézi fékkel és ha meleg az első tárcsa akkor valószínűleg szorul??  

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Monteverdi Hai 450 SS 1970.

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4343, 1788, 1021 mm

Tengelytávolság: 2548 mm

Hasmagasság:

Gumiméret elöl: 205/70-15

Gumiméret hátul: 225/70-15

Saját tömeg: 1247 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok (Chrysler Hemi)

Szelepek száma: 16

Furat/löket: 107,95/ 95,2 mm

Sűrítési viszony: 10,25 : 1   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt, hosszában

Tüzelőanyag ellátás: Dupla négytorkú karburátorok

Sebességfokozatok száma: 5 (kézi ZF)

Hajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3):     6974    
Szelepvezérlés típusa:  
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     450 (335,6) / 5000
Nyomaték (Nm / 1 min):     664/ 4000

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,9 mp

Végsebesség: 290 km/h

Több autó