2025. Január 16. Csütörtök - Gusztáv

Mazda6

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


geszti | 2016-01-08 01:48

Üdv mindenkinek!

A Fórumtársak segítségét kérném, adott 2003-as 5 ajtós mazda6. Az anyósülés előtt lábtérben műanyagborítás (szemközt alsó) hiányát vettem észre mikor ott ültem pár napja. ez közvetlenül a lábfejnél van. ahogy látom 3-4 csavar tartotta. Emögött van két kisebb tartály. egy műanyag és egy fém, mint az olajszűrő. Mik azok? egyik lötyög a baloldali, ami műanyag. Ezt takarná, takarta volna, de úgy tűnik egy szervíz vagy a légzsák visszahívás folyamán ezt valaki elfelejtette visszatenni. Kérnék valakitől egy fényképet, hogy milyen burkolat volt ott erdetileg. Illetve, hogy ha valaki tudna nekem segíteni a pótlásban azt megköszönném!

pusi65 | 2016-01-07 19:37 toth0413 részére

A kijelző pontossága-hitelessége sajnos nagyon gyenge. Ráadásul legalább 50-100 km megtétele kell városban ahhoz, hogy valamelyest közelítsen a valóshoz az érték. Nincs jobb az állandó "kattanásig teletankos" mérésnél. 

toth0413 | 2016-01-07 19:14

Még csak a héten fogom az eneos olajat beletenni de ezek a tippek jók és köszönöm. A deklit nem néztem még de meglesem mindenképp :) annyi még hogy most volt akku csere és észre vettem hogy a kijelzőn városba 14.5 az átlagfogyasztás. Eléggé megnőtt. :(

pusi65 | 2016-01-07 18:49 toth0413 részére

Ha eszi, akkor az elégve a végén pufog ki. Szerintem a legkisebb ráfordítástól kell indulni. Henger kompr.méréssel nagy százalékban meg lehet állapítani a hengerek állapotát. Megmérte már valamelyik viccesebb szerelő? Ha nem egyformák, eresztenek, nem tartják a nyomást, akkor egy 6-8 ezer forintos Engine restorer csodalötty hasznos dolog. Kipróbáltam régi autón és a sok piacon lévő kétes kotyvaszok között ez működni látszik. Ha ez segít, akkor vagy marad így, - nagy eséllyel sokáig jó lesz - vagy egyszer egy ráérős időben lehet dug.gyűrűket cserélni -  Ha jók a hengerek, akkor egy ezer ft-os szimering felújító (visszapuhítja a szelepsz.sz.-et) adalékkal próbálkoznék. Ha ez eredményt hoz, akkor nyárra be lehet tervezni a tényleges cseréjüket. Biztos, hogy nem máshol folyik el? Az alsó dekli textiles és jól be tud inni 1-2 litert anélkül, hogy a földre cseppenne! Na és a jó olaj... :)) Hogy eszi a Mobilt, Eneost, ? Motorcserét csak a koporsó betemetése után kellene...

toth0413 | 2016-01-07 17:55

Még annyi, hogy a szerelő szerint nem érdemes szétszedni a motort mert az kb 110 ezer lenne és 50% az esély arra, hogy motorcserés. Ő új motort tanácsolt de az meg kb 35o ezerbe állna meg és az is lutri.

toth0413 | 2016-01-07 17:52

Üdv mindenkinek. Kb 2 hónapja vettem egy Mazda 6 1.8 benzines autót. A vásárlást követően azonnal cseréltem olajat-olajszűrőt, amelynek során 10w40 Castrol olajat kapott. A használat során 2 hónap alatt mentem vele 2800 km-t városba és pályán vegyesen. Ezt követően azt vettem észre, hogy a nivó pálca alját érte az olaj ami nagyon aggasztott. Azonnal öntöttem is rá olajat nehogy csapágyas legyen. Elvittem több szerelőhöz, ahol mindenki mást mondott. Hidegbe figyeltem a kékes füstöt indításnál de nem volt. A kocsi alatt olajfogyást sem tapasztaltam. A kocsiba a km állás 194 ezer bár elég hihetetlen. Szervízkönyve az nincs sajnos. Többen azt mondták hogy a gyűrűk vannak oválisan kikopva azért eszi ennyire az olajat. Sok fórumon olvastam és elég sokan ajánlottak Eneos olajat adalékkal, ami orvosolhatja a problémát. Szeretnék tanácsot kérni hogy mitévő legyek. Köszönöm

mazda-auto.hu2 | 2016-01-07 17:30 Rames részére

Csak be kell nyomni az olajbeöntő nyíláson, vagy esetleg előtte néhány deci langyos olajjal összekeverni, és úgy beönteni. Ezután egy 5 percig kell üresen járatni a motort, és kész. Az nagyon fontos, hogy utána legalább 1.500 kilóméterig nem szabad az olajat lecserélni.

mazda-auto.hu2 | 2016-01-07 17:26 Rob84 részére

Rendelni lehetett volna, de már a központnak sincs ehhez, csak a DPS-hez lehet rendelni. Német nyelvűt tudunk adni, mert az van nekünk, és azért fizetni se kell.

Mdk | 2016-01-07 16:37 mazda-auto.hu2 részére

Köszönöm válaszát e szerint megpróbálom rendbe rakni az alapjáratot. 2. Olyanpkat állítottam be ami észrevehető volt egy laikus számára úgy mint óra, rádió, átlagfogyasztás. Köszönöm.

mazda-auto.hu2 | 2016-01-07 16:11 Mdk részére

1. Lehetőleg országúton, kihuzatni 3000-ig, majd teljes lassulásig motorfékezni, és meg fog javulni.

2. Ha be lettek állítva, akkor már semmit.

3. Igen az akkumulátor hibának nincs köze az autó hibájához, csak ha gyenge az akksi, az tud olyanokat produkálni, amire azt gondolják, hogy a kocsi hibája.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Ferrari 288 GTO 1984

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4225, 1850, 1150 mm

Tengelytávolság: 2450 mm

Hasmagasság: 120 mm

Saját tömeg: 1160 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok

Szelepek száma: 32

Furat/löket: 80 / 71 mm

Sűrítési viszony: 7,6:1

Turbófeltöltő: 2 db IHI turbó, 2 db levegő-levegő köztes hűtő   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt

Benzin befecskendezés

Sebességfokozatok száma: 5 
Lökettérfogat (cm3):     2855     
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     400(294,6)/ 7000
Nyomaték (Nm / 1 min):     496/ 3800

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,8

Végsebesség: 305 km/h

Több autó