2024. November 29. Péntek - Taksony
Mazda6
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
Mazda Takeri, az új Mazda6.
Grammok, grammok, kilogrammok...
Lengéscsillapító és rugó beállítás, futómű hangolás. Haladóknak.
Az APEX éltömítések evolúciója.
Közvetlen befecskendezés.
Friss topikok:
Mazda szerviz előélet lekérdezése Kérdések Mazdáról a szakértőnek Mazda5 Mazda3 Még több fórum téma
Mazda RX-8 2002-2012.
Ajtók száma: 2+2
Hosszúság, szélesség, magasság: 4430/1770/1340 mm
Tengelytávolság: 2700 mm
Ülések száma: 4
Hengerelrendezés:
Kéttárcsás wankel elvű motor
Bolygódugattyúk száma: 2
Motorbeépítés: elöl, hosszában
Szívómotor, szekvencionális befecskendezés
Sebességfokozatok száma: 5, vagy 6 kézi
Kamratérfogat (cm3): 2 x 654 = 1308
Sűrítési viszony: 10,0:1
Változó hosszúságú szívócső rendszer
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 192 (141)/7000, illetve 231 (170)/8200
Nyomaték (Nm / 1 min): 220/5000, illetve 211/5500
Gyorsulás 0-100 km/h: 7,2 és 6,4 mp.
Végsebesség: ~223, és ~235 km/h
Több autó
Atis256 | 2014-11-12 18:10
Tisztelt Fórumtársak és Mazda Autó!
A következő jelenséget tapasztalom a 2007-es 143Le-s Diesel 6-osomnál:
Üreseben alapjáraton járó motornál, valami nagyon halvány ciripelő hangot hallok.
Véleményem szerint a kocsi vezető oldalán a motortérből érzékelhető.
A hang eddig nem volt érzékelhető. Elsősorban nem üzemmeleg motornál hallatszik, de melegen is hallható.
A kocsiban 2 ezer km-rel ezelőtt lett komplett vezérmű cserélve valamint hosszbordás szíj, befecskendező alátét és olaj+szűrő. A bordásszíj csapágyai ellenőrizve lettek és azok a másik oldalt vannak. A teljeseítménnyel nincs gond, fogyasztás 6,5-7liter vegyesen, a DPF 185km-enként regenerál, jól indúl és váltó/kuplung is jól működik.
Tipikus kettőstömegű lendkerék csattanás, rángatás nem érzékelhető.
Valós 128ezer km van a kocsiban.
Annyit vettem észre, ha a kuplung pedált benyomom a holtjáték erejéig, azaz szinte ráteszem a lábam a pedálra a nyikorgó-ciripelő hang megszűnik. Ha elengedem, akkor kb. 5 másodperc múlva újrakezdi.
Lehet esetleg tipikus rezgés, mert másik Mazdán is hallottam már ilyet, vagy kopás esetleg valami más?!
Valamkinek van-e ötlete mi lehet a probléma?
Üdv: Attila
Max | 2014-11-12 10:53 Fecó részére
Köszi Fecó.Kicsit közelebb kerültem a megoldáshoz.
hydra | 2014-11-12 10:37
Kedves fórumosok!
Az a tiszteletteljes kérésem lenne hogy ha valaki 6-os kombihoz 2009 es tud jobbos hátsó lámpát, az visszajelezne nekem? Nagyon hálás lennék. Köszönöm és szép napot!
Fecó | 2014-11-11 17:04 Max részére
http://img.index.hu/cikkepek/totalcar/tesztek/mazda6_2006/.gdata/cikk/mazda6_2006_020.jpg
Fecó | 2014-11-11 17:03 Max részére
Üdv.
Úgy kb 300 (apró)ponton módosítottak a 2005-ös frissítésnél,kívül belül,szóval onnatól van részecskeszűrő,mondjuk ha szembe jön egy GG-s Hatos,azonnal látható a difi..! :)
http://totalcar.hu/tesztek/mazda6_2006/
Max | 2014-11-11 13:05
Üdvözletem.Nemrég vettem egy 2005-ös MAZDA 6 -os gépjárművet.Honnan tudnám pontossan megnézni,hogy milyen olaj való a motorba..(részecske szűrős vagy sem)??
mazda-auto.hu | 2014-11-11 09:36 Blackmore részére
Az ülés alatt a BOSE audio erősítő lehet például. Rögzíteni kell! Lehet, hogy javítható, érdemes lenne egy elektroműszerésznek megmutatni kiszerelés előtt, hogy lássa, reagál a nyomásra. Ár? Nem tudom. Egy bontott kijelző 20e Ft. 2005.07 előtt gyártott Mazda6-ban nem játszotta le az MP3-as tömörített fájlokat a CD lejátszó. Nem kanyarkövető a Xenon. Gyárilag csak a motor beindulása után működik, hogy gyorsan bemelegedjen a motor. Állófűtéssé egy kb, 120000,-Ft-os készlettel alakítható át. Az ablak mechanikáját meg kell nézetni szerelővel!
mazda-auto.hu | 2014-11-11 09:15 nagyand részére
A hengerfejtömítés 37753,-Ft, a szelepfedél tömítés 8645,-Ft, az olajátvezető furat "O" gyűrűje 2012, a befecskendező alátétek 600,-Ft/db. Az olajteknő ragasztva van, nincs egyéb tömítés.
Jana | 2014-11-10 19:59
Sziasztok! Úgy néz ki,hogy lassan egy Mazda6 tulajdonos leszek. Érdekelne a véleményetek. 2003-2006 körüli évjáratot vennék, valamint az 1.8Te érdekelne. Esetleg nézegessek egy básik tipust? Igazából nem ragaszkodom se a benzineshez,se az 1.8-hoz. Túl nagy motor viszont nem szeretnék,mert a jelenlego autómat is a nagy teljesítmény és a vele járó magas fogyasztás miatt cserélném le.Mi az amit mindenképpen meg kell nézni vásárláskor ezen(ezeken) a modellen? Általános vélemény? Segítségeteket előre is nagyon szépen köszönöm. ÜDV.: Jana
Blackmore | 2014-11-10 18:06
Sziasztok Mazdások!
Megvettem az előzőekben említett 2004-es Mazda 6-ot és ezzel kapcsolatban lenne pár kérdésem.
A jobb első ülés alatt van valami fekete rácsos nem tudom mi amit le lehet csavarozni a padlóhoz (ez nincs lecsavarozva, csak a csavar helye látszik) és egy köteg vezeték jön ki belőle, ennek mi a szerepe és fontos e lecsavarozni? Mind a két első ülés alatt van egy kisebb üreges fém, szintén nem tudom mi a szerepe? A középső kijelző nem muatatja az első karaktereket csak, ha a fölötte található tárolóba benyúlok és magam felé feszítem, gondolom valami érintkezés probléma lehet, ez javítható e és, ha igen kb mennyiből? A leíráson az volt írva, hogy mp3-at is lejátszik de mp3 lemezzel csak a számláló megy és nincs hang. A Xenon ebben kanyarkövető? A Webasto fűtést lehet valahogy szabályozni vagy ez csak rásegítés hideg motornál? Sok helyen olvastam, hogy állófűtés de nem tudom ezt hogy lehetne bekapcsolni. Átvételkor minden működött az autón aztán amikor másnap a jobb első ablakot szerettem volna leengedni nem reagált semmire, sem a jobb oldali, sem a baloldali gombbal nem lehetett működtetni, a műszerfalvilágítás viszont gyengült az ablakemelő gomb megnyomásával (álló motornál) de az ablak nem mozdult, másnap megint működött. Ez mitől lehet?
Nagyon tetszik az autó, kicsit félek a magas alkatrészáraktól de remélem nem fog kelleni.
Az alvázszám : JMZGY19R201174987
biro-k@hotmail.com
Köszönöm a válaszokat!