2025. December 15. Hétfő - Valér

Mazda6

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


Norebee | 2014-11-14 15:11

 Tisztelt mazda-auto!

 

Korábban irtam a 2005. évj. Mazda 6 2.0 d 121 le automnál p2009 hibakod van!

Az auto hidegen kb4-5 percig mintha fulladozna, ingadozik az alapjárat lefele, be-be fullad, nagy ritkán annyira befullad hogy leáll! Könnyen indul, jol megy, jol fogyaszt! Azt tapasztaltam, hogy ha a vákuumszelepről, ami a motor tetejèn van jobbra (fehér csokis) lehuzom az elektromos csatir, az alapjárat kisimul, a motor szépen jár! Azt vissza rakfa fulladozni kezd még nem melegszik! Melegen nem csinálja! 2 napja lehuzott csatival járok, igy a tünetet nem produkálja! A szelep vákuumcsöve egy vákuumdobra megy az egr mögötti részen egy függőleges rudnoz ami tetején egy billenő csappantyut látok! Ha jol tudom, az a vakuumszelep generálja a p2009-et is!??? 

 

Mi a szerepe ennek a szelepnek? Ez a szívótorokba vezérli az örvénykeltő billenőlapátokat? Mért van az ha leveszem a csatit, nincs ingadozás, fulladás? Ez a szelep az IMRC (intake manifold runner control) valve?

mazda-auto.hu | 2014-11-14 14:25 foki76 részére

 46000,-Ft nálunk. Rendelés: varga@mazda-auto.hu 

mazda-auto.hu | 2014-11-14 14:24 szab8814 részére

 Denso gyártmányú a vezérlőegység.

mazda-auto.hu | 2014-11-14 14:19 Akiboy23 részére

 A fogyasztási adatok nagymértékben függnek a vezetési stílustól, környezettől. Hegyvidéken, dombságon, magaslaton többet fogyaszt az autó. A motor állapota, gyertyák, gyújtás, légtömegmérő, lambda szonda...stb.., de az első a vezetési stílus. Egyébként 1-1,5 literrel lehetne kevesebb.

mazda-auto.hu | 2014-11-14 14:13 Dante részére

 Dízel, benzines?

mazda-auto.hu | 2014-11-14 14:12 Hanzlik részére

 Hallani, próbálni kell! Még tippelni sem igazán szeretnék ennyi információ alapján.

Tapasz | 2014-11-14 13:50 mazda-auto.hu részére

 Köszönöm a válaszokat, ha elviszem hozzátok a szervizbe akkor lehet ott kéne hagynom fél napra, hogy halljátok ti is a hangot. Minden esetre lehet egy hangfelvételt próbálok majd belinkelni:)

istrab | 2014-11-14 10:19 Tapasz részére

 Szia!

Nálam ugyanez a probléma, kivéve, hogy nekem melegen is kerepel. Kb. 2000 km-rel ezelőtt lett a generátor felújítva, a szabadonfutó kicseréve, a vezetőgörgők megcsapágyazva és még mindig adja a szakaszos morgást....

Teszek fel egy videót, amin hallható lesz a probléma.

Lehet, hogy az ékszíjfeszítő patronnal van gond? Ismert ez a probléma a 2.0 dízeleknél? (2004 évj.)

Köszönöm!

mazda-auto.hu | 2014-11-14 08:37 steve részére

 2,7 liter kell a sebességváltóba. 75w-90 GL-4,GL-5 a specifikáció.

mazda-auto.hu | 2014-11-14 08:26 Tapasz részére

 A szabadonfutó, vagy más csapágy nem csak hidegindításnál kerepelne, ezért lehet, hogy más hiba okozza a hangot. Talán az izzítás. Hallani kell! Nem szabad lebecsülni az autószerelők tapasztalatát, meg kell hallgattatni valakivel, illetve diagnosztizáltatni kell a hibát!

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Monteverdi Hai 450 SS 1970.

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4343, 1788, 1021 mm

Tengelytávolság: 2548 mm

Hasmagasság:

Gumiméret elöl: 205/70-15

Gumiméret hátul: 225/70-15

Saját tömeg: 1247 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok (Chrysler Hemi)

Szelepek száma: 16

Furat/löket: 107,95/ 95,2 mm

Sűrítési viszony: 10,25 : 1   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt, hosszában

Tüzelőanyag ellátás: Dupla négytorkú karburátorok

Sebességfokozatok száma: 5 (kézi ZF)

Hajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3):     6974    
Szelepvezérlés típusa:  
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     450 (335,6) / 5000
Nyomaték (Nm / 1 min):     664/ 4000

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,9 mp

Végsebesség: 290 km/h

Több autó