2024. November 29. Péntek - Taksony

Mazda6

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


mocsi24 | 2014-09-13 17:32

Üdvözlet!

Mazda 6-os 2008,2009-es gépkocsi vásárlás előtt állok, de el vagyok bizonytalanodva. Éves szinten kb. 20-23ezer km-t vezetnék 70 városi, 30% autópálya. Ezért elsősorban benzinesben gondolkodom. A bizonytalanság oka, az hogy a diesel is motoszkál a fejemben. A benzinesből az 1.8 vagy a 2.0 motorral nézzem? Mennyi a fogyasztásuk főleg városban, és nem nagy dugókban autózva, nyugodt vezetési stílussal?

Üdv.: mocsi 

 

malter77 | 2014-09-12 20:56

 Üdv,

Eladó az autóm.

MAzda 6 2.0 dizel kombi full extra 145 le 2005-ös kiadás.KItűnő állapot 1.75 millió

dywerd | 2014-09-12 17:32 mazda-auto.hu részére

Tisztelt Mazda-autó!

Köszönöm válaszát! 

Hogyan deríthető ki, hogy gyári riasztó van-e a kocsiban vagy sem esetleg lett-e módosítva, összekötve az immobiliserrel, ha nincs meg a papírja? A szaki a szakszervízben ezt kérdezte, de mivel használtan vettük a kocsit, ezért nem tudni. Papírok meg nincsenek róla külön, csak ami a kiskönyvben van.

Ezt a fix áram ellátásos próbát meg tudom én itthon csinállni vagy vigyem szervízbe? Sógorom autószerelő, szóval ő esetleg tud benne segíteni. Amúgy ő az immobilisert gondolja ludasnak. Ő azt javasolta, köttesük ki és nézzük meg úgy csinálja-e, ha nem akkor a riasztót is köttesük ki és utánna figyeljük úgy produkál-e ilyen gondot. Viszont kapcsolási rajz nélkül gondolom nem lenne egyszerű vagy rövid munka. Nekünk viszont napi használatban van a kocsi és nehezen vagy egyáltalán nem tudunk megvállni tőle napokra. Plusz ezektől a rendszerektől nem vállnék meg, mert a kocsi kulcsal nem nyitható :

Lenne még olyan kérdésem önhöz, hogy a kocsi gyári színkódját meg tudná-e mondani? A kocsi alvázszáma: JMZGG148231156135 gyártási év 2003. Valamint érdekelne a kocsi szervízes múltja is.

Válaszát előre is köszönöm!

Tisztelettel!

mazda-auto.hu | 2014-09-12 12:04 dywerd részére

A riasztó valószínűleg csak a benzinpumpa leállításával tudja leállítani a motort, más "eszköze" nincs ehhez. Ez kiindulási alap lehet a hibakeresésben. A műszerfal immo ikonja nem jelzi az utólagos riasztó állapotát, csak a kulcs felismerését jelzi, vagy nem. Járó motort viszont már nem állíthat le a kulcsfelismerő rendszer hibája. Szóval ha valóban a benzinpumpa áll le (99%), akkor fix áramellátással kizárható, hogy a riasztó rossz, vagy a benzinpumpa. Ha külső áramellátással is leáll a pumpa, akkor nem a riasztó rossz.

BZ | 2014-09-11 19:21 EnergieLaczy részére

Abszolút nem vettem kötözködésnek :), jó hogy leírtad, simán el tudom képzelni hogy hiába azonos a motor, másképp kopnak benne ezek az alkatrészek a kasztni különbözősége miatt. Egyébként ha az éves 40e km futásteljesítményed mögött az van, amit sejtek (sok pálya, kb. azonos tempóban), akkor az kifejezetten motorbarát használati mód az átlaghoz képest, és ez is hozzájárulhat az általad tapasztalt nagyobb csereperiódushoz.

EnergieLaczy | 2014-09-11 19:08 BZ részére

 Szia BZ!

 

Remélem nem kötözködésnek vetted, csak a tapasztalatomat írtam le. Bocs ha olyannak érezted, nem az volt a szándékom.

6-osoknál is lehet, hogy a gazda autó használatától fűggően előjöhet 50-60e km-nél.

60e km az nálam kb 1,5 év használat. Akkor gyorsan le is kopogom, hogy nálam ...... (:

 

Üdv ÉnergieLaczy

 

dywerd | 2014-09-11 19:02

 Üvözlet minden Mazdásnak!
Az idén lettem én is szörnyen boldog Mazda tulaj, konkrétan egy kék színű 1.8i Sport TE, benzines ferdehátú boldog gazdája. Egészen mostanáig. Olyat produkált már többször is a kicsike, hogy menet közben egyszerűen letiltotta valami a motort. Kigyulladt az olajnyomás ikon, engine ikon és az aksi ikon. Szerencsére mindig volt benne annyi szufla, hogy félre tudjak húzódani négy indexel. Egészen a mai napig megoldódott azzal, hogy gyújtás le, 2-5 perc várakozás, gyújtás, motor indít és mentünk tovább. De ma nem volt ilyen egyszerű. Ezekre nem reagállt egyáltalán és később a riasztó is beindult. Azt sikerült megfigyelni, hogy ha az immobiliser ikon nem villog ON állásban, hanem kb 3 p-ig kivilágít, akkor beindítható a motor. Egyébként nem. Mazda szakszervízben nem tudtak rájönni mi a gondja, mert nem tárolt el hibakódot. De a szaki a riasztóra tippelt. Valakinek volt már ilyen vagy ehhez hasonló gondja? Esetleg valami ötlet? Használtan vettem a kicsikét, én vagyok a 3-ik gazdija, de nem szívesen vállnék meg tőle, mert megszerettem.
A válaszokat előre is köszönöm!

BZ | 2014-09-11 18:43 EnergieLaczy részére

Szia,

ezért is említettem, bár valóban kihangsúlyozhattam volna jobban is, hogy az MPV fórumban (az RF5C motor-rokonság kapcsán) jutottunk erre, ahol ugyanez a motor egy magasabb (így nagyobb légellenállással küzdő) és nehezebb kasztnit mozgat. 6-osoknál lehet hogy tovább bírják, MPV-nél viszont konkrét példát is tudok, ahol odafigyelő gazda zömmel országúton használt autójánál 60e km után már érezhetően csereérettek voltak a tűzkarikák - és a 60e km mindkét oldalán értő kezek cserélték őket. :)

EnergieLaczy | 2014-09-11 18:26 nagybalint2 részére

 Szia nagybalint2!

 

Érdemes lehet megnézni még a fékdugattyúnál lévő tömítő gumit is.

Nekem speciál ki volt puhulve, szakadás-lyukadás-repedés nem volt rajta. Dugattyún lötyögött egy kicsit, bejutott a víz és a dugattyú berozsdásodott. Rozsda megfogta a dugattyút ami nem tudott visszamenni a helyére. ):  Típushiba sajna. ):

 

http://www.mazda6.gportal.hu/gindex.php?pg=33774658&gid=2886296

http://www.mazda6.gportal.hu/gindex.php?pg=33774658&gid=2758539

 

Üdv ÉnergieLaczy

 

EnergieLaczy | 2014-09-11 18:20 BZ részére

 Sziasztok!

 

A befecskendező alátétek élettartam saccolásnál 50e km-rel elég kevésre jutottatok szerintem, vagy legalábbis az én tapasztalatom álltal elég kevésnek mondható a megállapításotok.

Nekem vezérléscseréknél voltak cserélve mindig.

Tehát 120e km kibírnak, kétszer voltak cserélve már!

Persze gyári Mazda cuccosra, és persze a korrekt, megbízható szakavatott kezek álltal. / Köcccce Auto-Expanzió! (: /

 

Üdv ÉnergieLaczy

 

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Ferrari 288 GTO 1984

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4225, 1850, 1150 mm

Tengelytávolság: 2450 mm

Hasmagasság: 120 mm

Saját tömeg: 1160 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok

Szelepek száma: 32

Furat/löket: 80 / 71 mm

Sűrítési viszony: 7,6:1

Turbófeltöltő: 2 db IHI turbó, 2 db levegő-levegő köztes hűtő   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt

Benzin befecskendezés

Sebességfokozatok száma: 5 
Lökettérfogat (cm3):     2855     
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     400(294,6)/ 7000
Nyomaték (Nm / 1 min):     496/ 3800

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,8

Végsebesség: 305 km/h

Több autó