2024. November 29. Péntek - Taksony

Mazda6

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


Szierika | 2014-09-01 11:27

 Tisztelt Mazda-Autó!

2013 novemberében lettem tulajdonosa egy 2002-es Mazda 6  2.0  121Le-ős autónak. Autókereskedőtől vettem, sok infót nem kaptam tőlük az autóról, kipróbáltam, minden szempontból hibátlannak találtam, kivéve a légzsákot jelző lámpát, ami időnként kigyúl, majd eltűnik, majd ismét. Később kiederítettem, állítólag hiba van az anyósülési légzsákkal, és ez befolyásolhatja a többit is, az is lehet, hogy ki sem nyílnak. Azt gondolom, hogy az előző tulaj kikapcsoltatta az anyósülés oldalit, mivel sok minden utalt arra, hogy nagy családos ember volt.(hátul +biztonsági ővek, zsebben felejtett babakönyv,stb) Kérdésem, hogy jelezheti-e azt a hibakódot az, hogy ki van kapcsolva? Vagy tényleg veszélyben vagyok valahányszor útnak indulok?

Ez az egyik kevésbé idegesítő indok, amiért írok Önnek, legfőképp az érdekel, amit az utóbbi 2 hónapban tapasztaltam. Olajcsere legutóbb 124.000 kmnél volt, most 126.000 a km óra állása, hűtőfolyadék nem volt cserélve, csak utántöltve még miután vásároltam, de nem a lagjobb minőségűt öntöttem bele, észrevettem, hogy igen alacsony volt a színt, az első benzinkútnál vettem egy zöld színűt és utántöltöttem. Ez biztos nem volt okos dolog tőlem. De, hogy lehet-e köze ennek az alapjáraton csúnya, zörgő, erősen doromboló hanghoz, azt nem tudom, ezért is fordulok Önökhöz, még mielőtt szívinfarktust kapnék az első szervíznél. Tapasztaltam azt is, hogy veszített a teljesítményéből, megnőtt a fogyásztás is, és ha beletaposok erős fekete fűstöt hagy maga után. 2000-es fordulatnál, 1-esben meghal, tövig nyomom és nem gyorsul, 2-ben ugyanúgy lassú, 3-nál kezd magához térni. De ugyancsak 2000 fordulatnál berezeg a motor. Alapjáraton ezt nem hallani, inkább csak a doromboló, kihagyó motorhangot. Sípolást hallom, ugyanakkor gyanakszom a turbófeltöltőre. Jogosan aggódom? 

Előre is köszönöm válaszát!

Üdv,Erika

alk3sh | 2014-09-01 09:32 hefi6 részére

Magától soha nem fog regenerálni rendesen... nem egy fórumon olvastam már több típusnál is...  elég 1-2km alacson fordulaton s máris tilt vagy épp tolófájásai lesznek.

pl kollégám 5éves opel 4x vitték regenerálni csilliókispénzért azt el is  adták... mert nem volt jó.

 

Persze lehet hogy neked nem is az a gond vele...

 

ui:

Mo-n 4-5 normális ember van aki mazda DPF-et ki tud szedni értelmesen rombolás nélkül, megkérik az árát de utána problémamentes... plusz műszakin is átmegy mivel hozzá tudják állítani a "k" értéket a dpf nélküliséghez.

 

Persze kell hozzá némi elszántság :)

hefi6 | 2014-09-01 08:35 hefi6 részére

 a tegnapi eredményem egy 2007 M6 121dpf-essel: autópályára felhajtottunk, kb 3-40km nagyon szépen, erőtől duzzadva, majd elkezdte ezt a befulladásost, gondoltam a dpf regenerál megint, vissza tettem 5be 130nál had dolgozzon. így evickélt el pestig(80km) az M0-on egy emelkedőt 110nél 4 be alig teljesitette a tetejére 95-tel ért fel. majd ki dobta a dpf piktogrammot, mellé a chech engine és a csúszós út jelzést. ötletem szinte semmi, hogy ez mi , és miért van. 

hefi6 | 2014-09-01 08:27 alk3sh részére

 szia én eddig is fordulaton hajtottam, szinte 2 hetente pályán repeszt 2-300km-t az auto. de tegnap durvábbat produkált, nem is tudtam vele vissza jönni. amugy sajnos külföldi, a dpf kiberhelésétől félnék, hogy megbírságolnak miatta.

 

littlerock79 | 2014-09-01 00:03 highlander70 részére

 Szerintem nem normális.

Rengeteg oka lehet...

Egy olajcsere, minőségi olajjal, ésha tovább fogy, akkor meg kell keresni az okát...

highlander70 | 2014-08-30 22:03

 Tisztelt Mazda -Auto ill. Forumozók!

 

2009-es évjáratú 2.0 benzines Mazda 6-om van 70000km van az autóban. Érdeklődnék,hogy 7000 km alatt 1 liter olajat kellett utána töltenem ez normális ? Ha nem,mi lehet a probléma? 

 

mazdarobi | 2014-08-29 22:27 malter77 részére

 Mi volt a probléma?

malter77 | 2014-08-29 20:17

Üdv,a Kaposvári mazda schneider szervizt nagy ívbe kerűljétek el,kontár banda.Kedden viszem vissza harmadszor az autót porlasztó gond miatt!!!!!

istrab | 2014-08-29 19:06

Tisztelt Mazda-Autó!

Érdeklődnik, hogy mit kell tennem, ha az autómat ausztriából vásároltam első tulajdonostól és valószínűleg érintett az utasoldali légzsák visszahívásban.

http://www.autonavigator.hu/autosvilag_hirei/hibas_japan_legzsakok_miatt_bo_3_millio_honda_mazda_nissan_es_toyota_kap_visszahivast-9918

 

űMivel az autó már nem garanciális, de fontosnak tartom, hogy utasoldali légzsákom eellenőrizve, adott esetben javítva legyen, mit kell tennem?

Az ispekciónak ill. az esetleges cserének milyen idő- és költségvonzatai lehetnek?

 

Köszönöm!

istrab | 2014-08-29 18:59 szucsfe részére

470 g a hivatalos mennyiség.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Monteverdi Hai 450 SS 1970.

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4343, 1788, 1021 mm

Tengelytávolság: 2548 mm

Hasmagasság:

Gumiméret elöl: 205/70-15

Gumiméret hátul: 225/70-15

Saját tömeg: 1247 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok (Chrysler Hemi)

Szelepek száma: 16

Furat/löket: 107,95/ 95,2 mm

Sűrítési viszony: 10,25 : 1   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt, hosszában

Tüzelőanyag ellátás: Dupla négytorkú karburátorok

Sebességfokozatok száma: 5 (kézi ZF)

Hajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3):     6974    
Szelepvezérlés típusa:  
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     450 (335,6) / 5000
Nyomaték (Nm / 1 min):     664/ 4000

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,9 mp

Végsebesség: 290 km/h

Több autó