2025. Január 22. Szerda - Vince

Mazda6

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


MazdaAuto | 2014-09-05 14:23 drnet részére

 Víztartalom mérő eszközzel ellenőrizhető a tartályban található folyadék. 6 év után ettől függetlenül már érdemes cserélni a teljes rendszerben.

man200 | 2014-09-05 12:53

        

        Tisztelt Mazda-Auto.

  Előéletét szeretném megkérdezni garanciás javításokon résztvett-e 2007 -től digitalis szervizkönyve van. Rendszeresen márkaszervizben szervizelve ,2005.07. havi Mazda 6 JMZGG14T201291217 , utolsó szervízlátogatása?

 Köszönettel; J.Ferenc

Ηλίας | 2014-09-05 12:28 erdosg részére

 Nekem nagy csalódás lenne az off kocsimnak a benzines verziója. :-) Diesel garanciával pedig nincs eladó rendes felszereltséggel. Ott eléggé benne vagyok a témában.

Azért is lenne jó a Mazda6, mert nagyobb karosszériájú, kell a hely, viszont egyterű nem játszik.

 

Ηλίας | 2014-09-05 12:23 alk3sh részére

 Ezért is gondolkodok benzines mellett. A versenyzés nem szempont, pár plusz deci belefér ha jó a 2.0-ást találok, de nem ragaszkodom hozzá, mint ahogyan a 6-os váltóhoz sem. Nyitott vagyok dolgokra, ha maga kocsi jó állapotban van.

 

Köszi a linket.

Mikula | 2014-09-05 12:13 pusi65 részére

 Az autó a tavalyi évben egy teljeskörű alvázvédelmen esett át szintén Mazda szakszervízben.

z3ff | 2014-09-05 10:58 Mikula részére

Saját tapasztalataimat tudom megosztani. Harmadik tulaj vagyok  idén nyáron csináltattam meg sárvédőív cserével.

6 éve már a vásárláskor felfigyeltem a hólyagosodásra (akkor még csak a behajló íven jelentkezett). Rákérdeztem az egyik nagy budapesti márkaszervíznél (ahol egyébként az átvizsgálást is csináltattam), feltétel volt a folyamatos márkaszervízbe hordás amit az előző tulajok meg is tettek és igazolni is tudtam talán egy-két eset kivételével. Nagylelkűen szemet hunytak és felvették garanciális javításra. Egy hetet volt náluk az autó majd amikor megjött nekem úgy tűnt mintha csak rákentek volna valamit a belső ívre (konkrétan ragasztószalag kinézete volt a dolognak) de a szervízkönyvben korrektül fel volt tüntetve, garanciális rozsdásodás elleni szervíz elvégezve, pecsét satöbbi. 

Talán egy évig sem küzdött a szalag a rozsda ellen és feladta. Egy ideig néztem ahogy terjed majd rákérdeztem szakiknél akik azt mondták valószínűleg (mindamellett hogy típushiba) törve is volt és nem lett megfelelően összekorcolva az ív a javítás során. Én meg azt hittem a merevített textil belső borítás tartja ott a vizet. Nálam ajtóknál nem jelentkezett és az elsőknél sem.

 

Egy szó mint száz, én megjártam, ráadásul nem lehet tudni volt-e javítva a tiéd, esetleg nem elég szakszerűen amibe talán beleköthetnek.

 

 

Nem filléres megoldás a javítóív nekem a két hátsó cakkpakk 90 volt de remélem mire újra megeszi addigra már nem az én gondom lesz. Garanciális szervíz keretében szerintem nem javítóíveznek ;)

 

pusi65 | 2014-09-05 10:42 Mikula részére

 Na erre kíváncsi leszek. Akár borítékolom is... Kérlek írj majd a fejleményekről. Szerintem nincs olyan 6-os ezekből az évjáratúakból, ami ne rohadna. Ráadásul ez látványos, de a többi....? A sajátomat én magam javítottam ki még időben. Ez volt a legegyszerűbb. Érdemes a hátsó futómű, küszöb alsó belső pereme, stb. részeit is megnézni és már most egy alapos tisztítás után kezelni.

erdosg | 2014-09-05 10:36 Mikula részére

 Szia!

Bár nem vagyok márkaszervizes, de a véleményem az, hogy ha végig márkaszervizbe hordtad igazoltan, (ahol folyamatosan ellenőrizni és dokumentálni kell a karosszéria állapotát is (!!)), akkor nem szabad, hogy akadálya legyen a garancia érvényesítésének. 

Nézd meg az ajtók belső részének alját is.. ott is szokott rozsdásodni. 

Ha Magyarországon nem járnál szerencsével, próbálkozz külföldön.

(megj.: hiába javítják ki garanciában, nagy valószínűséggel 2 év és ismét rohadni fog.)

Üdv!

erdosg | 2014-09-05 10:32 Ηλίας részére

 Leírásodból azt vettem ki, hogy mindenképp kombi karosszéria kell. Ha meg voltál amúgy elégedve a KIÁ-val, én vennék a helyedben egy 1,4-es kombi Ceed-et... 

Ilyen rövid útra (5 km) minél kisebb motor, annál jobb (hamarabb melegszik be). Kombiba szerintem 1,6-os motor lenne a minimum, de a Ceed (vagy Hyundai i30) 1,4-es 109 lovas motorja bőven jó lenne neked. Nincs belőlük sok használtan.

Jah, és mindenképp 0w-s olajjal használd!

De ha mindenképp Mazda 6 kombi, akkor a legkisebb motorral... azaz 1,8-assal vedd.

Mikula | 2014-09-05 10:28

... és a 3. , kissé gyengére sikeredett kép :

.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Monteverdi Hai 450 SS 1970.

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4343, 1788, 1021 mm

Tengelytávolság: 2548 mm

Hasmagasság:

Gumiméret elöl: 205/70-15

Gumiméret hátul: 225/70-15

Saját tömeg: 1247 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok (Chrysler Hemi)

Szelepek száma: 16

Furat/löket: 107,95/ 95,2 mm

Sűrítési viszony: 10,25 : 1   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt, hosszában

Tüzelőanyag ellátás: Dupla négytorkú karburátorok

Sebességfokozatok száma: 5 (kézi ZF)

Hajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3):     6974    
Szelepvezérlés típusa:  
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     450 (335,6) / 5000
Nyomaték (Nm / 1 min):     664/ 4000

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,9 mp

Végsebesség: 290 km/h

Több autó