2024. November 29. Péntek - Taksony

Mazda6

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


z3ff | 2014-09-04 11:16 hefi6 részére

6 éve tankolok minden két hétben benzint Shellnél jellemzően ugyanannál a két kútnál gond nélkül. Akkor most benzin jó dízel rossz? Vagy később jelentkezhet nálam is probléma?

Általánosságban van szó még mindig kútmárkákról pedig ha már szóba jött (sajnos) csak abból tanulhatnának a fórumozó társak hogy melyik konkrét kút okozott neked problémát. (leírni a konkrét helyet már gáz?) Lehet azt még én is elkerülném pedig alapvetően meg vagyok elégedve a Shellel. Én Gyöngyösön tankolok problémamentesen de dízelről hosszú távú tapasztalataim nincsenek. Abban a néhány esetben amikor dízel autót vittem oda gond nélkül kihúzta a következő tankolásig.   

Kívánom hogy derüljön ki mi volt a problémád és ne jelentkezzen más márkánál-kútnál a jövőben megint.

erdosg | 2014-09-04 10:12 hefi6 részére

 én is arra gondoltam, amire "murmuc"... de a leírtak alapján nem használod túl magas sebességi fokozatban. Szerény véleményem: a kút márkája nem függ mindig össze a minőséggel... azaz ugyanazon a márka 2 külön kútja árulhat eltérő üzemanyagot... (sőt, a mérés se mindig pontos... de ebbe főleg nem megyek bele :) )

Szerintem is alapvetően jók a Shell üzemanyagai. Én hetente tankolok, benzint. Kb. nyár eleje óta tankolok Shellnél (megszűnt az a kút, ahol eddig tankoltam - nagy név volt) és mérhetően és érezhetően is jobban megy a Mazdám a napi használtban. 

erdosg | 2014-09-04 10:07 yosef részére

 Azt próbáld meg megnézni, hogy mekkora a fordulatszám 90-120-as tempónál, és menj a kocsival mondjuk 3-as fokozatban ugyanekkora fordulatnál. Ott is csinálja? 

Valószínű, hogy tökéletlen az égés, azaz vagy több üzemanyag jut be ilyenkor mint amit a számítógép adagolna (tömítetlenség, v. "pisilő injektor"), vagy kevesebb levegő jut be, mint amit a légtömegmérő érzékelt (legtömegmérő után valahol szökik a levegő, vagy keresztmetszet csökkenés van). 

Ideiglenesen előfordulhat hirtelen gyorsításnál füstpamacs, de füstokádás nem. A szerelődnek rossz napja volt. :) Ha tartósan füstöl egy modern nagynyomású dízelmotor, akkor ott gond van. (vagy szándékos "tuning", vagy kopás)

Én biztosan egy hibakiolvasással kezdeném.... nem feltétlen márkaszervizben, de akár ott is lehet, csak drágább. :) Magától megszünni nem fog, a leírt tünetegyüttes pedig a motor működésbeli rendellenességére utal.

hefi6 | 2014-09-04 09:36 murmuc részére

hát 50 nél városba 3ba, 100 pedig jellemzően 5be, de néha csak 4. biztos shelles dolgozó vagy, ezért megértem hogy én most fekete bárány vagyok. csak furcsa ez a fajta hozzáállás. én adott esetben örülnék ha egy fórumozó társamnak kiderülne mi a hiba a kocsijával és sikerülne azt orvosoltatnia is. biztos naiv vagyok.

murmuc | 2014-09-04 07:09 hefi6 részére

 Nem maga a csúcsodon keresztül jut az olaj a DPF-be,az lehet tökéletes,hanem az alatta lévő tűzkarika hibájára gondoltam.Nem hiszem,hogy létezik olyan GO ami eldugítja a DPF-et de az injektorokat nem teszi tönkre ami 1000szer érzékenyebb mint a dpf.OLyat kérdeznék ,h amikor 50nel bőcörögsz a városban és kint 100-szal melyik sebesség fokozatot használod?

yosef | 2014-09-04 00:07

 Sziasztok!

 

Van egy 2002-es Mazda 6 2.0 CD Sport TE diesel (JMZGG14T231... alvázszámú) kocsim és az alábbi problémám van vele:

- gyorsításnál fekete füstöt okád, padlózásnál nagyon intenzíven (szerelő szerint a dieselek ilyenek, ne foglalkozzak vele..)

- autópályán mostanában egyre többször, egy-egy komolyabb emelkedőn, 4 személlyel, 120-140 km/h között teljesen elmegy az ereje, nagyon elkezd füstölni és egyre erősödő kerregő hangot ad a motor felől

- a kerregő hang emelkedő nélkül is szokott jelentkezni, főleg 5. sebességben, 90-120 km/h óra között

- a kerregő hang 90 km/h alatt és 120 km/h fölött szokott eltünni normál útviszonyok mellett, ekkor érezhetően erősebbé válik a kocsi és sokkal kevésbé füstöl

 

Előre is köszönöm a segítséget / tippeket azzal kapcsolatban, hogy mi lehet a gond.

 

Üdv,

Józsi

hefi6 | 2014-09-03 22:35 pusi65 részére

 hát próbálom majd lekorlátozni a tankolásaimat, és gyűjteni a számlákat a jövőben. amúgy jellemzően külföldön van az autó, a kinti gázolajtól még sose jelentkezett ez a hiba.

hefi6 | 2014-09-03 22:34 murmuc részére

 örülök, hogy a shellel jó a tapasztalatod, a szerviz ahol most az autó van, azt mondta nem az első eset, hogy ilyennel találkoznak shelles tankolás után. én nekem vissza vezethető, hogy az ott tankolás után jelentkezett csak a hiba. ennyi. 1 éve hajtom, 30ekm-t tettem bele, eddig 3 szor tankoltam shell kuton,2szer kidolgozta, 3dikra már nem birta. Olaj mindig gyári dpf-es dexelia(ultra) került bele, nálam kb 10ekm-enként.  ez az én tapasztalatom. nem gondolnám, hogy felhasználói a hiba. az autó ezen a hibán felül hibakód mentes volt, a porlasztók kiváló állapotúak.

elajos | 2014-09-03 21:27

 Sziasztok!

Új fiú vagyok itt, legyetek kiméletesek :) Kétségbeesésemben regisztráltam ide, a következő a helyzet: 

Van egy 6 éves, 5 ajtós mazda6-osom, amiből tavaly a lakótelepen kiműtötték (és visszanyomkodták) az egyetlen cilindert. Megijedtem, hogy dekirták a sorozatszámát v valami, ezért kiiktattam inkább és ledugóztam. Jól megvoltam a távirányítóval is, egészen ma reggelig, amikor egyszer csak nem akarta nyitni az ajtót. Vettem bele egy új elemtet, hátha az merült le, de továbbra sem nyitja. Előtúrtam a pótkulcsot, az defektes: a led sem villog rajta. 

Kihívtam egy zármestert, aki kifeszegette az ajtót, benyomkodott valami rudat és próbálta kipiszkálni a kilincs feletti kis reteszt. Próbálkozott, nem sikerült neki. Végül bejelentette, hogy a mazda6-ot NEM LEHET feltörni mert a riasztó meg az elektronika meg a tököm tudja mi. A fényezést, a kérpitot összeba***ni meg a tömítőgumit kitépni azt azért sikerült neki de most ez mellékes. 

Azt gondolom, hogy esetleg az aksi halt meg benne, de be kéne jutnom, hogy megállapítsam. Hívtam holnapra egy másik szakértőt, ha neki sem megy, akkor mit tanácsoltok, verjem be az egyik ablakot? Ha igen, melyiket?

Köszönök előre minden javaslatot, nagyon rám férne a jó tanács.

pusi65 | 2014-09-03 17:28 hefi6 részére

 Sajnos ezzel nem oldódik meg a probléma, ugyanis Magy.o-on szinte minden kút onnan szerzi be az ü.anyagot, ahonnan éppen kedve támad. Bp-en az Arénánál lévő kút :)) akár hetente má-más országból hozat - aki éppen jó áron, jó kamionnal arra jár.  :)) Érdemes egy bevált kutat (nem márka szerint) kiszemelni és csak ott tankolni.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Lamborghini Countach QV 1985-1988.

Ajtók száma:  2
Ülések száma: 2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4170, 2000, 1070 mm

Tengelytávolság: 2500 mm

Hasmagasság: 105 mm
Hengerek:  12 henger V alakban 60°

Szelepek száma: 48 
Motorbeépítés:  hátsó tengely előtt hosszában

Szívómotor, karburátorok. (néhány késői USA verzió befecskendezővel) 

Lökettérfogat (cm3):   5167

Furatxlöket (mm): 85,5x75 mm  
Sűrítési viszony: 9,5:1    
Teljesítmény (LE/ 1 min): 455 /7000 
Nyomaték (Nm / 1 min): 501/5200

Sebességfokozatok száma: 5

Hátsókerékhajtás

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,8 mp.

Gyártott darabszám: 610

Végsebesség: ~295-310 km/h

Több autó