2025. December 15. Hétfő - Valér

Mazda6

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


pusi65 | 2014-09-05 10:42 Mikula részére

 Na erre kíváncsi leszek. Akár borítékolom is... Kérlek írj majd a fejleményekről. Szerintem nincs olyan 6-os ezekből az évjáratúakból, ami ne rohadna. Ráadásul ez látványos, de a többi....? A sajátomat én magam javítottam ki még időben. Ez volt a legegyszerűbb. Érdemes a hátsó futómű, küszöb alsó belső pereme, stb. részeit is megnézni és már most egy alapos tisztítás után kezelni.

erdosg | 2014-09-05 10:36 Mikula részére

 Szia!

Bár nem vagyok márkaszervizes, de a véleményem az, hogy ha végig márkaszervizbe hordtad igazoltan, (ahol folyamatosan ellenőrizni és dokumentálni kell a karosszéria állapotát is (!!)), akkor nem szabad, hogy akadálya legyen a garancia érvényesítésének. 

Nézd meg az ajtók belső részének alját is.. ott is szokott rozsdásodni. 

Ha Magyarországon nem járnál szerencsével, próbálkozz külföldön.

(megj.: hiába javítják ki garanciában, nagy valószínűséggel 2 év és ismét rohadni fog.)

Üdv!

erdosg | 2014-09-05 10:32 Ηλίας részére

 Leírásodból azt vettem ki, hogy mindenképp kombi karosszéria kell. Ha meg voltál amúgy elégedve a KIÁ-val, én vennék a helyedben egy 1,4-es kombi Ceed-et... 

Ilyen rövid útra (5 km) minél kisebb motor, annál jobb (hamarabb melegszik be). Kombiba szerintem 1,6-os motor lenne a minimum, de a Ceed (vagy Hyundai i30) 1,4-es 109 lovas motorja bőven jó lenne neked. Nincs belőlük sok használtan.

Jah, és mindenképp 0w-s olajjal használd!

De ha mindenképp Mazda 6 kombi, akkor a legkisebb motorral... azaz 1,8-assal vedd.

Mikula | 2014-09-05 10:28

... és a 3. , kissé gyengére sikeredett kép :

.

Mikula | 2014-09-05 10:11

Tisztelt  Mazda Auto !

 

5 éve vagyok második tulajdonosa egy 2004-es 136 LE-s 6-os kombi diesel Mazdának. Az autó nagyon megkímélt állapotú, folyamatosan szakszervízben szervizelt, élő digitális  szervízkönyvvel rendelkezik. Nagyon szeretem az autómat, az ég világon semmi gondom nincs vele leszámítva az első kerékívek feletti, ill. a hátsó sárvédőkőn megjelenő korrodálást a lökhárító illesztése mentén. Több karosszériás " ismerősöm-ismerőse " látta, akik  azt tanácsolták, hogy  mindenképpen próbáljam érvényesíteni a 12 év átrozsdásodás elleni garanciát mert véleményük szerint ezek a hibák  garanciálisak. Megítésélük segítségére csatolok 3 fényképet is.

Kérem Önöket véleményezzék a látottakat. ( amennyiben szükséges több adatot is tudok küldeni a szakszervízlés ellenőrzésére )

Számomra kedvező elbírálásukban bízva,

köszönettel: M. Annamária

 

alk3sh | 2014-09-05 09:23 Ηλίας részére

Ha csak városi futkározásra kell akkor hidegindítózás mellett még véletlenül sem diesel... olajkör fel sem meglegszik...turbó nem szereti ha csak indítasz mész 5km fordulat nélkül és megállsz. és ez 2-5x naponta csapágyazás nemfogja 150ezerig sem bírni IHI turbó sem jobb mint a többi :)... Kenés hiány stb előjön aztán megy gajra a dpf-el együtt.

 

Ehhez kb elég az 1,8 benzin is.bőven, plusz sztem az már egy hosszabb útra is viszi a kasztnit elfogadható fogyasztás mellett persze nem Fittipaldi módban. Én gazdaságosság szempontból 1,8 mondanék de ha kifogsz egy hasonlóan jó 2.0 be lehet vállalni persze pénzbeszél gondolom. típushibáról a benzinesek beszéljenek :)

 

http://www.mazda-auto.hu/mazdafelszerelesek-18i-te-1905.html

hefi6 | 2014-09-05 05:21 alk3sh részére

 szerintem meg nem használtam alacsony fordulaton a motort...

drnet | 2014-09-04 18:52

Tisztelt mazda.auto szakértő!

Kérdezném, hogy a 2008-as 2.0-ás benzines motornál a fékfolyadékot milyen gyakran kell cserélni? A honlapon nem találok rá utalást. A kezelési kézikönyvben az van, hogy 2 évente illetve 40 ekm-enként. Az előző tulaj 5 évig hordta márkaszervízbe (évi 9-10 ekm-es futásteljesítménnyel), de soha sem cserélték le a fékolajat, csak valami műszerrel megnézték, hogy jó-e, és mindig jó volt. Azt szeretném kérdezni, hogy ez jó így? Önök meg tudnák nézni, hogy kell-e cserélni az olajat vagy sem?

Ηλίας | 2014-09-04 14:55

 Sziasztok!

 

Egy sajnálatos önhibán kívüli baleset miatt gazdasági totálkáros lett a Kia Ceed SW 1.6 crdi-nk, így másik autó után kell néznünk.

A kiszemelt típus egy 2010-2011-es, 6-os kombi Mazda lenne. Az évi futásteljesítményünk 10-12.000 km körül van, 80 %-ban Budapest területén, sokszor 5-5 km-es távokkal hidegindítás után, de azok kertvárosban,  két közlekedési lámpával, haladós úton. Szeretném a véleményeteket kikérni azzal kapcsolatban, hogy milyen motort válasszak a fenti körülményekkel összhangban. A 2.0-es benzines mennyivel fogyaszt többet városban, mint az 1.8, valamint érdemes e a 2.0-ást választani a másikal szemben. Dieselt azért nem szeretnék, mert az már részecskeszűrős és nem bizti, hogy egészséges lenne neki a városi, sokszor rövid távú menet, valamint a valószínűleg ismeretlen előélet, mégha rendszeresen szervizelt is, de meglehet győzni az ellenkezőjéről is. :-)

Nézegetem az itthoni és a német felhozatalt is.

 

Köszönöm a tanácsokat előre is.

 

Üdv:

 

Iliász

 

szerk.:

 Esetleg tud valaki adni egy linket, ahol a fenti évjárathoz kapcsolódó felszereltségi táblázat található?

alk3sh | 2014-09-04 13:51 hefi6 részére

Sztem amúgy  csak alacsony fordulaton használtad a motort, s nem feltétlen egyből jelentkezik a dpf hiba. ha nem ua kútnál tankoltál vajmi kevés esély van rá hogypont ugyanolyan rossz minőség legyen....

 

Mellesleg én a móri MOL kútnál tankoltam egyszer kénmentest szegénybe mert hogy jó lesz kipróbálni.... ott kifejezetten nagyobb fogyasztás jött le mint a szokásos esetben...

Szerencsére egyéb gond nem volt még azokon a kutakon ahol járok... leginkább Fejér s Komárom Eszt.  megyei kutak...

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Maserati Bora

 

Gyártási időszak: 1971-1978

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4355, 17688, 1134 mm

Tengelytávolság: 2000 mm

Hasmagasság:       mm

Légellenállási együttható:

Saját tömeg: 1619 kg
Hengerelrendezés: 8 henger, 90 fokos V alakban.

Szelepek száma: 16

Furat/löket: 93,9 / 89 mm

Sűrítési viszony: 8,05:1   
Motorbeépítés:  Hátsó tengely előtt hosszában, középen

Tüzelőanyag ellátás: 4 db Weber DCNF karburátor

Sebességfokozatok száma: 5 kézi (ZF)

Meghajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3):  4930  
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):   330 (246,1)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min):     440,6/ 4000

Gyorsulás 0-100 km/h: 6,6

Végsebesség: 284 km/h

Gumiméret elöl: 205/70 VR15

Gumiméret hátul: 215/70 VR 15

Összesen 564 db készült.

 

Több autó