2025. Január 22. Szerda - Vince

Mazda6

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


Mikula | 2014-09-05 10:11

Tisztelt  Mazda Auto !

 

5 éve vagyok második tulajdonosa egy 2004-es 136 LE-s 6-os kombi diesel Mazdának. Az autó nagyon megkímélt állapotú, folyamatosan szakszervízben szervizelt, élő digitális  szervízkönyvvel rendelkezik. Nagyon szeretem az autómat, az ég világon semmi gondom nincs vele leszámítva az első kerékívek feletti, ill. a hátsó sárvédőkőn megjelenő korrodálást a lökhárító illesztése mentén. Több karosszériás " ismerősöm-ismerőse " látta, akik  azt tanácsolták, hogy  mindenképpen próbáljam érvényesíteni a 12 év átrozsdásodás elleni garanciát mert véleményük szerint ezek a hibák  garanciálisak. Megítésélük segítségére csatolok 3 fényképet is.

Kérem Önöket véleményezzék a látottakat. ( amennyiben szükséges több adatot is tudok küldeni a szakszervízlés ellenőrzésére )

Számomra kedvező elbírálásukban bízva,

köszönettel: M. Annamária

 

alk3sh | 2014-09-05 09:23 Ηλίας részére

Ha csak városi futkározásra kell akkor hidegindítózás mellett még véletlenül sem diesel... olajkör fel sem meglegszik...turbó nem szereti ha csak indítasz mész 5km fordulat nélkül és megállsz. és ez 2-5x naponta csapágyazás nemfogja 150ezerig sem bírni IHI turbó sem jobb mint a többi :)... Kenés hiány stb előjön aztán megy gajra a dpf-el együtt.

 

Ehhez kb elég az 1,8 benzin is.bőven, plusz sztem az már egy hosszabb útra is viszi a kasztnit elfogadható fogyasztás mellett persze nem Fittipaldi módban. Én gazdaságosság szempontból 1,8 mondanék de ha kifogsz egy hasonlóan jó 2.0 be lehet vállalni persze pénzbeszél gondolom. típushibáról a benzinesek beszéljenek :)

 

http://www.mazda-auto.hu/mazdafelszerelesek-18i-te-1905.html

hefi6 | 2014-09-05 05:21 alk3sh részére

 szerintem meg nem használtam alacsony fordulaton a motort...

drnet | 2014-09-04 18:52

Tisztelt mazda.auto szakértő!

Kérdezném, hogy a 2008-as 2.0-ás benzines motornál a fékfolyadékot milyen gyakran kell cserélni? A honlapon nem találok rá utalást. A kezelési kézikönyvben az van, hogy 2 évente illetve 40 ekm-enként. Az előző tulaj 5 évig hordta márkaszervízbe (évi 9-10 ekm-es futásteljesítménnyel), de soha sem cserélték le a fékolajat, csak valami műszerrel megnézték, hogy jó-e, és mindig jó volt. Azt szeretném kérdezni, hogy ez jó így? Önök meg tudnák nézni, hogy kell-e cserélni az olajat vagy sem?

Ηλίας | 2014-09-04 14:55

 Sziasztok!

 

Egy sajnálatos önhibán kívüli baleset miatt gazdasági totálkáros lett a Kia Ceed SW 1.6 crdi-nk, így másik autó után kell néznünk.

A kiszemelt típus egy 2010-2011-es, 6-os kombi Mazda lenne. Az évi futásteljesítményünk 10-12.000 km körül van, 80 %-ban Budapest területén, sokszor 5-5 km-es távokkal hidegindítás után, de azok kertvárosban,  két közlekedési lámpával, haladós úton. Szeretném a véleményeteket kikérni azzal kapcsolatban, hogy milyen motort válasszak a fenti körülményekkel összhangban. A 2.0-es benzines mennyivel fogyaszt többet városban, mint az 1.8, valamint érdemes e a 2.0-ást választani a másikal szemben. Dieselt azért nem szeretnék, mert az már részecskeszűrős és nem bizti, hogy egészséges lenne neki a városi, sokszor rövid távú menet, valamint a valószínűleg ismeretlen előélet, mégha rendszeresen szervizelt is, de meglehet győzni az ellenkezőjéről is. :-)

Nézegetem az itthoni és a német felhozatalt is.

 

Köszönöm a tanácsokat előre is.

 

Üdv:

 

Iliász

 

szerk.:

 Esetleg tud valaki adni egy linket, ahol a fenti évjárathoz kapcsolódó felszereltségi táblázat található?

alk3sh | 2014-09-04 13:51 hefi6 részére

Sztem amúgy  csak alacsony fordulaton használtad a motort, s nem feltétlen egyből jelentkezik a dpf hiba. ha nem ua kútnál tankoltál vajmi kevés esély van rá hogypont ugyanolyan rossz minőség legyen....

 

Mellesleg én a móri MOL kútnál tankoltam egyszer kénmentest szegénybe mert hogy jó lesz kipróbálni.... ott kifejezetten nagyobb fogyasztás jött le mint a szokásos esetben...

Szerencsére egyéb gond nem volt még azokon a kutakon ahol járok... leginkább Fejér s Komárom Eszt.  megyei kutak...

murmuc | 2014-09-04 12:27 hefi6 részére

 Semmi közöm a shell-hez,sőt mi több a go sem jobb mint a többié de nem is rosszabb.Csak nem értem a go ménőségének mi köze van a DPF dugulásához úgy hogy az injektorok nem mennek tönkre?

hefi6 | 2014-09-04 11:22 z3ff részére

 a probléma kiderült, ki is javították. alább irtam, hogy nem megfelelő minőségű gázolaj került a rendszerbe, és nem tudta a dpf kiégetni, emiatt elrakódott, és az autó szerviz módra kapcsolt, lekorlátozott teljesitmény mellett még engedett döcögni. kényszer regenerálást kapott, mert azon felül nem volt semmi kód a computerben. remélem tényleg ennyi a történet, sajnálom ha sértő, ahogy leirom a shellt, de sajnos én igy jártam. csak kívánni tudom, hogy ez másokkal már ne történjen meg

hefi6 | 2014-09-04 11:19 z3ff részére

 1szer a kaposvár belvárosi kút volt, 2szer pedig mezőkövesd tesco melletti. nem tudom gáz e leírni, de ha igen, moderálják kérem

hefi6 | 2014-09-04 11:17 erdosg részére

mielőtt belevágtam ebbe a dpf-es autóvásárlásba, volt ismerősöktől tapasztalat, jó tanács, úgy gondoltam, ha ügyelek rá, akkor nem lesz gond. nekem a hiba jelenség amit előbbiekben írtam, eddig csak 3 szor jelentkezett. ebből 1 shell kut volt ott ahol lakom, és 2szer vendégségből jöttünk, de mind2szer ugyanott tankoltam. lehet pechem volt, és mindig az alját kaptam, vagy nem tudom. de közel 30ekm-t mentem eddig hibakód mentesen, az osztrák gázolajtól sose volt ilyen jelenség, és amikor otthon is omv-t kapott, akkor sem. én csak örülök, hogy másnál ez még nem jelentkezett, kívánom, hogy ne is legyen így, én viszont ebből okulván, próbálok célzottan tankolni.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Ferrari 288 GTO 1984

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4225, 1850, 1150 mm

Tengelytávolság: 2450 mm

Hasmagasság: 120 mm

Saját tömeg: 1160 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok

Szelepek száma: 32

Furat/löket: 80 / 71 mm

Sűrítési viszony: 7,6:1

Turbófeltöltő: 2 db IHI turbó, 2 db levegő-levegő köztes hűtő   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt

Benzin befecskendezés

Sebességfokozatok száma: 5 
Lökettérfogat (cm3):     2855     
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     400(294,6)/ 7000
Nyomaték (Nm / 1 min):     496/ 3800

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,8

Végsebesség: 305 km/h

Több autó