2025. Február 1. Szombat - Ignác
Mazda6
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
MOTOROLAJ 5-10.
ALKATRÉSZ BÖNGÉSZDE, Mazda és más.
Megújult az E2200 utód Mazda Titan.
Mazda 3 Sedan 2014.
Mazda logó történelem.
Friss topikok:
Mazda szerviz előélet lekérdezése Kérdések Mazdáról a szakértőnek Mazda5 Mazda3 Még több fórum téma
Lancia Rallye 037 Stradale 1982.
Ajtók száma: 2
Ülések száma: 2
Hosszúság, szélesség, magasság: 3915, 1850, 1245 mm
Tengelytávolság: 2440 mm
Hasmagasság:
Saját tömeg: 1170 kg
Hengerelrendezés: 4 henger (soros)
Szelepek száma: 8
Szelepvezérlés típusa: DOHC
Furat/löket: 84 / 90 mm
Sűrítési viszony: 7,5:1
Feltöltés: Abarth kompresszor
Motorbeépítés: középen, hátsó tengely előtt keresztben
Tüzelőanyagellátás: 1db duplatorkú Weber karburátor
Sebességfokozatok száma: 5
Hajtás: Hátsókerék
Lökettérfogat (cm3): 1995
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 207,8 (152,9)/ 7000
Nyomaték (Nm / 1 min): 226 / 5000
Gyorsulás 0-100 km/h: 7 mp.
Végsebesség: 220 km/h
Több autó
mazda-auto.hu | 2013-07-24 14:31 T76Viktor részére
A tempomat nem befolyásolja. Az olajfogyasztás elsősorban tömítetlenség miatt van. Az alkatrészek kenésére, hűtésére szolgáló olaj bejut az égéstérbe, és ott elég. Ezek a kopásból adódó tömítetlen helyek a körülményektől függetlenül léteznek, viszont a körülmények hatással vannak rá, hogy mennyi olaj tud átszivárogni rajtuk. Egy a magasabb hőmérséklettől, vagy elhasználódástól felhígult olaj könnyebben átjut. A gyakoribb motorfék üzem pl. kopott szelepszár szimeringek mellett tud okozni nagyobb olajveszteséget. A hengerek kopása kevésbé jellemző, de pl. az olajlehúzó gyűrűk fészkének szennyeződése esetleg okozhat akár változó mennyiségű olajfogyasztást is, de ez elég ritka.
454.casull | 2013-07-24 12:26 T76Viktor részére
Csak azért kérdeztem,mert nekem is hasonlót produkál az enyém,120ezer mérföld van benne,2.3-as 2005-ös.Ugyan azt a 10 km-es utat járom vele munkába és vissza minden nap és nálam is van hogy 2 hétig abszolút változatlan az olajszint,aztán hirtelen kér fél litert.Nem füstöl,nincsenek pettyek alatta.Előtte két Golfom volt 5-ös és 6-os,olajcserék közt semmit nem kellet utántölteni egyikbe sem.Ez a rendszertelen dolog zavar engem is.Na meg hogy az iskolában azt tanították,hogy az anyag nem vész el,csak átalakul...
T76Viktor | 2013-07-24 11:56 454.casull részére
Először is köszönöm a választ, de ha mégis lenne egy két ötlet azt nagyon
megköszönném. Az 5000km csak példa volt, ahogy írtam ez teljesen rendszertelen.
Talán jobb, ha úgy írom, hogy egyszer 10.000km-en 1,5l, máskor alig 2-3dl fogy.
Kérdeztem a tempomatot, befolyásolhat? Gyertyák, egyéb?
Pont ezelőtt egy Nissan Almera volt 1998-ból, szintén láncos, 1.6-os motorral.
Ahogy a Mazda, még mindig megy, mint az óra, most a szüleim használják, lassan
eléri a 300 ezret az óra... Nagyfelújításon nem volt, tömítések, apróbb dolgok lettek
csak rajta cserélve. Olajfogyasztása stabilan kb. 3-4dl 10ezrenként.
Nekem nagyon "bejöttek" ezek a láncos motorok, ezért is érdekel ennyire, hogy
ennek a jelenségnek mi az oka. Egy autót nem kellene eldobni 200ezernél, csak
mert apróbb gondjai vannak. Szeretnék még legalább 100-150 ezret menni vele.
Várom, ha vannak további ötletek, ha mégsem, akkor köszönöm a lehetőséget, és
hogy időt szakítottatok rám.
Szép napot!
454.casull | 2013-07-24 10:59 T76Viktor részére
Bocs hogy megkérdezem,de milyen autód volt ez előtt?
mazda-auto.hu | 2013-07-24 09:14 T76Viktor részére
Azzal kezdeném, hogy 3-4 dl olajfogyasztás 5000 km-enként egyáltalán nem sok. Az olajfogyasztás ingadozását elsősorban a motor terhelése határozza meg, és az ebből adódó belső hőmérséklet, egyes, ilyen szempontból számító kenési pontokon. Például a klíma használata is ilyen. Az is befolyásoló tényező, hogy az olajcsere után mennyi "használat" van az olajban. Az elhasználódás során változnak eredeti tulajdonságai, így növekedhet az olajfogyasztás.
T76Viktor | 2013-07-23 17:30
Tisztelt Szervíz!
2002-es 1.8-as (GY) Mazda 6-osom van és az olajfogyasztással lenne problémám.
Úgy tapasztalom, hogy néha elmegy akár 5000km-t is 0 olajszintcsökkenéssel,
ám van amikor akár 3-4 decit is utána kell tölteni, hogy ismét a megfelelő szintet
mutassa a pálca. Tudom, hogy a távgyógyítás itt sajnos nem működik, csupán
néhány ötletet kérnék mit kellene ellenőrizni, cserélni, mert az átvizsgálás is pénzbe
kerül és eddig már jó pár ezrest kifizettem, eredménytelenül.
Néhány információ az autóról:
-Kilométeróraállás: 204.000
-Rendszeres olajcsere 10.000km-enként.
-Olajfolyást nem tapasztalok
-Lehet-e összefüggés a tempomat használattal?
-Használat jellemzően 5-50km távolságon, max.90km/h-val (forgalmi okok miatt)
Válaszukat előre is köszönöm, további információkkal szívesen állok a rendelkezésükre.
Üdv, Viktor
mazda-auto.hu | 2013-07-22 07:47 andrashu1949 részére
Általában egy rugó törik el a zárban. Belülről valahogy részlegesen le kell venni a kárpitot (csukott ajtónál ), és úgy "valahogy" ki lehet nyitni. Nem egyszerű.
andrashu1949 | 2013-07-21 16:21
Tisztelt Mazda-Auto
2003-as 6-os vezetőoldali ajtó zárva maradt, (se ki-se be). Távirányítóval (központi zár) és kulccsal se nyilik, többi ajtó rendesen működik. Zár kattanásokból és mechanikus működtetéskor úgy tűník zárva maradt. Elektromos vagy mechanikus hiba lehet??
Zavaró állapot. Előre is kösz. ha Ön ( vagy Önök) esetleg valamelyik fórumozónak van ötlete. Üdv. SA
mazda-auto.hu | 2013-07-18 12:38 kawapapa részére
Hasonló esetekben a fejegységgel van probléma. MP3 lejátszáshoz léteznek külső egységek pl. Xcar-link, vagy iPod adapter, illetve 2005.07 után gyártott Mazda6-hoz gyári egy lemezes MP3 CD egység.
kawapapa | 2013-07-17 23:03
Sziasztok.
A segítségét szeretném kérni bárkinek aki tapasztalt már hasonlót.Ha bekapcsolom a cd lejátszót,kb.3-4 perc múlva először elhallgat a baloldali hangszóró majd a jobb oldali is.A számláló megy de hang semmi bármelyik cd-re is kapcsolom.Ha átváltok rádióra semmi gond,órákon keresztül is szól.Szívesen vennék bármilyen ötletet hogyan lehetne kiváltani a gyári lejátszót mert a 6 cd egyébként is nagyon kevés,valami egyébre ami mp3-at is játszik.Az autóm Mazda 6 -2005-ös.
Köszönöm előre is.
Üdv.:István
gumirece@gmail.com