2025. Február 1. Szombat - Ignác

Mazda6

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


mazda-auto.hu | 2013-07-24 14:31 T76Viktor részére

 A tempomat nem befolyásolja. Az olajfogyasztás elsősorban tömítetlenség miatt van. Az alkatrészek kenésére, hűtésére szolgáló olaj bejut az égéstérbe, és ott elég. Ezek a kopásból adódó tömítetlen helyek a körülményektől függetlenül léteznek, viszont a körülmények hatással vannak rá, hogy mennyi olaj tud átszivárogni rajtuk. Egy a magasabb hőmérséklettől, vagy elhasználódástól felhígult olaj könnyebben átjut.  A gyakoribb motorfék üzem pl. kopott szelepszár szimeringek mellett tud okozni nagyobb olajveszteséget. A hengerek kopása kevésbé jellemző, de pl. az olajlehúzó gyűrűk fészkének szennyeződése esetleg okozhat akár változó mennyiségű olajfogyasztást is, de ez elég ritka.

454.casull | 2013-07-24 12:26 T76Viktor részére

 Csak azért kérdeztem,mert nekem is hasonlót produkál az enyém,120ezer mérföld van benne,2.3-as 2005-ös.Ugyan azt a 10 km-es utat járom vele munkába és vissza minden nap és nálam is van hogy 2 hétig abszolút változatlan az olajszint,aztán hirtelen kér fél litert.Nem füstöl,nincsenek pettyek alatta.Előtte két Golfom volt 5-ös és 6-os,olajcserék közt semmit nem kellet utántölteni egyikbe sem.Ez a rendszertelen dolog zavar engem is.Na meg hogy az iskolában azt tanították,hogy az anyag nem vész el,csak átalakul...

T76Viktor | 2013-07-24 11:56 454.casull részére

 Először is köszönöm a választ, de ha mégis lenne egy két ötlet azt nagyon

megköszönném. Az 5000km csak példa volt, ahogy írtam ez teljesen rendszertelen.

Talán jobb, ha úgy írom, hogy egyszer 10.000km-en 1,5l, máskor alig 2-3dl fogy.

Kérdeztem a tempomatot, befolyásolhat? Gyertyák, egyéb?

Pont ezelőtt egy Nissan Almera volt 1998-ból, szintén láncos, 1.6-os motorral.

Ahogy a Mazda, még mindig megy, mint az óra, most a szüleim használják, lassan

eléri a 300 ezret az óra... Nagyfelújításon nem volt, tömítések, apróbb dolgok lettek

csak rajta cserélve. Olajfogyasztása stabilan kb. 3-4dl 10ezrenként.

Nekem nagyon "bejöttek" ezek a láncos motorok, ezért is érdekel ennyire, hogy

ennek a jelenségnek mi az oka. Egy autót nem kellene eldobni 200ezernél, csak

mert apróbb gondjai vannak. Szeretnék még legalább 100-150 ezret menni vele.

Várom, ha vannak további ötletek, ha mégsem, akkor köszönöm a lehetőséget, és

hogy időt szakítottatok rám.

Szép napot!

454.casull | 2013-07-24 10:59 T76Viktor részére

 Bocs hogy megkérdezem,de milyen autód volt ez előtt?

mazda-auto.hu | 2013-07-24 09:14 T76Viktor részére

 Azzal kezdeném, hogy 3-4 dl olajfogyasztás 5000 km-enként egyáltalán nem sok. Az olajfogyasztás ingadozását elsősorban a motor terhelése határozza meg, és az ebből adódó belső hőmérséklet, egyes, ilyen szempontból számító kenési pontokon. Például a klíma használata is ilyen. Az is befolyásoló tényező, hogy az olajcsere után mennyi "használat" van az olajban. Az elhasználódás során változnak eredeti tulajdonságai, így növekedhet az olajfogyasztás.  

T76Viktor | 2013-07-23 17:30

Tisztelt Szervíz!

2002-es 1.8-as (GY) Mazda 6-osom van és az olajfogyasztással lenne problémám.

Úgy tapasztalom, hogy néha elmegy akár 5000km-t is 0 olajszintcsökkenéssel,

ám van amikor akár 3-4 decit is utána kell tölteni, hogy ismét a megfelelő szintet

mutassa a pálca. Tudom, hogy a távgyógyítás itt sajnos nem működik, csupán

néhány ötletet kérnék mit kellene ellenőrizni, cserélni, mert az átvizsgálás is pénzbe

kerül és eddig már jó pár ezrest kifizettem, eredménytelenül.

Néhány információ az autóról:

-Kilométeróraállás: 204.000

-Rendszeres olajcsere 10.000km-enként.

-Olajfolyást nem tapasztalok

-Lehet-e összefüggés a tempomat használattal?

-Használat jellemzően 5-50km távolságon, max.90km/h-val (forgalmi okok miatt)

Válaszukat előre is köszönöm, további információkkal szívesen állok a rendelkezésükre.

Üdv, Viktor

mazda-auto.hu | 2013-07-22 07:47 andrashu1949 részére

 Általában egy rugó törik el a zárban. Belülről valahogy részlegesen le kell venni a kárpitot (csukott ajtónál ), és úgy "valahogy" ki lehet nyitni. Nem egyszerű.

andrashu1949 | 2013-07-21 16:21

  Tisztelt Mazda-Auto

2003-as 6-os vezetőoldali ajtó zárva maradt, (se ki-se be). Távirányítóval (központi zár) és kulccsal se nyilik, többi ajtó rendesen működik. Zár kattanásokból és mechanikus működtetéskor úgy tűník zárva maradt. Elektromos vagy mechanikus hiba lehet??

Zavaró állapot. Előre is kösz. ha Ön ( vagy Önök) esetleg valamelyik fórumozónak van ötlete. Üdv. SA

mazda-auto.hu | 2013-07-18 12:38 kawapapa részére

 Hasonló esetekben a fejegységgel van probléma. MP3 lejátszáshoz léteznek külső egységek pl. Xcar-link, vagy iPod adapter, illetve 2005.07 után gyártott Mazda6-hoz gyári egy lemezes MP3 CD egység.

kawapapa | 2013-07-17 23:03

Sziasztok.

 

A segítségét szeretném kérni bárkinek aki tapasztalt már hasonlót.Ha bekapcsolom a cd lejátszót,kb.3-4 perc múlva először elhallgat a baloldali hangszóró majd a jobb oldali is.A számláló megy de hang semmi bármelyik cd-re is kapcsolom.Ha átváltok rádióra semmi gond,órákon keresztül is szól.Szívesen vennék bármilyen ötletet hogyan lehetne kiváltani a gyári lejátszót mert a 6 cd egyébként is nagyon kevés,valami egyébre ami mp3-at is játszik.Az autóm Mazda 6 -2005-ös.

Köszönöm előre is.

Üdv.:István

gumirece@gmail.com

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Lancia Rallye 037 Stradale 1982.

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 3915, 1850, 1245 mm

Tengelytávolság: 2440 mm

Hasmagasság: 

Saját tömeg: 1170 kg
Hengerelrendezés: 4 henger (soros)

Szelepek száma: 8

Szelepvezérlés típusa: DOHC

Furat/löket: 84 / 90 mm

Sűrítési viszony: 7,5:1

Feltöltés: Abarth kompresszor   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt keresztben

Tüzelőanyagellátás: 1db duplatorkú Weber karburátor

Sebességfokozatok száma: 5 
 

Hajtás: Hátsókerék

Lökettérfogat (cm3):     1995    
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):    207,8 (152,9)/ 7000
Nyomaték (Nm / 1 min):     226 / 5000

Gyorsulás 0-100 km/h: 7 mp.

Végsebesség: 220 km/h

Több autó