2025. Február 12. Szerda - Lívia
Mazda6
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
12 rotoros wankel lóerőgyár.
Mazda logó történelem.
Mazda 3 MPS a bőség zavarában.
MOTOROLAJ 1-4.
Vezérműszíj csere akció!
Friss topikok:
Mazda3 (minden ami szerviz) Mazda3 Mazda szerviz előélet lekérdezése Kérdések Mazdáról a szakértőnek Még több fórum téma
Mazda3 MPS BL 2009-
Ajtók száma: 5
Ülések száma: 5
Hossz./szél./mag.: 4505/1770/1460 mm
Tengelytávolság: 2640 mm
Hasmagasság: 145 mm
Saját tömeg: 1460 kg
Légellenállási együttható: 0,32 cw
Hengerelrendezés: soros
Turbófeltöltő.
Hengerszám: 4
Motorbeépítés: elöl, keresztben
Nagynyomású, közvetlen benzin befecskendezés.
Sebességfokozatok száma: 6
Lökettérfogat (cm3): 2261
Furat / löket (mm): 87,5 / 94
Sűrítési viszony: 9,5:1
Hengerenkénti szelepszám: 4
Szelepvezérlés típusa: változtatható Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 260(191)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min): 380/3000
Gyorsulás 0-100 km/h: 6,1 mp.
Végsebesség: 250 km/h
Több autó
dana | 2011-02-23 19:18 gulyas_peter részére
Gulyás Péter!
Én azt számolgattam, hogy kb 250km táv megtétele mondjuk egy 40km/h-s átlagsebességet nézve 6,25 óra. Ez 375 perc. Egy 1500-as átlagfurdulatszámo nézve ez kb. 563000 fordulat. Ami ugye 1126000 hengermozgás. (fel vagy le) Ha ennyiszer simán kézzel fémet-fémmel dörzsölsz az is bizony megkopik szobahőmérsékleten is. Itt meg nagyobb erők, nagyobb hő. És ez mind olaj nélkül :(
LaszloM6 | 2011-02-23 17:16 mazda-auto.hu részére
Köszönöm
Akkor ezek szerint van önöknél felni is.
Választék és ár után érdeklődhetek valamilyen formában??....17" érdekelne.
Köszönöm
gulyas_peter | 2011-02-23 13:36
Abban reménykedek azért, hogy az a 200-300 megtett km nem okozott problémát a kocsiban!
gulyas_peter | 2011-02-23 13:06
Köszönöm válaszát!
Az olajsfogyasztás nem volt túl magas, sőt azt írta régebben, hogy még határeset a 2dl/1000 km! Olajcsere után lettem figyelmes erre a magas olafogyasztásra,
Ön szerint hány liter olajat jelent a min és a max jelzés közötti szakasz?
mazda-auto.hu | 2011-02-23 12:34 gulyas_peter részére
Amennyiben elkezd nőni az olajfogyasztás, az erre utal.
Természetesen hidegen és melegen változik az olajszint, ez félrevezető lehet. Rossz minőségű olajszűrő esetén az is előfordulhat, hogy a rosszul záró visszafolyásgátló szelep miatt hosszabb-rövidebb állás után visszafolyik az olaj az olajteknőbe, míg máskor nem. Ez is félrevezet.
gulyas_peter | 2011-02-23 11:30 mazda-auto.hu részére
Tisztelt Mazda-autó!
Köszönöm a válaszát!
Úgy történt az eset, hogy olajcserekor 3/4 részig volt a nívópálca jelzés! Megtettem a kocsival 1500 km-t, és gondoltam leellenőrzöm az olajszintet! Gondoltam még bőven beleesik a tartoményba, mert olajcsere előtt kb 2dl/1000km volt a kocsi olajfogyasztása!
Amikor megnéztem, megdöbbenve láttam, hogy a min jelzés alatt van egy kicsivel az olajszint! Azonnal utántöltöttme, és nagyon remélem, hogy semmi következménye nem lesz!
Tudom, hogy egyáltalán nem szabad így használni az autót, de arra következtetek, hogy kb 200-300 km-et tettem meg a minnál kevesebb olajjal!
Amint írta az előbb, hogy mély nyomot hagy a kevés olajszint a motorban, észre lehet valahogy venni, hogy vmi kár keletkezett a motorba?
mazda-auto.hu | 2011-02-23 10:55 gulyas_peter részére
1.A motorban optimális esetben kb. 4,5-5 liter motorolaj kering. Ha csökken a mennyiség, akkor kevesebb olajmennyiség kering. Egységnyi idő alatt nagyjából ugyanannyi olaj fordul meg az alkatrészek között, de ugyanaz az olajrészecske többször, mivel az összmennyiség kevesebb. Ez pedig hőmérséklet emelkedést generál, aminek járulékos következménye az olaj elvékonyodása (90-100C helyett pl.120C fok), az elégtelen kenés, és a rossz hűtés miatti kopás, elhasználódás. Az olaj a fokozott hőterhelés miatt gyorsabban elveszti eredeti tulajdonságait, a szimeringek megkeményednek, lerakódások keletkeznek. Még az átmeneti túlzott hőterhelés is mély, és kitörölhetetlen nyomot hagy a motorban, így a későbbi olajfogyasztásra komoly esély van. 2. Az egyre kevesebb olajmennyiség miatti magasabb olajhőmérséklet miatt elvékonyodó és elöregedő olaj még könnyebben uatat talál magának az alkatrészek között, így egyre gyorsabban fogy el a maradék mennyiség is, míg végül az olajszivattyú szívócsöve nem ér bele az olajteknő alján az olajba, és kivillan az olajnyomás lámpa. Ez a vég, de sajnos előtte már a kevés és ezért túl forró (vékony) olaj miatt sok-sok kilométert megtett az autó elégtelen olajnyomással, ami szintén kitörölhetetlen nyomot hagy a motorban. Az olajnyomás lámpa csak kb. 0,7 Bar nyomás alatt jelez, de minél magasabb a fordulatszám annál nagyobb többszöröse kellene ennek a nyomásnak, de a lámpa ezt nem "tudja".
KR | 2011-02-23 10:53 mazda-auto.hu részére
Toget es Mazda auto koszonom a segitseget!
dana | 2011-02-23 10:53
Hello! Úgy néz ki bekrepált az első szélvédő mosó pumpa-motorom. Kap áramot a kábelen, már kimértem. A motorra kötöttem is feszkót, de nem indul. Meg lehet ezt buherálni? Illetve milyen baja lehet a motornak? Esetleg felcserélhető a hátsó szélvédő mosóéval ideiglenesen, vagy a lámpamosóéval? Mondjuk azzal nem hiszem mert annak teljesen más hangja van, meg lehet nagyobb nyomást is nyom!?! Nálatok mennyi egy ilyen motor, illetve bontott bazárosba nincs-e véletlenül? Üdv!
mazda-auto.hu | 2011-02-23 10:40 KR részére
Általában a 2002-2004 közötti bontott fényszórókból nem érdemes a motort kivenni, mert nem tartós.