2025. Január 16. Csütörtök - Gusztáv

Mazda 626

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


mek-lod | 2009-05-29 16:07

Tisztelt Szakértő Úr, cartársak!
a problémám nem új keletű, viszont megfogalmazódott bennem a kérdés:
mégpedig
indítás után 1-2 másodpercig hallható 1 kis visító, nyikorgó hang, ami gondolom könnyen 'orvosolható', csakh.:
szíjcseréknél (pl. generátor szíj)nem kellene kicserélni az ékszíjtárcsákat is?


mazda-auto.hu | 2009-05-27 16:13 andorpapa részére

GD-s esetében 2,0D-hez csak a Dexron II.-t írja elő a gyári szervizutasítás.

andorpapa | 2009-05-27 13:16 mazda-auto.hu részére

Írtad, hogy a GD 2.0D-hez is Dexron II az előírás. Ez azt jelenti, hogy egy minőségi 80W-90-es API GL-4-es olaj nem megfelelő hozzá? Csak elvi szinten kérdem, mert a korábbi GC széria motorháztetőjében a gyári matrica Dexront és 80W-90-et is megenged (utóbbiból GL-4 vagy GL-5, mindkettő elfogadott), a GD-nél már elvetették a 80W-90-es olajokat?

mazda-auto.hu | 2009-05-26 09:05 sanya részére

Megint egy kicsit okosabbak lettünk. :-)Köszönjük az információt!

sanya | 2009-05-25 20:28

Megoldódott a probléma: mégpedig az üa. nyomás tünt el a kanyarokban, köszönhetően az alacsony üzemanyagszintnek. Valószínű más a tankom belseje (karbis motor volt benne) mint az injektoros autókba( elktromos és mechanikus ac különbségei miatt), ezért jobban mozog benne a benzin.
Köszönöm a tippeket!
Üdv.

sanya | 2009-05-25 12:44 mazda-auto.hu részére

igen szervó kormányos, de az jól működik. közben teszteltem azt a váltóba való gombát, de semmi hatása uh nem azzal lesz a probléma.
De érdekes hogy csak jobb kanyar esetén jön elő a probléma. A szervón csak egy nyomásérzékelő gombám van,annak a helytelen működése képes lenne ilyen tüneteket okozni??

mazda-auto.hu | 2009-05-25 08:34 Rostai66 részére

Első olvasatra adagoló-adagolás jellegű problémának tűnik a dolog. Nem lehet a távolból megmondani a tutit.

mazda-auto.hu | 2009-05-25 08:32 sanya részére

Szervókormányos? Ha igen, akkor lehet akár kormánymű probléma is a dolog.

Rostai66 | 2009-05-22 17:59

Sziasztok!A 2000-s DITD-m
(1999-s)meleg motornál elindulásnál ha 1000-1200-s fordulat körül váltom a kettes fokozatot alig akar magára találni ,természetesen a többi fokozatot feljebb váltom el és ott nincs gond .Erre a jelenségre azóta figyeltem fel, mióta repkednek a 25-30 fokok, de amíg nincs teljesen bemelegedve most is sokkal dinamikusabb.Hidegen alapjáratról is nyomatékos ,még melegen az egyest 2000-ig kell húzni hogy kettesbe vegye a lapot. a klasszikus tanítás "egyesbe csak megmozdítjuk az autót"
Most hogyan tovább!!
Előre is köszi!!!

sanya | 2009-05-22 16:20

Ma volt időm kicsit tesztelni a motort(fe3), és a következőket tapasztaltam:"gyorsulás rendben, minden sebességben jól megy, nem rángat. ami a probléma ha jobbra kanyarodok visszaesik a teljesítmény, kizárólag csak jobbra kanyarodásnál, ballra semmi baja. pl mentem 90 nel jobb kanyar a motor teljesítménye vissza esik, a kocsi lassul, kanyar után a kormány egyenesben a motor erőre kap ha nem veszem le a pedálról a lábam még ránt is egyet ahogy hirtelen visszajön a teljesítmény. a kormánymű és a teljesítmény között nem tudom milyen kapcsolat lehet. Azt is próbáltam, hogy üresben veszek be egy jobb kanyart, néztem a fordulatot, és 800 körüliről vissza esett 500 ra kanyar közben, utánna meg kis ingadozás után(1000) beállt ismét 800 ra" erre tudtok valami magyarázatot? az igazság, hogy a váltóban eredetileg 2 gomba volt a tolató gomba, meg egy valahol a leeresztő csavar felett, én csak a tolató gombát raktam vissza, lehet hogy ez lehet a baj?

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Mazda RX-8 2002-2012.

Ajtók száma:  2+2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4430/1770/1340 mm

Tengelytávolság: 2700 mm
Ülések száma:   4
Hengerelrendezés: 

Kéttárcsás wankel elvű motor  
Bolygódugattyúk száma: 2
Motorbeépítés:   elöl, hosszában

Szívómotor, szekvencionális befecskendezés

Sebességfokozatok száma: 5, vagy 6 kézi 
Kamratérfogat (cm3):   2 x 654 = 1308   
Sűrítési viszony: 10,0:1    
Változó hosszúságú szívócső rendszer
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 192 (141)/7000, illetve 231 (170)/8200 
Nyomaték (Nm / 1 min): 220/5000, illetve 211/5500

Gyorsulás 0-100 km/h: 7,2 és 6,4 mp.

Végsebesség: ~223, és ~235 km/h

Több autó