2024. November 28. Csütörtök - Stefánia
Mazda 626
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
Mazda Skyactiv-G. A benzines.
Mazda Takeri, az új Mazda6.
Grammok, grammok, kilogrammok...
MAZDA dízelmotor, MZR-CD.
MAZDA RX-8 turbósítás.
Friss topikok:
Mazda szerviz előélet lekérdezése Kérdések Mazdáról a szakértőnek Mazda5 Mazda3 Még több fórum téma
Mazda Furai
Ajtók száma: 2
Hosszúság, szélesség, magasság: 4563, 1956, 977 mm
Tengelytávolság: 2790
Ülések száma: 2
Háromtárcsás RE20B alapú wankel elvű motor
Bolygódugattyúk száma: 3
Motorbeépítés: középen hosszában
Szívómotor
Sebességfokozatok száma: 6 fokozatú félautomata.
Kamratérfogat (cm3): 3 x 654 = 1962
Változó hosszúságú szívócső rendszer
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 450/9000
Nyomaték (Nm / 1 min): nincs adat
Gyorsulás 0-100 km/h: <4 mp
Végsebesség: ~290 km/h
Az egyetlen működő példány a TopGear showműsor epizódjának készítése közben 2008-ban kiégett.
Több autó
andorpapa | 2009-04-28 14:27 mazda-auto.hu részére
Köszönöm, ezt jó tudni. A vezérműszíj cseréjére pont holnap kerül a sor, kerül friss olaj a motorba és a váltóba is. Ez a kinullázás gondolom a kilométerórával lehet összefüggésben, valami számolja a kilométereket, ugye? Erről jut eszembe: ennél a típusnál mennyi a csereintervallum a motorolajra, váltóolajra, légszűrőre, üzemanyagszűrőre és vezérműszíjra?
A gombákra visszatérve: baromi sok van belőlük ezen a kocsin, legalábbis a GC szériás dízelhez képest! Az olajnyomás gombája ugyanott van, könnyű felismerni az alakjáról. A kilométeróra hőfokjelzőjét vezérlő hőgomba (1 drótos) ott van a termosztát alá becsavarva, ez is stimmel. Van egy gomba a hűtőborda tetejébe csavarva (1 drótos), ez azt hiszem, a "kevés a hűtővíz" visszajelző lámpát vezérli a műszerfalon. Aztán van 3 gomba, amikről nem sokat tudok:
Az egyik a hűtőborda aljában van, a GC-nél ez kapcsolta a ventilátort, erre viszont nincs vezeték dugva (amúgy 1 drótos ez is). Aztán van egy szintén 1 drótos gomba a termosztátfedél tetejébe csavarva, amit lehúzva egy relé kattan, mégpedig a szélvédő alatti relétábla (emlékeim szerint) második reléje, ami persze nem jelent semmit, hiszen a reléket össze-vissza lehet pakolni.
A harmadik gomba az egyetlen, amelyik 2 dróttal rendelkezik, ez pedig a motor oldalába (közel a széléhez) van csavarva, valahol a kipufogó leömlők magasságában.
Megnéztem pár netes alkatrész-katalógust, de mindegyik csak az olajgombát, a hőfokjeladót és a (valószínűleg a borda aljába való) ventilátorkapcsolót tartalmazza, a termosztátfedélbe, a borda tetejébe és a motor oldalába csavart gombáról egyik sem tesz említést. Nagyon kíváncsi vagyok, hogy ezek vajon mit csinálnak?
kompolti | 2009-04-28 11:07
Sziasztok!
Az autómnál (MAZDA 626 2.0 DITD 2000.12) erős vibrációt tapasztalok már egy ideje. Szervízek már kizárták a gumibakok meghibásodását és adagolóspecialista felkeresését javasolták.
Budapesti vagyok. Tudnátok segíteni? Egyéb vélemény?
mazda-auto.hu | 2009-04-27 13:57 andorpapa részére
1. A lámpa a vezérműszíj esedékes cseréjére figyelmeztet. Vagy nem cseréltek szíjat, vagy nem tudták "kinullázni" a lámpát.
2. Annyit tudok így a távolból mondani, hogy a ventillátor kapcsoló gombája két kivezetéses, a motor-műszerfal hőkapcsoló gombák egy vezetékesek.
andorpapa | 2009-04-25 21:56
Köszönöm a múltkori segítséget, a hiba végül egy utólag, szakszerűtlen bekötés eredménye volt, a felesleges cuccok eltávolításával megoldódott minden (valami riasztó maradványai lehettek).
Lenne viszont pár kérdésem: van egy piros visszajelző lámpa ('92-es 626 kombi 2.0D), ami az ékszíjra emlékeztet (3 görgőn egy szíj), ha ez világít járó motor esetén is, mire figyelmeztet?
Mit csinál a termosztátfedélben található gomba? ha lehúzom róla a drótot, egy relét hallok valahol kattanni, de nem történik semmi más. A hőgomba a termosztát alatt van, ez esetleg a ventilátort kapcsolná? A hűtőborda aljában is látok egy gombát (a GC-s dízelnél ez kapcsolta a ventilátort), viszont nincsen rá drót kötve. Annak mi a szerepe?
A hűtő ventilátorát konkrétan melyik gomba indítja? Vagy esetleg több gomba együttes jele vezérli?
mazda-auto.hu | 2009-04-24 14:15 IvanT részére
A gyár az alapján tesz különbséget a különböző teljesítményű DiTD 626-osok között, hogy egy vagy két katalizátoros az autó. A nagyobb teljesítményű modellek a dupla katalizátorosok.
Ezeken például más a turbó, az adagoló, a befecskendező.
Egy hivatalos Mazda szervizben elvégzett hibakód olvasás lenne a biztos. Ha foglaltság szenzor, akkor az általában csak az ülőlap cseréjével orvosolható.
IvanT | 2009-04-24 11:18
Sziasztok!
Lenne egy par kerdesem a GF dizelmotorokrol:
Van ugye a 90 lovas DiTD es 2 Turbo D.I. verzio 101 es 110 loval.
Nekem ezek kozul az elso van es szeretnem megtudni, hogy miben kulonbozik a Turbo D.I.-ktol. Van valami lenyeges elteres, vagy eseteleg scak az elektronika kulonbozik?
Mas: a muszerfalon eg a sarga legzsakhibara utalo jelzes, plusz villog egy hasonlo, de piros jelzes is a bal oldalon (4 hosszu villanas, 7 rovid ha jol emlekszem). Valami tudja, hogy ez minek lehet a hibakodja? Gyanitom, hogy az utasoldali ules sulyerzekeloje makkant meg, mivel leginkabb akkor jon elo a jelenseg, mikor ul mellettem valaki.
Ez hogyan javithato? Erzekelo kulon cserelheto?
Elore is koszonom
mazda-auto.hu | 2009-04-24 08:07 Takker részére
Sajnos ebben nem segíthetünk.
Egyébként jó tudni, hogy ilyen tartós a csapágy.
Takker | 2009-04-23 21:03
sziasztok!tudnátok nekem abban segíteni, hogy a comprex tengelyét hogyan lehet kivenni?a szíjtárcsa felőli oldalt egyszerűen szét lehet szedni,zsír gyakorlatilag használhatatlan volt benne,de megtisztítottam és nagyon szépen fut az a csapágy(15év ellenére).de a másik végén lévő csapágyra ötletem sincs.itt van pár kép:http://picasaweb.google.hu/herrtakacs/Comprex
lógni nem lóg a tengely,de ahogy meghajtom hallani, hogy már semmi kenés nincs.
mazda-auto.hu | 2009-04-23 09:10 andorpapa részére
A műszerfalat kiszerelve meg lehetne mérni, az izzóknál milyen fezsültség van.
andorpapa | 2009-04-22 20:10 mazda-auto.hu részére
Megnéztem alaposabban: a mászerfal világító elemei (pl. fűtéskapcsoló, elakadásjelző, ablakfűtés, stb) egyformán fényesen világítanak, függetlenül attól, hogy be van-e szerelve a potméter. Ugyanez igaz a kilométeróra háttérvilágítására, csak fordított előjellel: a potméterrel és anélkül is ugyanolyan halványan világítanak, a potméter csavargatására pedig sem a műszerfal, sem a kilométeróra nem reagál, mindennek állandó fényereje. Hol lehet a hiba? Ha biztosíték ment volna ki, akkor nem égne valami, de minden világít, aminek világítania kell. Ha szakadás lenne a rendszerben, akkor szintén látszana. Ráadásul a szabályozó jónak tűnik, a héten még kimérem, hogy a bemenetre 12 Voltot kapcsolva mi jön ki a kimeneten, de valószínűleg a szabályozótól független a jelenség, hiszen azt kiszerelve is ugyanúgy világít minden, ugyanakkora fényerővel.
Engem leginkább az zavar, hogy a bemenetére a dróton megérkezik a 12 Volt, a GND lábra tényleg a föld kerül, de az OUT és a GND vezeték között konstans 0.3 Volt feszültség mérhető. Hová vezet a szabályozóról az OUT vezeték? Miért nem csinál semmit a szabályozó? Mi az a 0.3 Volt?