2024. November 28. Csütörtök - Stefánia

Mazda 626

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


StationW:) | 2008-02-01 17:24

Ne frusztrálódjatoka 4 lyukas felnik miatt, mert 5 lyukast csak a GTi-k, és a kombik kaptak (ezeken amúgy a váltó és a fék is erősebb). Szóval no para, nem volt ott semmi "low cost", egyszerűen nem kellett annyira túlméretezni a kisebb terhelés miatt.

kulcsartamas | 2008-01-30 14:48 sanya részére

szia!

írj egy mailt az antal.kulcsar@gmail.com ra

sanya | 2008-01-30 12:55

Ha már így megkérdezted :P, Már említettem hogy féltengelyt kellene cserélnem, vettem egy bontottat, de azzal megszívattam magam, mert ki volt készülve a csuklóalatti borda, Én hüeségem pedig gondolhattam volna.Na ez egy kicsit bonyolult: nekem a féltengely középső része van nagyon ki (kotyog össze vissza)amit bontóbol szedtem féltengely, belapasszol a váltó és kerék közé, de nem ugyanaz mint az eredeti, nagyobb a középső része(zőldszínű agytokmány :) ) , uh a kettőből még véletlenül sem tudok 1-et csinálni:(
Gondolkodtam és lehet talán ilyen alkatrészt nem is bontóból kellene vennem, mert azért egy féltengelyt akárhogyis nézzük eléggé igénybe van véve, azaz ha egy 18 éves autóból szedem ki, nem biztos hogy jobban járnék.
A kérdés és egyben kérés: Esetleg utánnanéznél, hogy mennyiért hoznának bele jobb oldali féltenglyt?(azzal tisztában vagyok hogy sajna csak egyben lehet megvenni pedig szétszerelhető)
Persze ha csak nem okoz gondot.

kulcsartamas | 2008-01-30 11:44 sanya részére

nekem anno azt mondták itt, hogy eza 2000 nem vészes, bár egy kicsit sokallom, olyan 1500 körül megállna, az szimpatikusabb volna:-) igazából, hideg a motor, de normális ember nem terheli a hideg motort, meg eleve a keverék is dúsabb, tehát így ebben az értelemben nem ártalmas, meg eleve hamarabb eléri az üzemi hőfokot, legalább is ez lenne a célja és ugye ez a legoptimálisabb, mert láttam már egy kit birkát, aki a garázsból kiállva reggel mindjárt padlógázzal, ami a csövön kifér, meg is érdemli, az ilyennek kívánom, hogy minimum legyen egy turbó feltöltő az autóján, hogy jó sokba kerüljöna javítás :-)
igen a padlógázas indítás segít nekem is, csak egy picit mint mondtam, utána kb fél gáz, hogy beálljon és 2000 rpm :-) na majd nyáron jó idő lesz, akkor foglalkozok vele, vagy keresek egy igazi karburátoros szakit aki nagyo ért hozzá, bár még itt őket sem kérdeztem ez ügyben, vagy kellene szereni hozzá dokumnetációt, bár ezt tavaj nyáron is terveztem, de mivel nyáron reggel is tök jó idő van, így olyankor símán indul, és nem bénázik :-) volna itthon egy-két komolyabb műszer, akkor szívesen megnézném a kipufogógáz összetételt, meg a lambda értéjket, stb. hideg indításkor, csak, hogy igazam van-e vagy nem. Felni ügyben én is keresek valami 4 lyukasat valószínű. úgy látszik ez volt a "low cost" kiadás. mint az F astráknál, azt is csinálták 13 meg 14 colos felnivel is, de az egy az egyben cserélhető és a futómű is ugyanaz alatta.most csak egy olajcsere lesz esedékes, de azt még a héten megejtem, egyébként a unix-nál van 20-25 % kedvezményem, lengéscsillapító ügyben is lehet, ez lesz, de ha kell valami szólj :-)

sanya | 2008-01-30 11:15 kulcsartamas részére

Nekem is megvan ez a hidegindítási probléma! már alabba ugy indítok hogy adok egy gázfröccsöt indítás után azonnal és akkor egyszerre indul és beáll 2000 rre, engem nagyon zavar a melegítő alapjárat hideg motort 2000 el járatni nem nórmális :) de csak a reggeli első indítás ilyen utánna akárhogy hülhet a motor pöccre indul.

A Felniről: Milyen nagy szerelésre gondolsz a felni csere kapcsán??
Én az ebajon vettem, közel 300 garnitúrából találtam 2 őt ami ezel a lyukosztással vólt,(de lehet nehezítette hogy csak a 16 osokat néztem)
http://www.mazdaklub.hu/forum/download.php?id=2288
ez eredetileg egy mitsubichi Colt on volt rajta ez 4X114 es, aztán a középfuratot majd alakítom valahogy ha nem passzol.
A gátlókat, lengés csoillapítokat,ha nem bontóból akkor nézd meg az e-bajon hátha van olcsóbban, én egyszer néztem, azt hiszem a lengyelen ott elég olcsó volt:) de nem mentem komolyabban utánna.Ezzel kapcsolatban ha már cseréled és érdekel ültető rugó(-50/35) szintén Ebay :) még nem tettem bele de kb 30 000 4 db szálítással együtt.

kulcsartamas | 2008-01-30 10:53

Más téma: kerekek

Nagy szvfájdalmamra az enyém is 13"-os felnikkel van szerelve, holott ebbőla típusból nem sok van, mert szinte mind 14" es, és mág ráadásul a mienk 4 a 14-esek 5 lyukasak, nem is lehet, könnyen cserélni.
Nekem az ajtóra ragasztott matrica szerint gyárilag 185/70 R13, vagy 165 S-es gumikkal ok, ennél fogva nekem 185/70 R13-masok vannak rajta, nem igazán volt stabilitással problémám, de ezek azért köztudottan elég magas gumik és jobb lenne egy 14"-es felnin valami alacsonyabb, de azt meg nem tudom feltenni, csak nagy szerelés árán.De én most inkább először a két első toronycsapágyat, merg a hátsó lengéscsillapítóimat fogom cserélni, mert arra megérett az idő, csak a lengéscsillapítók elég húzs árban vanna.

kulcsartamas | 2008-01-30 10:47 sanya részére

szia!

a karnurátorral nagyon gondom nincsen, kivéve a hidegindító rendszerét, azzal lehet valami gond, mert hidegben, a reggeli első indítás, vagy, ha újra lehül és a melegítő alapjárat működne, akkor az első 1-2 indítás után lefullad, csak ha a gázpedállal játszok egy picit, akkor ok, és kb egy 20-30 másodperc után észhez tér, de a kipufogó gázból ítélve nekem olyan mintha a hidegindító rendszer túldúsítaná a keveréket, meg ha ilyenkor el is indulok, erőtlenebb a szerkezet.ilyenkor,ha a melegítő alapjárat már nincs, akkor már ok a dolog, és az a vicc, hog ya gáz nem szereti a hidegindítást, olyan szépen beállították a gázt, hogy azzal csontnélkül indul még a múltkori -5 C ben is :-), de ez gázrendszertől függetlenül jelentkezett eza hiba, ezért is gyanakszok a hidegindító renderére, én nem akarom egyenlőre bántani, mert nincs dokumnetációm a karburátorhoz és ránézésre is bonyolultabb, mint a holdkomp volt a holdraszálláskor, nem is értem miért nem tettek helyette egy mono injektort, állítom olcsóbb lett volna :-), amúgy olyan szerintem max7 körül megáll a benzin fogyasztásom, az meg nem rossz.

sanya | 2008-01-30 10:24 kulcsartamas részére

Emlékszem rá, csak azt hittem már elfelejtetted :P nna a Fogyasztás, mostanában nagyon nem tetszik pár évvel ezelött egy hosszabb úton 5.5 öt hoztam ki belőle,akkor magam se hittem, hogy ez lehetséges, amugy 6-7 között volt, de mostanában mintha felment volna 7-8 köré amit nem értek, gondolkodtam karburátor tisztításra, beállítására, az biztos segítene, de kb 20 000 ft lenne akkor inkább hagyom a beállítást és átszerelme injektorra.
Az autót hoasonlóképpen szeretem én is uh. mondtam is: nagyon előfordulhat hogy ha eljön az ideje személyesen tolom ki a szeméttelepre :)
Azt még megakartam kérdezni hogy neked mekkora kerekek vannak rajta? mert a legtöbb ilyen tipusnál 5X114 es a körosztás nekem csak 4 csavaros gondolom(4x114) ami most rajta van 165 R13 de csal a km óra többet mutat 5-10 el. (vettem rá 16 os kerekeket gumival,205/45 ez akkora átmérőre mint a mostani, de lecserélem 205/55 re és akkor kb akkora lesz mint a 14 colos, a szerintem eredeti méret)

kulcsartamas | 2008-01-30 10:16 mazda-auto.hu részére

köszönöm szépen az infót! ezek szerint akkor csak ilyen 1.8 -asról tudok váltót szerezni és a többi felejtős?

mazda-auto.hu | 2008-01-30 10:10 kulcsartamas részére

A váltó típusa G5MR, de a végáttétel motortól, kiviteltől függően változott, és kivűlről nem megállapítható, nincs erre utaló jelzés.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Lamborghini Murcielago LP670-4 Superveloce 2009

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2+2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4705, 2058, 1135 mm

Tengelytávolság: 2665 mm

Hasmagasság:       mm

Légellenállási együttható:

Saját tömeg: 1565 kg
Hengerelrendezés:12 henger, 60 fokos V alakban.

Szelepek száma: 48

Furat/löket: 88 / 89 mm

Sűrítési viszony: 11,0:1   
Motorbeépítés:  Hátsó tengely előtt hosszában, középen

Benzin befecskendezés

Sebességfokozatok száma: 6 automata 

Négykerék-hajtás
Lökettérfogat (cm3):  6496    
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):   670,2 (492,9)/ 8000
Nyomaték (Nm / 1 min):     660/ 6500

Gyorsulás 0-100 km/h: 3,3

Végsebesség: 337 km/h

Összesen 350 darab készült.

Több autó