2024. November 28. Csütörtök - Stefánia
Mazda 626
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
Mazda Skyactiv-G. A benzines.
Mazda Takeri, az új Mazda6.
Lengéscsillapító és rugó beállítás, futómű hangolás. Haladóknak.
Grammok, grammok, kilogrammok...
Az APEX éltömítések evolúciója.
Friss topikok:
Mazda szerviz előélet lekérdezése Kérdések Mazdáról a szakértőnek Mazda5 Mazda3 Még több fórum téma
Ferrari 288 GTO 1984
Ajtók száma: 2
Ülések száma: 2
Hosszúság, szélesség, magasság: 4225, 1850, 1150 mm
Tengelytávolság: 2450 mm
Hasmagasság: 120 mm
Saját tömeg: 1160 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok
Szelepek száma: 32
Furat/löket: 80 / 71 mm
Sűrítési viszony: 7,6:1
Turbófeltöltő: 2 db IHI turbó, 2 db levegő-levegő köztes hűtő
Motorbeépítés: középen, hátsó tengely előtt
Benzin befecskendezés
Sebességfokozatok száma: 5
Lökettérfogat (cm3): 2855
Szelepvezérlés típusa: Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 400(294,6)/ 7000
Nyomaték (Nm / 1 min): 496/ 3800
Gyorsulás 0-100 km/h: 4,8
Végsebesség: 305 km/h
Több autó
mazda-auto.hu | 2008-02-06 11:01 K jani részére
A forgalmiban található teljesítményadat nem feltétlenül fedi a valóságot. Nyilván akkor az 1987 előtti 626-ost kell a katalógusban keresni, ezzel a motorral
K jani | 2008-02-05 20:32
T mazda-auto.hu!
Egy érdekes kérdésem lenne.
Van egy 88-as 626-os gd-és kasznival de egy 74 kw -os 101 le motorral ami egyik alkatrész katalogusban sem találok,mert ez egy gc -és kaszniba való.Injektoros katalizátoros + klimás.Miért nem találom meg szériában?Aválaszt köszönöm
mazda-auto.hu | 2008-02-04 16:48 andorpapa részére
Valószínűleg kormányösszekötő rúdfej, alsó gömbtámasz vagy a stabilizátor összekötő lóg. Esetleg toronycsapágy. Még a belső kormánycsukló is okozhat ilyen hangot, vagy akár a féltengely is.
andorpapa | 2008-02-04 16:33
Jut eszembe, ha már itt vagyok: tegnapelőtt kezdődött, '87-es 2.0D GC. Szóval valami koppan a bal első kerék környékén, eléggé véletlenszerűen, bukkanókon, egyenetlen, rázós utakon. Nem tudnám a hangot rendesen körülírni, de akkor is jelentkezik, amikor mondjuk lépésben araszolok rossz úton (föld/kavics/foltos utca). Nem olyan hangja van, mint amikor a kerékcsapágy rossz (az szeptemberben volt cserélve), ez inkább szabályos koppanás, markáns hang. Ránézésre nem süllyedt meg a kocsi egyik oldala sem, nem valószínű, hogy a kerék hozzáér a kerékdobhoz (tehát nem csak nagy sebességnél, nagy bukkanóknál csinálja, hanem kicsiknél is).
Mi lehet ez? Lengéscsillapító? Vagy a lengőkarral lesz összefüggésben? Tudom, nem sikerült jól leírnom a jelenséget, de nehéz megfogalmazni. Előre is köszönöm a segítséget!
andorpapa | 2008-02-04 16:11
Zspityu! Nem 100%, hogy ugyanarról beszélünk, de az enyém is hasonló volt az elején. 1-2 ezer kilométeren keresztül nem nyomott ki vizet semennyit, és a hűtősapkát levéve nálam is rendben volt a szint. Csak az volt gyanús, hogy üzemmeleg állapotban jöttek a buborékok a kiegyenlítő tartályba. Ez leginkább akkor volt észrevehető, amikor leállítottam a motort. És mivel a jelenséget pont hűtőfolyadék-csere után kezdte a gép, először azt hittem, hogy levegős a cucc, hagytam békén. De egyre erősebben kezdett bugyborékolni a dolog (pedig vízszint mindenhol rendben volt), míg végül egyik reggel kinyomta a vizet is. A vízhőfok-visszajelző is végig normális értéket mutatott.
Elvittem pár nappal a lerohadás előtt egy szakihoz, neki is a kemény cső tűnt fel először, azt mondta, hogy nem kellene ennyire keménynek lennie. Ő már akkor a hengerfejre gyanakodott, pár napra rá igaza is lett.
Mondom, lehet, hogy neked más problémád van, de engem a hengerfej repedésére emlékeztetnek a jelenségek.
mazda-auto.hu | 2008-02-04 14:39 zspityu részére
Egymásnak ellentmondó jelenségek. 1. Fűtés jó? 2. Vízhőfok rendben?
Az is lehet, hogy megfelelő keménységűek a csövek és amit hallasz, az máshonnan ered.
zspityu | 2008-02-04 13:20
Köszi a segítséget! Még egy kérdés: az az érdekes, hogy egy csepp vizet nem nyom ki soha, illetve nem fogy a vizem. Ha hidegen leveszem a hűtősapkát mindig tele a hűtő. A kiegyenlítőben állandó a szint. Csak annyi a baj, hogy elég kemények melegen a csövek. Illetve hidegen ahogy áramlik a víz a fűtőradiátorban olyan mintha levegős lenne a rendszer, és gurgulázik, de ezt melegen abbahagyja. Nem lehet hogy csak levegős a rendszerem? Köszi előre mégegyszer.
andorpapa | 2008-02-04 11:22
Zspityu!
Ez (ahogy a mester is mondja) hengerfej-para, én is hasonlóan jártam, eleinte csak kicsit bugyog, a végén már nagyon, és egyszer azt veszed észre reggel (mikor melóba vagy nyaralni mennél), hogy indítózás után 3-5 másodperccel kinyomja az összes vizet, lehet vontatni. Szerencsére vannak helyek, ahol ezt szépen (na nem olcsón) tudják javítani, nekem decemberben kellett "befoltozni" a hengerfejet, azóta (kb. 2500 km) semmi baja, remélem, hogy így is marad.
mazda-auto.hu | 2008-02-04 10:26 zspityu részére
Szinte biztos, hogy gátrepedés van a hengerfejben, azaz a motor "visszafúj" a hűtőrendszerbe. Valószínűleg nincs elég víz a hűtőradiátorban, ezért nem nyomja már a kiegyenlítőbe a "vizet".
zspityu | 2008-02-03 15:35
Hello! Mazda 626 comprexem van. Olyat csinál,hogy beindítás után pár másodperccel gázadásra bugyog a hűtővíz a fűtőradiátorban egy pár percig, utána abbamarad. Hidegen mostanában ezt csinálja, valamint ahogy melegszik kőkemények csöveim. Ez normális? Új hűtősapka van rajta. Vízhőfokmérő mindig középállásban van. Már ilyen vagy 10000 km óta, de nem fogy a víz és nem nyomja ki a tartályba,csak idegesít,hogy ennyire kemények, illetve hogy csinálja ezt a bugyogást. KÖszi!!!