2024. November 29. Péntek - Taksony
Mazda 626
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
Mazda Takeri, az új Mazda6.
Grammok, grammok, kilogrammok...
Lengéscsillapító és rugó beállítás, futómű hangolás. Haladóknak.
Az APEX éltömítések evolúciója.
Közvetlen befecskendezés.
Friss topikok:
Mazda szerviz előélet lekérdezése Kérdések Mazdáról a szakértőnek Mazda5 Mazda3 Még több fórum téma
Lamborghini Murcielago LP670-4 Superveloce 2009
Ajtók száma: 2
Ülések száma: 2+2
Hosszúság, szélesség, magasság: 4705, 2058, 1135 mm
Tengelytávolság: 2665 mm
Hasmagasság: mm
Légellenállási együttható:
Saját tömeg: 1565 kg
Hengerelrendezés:12 henger, 60 fokos V alakban.
Szelepek száma: 48
Furat/löket: 88 / 89 mm
Sűrítési viszony: 11,0:1
Motorbeépítés: Hátsó tengely előtt hosszában, középen
Benzin befecskendezés
Sebességfokozatok száma: 6 automata
Négykerék-hajtás
Lökettérfogat (cm3): 6496
Szelepvezérlés típusa: Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 670,2 (492,9)/ 8000
Nyomaték (Nm / 1 min): 660/ 6500
Gyorsulás 0-100 km/h: 3,3
Végsebesség: 337 km/h
Összesen 350 darab készült.
Több autó
mazda-auto.hu | 2007-09-27 09:23
pigmy- Bár a gyári határérték fél liter/1000km, a 6 dl mindenképpen soknak tûnik, amennyiben nincs agyonhajtva (magas fordulatszám) az autó. Mit takart a motor generál?
mazda-auto.hu | 2007-09-27 09:21
andorpapa - Nem lehet különbséget tenni belsõ égésû motorok között olyan szempontból, hogy ásványi vagy szintetikus olaj van hozzá kifejlesztve. Az olaj esetében a viszkozitási értékek a döntõek. A többi jellemzõ, hogy például szintetikus vagy ásványi, csak járulékos tulajdonság. Ezekrõl a tulajdonságokról is többet meg lehet majd tudni a készülõ A MOTOROLAJ cikkünkben.
andorpapa | 2007-09-26 22:42
Természetesen jó lenne, ha hidegindításkor is kiváló kondícióban lenne az olaj, de mi a helyzet pl. az adalékokkal? Az 5W-40 és 0W-40 olajok full szintetikusak, a direkt öregebb, sokat futott motorokra fejlesztett cuccok többsége pedig ásványi (Valvoline, Castrol, Total) vagy ritkábban félszintetikus. Persze leginkább a pénztárcám szabja meg a választásomat. Tudom, olajon nem érdemes spórolni, de a havi 30 rugós üzemanyagszámla mellé már kevés dolog fér, és reménykedem abban, hogy egy minõségi motorolajjal továbbra sem lehet probléma.
Az egyébként óriási pirospont a Mazda részére, hogy ilyen kíméletlen tulajdonosok után is (hidegen is meghajtották rendesen, nem cserélték idõben az olajat, ócska löttyöket töltöttek bele stb.) ilyen jó állapotban van a motor.
Valamikor a jövõ héten tervezem elvinni szervízbe a kerékcsapágy és a fékhenger miatt, remélem utána olyan lesz, mint régen (szívesen vinném hozzátok, mert nagyon szimpatikus az a segítõkészség, amivel itt a fórumon találkoztam, csak hát Pécs messze van Békéscsabától).
Pigmy | 2007-09-26 17:19
Olajról jut eszembe.. `92-es 626 2.5V6-om van, ezeknél mennyi a normális olajfogyasztás két olajcsere (10000km) között? Enyémet egy éve generálozták, de már az eleje óta megeszik 1600-1800km-enként egy litert Mobil félszintetikus 10W-40-bõl (pedig a bejáratásra nem lehet panasz). Ami kb. 6dl/1000km, és én ezt sokallom, de mások is. Rosszul gondolom vajon?:)
mazda-auto.hu | 2007-09-26 13:39
Többfokozatú motorolajról beszélünk, így nincs jelentõsége az olajfogyasztás szempontjából az elsõ számnak. Maximum annyi, hogy minél magasabb az elsõ szám annál jobban kopik a motor hidegindítás után. Még a 0w-s olaj is sokkal sûrûbb hidegindításkor, mint mondjuk egy bemelegedett 15w-40. Az olajfogyasztás akkor nõhetne, ha 40-es helyett 15w-30,10w-30, 5w-30 stb..., tehát a második szám kisebb lenne a 40-esnél. Mint tudjuk a motorok kopásainak 90%-a a hidegindítás során keletkezik (persze normális karbantartás esetén). Éppen ezért a bemelegedett olaj (100C fok) sûrûségéhez kellene a hideg olaj esetében is közelíteni, hogy tökéletes legyen az olaj áramlása, azaz a kenés. A hideg sûrûséget pedig úgy tudjuk csökkenteni, hogy minél alacsonyabb elsõ számmal jelzett olajat használunk. Egy 0w-40, 5w-40, 10w-40, 15w-40 a motor bemelegedése után ugyanolyan sûrûségû, de a reggeli hidegindításkor a 0w leghígabb, ami azért még mindig sokkal vastagabb (sûrûbb), mint az ideális. Jelenleg nincs forgalomban olyan motorolaj, ami hidegen elég híg lenne.
andorpapa | 2007-09-26 10:10
Köszönöm az infót. Motorolajjal kapcsolatban: a 10W-40 még oké, de az 5W-40 nem túlzás? Mondjuk a 360000 km ellenére motorikusan eléggé jó kondiban van, az olajat sem eszi nagyon (5000 km alatt kb. 1 litert), de mondjuk egy 5W-40 olajat szerintem már ez is rendesen megkóstolna.
mazda-auto.hu | 2007-09-25 11:20
1. A gyári javítószett 35656,-Ft. 2. Váltóolaj 100000km, GL-4 SAE 80w-90 3,4 liter. 3. Motorolaj: A 40-es második szám rendben, de a hidegindítás utáni jobb olajáramlás (kenés) miatt egy 10w-.. vagy esetleg 5w-.. jobban ajánlanánk. Melegen ezek sem hígabbak, mivel 40-es a második szám, hidegen viszont közelebb állnak a megkívánt folyóssághoz. ..de persze hidegen még a 0w-..s is sûrûbb mint kellene.
andorpapa | 2007-09-25 10:04
Köszönöm a tippet, ezzel fogom kezdeni (kerestem a neten, de nem találtam árat ezzel kapcsolatban, csak komplett fõfékhengert - tudnál segíteni egy irányárral).
A másik kérdés: váltóolajat milyen gyakran kell cserélni, és ha már cserélek, mit rakjak bele?
Motorolajból mindenféle vackot használt az elõzõ tulaj, én a Liqui Moly SUPER HD SAE 15W-40 illetve a Castrol GTX High Mileage 15W-40 páros valamelyikében gondolkodom, szerinted jó ötlet ez?
mazda-auto.hu | 2007-09-24 09:26
andorpapa - Elsõ körben a tömítések cseréjét kell kipróbálni, de ha a kopások komolyabbak (ház, dugattyú)akkor ez csak rövid ideig jelent majd megoldást.
mazda-auto.hu | 2007-09-24 09:23
sanya - Valamelyik kerék fékmunkahengerre gyanakodnánk.