2025. Január 18. Szombat - Piroska
Mazda 626
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
Friss topikok:
Mazda szerviz előélet lekérdezése Kérdések Mazdáról a szakértőnek Mazda5 Mazda3 Még több fórum téma
Ajtók száma: 2
Ülések száma: 2
Hosszúság, szélesség, magasság: 4343, 1788, 1021 mm
Tengelytávolság: 2548 mm
Hasmagasság:
Gumiméret elöl: 205/70-15
Gumiméret hátul: 225/70-15
Saját tömeg: 1247 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok (Chrysler Hemi)
Szelepek száma: 16
Furat/löket: 107,95/ 95,2 mm
Sűrítési viszony: 10,25 : 1
Motorbeépítés: középen, hátsó tengely előtt, hosszában
Tüzelőanyag ellátás: Dupla négytorkú karburátorok
Sebességfokozatok száma: 5 (kézi ZF)
Hajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3): 6974
Szelepvezérlés típusa:
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 450 (335,6) / 5000
Nyomaték (Nm / 1 min): 664/ 4000
Gyorsulás 0-100 km/h: 4,9 mp
Végsebesség: 290 km/h
Több autó
mazda-auto.hu | 2007-09-27 09:23
pigmy- Bár a gyári határérték fél liter/1000km, a 6 dl mindenképpen soknak tûnik, amennyiben nincs agyonhajtva (magas fordulatszám) az autó. Mit takart a motor generál?
mazda-auto.hu | 2007-09-27 09:21
andorpapa - Nem lehet különbséget tenni belsõ égésû motorok között olyan szempontból, hogy ásványi vagy szintetikus olaj van hozzá kifejlesztve. Az olaj esetében a viszkozitási értékek a döntõek. A többi jellemzõ, hogy például szintetikus vagy ásványi, csak járulékos tulajdonság. Ezekrõl a tulajdonságokról is többet meg lehet majd tudni a készülõ A MOTOROLAJ cikkünkben.
andorpapa | 2007-09-26 22:42
Természetesen jó lenne, ha hidegindításkor is kiváló kondícióban lenne az olaj, de mi a helyzet pl. az adalékokkal? Az 5W-40 és 0W-40 olajok full szintetikusak, a direkt öregebb, sokat futott motorokra fejlesztett cuccok többsége pedig ásványi (Valvoline, Castrol, Total) vagy ritkábban félszintetikus. Persze leginkább a pénztárcám szabja meg a választásomat. Tudom, olajon nem érdemes spórolni, de a havi 30 rugós üzemanyagszámla mellé már kevés dolog fér, és reménykedem abban, hogy egy minõségi motorolajjal továbbra sem lehet probléma.
Az egyébként óriási pirospont a Mazda részére, hogy ilyen kíméletlen tulajdonosok után is (hidegen is meghajtották rendesen, nem cserélték idõben az olajat, ócska löttyöket töltöttek bele stb.) ilyen jó állapotban van a motor.
Valamikor a jövõ héten tervezem elvinni szervízbe a kerékcsapágy és a fékhenger miatt, remélem utána olyan lesz, mint régen (szívesen vinném hozzátok, mert nagyon szimpatikus az a segítõkészség, amivel itt a fórumon találkoztam, csak hát Pécs messze van Békéscsabától).
Pigmy | 2007-09-26 17:19
Olajról jut eszembe.. `92-es 626 2.5V6-om van, ezeknél mennyi a normális olajfogyasztás két olajcsere (10000km) között? Enyémet egy éve generálozták, de már az eleje óta megeszik 1600-1800km-enként egy litert Mobil félszintetikus 10W-40-bõl (pedig a bejáratásra nem lehet panasz). Ami kb. 6dl/1000km, és én ezt sokallom, de mások is. Rosszul gondolom vajon?:)
mazda-auto.hu | 2007-09-26 13:39
Többfokozatú motorolajról beszélünk, így nincs jelentõsége az olajfogyasztás szempontjából az elsõ számnak. Maximum annyi, hogy minél magasabb az elsõ szám annál jobban kopik a motor hidegindítás után. Még a 0w-s olaj is sokkal sûrûbb hidegindításkor, mint mondjuk egy bemelegedett 15w-40. Az olajfogyasztás akkor nõhetne, ha 40-es helyett 15w-30,10w-30, 5w-30 stb..., tehát a második szám kisebb lenne a 40-esnél. Mint tudjuk a motorok kopásainak 90%-a a hidegindítás során keletkezik (persze normális karbantartás esetén). Éppen ezért a bemelegedett olaj (100C fok) sûrûségéhez kellene a hideg olaj esetében is közelíteni, hogy tökéletes legyen az olaj áramlása, azaz a kenés. A hideg sûrûséget pedig úgy tudjuk csökkenteni, hogy minél alacsonyabb elsõ számmal jelzett olajat használunk. Egy 0w-40, 5w-40, 10w-40, 15w-40 a motor bemelegedése után ugyanolyan sûrûségû, de a reggeli hidegindításkor a 0w leghígabb, ami azért még mindig sokkal vastagabb (sûrûbb), mint az ideális. Jelenleg nincs forgalomban olyan motorolaj, ami hidegen elég híg lenne.
andorpapa | 2007-09-26 10:10
Köszönöm az infót. Motorolajjal kapcsolatban: a 10W-40 még oké, de az 5W-40 nem túlzás? Mondjuk a 360000 km ellenére motorikusan eléggé jó kondiban van, az olajat sem eszi nagyon (5000 km alatt kb. 1 litert), de mondjuk egy 5W-40 olajat szerintem már ez is rendesen megkóstolna.
mazda-auto.hu | 2007-09-25 11:20
1. A gyári javítószett 35656,-Ft. 2. Váltóolaj 100000km, GL-4 SAE 80w-90 3,4 liter. 3. Motorolaj: A 40-es második szám rendben, de a hidegindítás utáni jobb olajáramlás (kenés) miatt egy 10w-.. vagy esetleg 5w-.. jobban ajánlanánk. Melegen ezek sem hígabbak, mivel 40-es a második szám, hidegen viszont közelebb állnak a megkívánt folyóssághoz. ..de persze hidegen még a 0w-..s is sûrûbb mint kellene.
andorpapa | 2007-09-25 10:04
Köszönöm a tippet, ezzel fogom kezdeni (kerestem a neten, de nem találtam árat ezzel kapcsolatban, csak komplett fõfékhengert - tudnál segíteni egy irányárral).
A másik kérdés: váltóolajat milyen gyakran kell cserélni, és ha már cserélek, mit rakjak bele?
Motorolajból mindenféle vackot használt az elõzõ tulaj, én a Liqui Moly SUPER HD SAE 15W-40 illetve a Castrol GTX High Mileage 15W-40 páros valamelyikében gondolkodom, szerinted jó ötlet ez?
mazda-auto.hu | 2007-09-24 09:26
andorpapa - Elsõ körben a tömítések cseréjét kell kipróbálni, de ha a kopások komolyabbak (ház, dugattyú)akkor ez csak rövid ideig jelent majd megoldást.
mazda-auto.hu | 2007-09-24 09:23
sanya - Valamelyik kerék fékmunkahengerre gyanakodnánk.