2024. November 25. Hétfő - Katalin

Mazda 626

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


Filibert | 2013-12-20 16:51

 Egy elég furcsa problémával fordulok hozzátok. 1998-as 626 ditd, kombi típusú mazdáról lenne szó. 

Egyik napról a másikra, hideg indítás után 1000 - 2000-es fordulatszám között rángat a motor. Ez a tartomány fokozatosan szűkül a 2000-es tartomány felé ahogy melegszik a kocsi, végül megszűnik. A rángatás egy 10-15km-es táv után teljesen megszűnik, és üzemmelegen újraindítva nem is produkálja a hibát, és arról sincs szó hogy nem indul be melegen. Téli hidegben a rángatás valamivel tovább tart, és ha este minusz is volt, akkor alapjáraton is csinálja egy kicsit. Rosszabb üzemanyag tankolása után a probléma rosszabb, viszont a minőségi, magas oktámszámú üzemanyaggal lényeges javulást mutat. 

Tanácstalan vagyok, és a szerekő is csak széttárta a kezét és sorolta a lehetséges problémákat. Ezeket végigzongorázni és mindent kicserélni amire ő gondolt...arra nincs keretem. 

Ha valakinek ismerős a hiba, vagy van valami tippje, az kérem írjon!

 

Előre is köszönöm!

 

Üdv.!

pusi65 | 2013-12-12 20:35 kovlaci részére

 Kovlaci, semmin sem csodálkozom Magyarországon. Engem Budapesten robogóval haladva már többször majdnem elsodort szabálytalanul száguldozó! rendőrkocsi. Nemrég egy parkolásnál sérülést okozó cserbenhagyót jelentettem be a szomszéd utcai rendőrségen. Ahelyett, hogy melegen elkapták volna az okozót, (ott bújkált) felhívták figyelmemet, hogy várjak az irodán, mert először felveszik az adataimat. Bocsánat, hogy a fórumon ezzel fárasztok, de olyan felháborító ez az egész ..ar, ami ebben az országban van. Sok szerencsét kívánok minden Mazdásnak - és nem Mazdásnak:)

gf2000 | 2013-12-12 19:16 mazda-auto.hu részére

 Nagyon köszönöm a válaszotokat.

Az autó nincs hosszabb távon használva-ez igaz.

Ma pl.(két részletben) kb 50-60 km mentünk vele,ebből kb.2*10km városon kívűl (max.80-al) a többi városi használat.

Tudom korábban dicsekedtem vele hogy milyen szuperul fogyaszt a kocsi,most megin igaz lett a legnagyobb átlag max.7lit.benzin.

A hűtővizet megnéztem hideg-meleg járó motornál, nincs látható fogyás.Nincs bugyburékolás sem a tágulásit.-ban,sem a hűtősapka levétele után a hűtőnél.

Hidegen kiszedtem a gyertyákat is egyesével és úgy is "járattam"-már amit az elektronika "elbírt" -nem köpött fel vízet egy hengernél sem.

Nem titok...nagy kő esett le a szívemről. :-)

 

kovlaci | 2013-12-12 14:30

Egy kis történet, ha valaki esetleg hasonlót élne meg: a hétvégén betörték a járgány jobb első ajtajának ablakát, el nem vittek semmit(nem is volt semmi amit mozdítani lehetett), még az ajtót sem nyitották ki. Vagy megzavarták, vagy csak rongált? Nem is ez az érdekes, mivel volt két kamera is a közelben kihívtam a rendőrséget, hátha... Ők közölték, hogy mivel nem történt lopás, csak rongálás ezért én viselem a vizsgálat költségeit amíg nincs meg a tettes. ??? Sok kérdőjel ott volt az arcomon, az biztos, de azért fénykép, jegyzőkönyv... Ma utána kérdeztem, hogy jogilag helytálló-e a fenti állítás, persze nem, kötelesek kimenni és intézkedni bármilyen szabálysértésnél, ez a feladatuk, ezért fizetjük őket az adónkból, egyedül akkor viseli a költségeket a bejelentő ha "tréfából" hívta ki őket. Na itt tartunk, szánalmas, azért kíváncsian várom a sárga csekket...

mazda-auto.hu | 2013-12-12 12:24 gf2000 részére

 A kondenzvíz a kipufogóban összegyűlhet, különösen ha ritkán van hosszabb távon használva az autó, és nem melegszik át a kipufogórendszer, illetve nincs nagyobb gáznyomás.. Ezért nincs mennyiségi mérce. A fagyállónak jellegzetes szaga van, illetve a hűtővíz mennyisége rövid távon is változhat. Ha gázadásra a hűtő gumicsövei felfúvódnak, vagy bugyborékol a kiegyenlító tartályban a fagyálló, akkor nagy valószínűséggel tömítetlenség van a motorban.

gf2000 | 2013-12-11 21:42 gf2000 részére

 Bocs!!!

KONDENZVÍZ-akart lenni...elnézést

gf2000 | 2013-12-11 21:40

Tisztelt Mazda -autó!

 

Azt szeretném megtudni,hogy így télen mekkora a "természetes" kiáramló mondenzvíz mennyisége hideg motornál,illetve meleg motornál.

Kérdésem oka: mint kiderült a kocsimban rossz volt a termosztát (1997' gf 2000i-fs mot.kód)

Azzal riogatott egy családtagom,hogy lehet hengerfejes is a kocsi-aminek a legegyszerübb vizsálata,ha rongyot teszünk a meleg kipufogómögé és ha az nedves lessz akkor nagy valószínűséggel hengerfejes a kocsi.

Egy szerelővel történő beszélgetés után kivettem a régi termosztátos és "forró fűrdős" ellenőrzéssel megvizsgáltam,hogy tényleg rossz-e. Nos forrásban lévő vízben kb.1mm-ert nyított ki-szóval valószínüleg rossz volt a drága.De..amikor bekerült az új a helyére és garázsban járattam a motort kb5-8 percig (próba út után,maradék légtelenítés végett) a kocsi mögött látható mennyíségű,víz volt.(mintha kisriccelt volna a kipufogóból kb.0,3-0,5dl közötti mennyiség lehetett) Ekkor már meleg volt a motor.Nem fütött garázsban kb.-4C fokon történt a járatás. Ez természetes jelenség vagy kezdjek aggódni.??

Mivel még hosszabb útra nem mentünk a kocsival,nem tudom hogy fogyott-e a hűtővíz mennyisége.

Köszi a választ. 

mazda-auto.hu | 2013-12-09 14:35 ali53 részére

Mivel egyik fejegység sem ISO DIN csatlakozós, ezért minden bizonnyal a gyári kábelkorbács csatlakozója az eltérő, és nincs még egy közdarab az esetleg azonos gyári kábelkorbácsok, és a fejegységek között.  Kétséget kizáróan csak két különböző autó "élő" vizsgálatával lehetne dönteni.

ali53 | 2013-12-08 19:02

Üdv minden márkatársnak!
Egy kérdésem lenne a szakértőhöz: 2001 januári GF 626-omban Panasonic CQ-LM4720A fejegység van hasonló márkájú CD-tárral kiegészítve. Tudnék szerezni helyette a későbbi kiadású 626-okba szerelt 2DIN-es Clarion 2191-es fejegységet. Sajnos, a fotók szerint a csatlakozók mások. A Pana hátulján a CD-tár csatlakozón kívül még 2 csatlakozó van, a másikon csak egy (szélesebb). Mi a véleménye, megoldható lenne-e a fejegység csere, létezik-e valami adapter a probléma áthidalására, vagy más a kábelkorbács a kétfajta fejegységhez?

mazda-auto.hu | 2013-12-02 09:24 small részére

 4x112-es osztókört alkalmazó márkát-típust egyelőre nem találtam. Nem túl gyakori méret. Az 5x112-est sok márka használja, de ezt nem nagyon. Valószínűleg a 80-as évek elejéről származhat.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Lamborghini Murcielago LP670-4 Superveloce 2009

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2+2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4705, 2058, 1135 mm

Tengelytávolság: 2665 mm

Hasmagasság:       mm

Légellenállási együttható:

Saját tömeg: 1565 kg
Hengerelrendezés:12 henger, 60 fokos V alakban.

Szelepek száma: 48

Furat/löket: 88 / 89 mm

Sűrítési viszony: 11,0:1   
Motorbeépítés:  Hátsó tengely előtt hosszában, középen

Benzin befecskendezés

Sebességfokozatok száma: 6 automata 

Négykerék-hajtás
Lökettérfogat (cm3):  6496    
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):   670,2 (492,9)/ 8000
Nyomaték (Nm / 1 min):     660/ 6500

Gyorsulás 0-100 km/h: 3,3

Végsebesség: 337 km/h

Összesen 350 darab készült.

Több autó