2024. December 23. Hétfő - Viktória

Mazda DPF részecske szûrõ

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


Kérdező2 | 2013-05-03 15:59

Üdv mindenkinek! Kérek segítséget az alábbi problémám megoldásában. Vettem egy M6 diesel, 2006 kombit. Hiányzott róla a komplett dpf szűrő és a turbó. Vettem rá egy új utángyártott szűrőt, és egy felújított turbót. Elhoztam a szerelő fiútól és minden gond nélkül működött ... kb 3 napig ... utána teljesen elment az ereje. Indul, megy, mindent csinál, de alig tud felmenni egy emelkedőn olyan gyenge. Hibajelzést egyik alkatrészről sem ad. Tud valaki tanácsot adni, mi lehet a gond, mit kell csinálni, megpróbálni? Köszönöm, előre is!

Kérdező2 | 2013-05-03 15:59

Üdv mindenkinek! Kérek segítséget az alábbi problémám megoldásában. Vettem egy M6 diesel, 2006 kombit. Hiányzott róla a komplett dpf szűrő és a turbó. Vettem rá egy új utángyártott szűrőt, és egy felújított turbót. Elhoztam a szerelő fiútól és minden gond nélkül működött ... kb 3 napig ... utána teljesen elment az ereje. Indul, megy, mindent csinál, de alig tud felmenni egy emelkedőn olyan gyenge. Hibajelzést egyik alkatrészről sem ad. Tud valaki tanácsot adni, mi lehet a gond, mit kell csinálni, megpróbálni? Köszönöm, előre is!

littlerock79 | 2013-05-03 12:17

A fogyasztrásmérőm a csillagot is lehazudja az égről... kb 6-6.2 -es átlagot mutat, de a kútnál kicsit több fér bele...

| 2013-05-03 11:51

Ma elhoztam a szervízböl Kiszedték a szűrőt! Átírták az agyát. Picit erősebb lett. Eddig 7.1 litert mutatott a fogyasztásra még csak 40km mentem vele de már 6.8 ra lement. kevesebbet fog "enni". 190e huf

littlerock79 | 2013-05-03 10:56 mazda-auto.hu részére

Egy feltöltött motornál az hengerben lévő nyomás (elvileg többnyire a légköri felett van)a forgattyúsházban valamivel magasabb a légkörinél. Az alacsony fordulati tartományban ennyi motorolaj tud bejutni, az égéstérbe? E gondolatmenet miatt írtam az olajfogyasztás általam elgondolt módját. Bár ez valójában részletkérdés. Sajnos reggelente kicsit bután jár, Izzítógyertyák két hónaposak (Denso), ma veszek még egy protec-et, hátha javul... Némi tisztítás után megpróbálom a kalibrálást. remélem, hogy nem ment tönkre a kettes henger porlasztója... Üzemmelegen szépen megy...

mazda-auto.hu | 2013-05-02 09:19 littlerock79 részére

Igen valóban nagyon fontos a befecskendező alátétek tömítettségének időszakos ellenőrzése (80-100e km). Erre már sokszor felhívtuk a figyelmet. Még annyi kiegészítést hozzátennék az általad leírtakohoz, hogy nem csak kartergázon keresztül fogyaszt olajat a motor ilyenkor, hanem a fellazult befecskendező mellett beszívja a szeleptérből az égéstérbe. Az olajszivattyú szitájának eltömődését pedig elsősorban nem a motzorolaj elhasználódása okozza, hanem az, hogy a fellazult befecskendező furatából az oda lerakódott koksz nagyobb darabokban felszakadozik, és a hengernyomás fellöki ezeket a nagy darabokat a szeleptérbe, ahonnan az lefolyik az olajjal az olajteknőbe. Sajnos ez sokáig észrevehetetlen, tartósan alacsony olajnyomást eredményez, mely szép lassan károsítja az alkatrészeket.

littlerock79 | 2013-05-01 08:36

Amúgy nagyon bízok benne, hogy a 109.900 km-et futott autómon nem kell komolyabb beavatkozást végezni, hogy az elvárható működést produkálja... A hétvégén megyekvele kb 600 km-et remélem, hogy a 7 liter körüli fogyasztásom csökken, és a regenerációs fázisok csökkennek.

littlerock79 | 2013-05-01 08:31

Üdv! Az írásom jó esetben érintheti a DPF kérdést is. Tegnap kicseréltem a porlasztók alatti alátéteket. Ez úton szeretném igen erős hátbaveregetésemet küldeni annak az agyatlen baleknak, aki az eredeit alátétet megtervezte... négyből három átégett, de az egyiket alig bírtam kiszedni a fészekből. a kb egy forintos új alátét az 1000 huf-ért vásárolható, illetve ajánlott a szelepfedéltömítés cseréje is. Gyári olajszűrővel és Meguin Ecology olajjal kb 24000 huf-ban volt a 2-3 órás művelet. (sokáig kellett takarítani az alkatrészeket). Elméletben a következő a probléma azzal,hogy égésgázok kerülnek az olaj közelébe: - Kokszosodik az olaj, - A megnövekedett kartergáz a szellőzésen keresztül felhordja az olajat,amelyet eléget a motor, - Az olaj elégésével nagyobb a koromképződés, így többet regenerál a rendszer, (nálam kb 120-150 km-enként) - Bár nem ismerem a motorvezérlést, de feltételezem, hogy a kompresszióvesztést többeltbefecskendezéssel kompenzálja (pl a Fiat ha jól tudom az egyenlőtlen hengerteljestményt így próbálja kiküszöbölni). Ez még több kormot eredményez. - A motorolaj fogyása nem biztos, hogy feltűnik, mivel nálam is kb 1 dl/100km volt, és mint tudjuk ez a motor higítja az olajat, azaz lasabban derül fény a bajra - szerintem a lendítőkerék sem szereti az eltérő hengerteljesítményből fakadó lengéseket. - a négy porlasztó közülaz egyik kívülről megégett. Lehet ez sem tett jót neki, de majd kalibrálás után kiderül. Kérema mazda-auto szakemberét javítson ki, ha tévedtem valamiben. Akinél megnövekedett a kartergáz mennyisége, illetve olajfogyasztást tapasztal, kérje ki szakember véleményét az alátétről. Amennyiben gond van, úgy ajánlott az olajszívattyú kosarának szemrevételezése is (én endoszkóppal csináltam, szerencséretiszta volt) mert ha eltömődik a koksztól, vége a motornak.

Nexos | 2013-04-30 21:28 csonkasz részére

Hello! Engem érdekelne a 95-körüli összegért megszabadítás. TuDsz esetleg segíteni hogy kit keressek? Privi:dari.csaba@freemail.hu köszi előre is.

mazda-auto.hu | 2013-04-30 08:37 Bé részére

Utángyártott, de a gyárival megegyező paraméterekkel. A cseréje a szondák korrodáltságától függően 8382,-től-16764,-Ft-ig.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Maserati Bora

 

Gyártási időszak: 1971-1978

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4355, 17688, 1134 mm

Tengelytávolság: 2000 mm

Hasmagasság:       mm

Légellenállási együttható:

Saját tömeg: 1619 kg
Hengerelrendezés: 8 henger, 90 fokos V alakban.

Szelepek száma: 16

Furat/löket: 93,9 / 89 mm

Sűrítési viszony: 8,05:1   
Motorbeépítés:  Hátsó tengely előtt hosszában, középen

Tüzelőanyag ellátás: 4 db Weber DCNF karburátor

Sebességfokozatok száma: 5 kézi (ZF)

Meghajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3):  4930  
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):   330 (246,1)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min):     440,6/ 4000

Gyorsulás 0-100 km/h: 6,6

Végsebesség: 284 km/h

Gumiméret elöl: 205/70 VR15

Gumiméret hátul: 215/70 VR 15

Összesen 564 db készült.

 

Több autó