2024. December 23. Hétfő - Viktória

Mazda DPF részecske szûrõ

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


devayandras | 2013-05-20 23:29

A hétvége alatt két regeneráció ment végbe, az első 187 km után, a második 202 km után. Az útvonal másodrendű utak (Szentes-Kunszentmárton-Martfű-Szolnok-Jászárokszállás-Vámosgyörk-Gyöngyös-Mátraszentimre- ugyanez vissza.) Az üzemanyag változatlanul V-Power N+, a tempó 90-105 km/h között. Az olajszint csere óta (6500 km-rel ezelőtt) lényegében nem változott. Ilyen is létezik DPF szűrős autónál... :)

Nexos | 2013-05-19 12:03 Bé részére

Szia Bé,,lehet tudni hogy hol csinálták neked a DPF eltávolítást? ha leírnád megköszönném.Egyébként azóta milyen az autó? jól működik?minden rendben vele? előre is köszi, az email címem a következő:dari.csaba@freemail.hu

littlerock79 | 2013-05-07 09:01 csonkasz részére

A egy-egy rövidebb ciklus az kb 120 km-nél volt eddig... Autópályán eddig: kiértem az M6-osra, volt,hogy útközben is lefelé menet, azután Pécsen is kitalálta, hogy neki most nagyon kell... Hazafele jövet is volt egy, vagy akár kettő is... tovább is tartottak. Legutóbb Keszthely és Siófok környékén Bp-re tarva volt egy-egy... Szóval ehhez képest, most jobbnak tűnik. A porlasztócsúszokon azért volt egy kis koksz, és ha feltételezem, hogy az égéstérben lehettek még lerakódások, akkor ahhoz 600 km kevés, hogy kitisztuljon. Városban több mint 10 km is kellhetett, hogy 2. fokozatban, 3000 feletti fordulaton kitisztuljon, és abbahagyja a regenerálást. Én nem szidni akarom ezt a rendszert, hanem megtanulni a működését és alkalmazkodni hozzá, nem utolsó sorban magfelelően karbantartani. Ha ész nélkül kivetetem a szűrőt, attól az eltömődést előídéző okokat nemszüntetem meg. Majd a következő hosszabb út után lehet már okosabb leszek. A DPF tisztító esetében meg feltételezem,hogy ha már a kormot égeti, akkor a lerakódott kokszot is lesz olyan kedves kezelésbe venni (az égéstérben, a kipufogóban, a turbó környékén)... Így a menetrend a következő lesz ugye: - alátét csere, - tüzelőanyag rendszer takarítás (a cél a porlasztók állapotának optimalizálása) - kalibrálás - koksztalanítás - utána karbantartás szempontjából a tisztítók alkalmazása: 1000-1200 km-enként harmad-negyed flakononként, 10-15 liter gázolajhoz. (abból5-10 litert kijárva, teletank jön) Ez valójában egyszerű lesz, mert negyed tanknál beletöltöm, és 150 km múlva meg megtankolok. Mivel hosszótávokon megyek legtöbbet, ez minimális odafigyelést igényel.

mazda-auto.hu | 2013-05-07 08:48 csonkasz részére

Még az sem rossz.

csonkasz | 2013-05-07 08:25 mazda-auto.hu részére

Öööö........én azért megvárnám azt is, hogy városi forgalomban mit csinál. Úgy le fog menni 160-180-ra, mint annak a rendje. Az enyém ugyanezt csinálja.

mazda-auto.hu | 2013-05-07 08:15 littlerock79 részére

Mivel csak 200 km-enként regenerálja a rendszer a szűrőt, ebből arra lehet következtetni, hogy nincs gond a szűrő hatásfokával.

littlerock79 | 2013-05-06 19:03

Na mégegyszer (az alsót ne olvassa el senki!): Még csak 630 km-t mentem, ebből 130 Bp (ebben van egy erős hegyre fel, és onnan le is), a másik 500 az átlag 130-as tempó autópályán tempomattal. Nem tudok hiteles fogyasztásadatot mondani, de kb 7,1 liter. Olyan 45 liter ment bele, de nem ugyanazon a kúton, illetve itt nem első kattanásig ment a pisztoly, hhnem tovább. Mivel városban tudom, hogy többet eszik,így jó esetben épp 7 liter alatt lehet a tempotmattal tartott 130-as tempó esetén a fogyasztás. Autópályán szinte km-re pontosan 210 km-enként regenerált. Most egy kék protec-et etettem meg vele, de a következő hosszú útnál kap majd egy matt sárgát is. Tartok tőle, hogy sok a maradvány korom a szűrőben. A regenerációs ciklusok viszont nagyon rövidek lettek. 6-10 km alatt abbahagyta. Érdemes lehet egy kiégetést csinálni? Ki tud tisztulni üzemi körülmények között is a szűrő? Egy porlasztó kalibrálás is ráférna szerintem.

littlerock79 | 2013-05-06 18:56 mazda-auto.hu részére

még csak 630 km-t mentem, ebbő 130 Bp, ebben van egy erős hegyre fel, és onnan le is. a másik 500 az átlag 130-as tempó autópálya tempomat. Nem tudok hiteles fogyasztásadatot mutatni, de kb 7,1 liter, mivel olyan 45 liter ment bele, de nem ugyanazon a kúton, illetve itt nem első kattanásig ment a pisztoly, ahnem tovább. Mivel városban tudom, hogy többet eszik,így jó esetben épp 7 liter alatt lehet a tempot egy kiégetést csnálnimattal tartott 130-as tempó. Autópályán szinte km-re pontosan 210 km-enként regenerált. Most egy kék protec-et etettem meg vele, de a következő hosszú útnál kap majd egy matt sárgát is, mert elképzelhető, hogy sok a maradvány korom a szűrőben. A regenerációs ciklusok viszont nagyon rövidek lettek. 6-10 km alatt abbahagyta.

mazda-auto.hu | 2013-05-06 07:50 Kérdező2 részére

Szinte biztosan át lett írva a vezérlőegység szoftvere a korábbi szűrő nélküli üzemmódhoz. Sajnos nagyon valószínű, hogy totálisan eltömődött a szűrő, mivel a jelenlegi szoftverben a szűrő állapotának figyelése ki van iktatva. Érdemes lenne mielőbb a végére járni a problémának, mert néhány alkatrész akár túl is melegedhet.

mazda-auto.hu | 2013-05-06 07:46 littlerock79 részére

Gondolj a motorfék üzemre is! Várjuk az eredményeket!

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Lamborghini Countach QV 1985-1988.

Ajtók száma:  2
Ülések száma: 2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4170, 2000, 1070 mm

Tengelytávolság: 2500 mm

Hasmagasság: 105 mm
Hengerek:  12 henger V alakban 60°

Szelepek száma: 48 
Motorbeépítés:  hátsó tengely előtt hosszában

Szívómotor, karburátorok. (néhány késői USA verzió befecskendezővel) 

Lökettérfogat (cm3):   5167

Furatxlöket (mm): 85,5x75 mm  
Sűrítési viszony: 9,5:1    
Teljesítmény (LE/ 1 min): 455 /7000 
Nyomaték (Nm / 1 min): 501/5200

Sebességfokozatok száma: 5

Hátsókerékhajtás

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,8 mp.

Gyártott darabszám: 610

Végsebesség: ~295-310 km/h

Több autó