2024. December 25. Szerda - KARÁCSONY
Mazda DPF részecske szûrõ
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
Mazda logó történelem.
MAZDA MPV 2008.
Új Mazda RX-7 Az esély növekszik.
Új Titánok.
Le Mans-i 23 óra egyedül. Luigi Chinetti.
Friss topikok:
Mazda szerviz előélet lekérdezése Kérdések Mazdáról a szakértőnek Mazda5 Mazda3 Még több fórum téma
Aston Martin DB7 1993
Ajtók száma: 2
Ülések száma: 2+2
Hosszúság, szélesség, magasság: 4631, 1820, 1238 mm
Tengelytávolság: 2591 mm
Hasmagasság: 152 mm
Légellenállási együttható: 0,31 cw
Saját tömeg: 1650 kg
Hengerelrendezés: 6 henger, soros
Szelepek száma: 24
Furat/löket: 91 / 83 mm
Sűrítési viszony: 8,3:1
Feltöltő: Eaton M90 kompresszor
Motorbeépítés: elöl, hosszában
Benzin befecskendezés
Sebességfokozatok száma: 5
Lökettérfogat (cm3): 3239
Szelepvezérlés típusa: Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 339,7(249,8)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min): 488/ 3000
Gyorsulás 0-100 km/h: 5,9
Végsebesség: 253 km/h
Több autó
mazda-auto.hu | 2010-08-11 11:07 AndreW77 részére
Így van, csak tartósan magas - azaz normál -, olajhőmérséklet, illetve ritkább regeneráció ( a kettő összefügg ) segít.
AndreW77 | 2010-08-11 09:43 kope633 részére
Szia!
Amennyire tudom, az olajszint növekedése melléktermék. Amikor a dpf-et regenerálni kell, akkor a vezérlés több üzemanyagot fecskendez be, hogy nőjjön a kipufogógáz hőmérséklete (ez fogja regenerálni a dpf-et). Csakhogy a több üzemanyag nem tud tökéletesen elégni ugyanannyi oxigénnel, ezért benne marad a hengerben és lecsordogál az olajba. Ezzel egyrészt higítja azt, másrészt növeli az olajszintet. Az olajszint csökkenni csak attól fog, hogy a dízel párolog, az olaj meg nem.
Vagyis minden megkezdett regenerációnál nő az olajszint (higul az olaj), de attól, hogy befejeződik a rengeneráció, nem fog csökkenni a szint.
A szervizes regenerálás meg csak a dpf-et regenerálja, attól még a felhigult olaj felhigult marad. Vagyis az sztem nem lesz megoldás, hogy egyfolytában szervízben regeneráltatod a dpf-et (csak ha olajat is cserélsz, de azt meg ki tudja kifizetni???).
Legalábbis én ezt magamban így raktam össze, majd valaki okosabb megcáfolja, ha nem így van. Az biztos, hogy városi használatra egy benzines motor jobban megfelel...
András
kope633 | 2010-08-10 17:45 mazda-auto.hu részére
Köszönöm a válaszát! Havonta 1-szer, 2-szer hosszabb távon (egy-egy út 400 km autópályán) is használjuk az autót, az sem elég a rendszernek, hogy regenerálja magát, mert soha nem történik változás a nívópálcán?! A városi használat során is sűrűn az elkerülőt használjuk, igaz csak max. 15-20 km erejéig. Ön szerint az megoldás lenne,megoldaná, hogy havonta egyszer szervízben regeneráltassuk a dpf rendszert? Ezáltal elkerülhető lenne a pár ezer km-enkénti olajcsere??
Válaszát előre is köszönöm!
mazda-auto.hu | 2010-08-10 13:31 kope633 részére
Sajnos városban rövid utakra használt autzók esetében nem sokat lehet tenni. A rendszer jó hatásfokú működéséhez üzemmeleg motor, megfelelő kipufogógáz hőmérséklet és áramlás szükséges, ez pedig százalékos arányban ritkán fordul elő egy városi autó esetében. Nálunk egy liter DPF-ben használható motorolaj 2500 Ft.
kope633 | 2010-08-09 21:28
Tisztelt dpf_killer!
2007-es mazda 5-ünkön folyamatosan probléma van az olajszinttel, jelenleg 40000 km-er van benne. 36000-nél volt benne az utolsó olajcsere, de a nívópálcán megint az "X" jelen van az olaj (jó magas). Az előző olaj 8000 km-ert bírt ki, akkor annyira felhígult, hogy soron kívül cserélték le és értetlenül álltak az eset előtt. Akkor, frissítették a dpf szoftvert, de azóta sem teszi a dolgát ezek szerint. Többnyire városban van használva az autó. Hogyan lehetne orvosolni ezt a problémát, mert már elég idegesítő, ráadásul a márkaszervíz arany áron kínálja az olajat?
Válaszát előre is köszönöm!
zexel | 2010-04-03 12:35
ELADÓ 1db Mazda 5 DPF (részecskeszürő) ÚJ 0km-t futott,ha érdekel valakit:zexel@freemail.hu
dobaki2 | 2010-03-31 11:12 dpf_killer részére
Nekem a korábbi Mazda5 (110 Le) és a mostani Mazda 6 (140 Le) dieselnél sosem volt eddig problémám a dpf-el. Ha hosszabb útra megyek akkor meg főként nem lehetne (elvileg), mivel a tartós kb. 2000-es fordulatszámon tökéletesen regenerál az autó.
Tanács:
Ha észreveszed hogy regenerál az autó (lágyabb motor hang, a pilanatnyi fogyasztás mérő a normális fogyasztáshoz képest jóval többet mutat), akkor kapcsolj vissza egyet (ha éppen városban vagy), és menj úgy az uticélodig. Eddig nekem még mindig bejött. Most kb. 16 ezer kilómétert mentem az előző szervíz óta, de eddig még sosem gyulladt ki a dpf lámpa, az olaj szint az ugyan közelít a maximumhoz, de már csak egy hónap a kötelező szervízig. Az esetek zömében városban járok!
mazda-auto.hu | 2010-03-31 08:52 dpf_killer részére
A Mazda szerviz diagnosztikai rendszerével végre lehet hajtani a DPF szűrő regenerálást az erre vonatkozó rendszerigény nélkül is.
dpf_killer | 2010-03-30 21:37
eddig 2 alkalommal "hosszabb úton" seu atópályán dugult el.. csak azért gondoltam
dobaki2 | 2010-03-30 21:28
Ha hosszabb útra mész akkor felesleges a regenerálás!