2025. Április 21. Hétfő - Konrád

Mazda DPF részecske szûrõ

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


mazda-auto.hu | 2010-09-03 10:16 csonkasz részére

Igen, ha már a Mazda teszter szerint cserés a szűrő, azaz nem takaríttatható, akkor érdemes ezt a megoldást alkalmazni.

csonkasz | 2010-09-03 10:04

Csak egy kicsit lenne gazdaságtalan így kiégettetni.
Persze VÉGSŐ megoldásnak jó lehet.

mazda-auto.hu | 2010-09-03 09:42 citroenszerviz részére

Köszönjük az információt! Egyértelműen ideálisabb feltételeket lehet teremteni a szűrő takarításához kiszerelve, mint amire a motorvezérlő képes az autó működése közben, főleg ha közben a körülmények (használat) állandóan változnak. A takarítási hatásfokot, az esetleges túlzott hőmérséklet hatásait nem lehet külsőleg megítélni, hiszen ha a takarítás jól sikerült, az azt is jelentheti, hogy tágulhattak a kerámia pórusok, így ritkábban lép fel nyomáskülönbség a gáz be-, és kilépő oldal között, viszont nem szűr úgy a szűrő. Maga a rendszer viszont problémamentességet jelez, hiszen nem tömődik el. Persze ezek csak elvi lehetőségek, nyilván a legtöbb cég tudja mit csinál.

citroenszerviz | 2010-09-03 08:25 mazda-auto.hu részére

Tisztelt Mazda-Autó!
Bár mi főleg francia gépjárművek javításával foglalkozunk,de nekünk sok bajunk akad dpf ill. részecskeszűrő eldugulásával.Ezeknek az autóknak is egybe van a katalizátorral.Mi már kb 1 éve kapcsolatban vagyunk egy céggel, akik ettől függetlenül tökéletesen ki tudják a részecskeszűrőt tisztítani, már volt olyan is ,hogy be sem indult a jármű úgy el volt dugulva a dpf szűrő, és tökéletes lett a tisztítás után.Már több tucat szűrőt tisztítottak nekünk és eddig nem volt problémánk a cégükkel.Biztos vagyok benne hogy más típusokat is,(pl.:mazda) ugyanilyen hatásfokkal meg tudják csinálni.

http://www.profivizsga.hu/

mazda-auto.hu | 2010-08-30 09:52 IanSnail részére

Vannak koromszűrő tisztítási rendszerek, melyek a nagyobb teherautók kivehető betéteinek esetében már egy ideje jól működnek. Valószínűleg ugyanezt az eljárást alkalmazzák a személyautók esetében is, bár ott az egyes típusok esetében (Mazda) szűkített végnyílások, és az egybeépített katalizátor (Mazda) valamelyest ronthatja a takarítási hatásfokot. Persze a DPF szűrő teljes eltömődése -azaz csere vagy ilyen takarítás -, ritkán merül fel.

IanSnail | 2010-08-28 13:07

Tisztelt Mazda-Auto!
A DPF szűrő tisztítására a rendszer saját kiégetésén kívül lehetséges-e más mód. A neten találtam rá lehetőséget, de természetesen a szakember véleménye is érdekelne.
http://www.horpicar.hupont.hu/4/dpffap-szuro-tisztitas

kope633 | 2010-08-11 21:08 AndreW77 részére

Köszönöm a választ! Kicsit azért elkeseredtem!! Reménykedtem valami számunkra pozitív megoldásban!!

Nem érdekel esetleg valakit egy mazda 5??
:) :) :)

Fecó | 2010-08-11 13:19 mazda-auto.hu részére

Köszönöm.
Na azért nem költök analízisre,csak ha fontos lenne,(azthittem a gép számszerűsít,vagy számolható).

Egyébként az autó még gyári,és km is alig,(37200).Igy gondolom felkészíteni nem kell,a szevízben szemrevétezés történhet.

mazda-auto.hu | 2010-08-11 12:46 Fecó részére

Nem, valójában ezt csak egy olajanalízis mutatná ki. Egyébként gyárilag is csak "valószínűség számítással" lett megállapítva, mennyi a maximálisan megengedett regeneráció két olajcsere között, hiszen a körülmények változóak, és nem minden megkezdett regeneráció fejeződik be, viszont mindet számolja a számítógép.

Fecó | 2010-08-11 11:43

Üdv.
Tisztelt Mazda-autó.
Most lessz esedékes DPF-es hatosomnál az olaj csere,és műszaki.
És tudható-e a gépre dúgva a szervízben kimútatja-e menny regenerációt bírt volna még el az olaj?
Végül is a szint itt nem emelkedett,a meg tett 7600km alatt,(talán 1-2 millit esetleg)de rendszeresen nézem.Talán mintha a chippelés óta sűrűbben égetne.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Maserati Bora

 

Gyártási időszak: 1971-1978

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4355, 17688, 1134 mm

Tengelytávolság: 2000 mm

Hasmagasság:       mm

Légellenállási együttható:

Saját tömeg: 1619 kg
Hengerelrendezés: 8 henger, 90 fokos V alakban.

Szelepek száma: 16

Furat/löket: 93,9 / 89 mm

Sűrítési viszony: 8,05:1   
Motorbeépítés:  Hátsó tengely előtt hosszában, középen

Tüzelőanyag ellátás: 4 db Weber DCNF karburátor

Sebességfokozatok száma: 5 kézi (ZF)

Meghajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3):  4930  
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):   330 (246,1)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min):     440,6/ 4000

Gyorsulás 0-100 km/h: 6,6

Végsebesség: 284 km/h

Gumiméret elöl: 205/70 VR15

Gumiméret hátul: 215/70 VR 15

Összesen 564 db készült.

 

Több autó