2025. Április 21. Hétfő - Konrád
Mazda DPF részecske szûrõ
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
MOTOROLAJ 5-10.
MOTOROLAJ 1-4.
Turbófeltöltő, vagy kompresszor?
Tisztább égés, kisebb fogyasztás, kevesebb korom, és lerakódás. ECO-TAK.
Mazda 3 Sedan 2014.
Friss topikok:
Mazda szerviz előélet lekérdezése Mazda3 Mazda3 (minden ami szerviz) Kérdések Mazdáról a szakértőnek Még több fórum téma
Mazda RX-8 2002-2012.
Ajtók száma: 2+2
Hosszúság, szélesség, magasság: 4430/1770/1340 mm
Tengelytávolság: 2700 mm
Ülések száma: 4
Hengerelrendezés:
Kéttárcsás wankel elvű motor
Bolygódugattyúk száma: 2
Motorbeépítés: elöl, hosszában
Szívómotor, szekvencionális befecskendezés
Sebességfokozatok száma: 5, vagy 6 kézi
Kamratérfogat (cm3): 2 x 654 = 1308
Sűrítési viszony: 10,0:1
Változó hosszúságú szívócső rendszer
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 192 (141)/7000, illetve 231 (170)/8200
Nyomaték (Nm / 1 min): 220/5000, illetve 211/5500
Gyorsulás 0-100 km/h: 7,2 és 6,4 mp.
Végsebesség: ~223, és ~235 km/h
Több autó
Fecó | 2011-01-24 08:56 Fecó részére
Üdv Mazda-autó.
Szeretnék némi infót kérni.
2006-os DPF F/L Hatoson a műszerfalon világít a motorvédő és a csúszás kontrol,és világít a DPF ikon(mint m6zperx Hatosán).Olajszint nem nőt,viszont a teljesítményt lekorlátozta,(igy megtett kb 5km után a DPF ikon már nem világít).
Szervizbe kiolvasták,és labdaszonda cserét javasolnak,meg ultrahangos porlasztócsúcs tisztítás,(mert 1db nem műkszik megfelően).
Szerinted van-e értelme ha elöször csak ultrahangozás lenne,majd proba.És ha a jelek menetközben igy is visszatérnek akkor lépnénk tovább,a labdaszonda csere irányában?Vagy inkább cseréljék rögtön azt az egy porlasztót? Pontosan hol található ez a labdaszonda(gondolom a kipufogóban,oszt ennyi)?Hány madzagos,és csak F/L díeselé jó?
Köszi.
Fecó | 2011-01-22 18:28 cyberx részére
Üdv.
Tudtommal 2005 nyarától lett DPF,csak az F/L-nél van.Elég sk "kicsi" de jól látható változtatást eszközöltek a Hatoson,(ha bele merülsz ezek meg ismerésébe/elemzésébe,azonnal ki szúrhatod hol is az árulkodó difit).
Fecó | 2011-01-22 18:13 m6zperx részére
Üdv.
Had kérdezzen nálad mi lett a hibaok,és hogyan/mint orvosoltattad?
Nekem is pont ugyanezt műszerfaliképet láttatta a Hatos,olajszint emelkedés nélkül,de viszont a teljesítményt korlátozta 2700-as max fordulatra.(F/L 143Le 2006-os)mint neked.
Tegnap kiolvasták a Dakóék Kecskeméten.És a gép szerint rossz a labdaszonda,és 1db porlasztócsúcs nem jól műkszik.A labdaszondára cserét javasolnak,a porlasztócsúcsra pedig ultrahangos tisztítást említettek.
Köszi.
cyberx | 2011-01-22 17:25
Üdv Mindenkinek!
Most készülök autot cserélni és nagyon tetszik a Mazda 6, ki is néztem egy kombit.
Egy barátom hívta fel a figyelmem erre a DPF részecskeszűrő problémára.
Hol találhatnék erről bővebb, átfogó leírást egyben?
elkezdtem végig olvansi a fórumot, de meglehetősen sok hozzászólás van már és nem túl átlátható.
Egyéb kérdés, hogy mikortól jelent meg ez a rendszer a Mazda6-ban? Az általam kinézett autó, használt és 2004/6 -havinak irja a hirdetője. Ebben már ez a rendszer van?
Részemről elsősorban rövid távokon és városban használnám, az eddig olvasottak szerint, lehet hogy másban kellene gondolkodnom?
Köszönök a segítséget!
mazda-auto.hu | 2011-01-04 10:29 m6zperx részére
A DSC rendszer megfelelő működéséhez az is kell, hogy a motor úgymond beavatkozásra készen álljon. Ez valószínűleg nem áll fenn a DPF rendszert érintő probléma miatt. A DPF villogás miatt úgyis mielőbb szervizbe kell menned, így itt, vagy ott ki fog derülni.
m6zperx | 2011-01-03 22:20
Sziasztok!
Egy fokkal bonyolultabb problémám van dpf killernél. Típusra ugyanaz az én kocsim is. Nekem a motorhiba visszajelző világít a DSC-vel együtt, a DPF pedig villog: http://kepfeltoltes.hu/110103/mazda_hiba_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Ha leállítom a kocsit egy fél percre, akkor minden hiba megszűnik. Mi köze a DPF-nek a DSC-hez???
Egyébként az autó 10000 km el ezelőtt volt nagyszervízen.
mazda-auto.hu | 2010-12-27 19:17 dpf_killer részére
Nem szabad megvárni a következő kötelező szervizt, mielőbb be kell menned egy Mazda szervizbe! Ha csak 5 másodpercre is villogott a lámpa, annak olyan oka van, melyet csak a szerviz tud "kezelni". A 20000km eléggé nyújtott intervallum, elképzelhető, hogy a megkezdett regenerációk száma két olajcsere között meghaladta a határértéket, de más probléma is lehet.
dpf_killer | 2010-12-26 21:06
Tisztelt Mazda-Auto!
Alany: M6 2006-s 143Le Diesel!
Mai napon országuti menetnél igaz hideg állapotban kb 2000-s fordulatszámnál ismét elkezdett villogni a DPF lámpa szerencsére a motor hiba jelző lámpa most nem villant fel vele együtt! A DPF lámpa villogás maradt kb 5 perc után megálltam leállítottam a motort, néhány perc után újraindítottam ezután NEM villogott már a lámpa... azóta rendben! Köv szervíz kb 3000 km mulva esedékes! Kérdés ha marad így akkor is kell/érdemes azonnal menni szervízbe?? vagy megvárhatom a 3E km-t! Olajszint a felső vonal közelében de alatta! (előző szervíz Kakasdon!
mazda-auto.hu | 2010-11-15 12:46 autochem részére
Köszönjük az információt!
autochem | 2010-11-15 10:42
Tisztelt Mazda Autó!
Cégünk is foglalkozik DPF szűrők takarításával. Ezen felül magát a tisztítószert is forgalmazzuk és hozzá a technológiát. Több Mazda szűrőt is takarítottunk már teljes sikerrel. www.autochem.hu