2024. December 26. Csütörtök - KARÁCSONY
Mazda DPF részecske szûrõ
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
Friss topikok:
Mazda szerviz előélet lekérdezése Kérdések Mazdáról a szakértőnek Mazda5 Mazda3 Még több fórum téma
Gyártási időszak: 1971-1978
Ajtók száma: 2
Ülések száma: 2
Hosszúság, szélesség, magasság: 4355, 17688, 1134 mm
Tengelytávolság: 2000 mm
Hasmagasság: mm
Légellenállási együttható:
Saját tömeg: 1619 kg
Hengerelrendezés: 8 henger, 90 fokos V alakban.
Szelepek száma: 16
Furat/löket: 93,9 / 89 mm
Sűrítési viszony: 8,05:1
Motorbeépítés: Hátsó tengely előtt hosszában, középen
Tüzelőanyag ellátás: 4 db Weber DCNF karburátor
Sebességfokozatok száma: 5 kézi (ZF)
Meghajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3): 4930
Szelepvezérlés típusa: Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 330 (246,1)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min): 440,6/ 4000
Gyorsulás 0-100 km/h: 6,6
Végsebesség: 284 km/h
Gumiméret elöl: 205/70 VR15
Gumiméret hátul: 215/70 VR 15
Összesen 564 db készült.
Több autó
Oszi | 2008-09-11 14:55
tegnap este megerkeztem belgiumbol :) fogyasztas normalis kb.:7,2-7,5 re jott ki tankolasoknal szamolva.
olajszint egy hangyanyit sem emelkedet max. alatt van egy hajszallal.
Az autoba belekerult 3000km ami 90%-ban autopalya.Edig elegedet vagyok mivel a fogyasztas is klimaval ertendo es a vissza uton meg is volt pakolva rendesen :)
Most jon par honap varosi hasznalat ,de szerintem rendben lesz :)
Viszont az akksi kezd haldoklani :( haza ut elott indulaskor szerintem nagyon leeset a feszultseg ,mert elfelejtette a ablakok vegallasat es a navi kijelzo doleset is.
GPS-nel normalis ha eldobja a muholdakat es tobbszaz km-en keresztul nem is jon vissza a vetel? ugyan akkor a nem gyari GPS-nek meg volt vetele???
ezt lehet valahogy tesztelni komputerrel???
Fecó | 2008-09-10 10:40
Szevasztok Fecó v.Én is igy tudom mint Gaboca,az OMV üzemanyagot,gázolajat,honnan szálitják,és az ország mely részét érinti a jobb gázolaj.
kaboca | 2008-09-10 09:44 tk részére
Sokféle gyanú megfogalmazódott már az üzemanyagokkal szemben, (bevallom bennem is) de a prémium üzemanyagokon kívül elvileg mindenki ugyanonnan (MOL) szerzi be az üzemanyagot. Igaz az OMV nyugatra hord még Schwechat-i finomítóból is. Próbáld meg, hogy kifogyasztod és mást tankolsz. Persze az ezer trükk országában minden megtörténhet. Lassan csinálhatnánk egy üzemanyag topicot is. :)))
mazda-auto.hu | 2008-09-10 08:31 sakov részére
A motorolajszintjét is meg kellene nézni. Amennyiben az rendben van, akkor normálisnak tekinthető a jelenség. Várjuk a további tapasztalatokat!
mazda-auto.hu | 2008-09-10 08:28 AndreW77 részére
Van aki pedig a MOL-t szidja, az árképzésük miatt. :( Nehéz igazságot tenni.
mazda-auto.hu | 2008-09-10 08:22 tk részére
Valószínűleg a legutóbbi szervízen egy "generált" szűrő takarítást is végeztek, ezért mehetett egy darabig rendben a dolog. Elképzelhető, hogy szenzorhibával állunk szemben. Mást nem csináltak a szervizeléskor, pl.: klíma gáztöltés? A Shell-es dologhoz nem tudok hozzászólni.
sakov | 2008-09-09 17:58 mazda-auto.hu részére
Koszonom a segitseget, kicsit megkesett valasz es tapasztalatok azota: nyaralas alatt semmi gond, kb 700 km autopalya es nemi autout, 6.5l-es fogyasztas 140-es tempomatnal legkondival :) Aztan mult heten hazajottunk, varosban mentem 50km-et amikor DPF ego kigyulladt, kisebb varoson kivuli kerulo utan elaludt. Aztan Bp-i ut, 500km autopalya, majd 10km-nyi itthoni autozas utan ujabb DPF kigyulladas, ujabb varoson kivuli kerulo. Egyenlore meg tul keveset mentem az autoval (2 tank gazolaj) miota regeneraltak es porlasztot reseteltek, remelem nem lesz a DPG kiegetes ilyen hektikus es gyakori. Parezer km utan megirom hogy beallt-e, bar nincs nagyon viszonyitasom de ugy gondolam, hogy ilyen rendszeresebb autopalya hasznalat mellett (vegig 140 tempomat) nem kellene ilyen gyorsan varosban kiegetni, jol gondolom?
AndreW77 | 2008-09-09 17:49 tk részére
Nem hiszem, hogy kizárólag ez lehet az oka, de a Shellről leszokás hozzájárulhat a dologhoz. Régebben én is náluk tankoltam, volt kártyám is, aztán elkezdett rángatni a kocsi, meg egyenetlen lett az alapjárat, úgyhogy elmentem az ÖMV-hez. Két tankolás után megszűntek a problémák, úgyhogy levásároltam a kagylós pöttyeimet és kihajítottam a kártyát. Most Supershopom van :).
Sógorom folyamatosan cseszeget, hogy milyen magyar, aki ÖMV-nél tankol, neki a Mol jön be. Vérmérséklet kérdése...
tk | 2008-09-09 17:43
A legutóbbi (120e) szervízen volt porlasztóbeállítás, utána 1-2 tankolásig rendben volt a dolog, de aztán újrakezdte. Nagyon nem kóser a dolog, nem is tudom, mi lenne, ha városban használnám. DPF lámpa még sosem égett, sosem villogott. A segítségem előre is köszönöm!
tk | 2008-09-09 17:35
CD143 DPF gépem 125e km-nél jár. Használat: kb. 70% autópálya, abból heti kétszer 200 km egyben, 145-ös tempóban. Dízel- és turbóbarát módon vezetek, hidegen nem hajtom, nagy gázzal nem kormolok. A kocsi átlagfogyasztása 2 éven át folyamatosan 6-7 liter volt. Kb. 10 tankolás óta azonban folyamatosan 8-9 liter, 50-100 km-enként pedig regenerál a szűrő. Normális ez? A szervíz (m3) szerint ne tankoljak a Shellnél (oda van kártyám).