2024. December 26. Csütörtök - KARÁCSONY
Mazda DPF részecske szûrõ
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
Friss topikok:
Mazda szerviz előélet lekérdezése Kérdések Mazdáról a szakértőnek Mazda5 Mazda3 Még több fórum téma
Ajtók száma: 2
Ülések száma: 2
Hosszúság, szélesség, magasság: 4343, 1788, 1021 mm
Tengelytávolság: 2548 mm
Hasmagasság:
Gumiméret elöl: 205/70-15
Gumiméret hátul: 225/70-15
Saját tömeg: 1247 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok (Chrysler Hemi)
Szelepek száma: 16
Furat/löket: 107,95/ 95,2 mm
Sűrítési viszony: 10,25 : 1
Motorbeépítés: középen, hátsó tengely előtt, hosszában
Tüzelőanyag ellátás: Dupla négytorkú karburátorok
Sebességfokozatok száma: 5 (kézi ZF)
Hajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3): 6974
Szelepvezérlés típusa:
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 450 (335,6) / 5000
Nyomaték (Nm / 1 min): 664/ 4000
Gyorsulás 0-100 km/h: 4,9 mp
Végsebesség: 290 km/h
Több autó
mazda-auto.hu | 2008-09-12 14:44 Oszi részére
Valójában erről lehet szó! A Mazda 2,0 DPF rendszere túlságosan is komplett. Elég egy (nemhogy több) kissé gyengébb láncszem a rendszerben és már borult is a jól kitalált normális működése.
Oszi | 2008-09-12 13:18
kiertekelte,legalabbis lathato volt egy grafikon ami az oxigen szondahoz tartozott es tokeletesen jo erteket mutatott ezert gondoltam,hogy a kalibracioja elter a normalistol es azert mutat jo erteket mikozben egy hangyanyival elvan tolodva a valosagban.
Oszi | 2008-09-12 13:16 kaboca részére
erre is van egy elmeletem :)))
Befecs.korrekcio nem tortent a 20000km-es szerviz ota es nagyon eltert a normalisnak mondhatottol :) es az Intercooler repedesrol ne is beszeljunk ,mert ugye az is kiderult,hogy szivarog belolle az olaj eleg eroteljesen :)
a nem dpf-es 6-osomnal mikor kiderult,hogy repedt az IC akkor az parosult teljesitmeny csokkenessel es nem gyenge fustolessel (kormolassal) valoszinuleg ez a sok apro dolog jatszhatott kozre a gyors olajszint emelkedesben.sok pici mar annyira sok volt.most a 3 hibabol 2 elharitasra kerult es valoszinuleg az IC repedes megszuntetese utan 100%*osan helyre all a rend a rendszerben :)
ezen tul a 20000km-es szervizen mindig lesz befecs.korrekcio kerve.
kaboca | 2008-09-12 12:31 Oszi részére
Akkor nekem miért nem értékelte ki a szervizprogram, és neked miért nem? Ha rosszul lettek kalibrálva a szondák akkor 60000 ig miért volt jó neked?
Oszi | 2008-09-11 22:42
igazan nem is arrol van szo,hogy hibas jelet kuld a szonda,mert tokeletes jeleket kuld csak eppen nem az az ertek tartozik az aktualis meresi ponthoz mint amit o kuld ha gyarilag nem jol kalibraltak a gyarban.
minden szenzort gyartas utan kalibralnak ha jol tevedek es gyakorlatilag minden feszultseg ertekhez vagy ellenalas ertekhez mas ellenalas vagy feszultseg ertek van hozzarendelve.Ha ez eltolodik akkor o nem "hibas jelet" kuld hanem csak eppen nem az oda illot es ezert nincs hibakod.
Oszi | 2008-09-11 22:36 kaboca részére
Az OXIGEN szonda tesztjehez nem kell osziloszkop :) elektromos jeleket kuld vagy az ellenalasat valtoztatja pontosan nem tudom.A szervizprogram ezt ugyan ugy ertekeli mint az auto szamitogeoe es gorbet hoz letre ami lathato a tesztprogramban.valoszinuleg a 2006.03 elotti szondak lehet,hogy rosszul lettek kalibralva es igy jo erteket mutat vagy ad a motorvezelonek viszont hibas mukodest eredmenyez es ezert nincs hibakod.most johet az a kerdes,hogy akkor a rendszerben utanna kovetkezo szonda miert nem jelez ha egyaltalan van? na ez jo keredes,de szerintem utanna mar csak a dpf telitetseget erzekelo egysegei vannak amik csk azt tudjak erzekelni,hogy mekora a szuro telitetsege.errol mazda-auto tud tobbet es pontosat irni en csak gyartom az osszeeskuves elmeleteimet :)
kaboca | 2008-09-11 19:08
Szerintem még mindig sokat vársz a számítógéptől. :) Én úgy tudom, hogy a lamdaszondát csak oszcilloscoppal lehet tesztelni. A szervizprogram szerintem csak azt tudja, hogyha totál kuka. Azt hogy nem jó adatokat küld azt nem tudja analizálni. Egyébként a te példád és mellesleg az enyém is ezt mutatta. Az enyém 2007-es
Oszi | 2008-09-11 18:36 kaboca részére
Szervizprogramban van teszt hozza,de gyakorlatilag nem jelzet hibat a szonda.
csak a 2006.03 ho elotti gyartasnal lehet ez a megoldas.
amit irtam meg nem garancia arra,hogy megjavult az auto mert a eddig csak autopalyaztunk 160-170es tempval.
kaboca | 2008-09-11 17:11 mazda-auto.hu részére
Jól érzem, hogy a lambdaszonda hibája erősen gyanusítható a DPF problémák + olajszintemelkedés és persze a túlfogyasztás előkerülésével? Miért nincs műszeretek az ellenőrzésére (a többieknek sincs), valamint mitől mennek szét nálunk idő előtt a szondák, valamint mennyibe fog fájni garanciális idő után a szondacsere?
mazda-auto.hu | 2008-09-11 16:41 Oszi részére
Köszönjük az információkat. Az akksit mielőbb ki kell cserélni, elképzelhető, hogy a navigációra is hatással van. A navit külön tesztelni nem igazán lehet.