2024. December 26. Csütörtök - KARÁCSONY

Mazda DPF részecske szûrõ

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


kaboca | 2008-11-27 16:48 sakov részére

Az alapgázolaj mindkét esetben ugyanaz (feltételezve, hogy a MOL gyártja) a prémium az adalékoktól lesz prémium.

Fecó | 2008-11-24 22:50 sakov részére

Szia.Szerintem sincs semmi külömbség,nekem is dpf-s m6-om van.Nekem eddig a dpf-l nem volt gondom,se az olajszíntel.Mivel én is érintett lehetek dpf-ileg,és mint az autókat,és a saját mazda6-mat szerető,gyakorlatias ember,de viszont teljessen laikus,ami nem merül ki a sluskulcs el fordításánál.szóval nem hagy nyugton ez a dpf.Szerintem a mazda6 koromszűröje teljesen jól van kivitelezve.A hiba oka csak is kizárólag a légtömegmérőben található.Szerintem mikor a gyárban össze szerelik az autót,külömbőző gyártmányú,be szálitásúak lehetnek,de azonos célra készültek,és tervezettek,mint pl:a gumi,láttam új mazdát Bridgestoneval,és más gyártmánnyal is
szerelve,a könyve szerint,Mitsubichi Generátor,Denso elektronika,akkor miert pont ezek vannak benne,tudom ez nagyon összetett folyamat,és sok összetevővel,érdekkel.Az m5-nél,u-az dpf motorral szerelt modelnél,ott tudtommal kevés a dpf probléma, picit más a helyzet,véleményem szerint.Remélem nem nagy hülyeség.

sakov | 2008-11-24 19:06 kaboca részére

A DPF-es kiegetes utan egy markaszerviz javasolta, hogy tankoljak premium azaz kenmentes gazolajat. Allitolag ebben kevesebb a ken, amitol kevesbe kellen kormolnia? Nem tudom, hogy a simaban mennyi van es idaigi rovid tapasztalat alapjan semmi kulonbseg.

kaboca | 2008-11-21 19:01 sakov részére

Magyarországon elvileg csak kénmentest kapsz. Hol tankolsz és mit?

sakov | 2008-11-20 12:23 mazda-auto.hu részére

A melegito kalyha a heten kapcsolt be eloszor, es ertem hogy amit leirtam meg nem szamit hibanak de ugy gondolnam, hogy nem szabadna ekkora szorast csinalnia ugyanolyan korulmenyek kozott (140 tempomat+klima, ugyanaz az utvonal par het elteressel nyaron), bar ez az elso DPF-es diezel auto amit hasznalok, de csak a DPF miatt normal esetben nem hiszem hogy ekkora elteresek lennenek, hiszen 2000 ford. folotti autoplayas hasznalatnal ki kene gyorsan egetnie ha ki szeretne...

Mindenesetre elore is koszonom a segitseget, nyilvan ha sikerul valamit talalni akkor szuper, ha nem akkor meg meglatjuk hogyan alakul majd a jovoben...

Masik aprosag: 2 hete hagyomanyos (nem kenmentes) gazolajat tankolok, idaig semmi elterest nem latok.
Telefonban a tovabbiakat...

mazda-auto.hu | 2008-11-20 10:29 sakov részére

Köszönjk a tapasztalatokat! A viszgálatot telefonon egyeztessük.

Azért megjegyezzük, hogy a leírtakat figyelembe véve egyelőre nem beszélhetünk hibás működésről. A motorolajszintet viszont figyelni kellene, hogy marad-e ez a viszonylag gyors szintnövekedés? Ilyenkor egyébként a hűtővíz melegítő kályha működése is többlet fogyasztást jelent.

sakov | 2008-11-20 00:52 mazda-auto.hu részére

Kedves mazda-auto! Elnezest az igencsak elhuzodott valaszert, mentsegem lenne ezer de a lenyeg hogy most van par hetem foglalkozni az autoval... szoval irom a tapasztalatokat:
- nem volt ujabb DPF lampa, ami jo hirnek tunik.
- volt es van viszont igencsak hektikus fogyasztas es F es X kozott feluton allo (gondolom jo gazolajos) olajszint.

Bovebben a tunetekrol: minden fogyasztast tele tankra visszaszamolva nem BC alapjan nezek, autopalyan a szuper 6.5 utan 3 tankkal kijott a legrosszabb autopalyas 8.5l-es, magyarul +2l es semmit se csinaltam mashogy (1 helyen tankolok es mindig 140km/h tempomattal autopalyazok), ekkor 500km-eren keresztul 140km/h tempomatnal egyszeruen nem ment 8.3l ala a BC altal mutatott aktualis fogyasztas ami normal esetben ilyenkor 6.3-on all. Kiegetest nem lattam az autopalyas vezetes alatt, de nem is nagyon figyeltem ra...

Viszont megvolt a mai nappal az elso csak tiszta varosi vezetes, 7.9l-es atlaggal, de 4 (!!!) kiegetessel! Kiegetest a megszokottnal 2-2.5x nagyobb aktualis fogyasztasrol veszem eszre magyarul a 60km/h-s egyenletes temponal a 4.3l-es megszokott fogyasztas felugrik 10l es fole. A DPF villogas miatti felelem miatt mind a 4szer egy varoson kivuli vezetesben reszesitettem magamat es az autot: 3-asban 2500 fordulaton amig az ilyenkor latott 12l-es fogyasztas le nem esik 5l kore, ez cirka 10km autozgatast jelent kiegetesenkent. Es igy lett most 7.9l a fogyasztas, azaz ezeket a kiegeteseket levonva pont a gyari 7.5l lenne.

Masik a kiegetesrol egy korabbi varosi vezetes alkalmabol: kb 1 honapja egyszer nagy gazzal kerultem ki egy par perce elottem motoszkalo tanulo vezetot.. akkor abban a pillanatban atment kiegetesbe. Nyugisan vezetek (=haladok a forgalommal), de ezt a nagy gazt (2-es padlo 4000-ig) kesobb megismeteltem kivancsisagbol hogy tenyleg azert kezdett kiegetni-e, es akkor is azonnal kiegetesbe kezdett (=2.5x szoros fogyasztasra allt). Emellett kb. 5000km volt az utolso olajcsere ota roviddel a kocsi megvetele utan, tehat a felig F-X kozotti olajszintbe gondolom mar jo sok gazolaj is belement...

Egy szo mint szaz, nem koser a DPF, orulnek ha elvihetnem az autot atnezni hogy vajon mi lehet a gond. Telefonon kellene ezugyben egyeztetni?

kaboca | 2008-10-02 21:38 steini részére

Akkor kérd meg őket, hogy ne adják oda a dieselt annyiért. :))))

mazda-auto.hu | 2008-09-29 08:12 steini részére

Nagyon gyakori városi használat esetén mi sem javasoljuk a dízel kivitelt.

steini | 2008-09-27 16:21

Köszi a válaszokat!
Igazából szinte kizárólag városban megyek...Volt korábban a régiből mindkettő, persze jobban ment a dizel, főleg a rugalmassága (nyomatéka) miatt. Amugy nem szoktam versenyezni, de jól jön ha van erőtartalék. Gondolom az is problémát okozhat esetleg hogy csak városban használom (DPF). Lehet hogy meg tudok venni egy új M6 dizelt 6m-ért,ha nem akkor ugyan annyiért 1.8TE-t választok szerintem.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Ferrari 288 GTO 1984

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4225, 1850, 1150 mm

Tengelytávolság: 2450 mm

Hasmagasság: 120 mm

Saját tömeg: 1160 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok

Szelepek száma: 32

Furat/löket: 80 / 71 mm

Sűrítési viszony: 7,6:1

Turbófeltöltő: 2 db IHI turbó, 2 db levegő-levegő köztes hűtő   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt

Benzin befecskendezés

Sebességfokozatok száma: 5 
Lökettérfogat (cm3):     2855     
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     400(294,6)/ 7000
Nyomaték (Nm / 1 min):     496/ 3800

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,8

Végsebesség: 305 km/h

Több autó