2024. December 26. Csütörtök - KARÁCSONY

Mazda DPF részecske szûrõ

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


Jenő | 2009-01-05 20:27

Köszönöm a választ!
Cserélve lett a DPF rendszer, porlasztó csúcsok. Az autó rengeteget megy az autópályán, megfelelő fordulattal. Természetesen van városi közlekedés is, de városon kívül is sokat használjuk az autót. Előfordult többször, hogy a DPF-szűrő eltömődött. Regenerálás ilyenkor megtörtént, majd pár nap után ismét jelentkezett ugyan ez a probléma. Az utolsó füstölés december elején volt. Várom válaszát és kérdését. Tisztelettel: Jenő

mazda-auto.hu | 2009-01-05 09:53 Jenő részére

1.A DPF rendszer meglehetősen összetett, bármely részegység (mit cseréltek?)abnormális működése a rendszer rossz működéséhez vezethet. 2. Az olajszint növekedéséből nem lehet egyértelműen a rendszer hibájára következtetni. Ehhez a használati körülmények ismeretére is szükség van.

Jenő | 2008-12-25 21:51

Sziasztok!
50e Km van a kocsimban ez alatt 4x olajcsere többszőr füstől (mint egy trabant) Dpf-es rendszer csere is volt de most sem tökéletes. 3e km után már félig töltődött az mo olaj. Mi lehet a megoldás?
Választ várok. Köszi

gaboca | 2008-12-21 12:28 Cicero részére

Szia!

Az irtad hogy 180-210 km között égeti a szűrőt.Azt szeretném meg tudni, hogy mennyi ideig tart, és milyen körülmények között (város, országút, autópálya stb.)?
Köszi.

mazda-auto.hu | 2008-12-08 09:54 Nattila részére

1.A mért adatokból az esetek egy részében lehet következtetni valamelyik alkatrész hibájára.
A befecskendezőket is lehet "kalibrálni".

2.A szervizek számára nem a BC pillanatnyi fogyasztás adata a beszédes információ, csak megerősítheti a feltételezéseket.

3.Általában ha eggyel gond van, akkor a többivel is várható.

Nattila | 2008-12-07 11:18

Tisztelt MA.hu
:)Az megállapítható hogy az érzékelők jól működnek-e? Egyálatalán, ha a diagnosztika semmi rendelleneset nem mutat, az autó érzékelőinek pontossága v helyessége megállapítható, vagy csak ha hibaüzenet lép fel?

Tegnap rászántam az "időt":) és menetközben figyeltem a bc pillfogyiját. Az mitől lehet, illetve egyáltalán lehet-e, hogy minden úgy néz ki, mintha elkezdene kiégetni, de 2-3perc múlva abbahagyja (fogyi érték vissz a normálisra). 5 perc múlva megint 1-2-3 perces időtartamra megugrik a fogyi (nem az út minősége miatt). Így ezt eljátszotta 3-4x.

Gondolom effektív kiégetést nem végzett csupán átlagfogyasztás rombolást... (feltételezem pillanatnyilag úgy érezhette, hogy kell a kiégetés, miután meg elkezdte rájött hogy már nem kell - vagy vmi hasonló. Ez így normális?
*
A reggeli "zaj" valszeg porlasztó lesz.:( Ha az egyik megdöglik, mennyi az esélye, hogy a többi is beadja a kulcsot záros határidőn belül?

Köszönettel:
Németh Attila

mazda-auto.hu | 2008-12-04 10:10 Nattila részére

A DPF szűrő előtti és utáni gáznyomás különbség meghaladja a határértéket. Vagy legalábbis a nyomásmérő ezt "üzeni" a motorvezérlőnek.

Nattila | 2008-12-03 18:12

Tisztelt MA.hu!:)
Köszönöm a választ, bár szerintem 4-5ekm különbséget nem lehet pusztán a hőmérsékletre fogni.
Mitől lehet ha az autó 150km alatt 2x is regenerál, persze hibakód nuku?

A zaj csak 2e-s fordulat felett hallható. Hasonlíthatnám ahhoz a hanghoz, mint amikor szelepes egy benzines. A hang viszonylag állandó sebességű -fordulatszám növekedésnél nem gyorsul - legalábbis az én fülem alapján.

Azért köszönm a választ, mindenképpen szervíz lesz, már csak az olaj miatt is.

Attila

mazda-auto.hu | 2008-12-03 08:56 Nattila részére

A DPF visszajelző lámpa nem csak az olajszint miatt küldheti be az autót szervízbe.

1.A lámpa azt is jelezheti, hogy valamilyen oknál fogva a gépkocsi nem tud "saját" regenerációt végezni.
2. A komputer nem az olajszintet figyeli, hanem a szűrő takarításához szükséges elindított befecskendezések számát méri. Tehát a takarítás hosszát, illetve az olajszintet nem méri. Ebből kifolyólag akár változó külső hőmérsékleti viszonyok miatt is nyúlhat a takarítások hossza, illetve nőhet a megkezdett "pót" befecskendezések száma. Ráadásul a hűvösebb időben lassabban bemelegedő motorolaj lassítja a gázolaj párolgását is.

3.A Mazda mérnökei minden bizonnyal lemérték, hogy az X jelzésig felhígított 100C-os motorolaj-gázolaj keverék is hozza az adott fordulatszámon megkívánt minimum olajnyomás értéket.

4. Egy számítógépes ellenőrzés nem árthat a következő olajcserénél.

5. A hangot hallanunk kellene, ha az olaj miatt lenne a mechanikus zajnövekedés, a nem csak 5-10 percig lenne hallható. Így a távolból nem tudjuk megmondani.

Nattila | 2008-12-02 20:13

Tisztelt Mazda-auto.hu!
Kicsit elszédültem itt a sok lamdaszonda, oxigénszenzor,egr, meg ki tudja még mi minden láttán.
Nekem 2005.xx gyártású az autóm, 120Le. A rövidpálcás szoftver feltöltése előtt 17ekm-t tettem meg az olajjal, akkor a szgép küldött szervízbe (több olaj (5L), kevesebb dízel - az X-től 1cm-re). Most 12E-nél járok a szervíz óta s 0.5cm-re vagyok az X-től. Új pálca - keveesebb (4L) olaj, több dízel. Szóval a jelentősebb higulás ellenére sem kellett még a szgép szerint olajat cselélnem...??
Semmit sem változott a felhasználás jellege vagy módja sem a vezetési stílusom.
Az új sw-vel kevesebbet tudtam megtenni s jobban higult a cucc...? De miért, elvileg az ellenkezője kellett hogy történjen, nem?

Nyáron olyan 6.2-6.5 között jártam kíméletes 100-110 km/h-val, ohne klíma, elenyésző várossal tarkítva.

A pályán viszont nagyon iszákos tud lenni.:(( A pillfogyi szinte mindig 7 feletti értéket mutat - 7.2-7.8 - egyenes úton 130-140-nél!

Lehet-e az autómnak valami "baja"?
Tudom hülye a kérdés, de a korábbi hibákat olvasva bármi lehetségest el tudok képzelni.
Nekem a rövidpálcás sw óta nem nőtt a fogyim, előtte is ennyit s így evett kb, de sokkal jobban és gyorsabban higul..:(
Létezik olyan hogy 100-150km alatt 2x éget?

Illetve még egy "apró" kérdés, reggelente elég érdekes hangot szokott adni a motor - indulás után mikor már a víz is normál hőmérsékleten van, 2000fölé pörgetve valami zaj jön a motorból. Ez kb 5-10 perc elteltével megszűnik - létezik hogy a kevés olaj, a hőmérséklete illetve a jelentős higulása miatt hallom ezeket a zajokat?
Köszönettel!
Németh Attila

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Aston Martin DB7 1993

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2+2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4631, 1820, 1238 mm

Tengelytávolság: 2591 mm

Hasmagasság:  152 mm

Légellenállási együttható: 0,31 cw

Saját tömeg: 1650 kg
Hengerelrendezés: 6 henger, soros

Szelepek száma: 24

Furat/löket: 91 / 83 mm

Sűrítési viszony: 8,3:1

Feltöltő: Eaton M90 kompresszor    
Motorbeépítés:  elöl, hosszában

Benzin befecskendezés

Sebességfokozatok száma: 5 
Lökettérfogat (cm3):     3239    
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     339,7(249,8)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min):     488/ 3000

Gyorsulás 0-100 km/h: 5,9

Végsebesség: 253 km/h

Több autó