2024. November 23. Szombat - Kelemen

Mazda DPF részecske szûrõ

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


animatrix11 | 2014-09-19 12:18

 Kedves Mazdások!

 

Mi tévő legyek? 

Adott egy Mazda 6 2010 évjárat most van benne kb 177e km

Állandóan hígitja az olajat, elvittem kitisztittatni, olyan helre ahol ki is szerelik a részecskeszűrőt, után olajcsere is volt, kb 1000 km-t mentem vele és már megint elkeztdte hígitani...

Venni nem fogok bele újjat, kiiaktatni nem tudod érdemes e kb 60e ft + a kiszerelés összesen kb 80e ft lenne, viszont akkor sokkal szennyezőbb a kocsi mint szűrővel (amit vissza lehet rakni és vissza lehet állítani a programot ha szükséges)

 

Mi lenne a legjobb megoldás?

littlerock79 | 2014-03-20 17:13 devayandras részére

 Kicsit rágódtam ezen a válaszon, de:

- A füstölés mérése intenzív gyorsítást "szimulálva" történik. Ilyenkor a kipufogógáz hőmérséklete a leömő környékén kb 700 fok (minimum).

- A kipufogó végén a szabadban el lehet helyezni a fényelnyelés méréséhez szükséges eszközöket.

 

devayandras | 2014-03-17 21:47 littlerock79 részére

 Illetve lehet füstölést mérni, csak ahhoz bele kell nyúlni a kipufogórendszerbe vagy a DPF előtt mondjuk szondánál (T- vagy Y-elágazással), vagy az EGR-nél. Mindkettőnél van hőmérséklet, nem kevés. Nem tudom, mennyire járható ez az út.

littlerock79 | 2014-03-08 23:02 Zsozsó részére

 Kedves Zsozsó! Ennek a fórumnak az üzemeltetői munkaidőben dolgoznak, és semmi értelme kétszer ugyanazt leírni... Ez olyan mintha ugyanazt az üzenetet ragasztanák több ablakodra, miközben nem vagy otthon...

 

Amúgy, a nagyon sűrű regenerálás eredménye a tiszta kipufogóvég (saját tapasztalat). az enyhén kormos szerintem normális is lehet. Meg kell figyelni milyen sűrűn regenerál, illetve ki kéne találni mitől ragadt be az EGR... szerintem még nincs ennek vége... a DPF sajnos lehetetlenné tesz egy füstölésmérést amiből a porlasztók állapotára következtetni lehetne...

Zsozsó | 2014-03-08 11:53

 T. szakértő(-k)!

2008.Mazda6 140 LE TD.

Van- e jelentősége DPF mellett annak, hogy a kipuffogó vég kormos. Korábban szinte fémtiszta szokott lenni.

Túl vagyok egy EGR leragadás utáni "tisztító kezelésen" és a következményes DPF hiba miatt (rendesen elkormolódott) szervízben történt regeneráción. 

Köszönöm

littlerock79 | 2014-03-08 11:48 kunokbalint részére

 A regeneráláskor kipufogó ütemben tüzelőanyagot porlaszt be a tüzelőanyag ellátó rendszer. A beporlasztott tüzelőanyag lassabban gyullad be, de égés közben megemeli a kipufogógáz hőmérsékletéet, ezzel tudja regenerálni az eltömődött szűrőt. 10-20 perc és kb ugyanennyi kilométer... Ez többletfogyasztást eredményez, amit a pillanatnyi fogyasztás értéken észre lehet venni. Ez autópályán 1,5-2 liter városban 4-5 liter pillanatnyilag mutatott többlet érték.

A fogyasztásmárő az szinte minden esetben hülyeséget mutat, lehet korrigáni az értéket, ehhez van a neten leírás... soha nem lesz pontos. Amikor tankolsz, akkor számold ki, az a biztos. Sajnos sokan 1500-as fordulaton is kínlódtatják az autót mert kevesebbet eszik, de ezzel igencsak előre hozzák a kettőstömegű lendkerék cseréjét...  terhelni csak 2000-es fordulattól illik... alatta csak finoman!

kunokbalint | 2014-03-03 20:30

 Üdvözlöm! 

 

Egy 2006.05-ös Mazda6 kombim van, dpf-es, 6 gangos. (121LE)
A következő jelenségre lettem figyelmes..

Hosszú távokra használom, ilyen 110-120 km/h-s utazósebességet tartva általában 6.2-6.5 litert szokott kihozni a számítógép, úgy hogy négyen utazunk benne teli csomagtartóval, a pillanatnyi fogyasztásmérő ilyen 5.7-6 litert számol. (120 km/h-s tempónál)
Most ugyan azzal a tempóval (120 km=h-nál sík terepen tempomattal) 8- 8.3 litert hoz ki a pillanatnyi számláló, amit nem tudok mire vélni.
Januárban vettem, éves karbantartást csináltattam rajta, mindene rendben van, azóta 7500 kilómétert mentem el vele gond nélkül, egyszer sem villant fel a dpf lámpa, egyszer sem világított egy hibaüzenet sem.

Kérdezném hogy mikor látom azt hogy regenerál a dpf és mitől lehet az hogy 8 litert jelez a pillanatnyi fogyasztásmérő?

145 000 km van a kocsiba, ma volt műszakin, mindent tökéletesnek találtak.

Válaszát előre is köszönöm!
Kunok Bálint

mazda-auto.hu | 2014-02-17 08:01 bazsyk részére

 Nem megfelelően működő befecskendezők a tökéletlenebb égés miatt szintén gyakori DPF eltömődést generálhatnak, így tudod a válaszom.

bazsyk | 2014-02-13 23:30

Sziasztok!

M6 2007 2.0 cd 89 kw. Előzmény: gyakori regenerálás, magas fogíasztás, majd dpf eltömődés, végül dpf hőmérséklet-szenzor hiba.

Diagnozis: 2db izzítógyertya rossz, EGR néha beakad, Lambda szonda előtti szenzor elolvadt. 2.sz injektor érték 180 körül van

Terápia: Gyertya csere, EGR tisztítás, szenzor csere, hibakód kiolvasás, injektor kalibrálás, kényszerregenerálás. Injektorok bevizsgálása javasolt. Közben nyikorog a generátor szabadonfutója is. Asszony tiszta kész... :)

Az injektorok bevizsgáltatását meddig huzhatom el szerintetek? $ $ $

Köszi!

mazda-auto.hu | 2014-02-11 08:36 kunokbalint részére

 Nem gondolom, hogy a koromszűrővel (DPF) összefüggő hiba. Azt a DPF, illetve ilyen mértékű legyengülésnél a menetstabilizáló, és a hiba (MIL) lámpa is jelezte volna. Inkább pl. szívócső nyomás szenzor hiba, turbó szabályzó (szolenoid beavatkozó) akadás, vagy üzemanyag nyomás probléma lehet pl. mennyiség szabályzó szelep miatt.  

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Mazda3 MPS BL 2009-

Ajtók száma:     5
Ülések száma:     5
Hossz./szél./mag.: 4505/1770/1460 mm

Tengelytávolság: 2640 mm

Hasmagasság: 145 mm

Saját tömeg: 1460 kg

Légellenállási együttható: 0,32 cw

Hengerelrendezés:  soros

Turbófeltöltő.   
Hengerszám:     4
Motorbeépítés:   elöl, keresztben

Nagynyomású, közvetlen benzin befecskendezés.

Sebességfokozatok száma: 6 
Lökettérfogat (cm3):     2261
Furat / löket (mm): 87,5 / 94   
Sűrítési viszony:  9,5:1   
Hengerenkénti szelepszám:     4
Szelepvezérlés típusa:   változtatható Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     260(191)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min):     380/3000

Gyorsulás 0-100 km/h: 6,1 mp.

Végsebesség: 250 km/h

Több autó