2024. December 22. - Zéno
Mazda DPF részecske szûrõ
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
Friss topikok:
Mazda szerviz előélet lekérdezése Kérdések Mazdáról a szakértőnek Mazda5 Mazda3 Még több fórum téma
Mazda3 MPS BL 2009-
Ajtók száma: 5
Ülések száma: 5
Hossz./szél./mag.: 4505/1770/1460 mm
Tengelytávolság: 2640 mm
Hasmagasság: 145 mm
Saját tömeg: 1460 kg
Légellenállási együttható: 0,32 cw
Hengerelrendezés: soros
Turbófeltöltő.
Hengerszám: 4
Motorbeépítés: elöl, keresztben
Nagynyomású, közvetlen benzin befecskendezés.
Sebességfokozatok száma: 6
Lökettérfogat (cm3): 2261
Furat / löket (mm): 87,5 / 94
Sűrítési viszony: 9,5:1
Hengerenkénti szelepszám: 4
Szelepvezérlés típusa: változtatható Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 260(191)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min): 380/3000
Gyorsulás 0-100 km/h: 6,1 mp.
Végsebesség: 250 km/h
Több autó
littlerock79 | 2014-01-23 20:46 AndreW77 részére
Pesten foglalkoznak dpf kiszerelés-tisztítás-visszaszereléssel, de ha azt az összeget megtoldod egy kicsit, akkor ki is szedik...
AndreW77 | 2014-01-23 16:55
Sziasztok!
2007-es Mazda 6 (2l-es dízel, 121lovas) ilyen hibakódot ad: "P2459 Dízelrészecske-szűrő regeneráció gyakorisága túl magas". Villog a DPF visszajelző, de más visszajelzés (check engine, stb.) nincs.
Előzmények: lassan 2éve inkább csak városban használjuk a kocsit (asszony kapott céges autót üzemanyaggal, azzal megyünk hosszabb útra), ennek ellenére DPF-fel soha semmi baj nem volt. Utolsó olajcsere tavaly aug., azóta kb. 6ekm-t ment a kocsi. Decemberben és karácsony környékén többször is voltunk városon kívül, hosszabb távon. Múlt héten volt egy Bp-Pécs oda-vissza, Szekszárdig autópálya, utána régi 6-os. Lefelé menni kellett, pályán GPS szerint 140 (150 fölött kicsivel óra szerint), utána 120 környéke a 6-oson. Visszafelé a főúton 100-110, a pályán 130-135. Az autópályára felérve kezdett el villogni a DPF visszajelző és azóta sem alszik el. A kiolvasott hibakód pedig feljebb látható.
Valakinek valami ötlete? Drága lesz :(???
Köszönöm,
AndreW77
littlerock79 | 2014-01-18 23:19 bazsyk részére
Én végigjártam ezt az utat, aztán amikor láttam, hogy az olajcsere után 3000 km-mel (bár enyhén) de elkezdett emelkedni az olajszint, dötöttem... a dpf már műlt idő... Én egyébként a kagylós kút egyik nagyforgalmú, olcsó állomásán tankolok... Bp-re ez a rendszer alkalmatlan. Remélemneked több sikered lesz. Régebben én is ki akartam tartani a gyári megoldás mellett, de...
bazsyk | 2014-01-18 22:23
Kész a düdü, kíváncsi leszek hogy meddig fog elmenni. Milyen üzemanyagot tankoljak? Eddig Mol-os volt. Jelent vmit?
bazsyk | 2014-01-17 11:04 littlerock79 részére
sziasztok. ma elvittem az autom a doktor bacsihoz. villogo dpf + motor es kiporgesgatlo lampaja vilagit. az elobb hivott a szerelo, hogy nem megy vegbe a kenyszerregeneralas, total eldugult a szuro. kiszedi es megprobalja kitakaritani. ha lesz valami fejlemeny megirom. de csak jovo heten mar sztem. szep napot!
mazda-auto.hu | 2013-11-27 12:19 csonkasz részére
Akkor felesleges, jobb egy "normál" olaj.
csonkasz | 2013-11-27 10:07 mazda-auto.hu részére
Olvasom a választ és egy kérdés merült fel bennem.
Az én autómból ki lett szedve a DPF szűrő. Akkor én se rakjak bele C1-es olajat?
mazda-auto.hu | 2013-11-27 09:51 yodavida részére
Gratulálunk az autóhoz! Ebben az autóban még nincs koromszűrő, ezért ezt az olajat egyáltalán nem javasoljuk. Egy ACEA C3-as olaj tökéletesen megfelel, a C1-es nem.
yodavida | 2013-11-27 01:29
Kedves Márkatársak!
Segítségeteket szeretném kérni részecskeszűrővel kapcsolatban.
Tegnap óta én is Mazda tulajdonos lettem. 2004/5. havi kétezres 136 lóerős Mazda 6 Sportwagon lett a kiválasztott. Az autó Euro 3-as normát tudja. Olajcsere sűrgősen esedékes. Az autó iratai között sehol nem találom, hogy az autó szerelve van-e részecskeszűrővel vagy sem? Párom már olajat is rendelt, méghozzá Shell Helix Diesel Ultra AF-L 5w30-t.
Kérdésem az lenne, mivel ez az olaj részecskeszűrős Fordokhoz, Mazdákhoz specializálták, ha az én autómban nincs részecskeszűrő, akkor használható-e vagy sem.
Válaszotokra várva, nagy tisztelettel:
VDS
littlerock79 | 2013-11-21 21:24 bazsyk részére
Ha jól tudom, akkor a gyári műszerrel, több kalibráció során az adatokat figyelve ki lehet szűrni a hibás darabot. Más kompenzációs értéket ír ki minden alkalommal. Nálam sajnos a gyári diagnosztika nem mutatott semmit. Hirtelen ötlet vlt, hogy kiszerelem őket.
A Denso nem adott ki mérési pontokat, azt valahonnan tapasztalati úton szerezhették, és nem teljesen pontosak, de a résolajveszteség határértéke reális adatnak tűnik, azt három porlasztóm át is lépte. A negyedik most tartalék alkatrész lett. A felújított porlasztókról nincs tapasztalatom, de ha nincs mihez beállítani és nincs a gyártó által jóváhagyott felújítási módszer, akkor kétes a végeredmény.
Én elég rendesen belenyúltam a trutyiba, jó lecke volt, csak kicsit drága.
Tudok olyan autóról, amiből Szekszárdon kiszedték a dpf-et és azóta boldog ember a tulaj... régebben írt ennek ellenkezőjéről is valaki... nem egyszerű.
Ha Pécs közeli vagy, akkor keresd meg Hajtmann Robit a Mazdánál talán tud valami tippet ajánlani.
A dpf takarításra Budapesten tudnék ajánlani valakit.