2024. November 21. Csütörtök - Olivér

Mazda DPF részecske szûrõ

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


bazsyk | 2013-11-21 20:44 littlerock79 részére

 Kedves littlerock79!

A párom anyagilag történő hozzáállása nem valami jó...Nem tudom mikor lesz ebből szervíz. A diagnosztikából meg lehet állapítani, hogy baj van a befecskendezőkkel? Mert ha ez lenne, akkor én is elkezdek hazsnált után kutakodni, bár lehet ez se fog beleférni költségvetésbe. A szűrő kiszerelésén én is gondolkodtam, csak itt nem tudom, hogy hol tudnám kitisztíttatni. Ha lesz vmi írok. Szép napot

csonkasz | 2013-11-20 16:41 littlerock79 részére

 Ja, hogyha ez a 6-oshoz való leírás, akkor nem kísérletezek.

Azt hittem van valami újabb.

devayandras | 2013-11-20 16:38 mazda-auto.hu részére

 Köszönöm!

devayandras | 2013-11-20 16:37 bazsyk részére

 Kíváncsian várom az eredményeket! Örülök, ha tudtam segíteni.

littlerock79 | 2013-11-20 16:37 csonkasz részére

 Szia!

 

Mivel emlékeim szerint a DPF gondja téged már nem érint, így nem tudom a koromtartalmat a te szoftvered mennyire figyeli? - erről szerintem az átalakítást végző mester többet tud mondani.

A hűtő hátulján van egy csatlakozó ledugaszolva. Az ottani zöld vezetéket kell letestelni az aksin egy vezetékkel és pedálokat nyomogatni, gyújtást kapcsolgatni stb. A leírást egyébként a neten megtalálod pl külföldi mazda fórumokon is pl Mazda 6 típusokra biztosan... ide etikai okokból nem írom be, mert ez az oldal nem ezért van, illetve nekem nem jött be, így senkit nam akarok erre buzdítani.

csonkasz | 2013-11-20 11:39 littlerock79 részére

 A vezetékkel való olajcsere periódus nullázásra kitérnél bővebben? Valamikor a múltkoriban volt egy módszer, de az nem nyert 5-ösön.

littlerock79 | 2013-11-20 09:02 bazsyk részére

 Ami nálam történt:

- olajat cseréltem szűrővel (Meguin ecology C1)

- vezetékes módszerrel regeneráltam, nulláztam olajcserét, nulláztam dpf-t

 

eddig csak sokat evett,  és 150-200 km-enként regenerált

 

- ezek után jött az 50 km-es regenerálások sorozata.

- elvittem nullázni márkaszervizbe, ill kapta meg az új szoftvert is. Elvileg a szoftveres beavatkozás - nullázás - során egyszer "megakadt a program" de azt mondták hogy jó lett...

- még mindig sokat regenerált, a kipufogóm vége olyan tiszta volt hogy többen azt hitték benzines az autó.

- Dpf-et leszereltem, elvittem tisztítani (azt mondták nem volt vészes)

- porlasztókat kiszereltem, kiderült, hogy csereérteek... 110.000 km után!!! lehet higított pakurával tenkolták eddig az autót...

- a motorolajomból leengedtem kb 2 litert, az olajcserénél megmaradt kb 7 dl-t beletöltöttem, és nívó kinimum fölé beállítottam a leengedett olajból (kis frissítés, de kb 900 km-et mentem olajcsere óta!!!)

- ez után nullázva Mazda műszerrel !!!

- használt porlasztók megvéve, bevizsgálva, beszerelve, feltanítva, kalibrálva

 

A következő regenerálás 160 km múlva jött, a rá következő már 200 felett.

 

Azóta már 120.000 km van az autóban Mazda márkaszervizben végrehajtott revízióval gyári olajjal...

 

Röviden: egy nullázást már meg kéne csinálni a megfelelő műszerrel, kellő odafigyeléssel, amíg friss az olaj. Utána kell a dpf-en molyolni. Ha esetleg javíthatatlan, akkor lehet megveszem!!!

mazda-auto.hu | 2013-11-20 08:37 devayandras részére

 Profi válasz!

bazsyk | 2013-11-19 23:46 devayandras részére

 Kedves András!

Nagyon kimerítő választ adtál, én is ezzel a diagnosztikával indítok. Csak attól félek, hogy ez rengeteg időmbe és nem kevés pénzbe fog fájni. Igaz így meg a tankolásra megy el...

Jelentkezem ha túl vagyok a diagnosztikán. Szép napot!

devayandras | 2013-11-19 23:23 bazsyk részére

 Teljesen barbár elgondolásnak tűnik, de én elkezdenék nyomásokat mérni a DPF előtt és után. Hagyományos klasszikus manométerekkel, alaphelyzetben, és terhelten is. A nullázás egy dolog; attól még a rendszer ha tömődést észlel akkor szeretne regenerálni.
Elképzelhető, hogy a DPF-ed már annyira el van tömődve, hogy a klaszikus regenerálás első fázisa (spontán regeneráció, csak a magas hőmérséklettől beindul a folyamat) már nem tud játszani , és a kettes és hármas fázisok (fogy. mérőn észrevehető regeneráció, azaz eltolt befecskendezési idő és hossz (2. fázis) illetve világító DPF lámpa , azaz felhasználói beavatkozást/segítséget kér a rendszer (3. fázis)) történnek egyelőre. A negyedik fázis a villogó DPF lámpa, azaz a szervizes kényszerregenerálás.

Az ötödik : kuka.

 

Meg kell keresni az egész eseménysorozat okát. Az üzemanyagellátó-rendszert át kell vizslatni (porlasztóelemek, a hozzájuk tartozó tömítések), a kipufogógáz-visszavezető rendszer is tud galibákat okozni, pláne ha tényleg rövid távokon volt használva az autó, esetleg annak célszerű még utánanézni, hogy motorolaj tud-e az égéstérbe kerülni (kartergáz szellőző nem tudom hogyan van ezen a motoron megoldva), A DPF szenzorait végig kell ellenőrizni (2 db nyomásmérő, a hozzá tartozó csövekkel együtt, 3 db hőmérsékletmérő és 1 db A/F /lambda/ szonda) mert ha bármelyikük csal, akkor már kvázi hibás döntéseket hozhat a vezérlés.

 

A volt tulaj mennyire tartotta be a motorolajra vonatkozó előírásokat? Ha nem ACEA C1 minősítésű olaj került a motorba, akkor a túlzott hamu komoly károkat tud okozni a részecskeszűrőnek (a kormot el tudod égetni, a hamut nem). A mi 5-ösünknél ezért volt kb. 1500 km után csere, mert C3 került bele oda nem figyelés miatt.

 

A prémium üzemenyagokhoz képest a  hagyományos gázolaj magasabb kéntartalma szintén nem a DPF barátja (a kén elégetése nettó hamutermelés), ráadásul a kén szárazzá teszi a gázolajat, azaz a kenőképességét is csökkenti, azaz jobban kopnak a precízen illesztett üzemanyagellátó/szabályozó elemek ami egyenes ági következménye a több szempontból is pontatlan befecskendezésnek és már el is jutottunk a túlzott koromképzéshez és a túlfogyasztáshoz.

 

Mindenképpen javasolnék egy márkaszervizes diagnosztizálást, mert ez egy öngerjesztő folyamat, amit időben le kell(ene) állítani. Alapvetően ezek jó motorok, csak a használatuk megkíván néhány játékszabály folyamatos betartását. Erről vagy itt, vagy a Mazda5 topicban már írtam egy hosszabbat. (Ez sem lett rövid...)

Ha a márkaszerviz nem boldogul (nehezen hiszem), akkor marad az, hogy felkeress egy klasszikus autódiagnosztát.

Elképzelhető, hogy az amatőr/hobbista gondolatmenetem ütközik a tényleges motormenedzsment gondolkodásával, és/vagy a fizikai felépítésből eredő ok-okozati összefüggésekkel, ebben az esetben kedves István, kérlek javíts ki! :)
 

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Maserati Bora

 

Gyártási időszak: 1971-1978

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4355, 17688, 1134 mm

Tengelytávolság: 2000 mm

Hasmagasság:       mm

Légellenállási együttható:

Saját tömeg: 1619 kg
Hengerelrendezés: 8 henger, 90 fokos V alakban.

Szelepek száma: 16

Furat/löket: 93,9 / 89 mm

Sűrítési viszony: 8,05:1   
Motorbeépítés:  Hátsó tengely előtt hosszában, középen

Tüzelőanyag ellátás: 4 db Weber DCNF karburátor

Sebességfokozatok száma: 5 kézi (ZF)

Meghajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3):  4930  
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):   330 (246,1)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min):     440,6/ 4000

Gyorsulás 0-100 km/h: 6,6

Végsebesség: 284 km/h

Gumiméret elöl: 205/70 VR15

Gumiméret hátul: 215/70 VR 15

Összesen 564 db készült.

 

Több autó