2025. Március 12. Szerda - Gergely
Mazda DPF részecske szûrõ
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
ALKATRÉSZ BÖNGÉSZDE, Mazda és más.
Bukólámpás Mazda 323F találkozó.
Mazda Toyota együttműködés, és Mazda8.
Grammok, grammok, kilogrammok...
Mazda logó történelem.
Friss topikok:
Mazda szerviz előélet lekérdezése Mazda3 (minden ami szerviz) Mazda3 Kérdések Mazdáról a szakértőnek Még több fórum téma
Lamborghini Countach QV 1985-1988.
Több autó
Ajtók száma: 2
Ülések száma: 2
Hosszúság, szélesség, magasság: 4170, 2000, 1070 mm
Tengelytávolság: 2500 mm
Hasmagasság: 105 mm
Hengerek: 12 henger V alakban 60°
Szelepek száma: 48
Motorbeépítés: hátsó tengely előtt hosszában
Szívómotor, karburátorok. (néhány késői USA verzió befecskendezővel)
Lökettérfogat (cm3): 5167
Furatxlöket (mm): 85,5x75 mm
Sűrítési viszony: 9,5:1
Teljesítmény (LE/ 1 min): 455 /7000
Nyomaték (Nm / 1 min): 501/5200
Sebességfokozatok száma: 5
Hátsókerékhajtás
Gyorsulás 0-100 km/h: 4,8 mp.
Gyártott darabszám: 610
Végsebesség: ~295-310 km/h
bazsyk | 2013-11-21 20:44 littlerock79 részére
Kedves littlerock79!
A párom anyagilag történő hozzáállása nem valami jó...Nem tudom mikor lesz ebből szervíz. A diagnosztikából meg lehet állapítani, hogy baj van a befecskendezőkkel? Mert ha ez lenne, akkor én is elkezdek hazsnált után kutakodni, bár lehet ez se fog beleférni költségvetésbe. A szűrő kiszerelésén én is gondolkodtam, csak itt nem tudom, hogy hol tudnám kitisztíttatni. Ha lesz vmi írok. Szép napot
csonkasz | 2013-11-20 16:41 littlerock79 részére
Ja, hogyha ez a 6-oshoz való leírás, akkor nem kísérletezek.
Azt hittem van valami újabb.
devayandras | 2013-11-20 16:38 mazda-auto.hu részére
Köszönöm!
devayandras | 2013-11-20 16:37 bazsyk részére
Kíváncsian várom az eredményeket! Örülök, ha tudtam segíteni.
littlerock79 | 2013-11-20 16:37 csonkasz részére
Szia!
Mivel emlékeim szerint a DPF gondja téged már nem érint, így nem tudom a koromtartalmat a te szoftvered mennyire figyeli? - erről szerintem az átalakítást végző mester többet tud mondani.
A hűtő hátulján van egy csatlakozó ledugaszolva. Az ottani zöld vezetéket kell letestelni az aksin egy vezetékkel és pedálokat nyomogatni, gyújtást kapcsolgatni stb. A leírást egyébként a neten megtalálod pl külföldi mazda fórumokon is pl Mazda 6 típusokra biztosan... ide etikai okokból nem írom be, mert ez az oldal nem ezért van, illetve nekem nem jött be, így senkit nam akarok erre buzdítani.
csonkasz | 2013-11-20 11:39 littlerock79 részére
A vezetékkel való olajcsere periódus nullázásra kitérnél bővebben? Valamikor a múltkoriban volt egy módszer, de az nem nyert 5-ösön.
littlerock79 | 2013-11-20 09:02 bazsyk részére
Ami nálam történt:
- olajat cseréltem szűrővel (Meguin ecology C1)
- vezetékes módszerrel regeneráltam, nulláztam olajcserét, nulláztam dpf-t
eddig csak sokat evett, és 150-200 km-enként regenerált
- ezek után jött az 50 km-es regenerálások sorozata.
- elvittem nullázni márkaszervizbe, ill kapta meg az új szoftvert is. Elvileg a szoftveres beavatkozás - nullázás - során egyszer "megakadt a program" de azt mondták hogy jó lett...
- még mindig sokat regenerált, a kipufogóm vége olyan tiszta volt hogy többen azt hitték benzines az autó.
- Dpf-et leszereltem, elvittem tisztítani (azt mondták nem volt vészes)
- porlasztókat kiszereltem, kiderült, hogy csereérteek... 110.000 km után!!! lehet higított pakurával tenkolták eddig az autót...
- a motorolajomból leengedtem kb 2 litert, az olajcserénél megmaradt kb 7 dl-t beletöltöttem, és nívó kinimum fölé beállítottam a leengedett olajból (kis frissítés, de kb 900 km-et mentem olajcsere óta!!!)
- ez után nullázva Mazda műszerrel !!!
- használt porlasztók megvéve, bevizsgálva, beszerelve, feltanítva, kalibrálva
A következő regenerálás 160 km múlva jött, a rá következő már 200 felett.
Azóta már 120.000 km van az autóban Mazda márkaszervizben végrehajtott revízióval gyári olajjal...
Röviden: egy nullázást már meg kéne csinálni a megfelelő műszerrel, kellő odafigyeléssel, amíg friss az olaj. Utána kell a dpf-en molyolni. Ha esetleg javíthatatlan, akkor lehet megveszem!!!
mazda-auto.hu | 2013-11-20 08:37 devayandras részére
Profi válasz!
bazsyk | 2013-11-19 23:46 devayandras részére
Kedves András!
Nagyon kimerítő választ adtál, én is ezzel a diagnosztikával indítok. Csak attól félek, hogy ez rengeteg időmbe és nem kevés pénzbe fog fájni. Igaz így meg a tankolásra megy el...
Jelentkezem ha túl vagyok a diagnosztikán. Szép napot!
devayandras | 2013-11-19 23:23 bazsyk részére
Teljesen barbár elgondolásnak tűnik, de én elkezdenék nyomásokat mérni a DPF előtt és után. Hagyományos klasszikus manométerekkel, alaphelyzetben, és terhelten is. A nullázás egy dolog; attól még a rendszer ha tömődést észlel akkor szeretne regenerálni.
Elképzelhető, hogy a DPF-ed már annyira el van tömődve, hogy a klaszikus regenerálás első fázisa (spontán regeneráció, csak a magas hőmérséklettől beindul a folyamat) már nem tud játszani , és a kettes és hármas fázisok (fogy. mérőn észrevehető regeneráció, azaz eltolt befecskendezési idő és hossz (2. fázis) illetve világító DPF lámpa , azaz felhasználói beavatkozást/segítséget kér a rendszer (3. fázis)) történnek egyelőre. A negyedik fázis a villogó DPF lámpa, azaz a szervizes kényszerregenerálás.
Az ötödik : kuka.
Meg kell keresni az egész eseménysorozat okát. Az üzemanyagellátó-rendszert át kell vizslatni (porlasztóelemek, a hozzájuk tartozó tömítések), a kipufogógáz-visszavezető rendszer is tud galibákat okozni, pláne ha tényleg rövid távokon volt használva az autó, esetleg annak célszerű még utánanézni, hogy motorolaj tud-e az égéstérbe kerülni (kartergáz szellőző nem tudom hogyan van ezen a motoron megoldva), A DPF szenzorait végig kell ellenőrizni (2 db nyomásmérő, a hozzá tartozó csövekkel együtt, 3 db hőmérsékletmérő és 1 db A/F /lambda/ szonda) mert ha bármelyikük csal, akkor már kvázi hibás döntéseket hozhat a vezérlés.
A volt tulaj mennyire tartotta be a motorolajra vonatkozó előírásokat? Ha nem ACEA C1 minősítésű olaj került a motorba, akkor a túlzott hamu komoly károkat tud okozni a részecskeszűrőnek (a kormot el tudod égetni, a hamut nem). A mi 5-ösünknél ezért volt kb. 1500 km után csere, mert C3 került bele oda nem figyelés miatt.
A prémium üzemenyagokhoz képest a hagyományos gázolaj magasabb kéntartalma szintén nem a DPF barátja (a kén elégetése nettó hamutermelés), ráadásul a kén szárazzá teszi a gázolajat, azaz a kenőképességét is csökkenti, azaz jobban kopnak a precízen illesztett üzemanyagellátó/szabályozó elemek ami egyenes ági következménye a több szempontból is pontatlan befecskendezésnek és már el is jutottunk a túlzott koromképzéshez és a túlfogyasztáshoz.
Mindenképpen javasolnék egy márkaszervizes diagnosztizálást, mert ez egy öngerjesztő folyamat, amit időben le kell(ene) állítani. Alapvetően ezek jó motorok, csak a használatuk megkíván néhány játékszabály folyamatos betartását. Erről vagy itt, vagy a Mazda5 topicban már írtam egy hosszabbat. (Ez sem lett rövid...)
Ha a márkaszerviz nem boldogul (nehezen hiszem), akkor marad az, hogy felkeress egy klasszikus autódiagnosztát.
Elképzelhető, hogy az amatőr/hobbista gondolatmenetem ütközik a tényleges motormenedzsment gondolkodásával, és/vagy a fizikai felépítésből eredő ok-okozati összefüggésekkel, ebben az esetben kedves István, kérlek javíts ki! :)