2024. December 22. - Zéno

Mazda DPF részecske szûrõ

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


kunokbalint | 2014-02-10 19:37

 Tisztelt Mazda-Autó!

 
Nekem egy 2006-os (5.hó) Mazda6 kombim van, 2.0 diesel (121 le) (142000km)
Ausztriába járok ki vele dolgozni és tegnap csinált egy olyat hogy menet közben mintha elment volna a turbó, vagy vészprogrammal ment volna a kocsi, nem akart menni.
Úgy viselkedett mint egy sima szívó dízel, nem volt az a tartomány amitől húzot volna a turbó, végig egyformán gyorsult, elég gyengén.
Előtte egyfuzamba mentem vele 350km-t, és az utolsó 20km-t az Alpokban már erőtlenül tettem meg. 
Majd amikor megérkeztem, felnyitottam az elejét, hallgatóztam, de semmit nem észleltem. 
Leállítottam majd beindítottam és utána jó volt, hallottam hogy egészségesen szól a turbó és a próbakörnél már nagyon szépen ment.
Az utolsó 20km-en a hegyekben végig 2000-es fordulat felett tartottam, mert gyanakodtam hogy a részecskeszűrő tömődött el annak ellenére hogy semmi visszajelző lámpa nem jelezte ezt.
Letiltott volna valamiért az elektronika, vagy miért csinálhatta ezt?
Honnan tudom hogy mikor regenerál a részecskeszűrő? Még nem világított sosem a DPF lámpám, nem tudom hogy el lehet-e tömődve, egyhuzamban szoktam vele menni hosszabb távokat.
Válaszát előre is köszönöm! 
 
Üdvözlettel.

bazsyk | 2014-02-03 16:58 littlerock79 részére

 Kedves littlerock79!

Szerdán átgurulok Kakasdra, nem tudok pillanatnyilag többet tenni, végére akarok járni. Esetleg a Tát-i szervíz címét/számát meg tudod mondani? Ha lehet privátban a bazsyk@citromail.hu-ra. Köszi!

littlerock79 | 2014-01-30 12:44 bazsyk részére

 Kedves bazsyk!

Nekem a nem egészen 110.000 km-es autó porlasztói mentek tönkre. Nem teljesen, de épp eléggé.

- Ha van lehetőség rá, akkor el kell vontatni egy szervizbe.

- Komoly diagnosztika elé nézünk, és ezt a rendszert jól feltérképezni hibás állapotban elég nehéz. A helyes és költségkímélő módszert csakm utólag lehet legtöbbször felismerni.

- Ellenőriztetni kell a tüzelőanyag rendszert: porlasztókat, szivattyút, SCV szelepet, esetleg a szűrőt cserélni, tüzelőanyag tankot ellenőrizni.

- A DPF rendszere nem ok nélkül ment tönkre.

- A szekszárdi emberről hallottam jót és rosszat is. Én nem hozzá vittem az autót.

 

A DPF szűrési küszöb alatti koromméret vígan a keringési rendszerbe jut a tüdőn keresztül, így az európai mindegy, hogy mitől döglünk meg, csak ne lássuk alapelv határozza meg az előírásokat. (bár ez csak egy vélemény)

 

Kérdés: mivel nullázták olajcserekor a szükséges számlálókat? A vezetékes módszer nálam csütörtököt mondott, sőt, a Mirai-ék gyári műszere sem hozott eredményt. ugyanúgy maradt a sűrű regenerálás. Hogy ez pontosan mitől volt, az számomra rejtély, mert pár száz km múlva sikerült a nullázás egy másik Mazda szervizben. Akkor már másik porlasztó garnitúra volt az autóban...

 

Mindenesetre én meguntam a városban 130-150 km-es regenerációs fázisokat, meg azt, hogy minden héten 5-6 alkalommal regenerálás közben kell leállítanom az autót...

 

Összegzés képpen, mielőtt vagyonokat költesz a vizsgálatok közben elhalálozó új, vagy esetleg amúgy is rossz alkatrészekre, határozd meg az erre szánható összeget, és az elköltés módját.

 

A porlasztók vizsgálatára jó módszer lehet (ha épp nem akar regenerálni az autó, és nincs hibajelzés) a többszöri kalibrálás a gyári műszerrel és a kapott korrekciós tényezők összehasonlítása. Ha nagyok az eltérések, akkor ott lehet a gond. A kiszerelés + vizsgálat + beszerelés az óradíjtól, viszgálati helytől függően 60-100.000 huf. Saját példa, saját munkával a 4 x 5.000 huf + áfa a vizsgálat + 4 x tömítő alátét + szelepfedél tömítés. Ha rossz a porlasztó, és bontottat veszel, akkor azt is be kell vizsgálni.

 

Ha a DPF mégis "saját magától" ment tönkre, akkor keresd meg Tát-on az illetékest, sajnos sok esetben az a legolcsóbb "javítási" mód.

 

 

mazda-auto.hu | 2014-01-30 08:37 mazda-auto.hu részére

 Valamilyen anomália következtében a motorolaj szintje nem túl magas? A szűrő egyébként ilyen viszonylag kevés kilométernél is tönkremehet pl. rossz üzemanyag, magas olajfogyasztás, rossz motorolaj, szenzorhiba következtében. Innen nem tudom megítélni, el lehet-e indulni egy 70 km-es útra. Ha folyamatosan füstöl az autó, akkor nem. Akár teljesen is eldugulhat a kipufogórendszer. 

mazda-auto.hu | 2014-01-30 08:28 bazsyk részére

 A szűrő eltömődése okozhatta az extrém magas hőmérsékletet, de ilyen mértékű hőmérséklet különbség nem igazán alakulhatna ki az 1. és 2. szenzor között. Ezért lehetséges, hogy még éppen működött a hőmérséklet szenzor valamilyen mértékben, de már téves adatot küldött.  Persze az is lehet, hogy az 1. hőm.szenzor sem jó, melyet meghatározott ellenállás méréssel lehet ellenőrizni. Sok más lehetőség is van.

bazsyk | 2014-01-29 21:38

Tisztelt Varga úr!

2007 GG 2.0 cd F/L 89 kw Mazda ügyben szeretnék egy kis infót, nagyon fontos lenne.

Január elején volt egy dpf dugulásom, nem engedte a kényszerreget, szűrő kivéve, kitisztítva, visszatéve. Olajcsere, nullázás ,dpf nullázás... 70 km -->regenerál, 50 km -->regenerál, 36 km -->regenerál, majd a következő 38 km után füst, villogó dpf + motor és kipörgésgátló lámpa világít. Szervíz, hibakód 2032 1. hengersor 2. érzékelő áramkörében alacsony jelszint. Ok: középső/alsó ki hogy mondja hőmérséklet szenzor eltávozott az örök vadászmezőkre, elolvadt. 1-es és a 3 as 50 fokot írt a műhelyben, ketteske 1300-at. Új 14300 ft, illetve bontott van 40000 ft körül. Át szeretnék gurulni a márkaszervízbe, ami tőlem 70 km. A szerelő telefonon azt javasolta, hogy szerezzek egy érzékelőt, tegyem be és úgy menjek hozzájuk, hogy sz esetleges + hibákat kiküszöböljük, nem javasolt szenzor nélkül autózni. És akkor most jönne a kérdés:

Mi okozthatta az olvadást, illetve ha beteszem a frissen beszerzett érzékelőt, nem e olvad el mire odaérek a szervízbe? Mert hát ugye olcsó út lenne. Köszönöm! Balázs

 

Ui.: Ja és A Szekszárd-i "csodatévő" fiatalembernél is jártam, felvázolta röviden a lehetőségeket. Csak így, hogy csak 55000 km van a verdában, szerinte a szűrő még nem lehet K.O.   :)

AndreW77 | 2014-01-24 09:16 mazda-auto.hu részére

 Köszönöm a gyors választ!

 

AndreW77

mazda-auto.hu | 2014-01-24 08:59 AndreW77 részére

 Igen, a motorolaj minősége, viszkozitása vélhetően már meg sem közelíti az eredeti jellemzőit. Korábban vizsgáltattunk be ilyenkor leengedett motorolajat, és ez volt a '"helyzet".

AndreW77 | 2014-01-24 08:39 mazda-auto.hu részére

Ez még akkor is igaz lehet, ha az olajszint az 'F' felett, de bőven az 'X' alatt van? (Kb. 1/3-2/3 az 'F' és az 'X' között, közelebb az 'F'-hez...)

mazda-auto.hu | 2014-01-24 07:44 AndreW77 részére

 A rendszer azt jelzi, hogy motorolajat kell cserélni, és alaphelyzetbe állítani a megkezdett regeneráció számlálót. Ez utóbbi meghaladta a két olajcsere között megengedett értéket, így vélhetően magas a motorolaj gázolaj tartalma.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Lamborghini Countach QV 1985-1988.

Ajtók száma:  2
Ülések száma: 2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4170, 2000, 1070 mm

Tengelytávolság: 2500 mm

Hasmagasság: 105 mm
Hengerek:  12 henger V alakban 60°

Szelepek száma: 48 
Motorbeépítés:  hátsó tengely előtt hosszában

Szívómotor, karburátorok. (néhány késői USA verzió befecskendezővel) 

Lökettérfogat (cm3):   5167

Furatxlöket (mm): 85,5x75 mm  
Sűrítési viszony: 9,5:1    
Teljesítmény (LE/ 1 min): 455 /7000 
Nyomaték (Nm / 1 min): 501/5200

Sebességfokozatok száma: 5

Hátsókerékhajtás

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,8 mp.

Gyártott darabszám: 610

Végsebesség: ~295-310 km/h

Több autó