2025. Március 15. Szombat - Kristóf

Mazda DPF részecske szûrõ

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


mazda-auto.hu | 2008-01-10 08:22 IanSnail részére

A pillanatnyilag rendelkezésünkre álló információk alapján nehéz erre olyan választ adnunk, melyen nem lehet "fogást találni". Próbáltam mindent újra elolvasni és számba venni a tapasztalatokat, ezért pillanatnyilag azt kell mondanom, hogy nem kizárható az sem, hogy 2000 fordulatszám alatt is elindulhat a regeneráció. Ebből következően kijelenthető, hogy sokkal magasabb a PCM által számolt olajbefecskendezések mennyisége az ilyen NEM IDEÁLIS helyzetekben, ami viszont idő előtti villogáshoz vezet. A nem ideális körülményekhez tartozik a gyakori 2000 alatti fordulat is, a rövid utak stb... 2. A sok, nem ideális körülmény mellett meginduló, leálló, újrainduló rejtett regeneráció nagyon sokszor meginduló gázolajbefecskendezést jelent. Ezeket az olajbefecskendezés "parancsokat" számolja a PCM, és éppen ezért lehetséges, hogy néhány autónál rögtön villogás jön elő, anélkül, hogy megelőzte volna lámpa világítás. 3. Az előzőeket támasztja alá az is, hogy a szervízünkben DPF lámpa villogás miatt járó autók 99%-ban nem a szűrő tömítettsége miatt villogott a lámpa, hanem a PCM elérte a két olajcsere között meghatározott maximális +gázolaj befecskendezések számát.

IanSnail | 2008-01-08 17:36 mazda-auto.hu részére

Azt nem tudom mit takarhat a befejezetlen regeneráció, viszont én azt figyeltem meg, hogy amikor elkezdi (ait csap a pill. fogyból látni) előfordult nálam is hogy a forgalom miatt lassítani kellett, de ettől nem lett hosszabb a regeneráció ideje, legalábbis nem azt észleltem, hogy újra kezdődött volna az ideje. Mintha az utolsó 2000/min fordulttól folytatná tovább. Lehetséges lenne? Esetlen a gyár valamit módosított volna a szoftveren?

kaboca | 2008-01-08 17:11 mazda-auto.hu részére

Persze, de ott van a számítógép. Ismert a nyomáskülönbség, a fordulatszám, a sebesség, a kapcsolt fokozat az elmúlt x percre visszamenőleg. Gondolom ezekből ki lehet(ne) számolni, hogy most nem alkalmas az időpont.

kaboca | 2008-01-08 17:04

Ahogy olvasom a fórumokat egyre inkább arra jutok, hogy a többi EURO4-es diesel sem jobb. Rákényszerítették a gyártókra az EURO4-et azelőtt, mielőtt azok megbízható technológiával rendelkeztek volna. Ezzel szemben a teherautók okádják a füstöt, mi meg látogatjuk a szervizeket a szabadidőnkben és vitázunk velük azon, ki is tehet erről.

kaboca | 2008-01-08 16:45 IanSnail részére

8000 ig a "füstölésen" kívül hibátlan volt, majd jött az előzmények nélküli villogás. :(.

mazda-auto.hu | 2008-01-08 16:43 kaboca részére

Elindulni elindulhat, hiszen egy dugóban is felugorhat a fordulatszám 2000-re...de befejezetlen marad, vagy tökéletlen, túl hosszú lesz a regeneráció.

kaboca | 2008-01-08 16:40 IanSnail részére

Elindulsz megállsz, elindulsz megállsz, ahogy ez a dugóban szokás. A füst lehet egyedi, már megvan rá az elméletem, de még tesztelem. Alapjáraton vettük észre.

kaboca | 2008-01-08 16:35 mazda-auto.hu részére

12.17.-én írtam, hogy nekem a dugóban araszolva is elkezdett regenerálni. Akkor nem mondtad, hogy ez lehetetlen. :(

IanSnail | 2008-01-08 14:56 mazda-auto.hu részére

Remélem ilyen is marad, sőt ettől csak jobb lesz (fogysztásra gondolo, de ne skótoskodjunk:)) A 2000/min-t azért írtam, mert "kaboca" egyik decemberi hozzászólásában említette, hogy a városban araszolás közben fogott a gép a regenerációhoz, illetve a kiadott "köd"felhőből következtetett erre. Vagy esetleg egyedi eset lehetett? Merthogy városban 2000/min fordulat alatt elég nehéz araszolgatni:)) Persze ki mit nevez araszolásnak:))!

mazda-auto.hu | 2008-01-08 14:20 IanSnail részére

Köszönjük a tapasztalatokat. Ilyen is van.:) Annyit fűzünk hozzá, hogy 2000/perc főtengelyfordulat alatt nem indul el a kiégetés.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Lancia Rallye 037 Stradale 1982.

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 3915, 1850, 1245 mm

Tengelytávolság: 2440 mm

Hasmagasság: 

Saját tömeg: 1170 kg
Hengerelrendezés: 4 henger (soros)

Szelepek száma: 8

Szelepvezérlés típusa: DOHC

Furat/löket: 84 / 90 mm

Sűrítési viszony: 7,5:1

Feltöltés: Abarth kompresszor   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt keresztben

Tüzelőanyagellátás: 1db duplatorkú Weber karburátor

Sebességfokozatok száma: 5 
 

Hajtás: Hátsókerék

Lökettérfogat (cm3):     1995    
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):    207,8 (152,9)/ 7000
Nyomaték (Nm / 1 min):     226 / 5000

Gyorsulás 0-100 km/h: 7 mp.

Végsebesség: 220 km/h

Több autó