2025. Március 15. Szombat - Kristóf

Mazda DPF részecske szûrõ

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


mazda-auto.hu | 2008-01-02 08:36 kaboca részére

Az összes tájékoztató anyagban le van írva, hogy a villogásnál nincs mit eldönteni, SZERVIZBE KELL MENNI a lehető leghamarabb. 3. Amikor csak világít a lámpa, olyankor zajlik az a fajta kiégetés, amire a vezetőnek figyelnie kell. Ezt már szintén leírtuk egy párszor. 4. Szintén írtuk már, hogy a PCM csak a kiégetéshez szükséges +gázolaj-befecskendezések száma alapján becsüli a motorolaj szintet. BECSÜLI!!!. A PCM nem tudja, hogy ebből mennyi párolog el. Ezért, ahogy már egyébként Oszi is írta, van akinek jobban nő az olajszint ugyanannyi kiégetés alatt, mint másnak.

Oszi | 2008-01-01 00:35

Boldog újévet kivanok minden kedves forum társnak és Mazda tulajnak!

kaboca | 2007-12-31 15:54 Oszi részére

Igen. Már írtam többször, hogy nekem az F és a fölött 20 mm váltakozva a szint. A számlálót még nem lehetett nullazni lévén 8600 van a gépben. Ezért is kérdeztem, hogy mit jelenthet még a villogás. A 65 hibakódba beleférhet.

Oszi | 2007-12-31 13:11 kaboca részére

A 4. az ugy kellene ertelmezni hogy neked az F-nel volt a szint es nem az X-nel,de villogot a lampa?Nem csak akkor villog ha elered az X-jelzest es arrol nem beszleve hogy sok embernek nem villogot mikor elerte az X jelet.Lehet hogy nem nullaztak ki a szamlalodat az utolso olajcseren?

kaboca | 2007-12-31 13:06 mazda-auto.hu részére

1. Na ez az! Ezekre lettem volna kíváncsi, ha publikus.
2. Villogott. A nejem felhívott telefonon, hogy villog mit csináljon. Mivel nem tudtam, hogy melyik mit jelent, mondtam neki, hogy fusson vele egy kört. Mivel ez után is villogott lerakta. Amikor vittem szervízbe már nem villogott, hanem a motorhiba és a DSC égett.
3. Én akkor kiemelném a kiégetés kijelzésének jelentőségét, mert ha nem tudom mikor éget ki, akkor nem tudom még 15 percig használni. Persze tételezzük föl, hogy nem húzom a "kondenzt"
4. Az nálam nagy gáz lenne, hisz motorolajszintem a felső nívón. Ha úgy lenne akkor megette volna az alapolajat

mazda-auto.hu | 2007-12-30 10:26 Oszi részére

1. Összesen 65 különböző tárolt hibakód lehet, melyek valamelyikének fennálása esetén a rendszer blokkolja a manuális regnerációt, azaz villog a lámpa. 2. Amennyiben a lámpa villogott, akkor biztos van tárolt hibakód. 3. Amennyiben a lámpa csak világított, akkor nem feltétlenül van tárolt hibakód, csak esetleg ha nem lehet végigfuttatva a kiégetés. Itt megjegyzem, hogy a regeneráció után (lámpa kialvás) a korábbi válaszokat alátámasztva (rendszer visszahűtés, gázolaj párolgás) a Mazda gyár kiemeli a további 15-20 perc használat előnyösségét (NEM KÖTELEZŐ). 4. Szintén írtuk az előző válaszokban, hogy a vezérlőegység által feltételezett túlzott gázolajtartalmú motorolaj esetén is villog a lámpa.

Oszi | 2007-12-29 16:40 kaboca részére

Na ezt meghagyom mazda-auto-nak :)erre nem tudnek mit mondani :)

kaboca | 2007-12-29 14:35 Oszi részére

1 Köszi erre nem gondoltam.
2. A szervízben azt mondták, hogy a DPF villogásra nem utalt semmi. A számítógép szerint 80% gázpedálállás a hozzátartozó fordulatszám nélkül. A nejem tagadja, hogy ilyet tett volna vele. :). Na ezért kérdeztem, hogy jelent e mást is a DPF villogás.

Oszi | 2007-12-29 14:09 kaboca részére

Ha autopalyazol es a kipufogo rendszer optimalis homersekleten van akkor kevesebb +uzemanyagot fecskendez be(pont annyit amennyi szukseges a kiegeteskor.Ha csak varosban hasznalod ott nem tud mindig optimalis homersekleture melegdni a rendszer es akkor +uzemanyaggal eri el a kivant hofokot azza megtobet fecskendez be hogy a homerseklet is meglegyen es a kiegetes is.Ha nem viszed szervizbe mikor kell akkor veszuzembe kapcsol a motor es erre figyelmeztett a check engine es a dsc vilagitasa.(gondolom)

kaboca | 2007-12-29 12:56 mazda-auto.hu részére

"2. Mivel azonban használati körülményektől függően hosszabb-rövidebb ideig tart egy regeneráció (több-kevesebb gázolaj) illetve a motorolajba jutott gázolaj párolgása, ezért egyes esetekben kisebb számú regeneráció esetén is az X fölé mehet az olajszint. "
Én erre utaltam. Itt érzek ellentmondást. Mi köze van a használati körülménynek a regeneráció hosszához? Ha dugul kiéget, ha már nem abbahagyja gondolom.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Lancia Rallye 037 Stradale 1982.

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 3915, 1850, 1245 mm

Tengelytávolság: 2440 mm

Hasmagasság: 

Saját tömeg: 1170 kg
Hengerelrendezés: 4 henger (soros)

Szelepek száma: 8

Szelepvezérlés típusa: DOHC

Furat/löket: 84 / 90 mm

Sűrítési viszony: 7,5:1

Feltöltés: Abarth kompresszor   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt keresztben

Tüzelőanyagellátás: 1db duplatorkú Weber karburátor

Sebességfokozatok száma: 5 
 

Hajtás: Hátsókerék

Lökettérfogat (cm3):     1995    
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):    207,8 (152,9)/ 7000
Nyomaték (Nm / 1 min):     226 / 5000

Gyorsulás 0-100 km/h: 7 mp.

Végsebesség: 220 km/h

Több autó