2024. December 29. - Tamás

Mazda DPF részecske szûrõ

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


mazda-auto.hu | 2007-12-29 09:58 Oszi részére

Értjük, és egyébként roppant érdekes felvetések.1. A vezérlőegység rögzíti a szűrő kiégetések számát, azaz azoknak az alkalmaknak a mennyiségét, amikor gázolaj kerülhet az olajteknőbe. A PCM gyakorlatilag ezen keresztül figyeli a motorolaj szintjét. Egy bizonyos zsámú kiégetést elérve a lámpa villogni kezd, ami ugye azonnali szervízbe menetelt jelent. A legtöbb esetben ez nem következik be 20000km alatt, azaz két olajcsere között. Egyébként az előzőek miatt rendkívül fontos a kiégetés számláló nullázása minden olajcserénél. 2. Mivel azonban használati körülményektől függően hosszabb-rövidebb ideig tart egy regeneráció (több-kevesebb gázolaj) illetve a motorolajba jutott gázolaj párolgása, ezért egyes esetekben kisebb számú regeneráció esetén is az X fölé mehet az olajszint. 3. Olajfogyasztás/gázolaj: Elgondolkodtató amit írsz. Részben teórikus a válaszunk, mivel ebben a témában még semmilyen hivatalos forrás nem írt le konkrétumokat. A ACEA C1 Jaso DL-1 (DPF) motorolajok valószínűleg van egy olyan tulajdonsága is, hogy tökéletesen keverednek a gázolajjal, és nem károsodnak az alapvető jellemzőik, csak esetleg gyengülnek a hígulás miatt. A Mazda6 hűtési rendszere (mai modern autók) lehetővé teszi, hogy (egy-két egyedi esetet leszámítva) a leghígabb olajjal is létrejöjjön a minimálisan elvárt olajnyomás. A kenést pedig, mint tudjuk, az alkatrészeket egymástól elválasztó nyomás biztosítja, ami annál nagyobb, minél jobb az áramlás. Számításba kell venni azt is, hogy amennyiben egy "Mazda6 DPF" fogyasztja az olajat, akkor előbb utóbb a gázolajjal keveredett olajat fogyasztja, tehát nem csak az alapolajat, így azért nem fogy el olyan gyorsan az alapolaj. Még ide tartozik, hogy az olajfogyasztás fokozott koromtermelést is jelent, ami ugye a szűrő korábbi eltömődését okozza. A szűrő gyakoribb telítettsége pedig (villogó DPF lámpa) motorolaj cserét jelent, azaz nem tud túlságosan felhígulni az olaj. Gyakorlatilag a DPF rendszer az olajfogyasztást is kordában tartja. Kérdés, hogy a majd sokat futott motorok esetében milyen mértékű lesz ez a dolog. Nyilván jól kipróbált a dolog, hiszen az új Mazda6 esetében is ugyanez a rendszer maradt. A lehetősége meg lett volna a gyárnak, hogy változtasson, de nem tette. A DPF problémák egy részét egyébként az okozta, hogy az első széria autóinál nem történt meg a gyárban a lambda szonda illesztése, hanem a PCM az első üzemelési időszak alapján kalibrálta azt. Az első üzemelési időszak pedig így nézett ki: Gyári gyorsulás teszt, majd állandó indítgatás és leállítás a szállítás közben. Később már a gyárban elvégezték az illesztést.

Oszi | 2007-12-28 23:50

Kicsit furi igy vissza olvasva,de remelem erted hogy mire szertnek kilukadni :)

Oszi | 2007-12-28 23:49

Ha csak 2dl/1000km-el szamolom az olajfogyasztast akkor 20eKm alatt boven elis fogyhat,viszint akik 10000km elott kenyszerulnek az ido elotti olajcsere mert elerik az x jelzest azoknak boven tobb gazolaj kerul a motorba mint amenyi olaj elfogyhat.igy ugyan ugy no a szint csak lassabban vagy rossz a gondolat?

Oszi | 2007-12-28 23:45

Mazda-Auto:Ha dpf-rendszerben hibasan mukodik egy erzekelo (azaz meg a "jo"-nak nevezet hatarerteken belul,de mar kozel a hatarertekhez vagyis kissebb nyomaskulonbseg eseten is keri a kiegetest)akkor az karosithatja e a motort.
A masik kerdes ami felmerult bennem:Az oke hogy higgul az olaj a gazolajjal,de mi van akkor ha a motor fogyasztja x mertekben a motorolajat,mert hat miert ne fogyaszthatna.Ugye az olajfogyasi jelenseget nem is vehetjuk eszre mivel x esetben boven potlodhat az olajmennyiseg csak eppen gazolajbol.A nivopalcan ugyen csak a szintett latjuk viszont azt hogy mennyi az annyi azt nem :)marmint hogy gazolajbol van-e tobb vagy olajbol van e keves :)Vagy a tervezok nem szamoltak az olajfogyasztas jelensegevel??? a regi 6-os dizelre is jellemuzonek mondhato az olajfogyasztas foleg a km-ek novekedesevel.es valoszinu hogy nem veletlenul kerult bele a hasznalati utmutatoba hogy 1000km-ken olajszont ellenorzes szukseges(a reginel gondolom az olajfogyasztas miatt)Az ujnal meg a novekedes miatt?!az ujnal nem elkepzelheto hogy fogyasztja az olajat?

Oszi | 2007-12-28 23:37 tranyos részére

Nagyon szepen koszonjuk!

tranyos | 2007-12-21 15:30

Oszi- Gratulálok! Jó egészséget és sok boldogságot nektek!

Oszi | 2007-12-21 14:33 AndreW77 részére

Jo esetben semit sem veszel eszre bellole :)
rosszab esetben megemeli a forulat szamot a kivant ertekre ami azt hiszem 1000 felett van van az kornyeken.kicsit megvaltozhat a motor hangja.

Koszonom szepen.

AndreW77 | 2007-12-21 14:15

Ma éjjel megtapasztaltam, milyen lehet a DPF szűrőnek, ha félbemarad a regenerálás...
Tegnap karácsonyi party volt nálunk, csúsztak a felesek rendesen. Aztán amikor elmentek a vendégek, lerogytam a kanapéra és simán el is aludtam. Gondolom, a szervezetem egyből elkezdett regenerálódni. Viszont hajnali 2óra körül felriadtam, hogy valami nem stimmel. Persze egyből rájöttem, hogy nem az ágyamban vagyok, így kisvártatva rámtört a második élmény: húúúú, de szarul vagyok. És akkor beugrott, hogy na ilyen lehet a DPF-nek, ha félbeszakad a regenerálása...
By the way... Honnan lehet tudni, hogy mikor regenerál a szerencsétlen?
Oszi: Gratulálok a gyermekhez!

Oszi | 2007-12-18 11:11 mazda-auto.hu részére

Koszonjuk szepen :)

mazda-auto.hu | 2007-12-17 10:46 Oszi részére

GRATULÁLUNK!!! Ez a karácsony jó nagy ajándékot hozott számotokra. : )
...és köszönjük a visszajelzést!

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Lancia Rallye 037 Stradale 1982.

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 3915, 1850, 1245 mm

Tengelytávolság: 2440 mm

Hasmagasság: 

Saját tömeg: 1170 kg
Hengerelrendezés: 4 henger (soros)

Szelepek száma: 8

Szelepvezérlés típusa: DOHC

Furat/löket: 84 / 90 mm

Sűrítési viszony: 7,5:1

Feltöltés: Abarth kompresszor   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt keresztben

Tüzelőanyagellátás: 1db duplatorkú Weber karburátor

Sebességfokozatok száma: 5 
 

Hajtás: Hátsókerék

Lökettérfogat (cm3):     1995    
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):    207,8 (152,9)/ 7000
Nyomaték (Nm / 1 min):     226 / 5000

Gyorsulás 0-100 km/h: 7 mp.

Végsebesség: 220 km/h

Több autó