2024. December 29. - Tamás

Mazda DPF részecske szûrõ

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


kaboca | 2007-12-29 12:48

Azért kérdeztem, hogy mit jelent még a villogás, mert nekem villogott, majd mire bevittem a szervízbe már nem, viszont világított a motorhiba és a DSC. Olajat nem cseréltek, mivel nekem nem nőtt a szint. Akkor a szint épp az f-nél volt.

mazda-auto.hu | 2007-12-29 12:35

Oszi: "a Turbo igaz hogy kicsit fentebb van mint a DPF,de kaphat belolle es az utolagbefecskendezet elnem egetett uzemanyag is keresztul megy rajta,Nem karosithatja a turbo csapagyat ha tul sok uzemanyag megy keresztul rajta?". Itt természetesen úgy gondoltam, ( az előző válaszomban ) hogy a kipufogógázban található gázolajra gondolsz.

mazda-auto.hu | 2007-12-29 12:20 mazda-auto.hu részére

Csak, hogy egyértelmű legyen: A DPF lámpa világítása alatt lehetőleg 40km/h felett kell tartani a sebességet és lehetőleg 2000 felett a fordulatszámot. Ilyenkor a tartós (nem változó) fordulatszám a turbó szempontjából is kíméletesebb.

mazda-auto.hu | 2007-12-29 12:13 Oszi részére

Ez egy igen gondolkozós Szombat lett. : ))) Elméletileg van valóságalapja annak, hogy az olajfogyasztás miatti túlzott koromtermelés több regenerációt eredményez. ...de 1. nem jellemző, hogy egy kis futásteljesítményű Mazda6 ebből a szempontból vizsgálva jelentős menny. olajat fogyaszt. 2. A több regeneráció (amíg nem villog a DPF lámpa)nem jelent feltétlenül az X jelzés fölé menő olajszintet, bár sokszor így van. 3. A regeneráció körülményei (hosszabb, rövidebb), vagy befejezetlen regenerációk inkább jelenthetnek nagyobb olajszint emelkedést.....Mivel a gyár is előírja az "X jelzés manuális vizsgálatát", ezért nyilván ők is számítottak olyan esetre, amikor ezt eléri az olajszint, és nem előzte meg lámpa villogás. Amennyiben egy autónál minden féle vezetési stílus esetén is rendszeresen X fölé megy az olajszint, akkor annak oka van. Nem vagyunk hívei az: Ezt pörgetni kell dolgoknak. 2000 felett kell tartani a fordulatot (és 40 km/h felett), visszajelzett (DPF világít) regeneráció alatt. Turbó: Az üzemanyag egy jó állapotú turbó esetén nem juthat el a csapágyazásig. A nagyobb hőterhelésben viszont igazad van. Ezért regeneráció után még inkább érdemes, nem azonnal leállítani a motort. Persze vannak nem visszajelzett regenerációk, ezért aki igazán aggódik, annak mindig érdemes alapjáraton rövid ideig járatni a motort leállítás előtt, közlekedés után. Végül a mi tapsztalataink: Sok DPF-es autót eladtunk, illetve jár hozzánk szervízre. Nagyon ritkán van probléma és az első szervíz alkalma után eddig ezek is mind megszűntek. Ráadásul ez is a 2006 febr. előtt gyártott Hatosokra volt jellemző (lambda szonda illesztés). Persze, az is lehet, hogy csak szerencsénk volt.

mazda-auto.hu | 2007-12-29 11:39 kaboca részére

Jelzi a csak szervízben végrehajtható regenerációt, de jelzi az utolsó PCM nullázás óta megkezdett (!!!) regenerációk túlzott számát is, mely alapján a rendszer (mint írtam) valószínűsíti a túlzott olajszintat.

mazda-auto.hu | 2007-12-29 11:37 kaboca részére

Sehol nem írtam, hogy mikor kezdődik a regeneráció, most nem erről volt szó. Újra elolvastam a válaszomat, de nem találom, hol írtam ezt? :) A regeneráció hosszáról, illetve gyakoriságáról írtam, mely befolyásolja az olajszint növekedést..de ha már szóba került, akkor a nyomáskülönbség alapján tudja a PCM, hogy regeneráció szükséges.

Oszi | 2007-12-29 11:13 kaboca részére

Szerintem csak annyit hogy a kiegetesek szama elerte a maximumot amobol o tudja hogy tul sok gazolaj kerulhetett az olajba.

Oszi | 2007-12-29 11:11 mazda-auto.hu részére

Elvileg ha gyarilag fogysztja az uj 6-osok nemelyike az olajat akkor az eredmenyezhet soru olajcsereket?Elofordulhat hogy egyes 6-osoknal mindegy hogy hogyan vezetjuk akkor is novekszik az olajszint?a hiba kinem javitasa eredmenyezhet motorkarosodast?Olyan szervizre gondolok ahol nem a hiba keresesevel foglalkoznak hanem azzal hogy porgessuk a motort folyamatosan 2500 fole es hajtsuk mint egy benzinest? :)Ugye a surubb regeneracio nagyobb hoterhelest ad a kifufogo rendszernek melynek resze a Turbo igaz hogy kicsit fentebb van mint a DPF,de kaphat belolle es az utolagbefecskendezet elnem egetett uzemanyag is keresztul megy rajta,Nem karosithatja a turbo csapagyat ha tul sok uzemanyga megy keresztul rajta?Karosodhat e ettol a turbo csapagyazas aminek az eredmenye olajfogysztas?Meg egy par buta kerdes eszembe jutott :)))

kaboca | 2007-12-29 10:34

mazda-auto.hu
Elárulhatod-e, hogy milyen hibaüzeneteket takar a DPF lámpa villogása?

kaboca | 2007-12-29 10:26

A 2. pont biztos így van? Nem akkor kezdődik a regeneráció amikor létrejön bizonyos nyomáskülömbség a koromszűrő szondái között? Ez független szerintem a vezetési szokásoktól. A vezetési szokásoktól a regenerálás gyakorisága függ.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Jaguar XJ-13 1964

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4483, 1854, 965 mm

Tengelytávolság: 2438 mm

Saját tömeg: 998 kg
Hengerelrendezés: 12 henger V alakban

Szelepek száma: 24

Furat/löket: 87 / 70 mm

Sűrítési viszony: 10,4:1  
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt

Benzin befecskendezés 
Lökettérfogat (cm3):     4994    
Szelepvezérlés típusa:   DOHC
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     509(374,3)/ 7600
Nyomaték (Nm / 1 min):     523/ 6300

Sebességfokozatok száma: 5 

Gyorsulás 0-100 km/h: nincs adat

Végsebesség: 274 km/h

Mindössze 1 darab példány készült.

Több autó