2025. Április 22. Kedd - Csilla
Mazda DPF részecske szûrõ
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
MOTOROLAJ 5-10.
MOTOROLAJ 1-4.
Turbófeltöltő, vagy kompresszor?
Mazda3 teszt.
Visszatér a Mazda RX-7 típus.
Friss topikok:
Mazda szerviz előélet lekérdezése Mazda3 Mazda3 (minden ami szerviz) Kérdések Mazdáról a szakértőnek Még több fórum téma
Lamborghini Countach QV 1985-1988.
Több autó
Ajtók száma: 2
Ülések száma: 2
Hosszúság, szélesség, magasság: 4170, 2000, 1070 mm
Tengelytávolság: 2500 mm
Hasmagasság: 105 mm
Hengerek: 12 henger V alakban 60°
Szelepek száma: 48
Motorbeépítés: hátsó tengely előtt hosszában
Szívómotor, karburátorok. (néhány késői USA verzió befecskendezővel)
Lökettérfogat (cm3): 5167
Furatxlöket (mm): 85,5x75 mm
Sűrítési viszony: 9,5:1
Teljesítmény (LE/ 1 min): 455 /7000
Nyomaték (Nm / 1 min): 501/5200
Sebességfokozatok száma: 5
Hátsókerékhajtás
Gyorsulás 0-100 km/h: 4,8 mp.
Gyártott darabszám: 610
Végsebesség: ~295-310 km/h
IanSnail | 2008-01-08 12:40
Üdv Mindenkinek.
A DPF-hezszeretnél én is hozzáfűzni.
Még csak 8500 km van a kocsimban (M6 CD143) de a DPF visszajelzőjét csak indításkor láttam világítani. Elképzelhető, hogy eddig csak rejtett kiégetés volt? Azt viszont tényleg lehet észlelni, ui. olyankor a pillanatnyi fogyasztásjelző (6. seb.-ben 120 km/h-nál) 2,5-3 literrel nagyobb fogyasztás mutat. Ha nap figyelem a pillananyi fogy. jelzőt akkor is lehet tudni, hogy kiéget, mert mintha kicsit morgósabb lenne a motorhang, és mintha leheletnyit agresszívabb a gázpedálreakció. Egyébként kb. 400-500 km-ként veszem észre, hogy kiégetne, és eddig 3x sikerült lemérni az idejét. Nem stopperrel néztem, de 5 percnél egyik sem tartott tovább. Viszont mindegyik rejtett kiégetés csak 2000/min fordulat fölött jelentkezett. Ilyenkor az előttem szólókkal ellentétben semmi "füstkígyót" nem láttam a tükorben, pedig autóztam -10 C fok alatt is. Az olajszintet kb. 1000 km-ként figyele, de ugyanott áll a nívón, mint amikor elhoztam a szalonból, sőt talán kicsit alacsonyabb. A fogyasztása szuper. Nem vagyok egy húzatós tipus, de szeretek dinamikusan autózni, és így az átlagfogyasztásom 6,4 l/100 km (tankolással mérve, a BC szerint 6,5) Ebben 60%/40% országút/város. Kár hogy a fórumba nem lehet fotót feltölteni, mert épp minap fotóztam le a BC kijelzőt a hitetlen kollégámnak. 120 km/h tempomattal 6.-ban 5,4l
mazda-auto.hu | 2008-01-08 08:29 attilaskyline részére
Valójában nem lehet így meghatározni, de mindenképpen előnyösebb a tartós országúti használat. Tudunk postázni egy tájékoztatót, ha megadod a címed. varga@mazda-auto.hu
attilaskyline | 2008-01-07 22:50
Sziasztok!Ha jól értelmezem akkor főleg vásoron kívüli használat jó ennek a tipusnak.Én napi 54km-ert megyek összesen melóba és vissza.5km város a többi kivül kb 100-120km/h között. Akkor ez elég a folyamatos jó működéshez?Letölthető ez a információs füzet a dpf-ről?és ha igen honnan?
mazda-auto.hu | 2008-01-05 09:01 kaboca részére
Ki bír annyit arendszer. Különböző szűrő tömítettségi állapotokat lehet megkülönböztetni villogó lámpa esetén is. A tömítettebb fokozat elérése után vész üzemmódba áll rendszer, de még így is használható, hiszen valahogy el kell jutni a szervízig.
kaboca | 2008-01-04 18:51
Mennyit mehetek el villogó DPF lámpával? Ha pl. a határ után kezd el villogni, akkor nekem egy magyar szervízig lehet akár 5-600 km is. (nem EU :( )
kaboca | 2008-01-04 18:48 mazda-auto.hu részére
Az enyém nem világított, csak villogott.4. Én is nézem minden út után (600km). Ennek az autónak sincs olajszintproblémája. Az F és az F fölött 2cm váltakozva.
mazda-auto.hu | 2008-01-03 11:04 kaboca részére
De tudod, hogy mikor éget ki, hiszen olyankor világít a lámpa. A rejett kiégetésekre (nem világít a lámpa) természetesen nem lehet figyelni. 4. Talán tényleg célszerű lenne egy olajszint visszajelző rendszert alkalmaznia a gyárnak, de a japán mentalitás szerint a nívópálcát mindenki rendszeresen ellenőrzi, illetve lehet, hogy a tesztelések alatt a PCM becslése és az olajszint úgy alakult, ahogy kell. Egyébként a legtöbb autónál ez így is van, illetve mi még nem találkoztunk megoldhatatlan DPF "esettel".
kaboca | 2008-01-03 09:08 mazda-auto.hu részére
Mint írtam, nekem még nem volt olajcserém.
kaboca | 2008-01-03 09:06 mazda-auto.hu részére
Persze, igazad van de az éppen nem volt nálam, mint ahogy az autó sem.
3. Azt írtad :"Itt megjegyzem, hogy a regeneráció után (lámpa kialvás) a korábbi válaszokat alátámasztva (rendszer visszahűtés, gázolaj párolgás) a Mazda gyár kiemeli a további 15-20 perc használat előnyösségét (NEM KÖTELEZŐ)" Erre az a válasz, hogyha nem tudom mikor éget ki akkor nem tudok még 15 percig menni utána.
4. Elég baj, hogyha nem tudja.Akkor lehet hogy az enyém csak vakriasztás volt emiatt? Az olajszint szerintem egyszerűen mérhető lenne. Nem kell becsülni.
5. BUÉK.
mazda-auto.hu | 2008-01-02 08:39 kaboca részére
A számlálót minden olajcsere esetén nullázni kell, függetlenül a kilométerek számától.