2025. Március 15. Szombat - Kristóf

Mazda DPF részecske szûrõ

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


IanSnail | 2008-01-08 12:40

Üdv Mindenkinek.
A DPF-hezszeretnél én is hozzáfűzni.
Még csak 8500 km van a kocsimban (M6 CD143) de a DPF visszajelzőjét csak indításkor láttam világítani. Elképzelhető, hogy eddig csak rejtett kiégetés volt? Azt viszont tényleg lehet észlelni, ui. olyankor a pillanatnyi fogyasztásjelző (6. seb.-ben 120 km/h-nál) 2,5-3 literrel nagyobb fogyasztás mutat. Ha nap figyelem a pillananyi fogy. jelzőt akkor is lehet tudni, hogy kiéget, mert mintha kicsit morgósabb lenne a motorhang, és mintha leheletnyit agresszívabb a gázpedálreakció. Egyébként kb. 400-500 km-ként veszem észre, hogy kiégetne, és eddig 3x sikerült lemérni az idejét. Nem stopperrel néztem, de 5 percnél egyik sem tartott tovább. Viszont mindegyik rejtett kiégetés csak 2000/min fordulat fölött jelentkezett. Ilyenkor az előttem szólókkal ellentétben semmi "füstkígyót" nem láttam a tükorben, pedig autóztam -10 C fok alatt is. Az olajszintet kb. 1000 km-ként figyele, de ugyanott áll a nívón, mint amikor elhoztam a szalonból, sőt talán kicsit alacsonyabb. A fogyasztása szuper. Nem vagyok egy húzatós tipus, de szeretek dinamikusan autózni, és így az átlagfogyasztásom 6,4 l/100 km (tankolással mérve, a BC szerint 6,5) Ebben 60%/40% országút/város. Kár hogy a fórumba nem lehet fotót feltölteni, mert épp minap fotóztam le a BC kijelzőt a hitetlen kollégámnak. 120 km/h tempomattal 6.-ban 5,4l

mazda-auto.hu | 2008-01-08 08:29 attilaskyline részére

Valójában nem lehet így meghatározni, de mindenképpen előnyösebb a tartós országúti használat. Tudunk postázni egy tájékoztatót, ha megadod a címed. varga@mazda-auto.hu

attilaskyline | 2008-01-07 22:50

Sziasztok!Ha jól értelmezem akkor főleg vásoron kívüli használat jó ennek a tipusnak.Én napi 54km-ert megyek összesen melóba és vissza.5km város a többi kivül kb 100-120km/h között. Akkor ez elég a folyamatos jó működéshez?Letölthető ez a információs füzet a dpf-ről?és ha igen honnan?

mazda-auto.hu | 2008-01-05 09:01 kaboca részére

Ki bír annyit arendszer. Különböző szűrő tömítettségi állapotokat lehet megkülönböztetni villogó lámpa esetén is. A tömítettebb fokozat elérése után vész üzemmódba áll rendszer, de még így is használható, hiszen valahogy el kell jutni a szervízig.

kaboca | 2008-01-04 18:51

Mennyit mehetek el villogó DPF lámpával? Ha pl. a határ után kezd el villogni, akkor nekem egy magyar szervízig lehet akár 5-600 km is. (nem EU :( )

kaboca | 2008-01-04 18:48 mazda-auto.hu részére

Az enyém nem világított, csak villogott.4. Én is nézem minden út után (600km). Ennek az autónak sincs olajszintproblémája. Az F és az F fölött 2cm váltakozva.

mazda-auto.hu | 2008-01-03 11:04 kaboca részére

De tudod, hogy mikor éget ki, hiszen olyankor világít a lámpa. A rejett kiégetésekre (nem világít a lámpa) természetesen nem lehet figyelni. 4. Talán tényleg célszerű lenne egy olajszint visszajelző rendszert alkalmaznia a gyárnak, de a japán mentalitás szerint a nívópálcát mindenki rendszeresen ellenőrzi, illetve lehet, hogy a tesztelések alatt a PCM becslése és az olajszint úgy alakult, ahogy kell. Egyébként a legtöbb autónál ez így is van, illetve mi még nem találkoztunk megoldhatatlan DPF "esettel".

kaboca | 2008-01-03 09:08 mazda-auto.hu részére

Mint írtam, nekem még nem volt olajcserém.

kaboca | 2008-01-03 09:06 mazda-auto.hu részére

Persze, igazad van de az éppen nem volt nálam, mint ahogy az autó sem.
3. Azt írtad :"Itt megjegyzem, hogy a regeneráció után (lámpa kialvás) a korábbi válaszokat alátámasztva (rendszer visszahűtés, gázolaj párolgás) a Mazda gyár kiemeli a további 15-20 perc használat előnyösségét (NEM KÖTELEZŐ)" Erre az a válasz, hogyha nem tudom mikor éget ki akkor nem tudok még 15 percig menni utána.
4. Elég baj, hogyha nem tudja.Akkor lehet hogy az enyém csak vakriasztás volt emiatt? Az olajszint szerintem egyszerűen mérhető lenne. Nem kell becsülni.
5. BUÉK.

mazda-auto.hu | 2008-01-02 08:39 kaboca részére

A számlálót minden olajcsere esetén nullázni kell, függetlenül a kilométerek számától.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Maserati Bora

 

Gyártási időszak: 1971-1978

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4355, 17688, 1134 mm

Tengelytávolság: 2000 mm

Hasmagasság:       mm

Légellenállási együttható:

Saját tömeg: 1619 kg
Hengerelrendezés: 8 henger, 90 fokos V alakban.

Szelepek száma: 16

Furat/löket: 93,9 / 89 mm

Sűrítési viszony: 8,05:1   
Motorbeépítés:  Hátsó tengely előtt hosszában, középen

Tüzelőanyag ellátás: 4 db Weber DCNF karburátor

Sebességfokozatok száma: 5 kézi (ZF)

Meghajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3):  4930  
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):   330 (246,1)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min):     440,6/ 4000

Gyorsulás 0-100 km/h: 6,6

Végsebesség: 284 km/h

Gumiméret elöl: 205/70 VR15

Gumiméret hátul: 215/70 VR 15

Összesen 564 db készült.

 

Több autó