2025. Február 25. Kedd - Géza

Kérdések Mazdáról a szakértőnek

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


ungyi | 2013-09-23 11:04 mazda-auto.hu részére

 Köszönöm, a válasz kielégítő-azt még megkérdezném,hogy egy 323-as 1987-es

sedan benzinesben is van ilyen kettős tömegű lendkerék?

Köszönöm!

mazda-auto.hu | 2013-09-23 09:26 Luigi74 részére

 A hibakód nem csak a gázpedál szenzorra utalhat, hanem az elektronikus fojtószelep egység meghibásodására is.

mazda-auto.hu | 2013-09-23 07:55 ungyi részére

 Ahhoz hasonló érzést ad egy rossz kettős tömegű lendkerék, mintha néha kihagyna a motor. A legtöbbször az alapjárat-2000-es főtengely fordulatszám közötti tartományban észlelhető, és inkább a felsőbb váltófokozatokban. Ha gyorsításkor "kihagy" a motor, akkor valószínűleg a lendkerék okozza a hibát. Nem kimondottan az az alkatrész, melyre vigyázni kell, vagy lehet, de durva kuplung használat, gyakori túl alacsony fordulatszám tartományból gyorsítás, durva terhelésváltások (gáz-fék-gáz-fék) csökkenthetik az élettartamát.  

Luigi74 | 2013-09-21 21:55

Tisztelt Szakértő!

 Van egy Mazda 2-őm 1,25-ös 2003-as évjáratú. A problémánm az lenne, hogy pár hete az indítást követően mindíg lefulladt az autó, majd miután indítás után 1000-1500-on tartottam a fordulatot 1-2 percig, az alapjárat helyreállt. Fórumokon találtam azt a megoldást, hogy a folytószelepházat és a pillangószelepet kell megtakarítani. Ezt szervízben meg is csinálták. A probléma meg is szűnt ezzel, de helyette megnőtt az alapjárati fordulata az autónak 1200-ra. Egy alakalommal kiírta hibakódként ezt: EAC. Ezt követően a szervízben megtisztították a gázpedál csatlakozót, kicserélték a kartelgáz visszavezető csövet (ki volt repedve) és az akkumulátor mögött lévő fekete színű műanyag dobozban lévő csatlakozókat takarították még meg. Az alapjárat az autón kicsit lejjebb ment, de továbbra is 1000 fordulat felett van. Mi okozhatja a meghibásodást, amire az EAC hibakód utal? A napi kilométer számláló TEST módban az 51-es és a 31es kódot mutatta még. Mielőbbi válaszát előre is köszönöm!

ungyi | 2013-09-20 17:29

Olvastam a kettős tömegő lendkerék problémáiról egy jó cikket, de hogyan jelentkezik ez a Mazdáknál, mi a helyzet, írna nekem erről valamit, hogy mire kell vigyázni?

mazda-auto.hu | 2013-09-19 08:47 Katalinbonde részére

 Amennyiben a sárga motor lámpa villogta ki a műszerfalon, akkor az oxigén szenzor hibájára utalnak a kódok, ha a légzsák lámpa, akkor valamelyik légzsák modul ellenállása magasabb a határértéknél.

Katalinbonde | 2013-09-18 15:09

 Elnézést elírás történt a papíron...23,24..egy vesszőt lehagytak... :)

mazda-auto.hu | 2013-09-18 12:20 Katalinbonde részére

 Biztosan 2324 a kód?

Katalinbonde | 2013-09-18 08:39

 Jó napot kívánok!

Van egy Mazda Premacy tipusú autónk. 2,0 2000 évjárat RF motorkód.

És egy hibakódot dob be újból és újból. 2324 a kód. ez mit jelent? Nem tudták megmondani a szervízben ahol kiolvasták.

 

Előre is köszönöm a segítséget.

expanzio | 2013-09-12 16:00

x

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Maserati Bora

 

Gyártási időszak: 1971-1978

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4355, 17688, 1134 mm

Tengelytávolság: 2000 mm

Hasmagasság:       mm

Légellenállási együttható:

Saját tömeg: 1619 kg
Hengerelrendezés: 8 henger, 90 fokos V alakban.

Szelepek száma: 16

Furat/löket: 93,9 / 89 mm

Sűrítési viszony: 8,05:1   
Motorbeépítés:  Hátsó tengely előtt hosszában, középen

Tüzelőanyag ellátás: 4 db Weber DCNF karburátor

Sebességfokozatok száma: 5 kézi (ZF)

Meghajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3):  4930  
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):   330 (246,1)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min):     440,6/ 4000

Gyorsulás 0-100 km/h: 6,6

Végsebesség: 284 km/h

Gumiméret elöl: 205/70 VR15

Gumiméret hátul: 215/70 VR 15

Összesen 564 db készült.

 

Több autó