2024. November 24. - Emma

Kérdések Mazdáról a szakértőnek

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


yodavida | 2013-12-07 10:19

Kedves Szakértő!

Igaza volt, a vezérműtengely és a vákuumpumpa közti erőátviteli "speciális mentes csavar" tört el a menetes rész végénél "nyakánál". Ki lehetett szedni, motorba remélhetőleg nem került fémforgács.

Egy ilyen "speciális erőátviteli alkatrészt" szeretnék beszerezni. Lehetséges ez Önöknél, ha igen milyen feltételekkel lehetséges?

 

Üdvözlettel:

VDS

yodavida | 2013-12-06 14:16 mazda-auto.hu részére

Köszönöm a választ.

Ezek szerint elektromos hiba és az autó rendszere nem tilthatta le, hanem mechanikai hibát kell tovább keresni ahogy javasolta.

 

mazda-auto.hu | 2013-12-06 14:03 yodavida részére

 A szervószivattyút, és a vákuumpumpát is a vezérműtengely hajtja, így valószínűleg a vezérműtengely és ezen egységek között szakadt meg a kapcsolat, valamilyen okból. Amennyiben ez a helyzet, akkor nagyon fontos, hogy a hiányzó fémdarabok ne maradjanak a motorban, ha eddig még nem okoztak nagyobb kárt.

yodavida | 2013-12-06 12:58

Kedves Szakértő!

 

2004/5 havi kétezres 136 lóerős Mazda 6 Sportwagon személygépkocsink a következő hibát produkálta a tegnapi nap folyamán:

70-80 km/h egyenletes haladás (sem kanyarodás, kikerülés, sem gyorsítás, lassítás nem történt) egy puffanás, egy torpanás után megszűnt a kormány-szervó rásegítés, de a fék rásegítő még működött. A motor rendesen jár, nem hallani egyéb rendellenes hangot. ESP és motor visszajelző sárgán világít. Félrehúzódtunk, sötétben nem sok mindent láttunk, olajfojás jelét sem tapasztaltuk. Visszafordulás után célba vettük a legközelebbi szerelőt, de mire odaértünk a fékrásegítés is megszűnt.

 

Szerelő mechanikai problémát nem talált (ékszíjak, szervófolyadék rendben) szerinte elektromos hiba okozza, nem szeretne hozzányúli.

Hiba megjelenése előtti nap hoztuk haza Németországból. A bő 1100 km-es úton nem produkált hibát.

 

Önök tapasztaltak már hasonló problémát? Mi okozhatja ezt?

 

Üdvözlettel:

VDS

mazda-auto.hu | 2013-12-02 09:09 viski76 részére

 Valószínűleg a hűtővíz melegítő kályha füstje jut be esetenként az utastérbe.  A kályha csak hidegebb időben működik, talán ezért nem volt korábban füstszag. A kályha kéményét meg lehet hosszabbítani az autó alján, így kisebb eséllyel jut be a füst a kabinba.

viski76 | 2013-12-01 23:47

Tisztelt szakértő. Olyan gondom volna, hogy pár napja úgy érzem, hogy valamilyen füstszag jön be az utastérbe,látni nem látom csak érzem,2004-es 2 literes 120 lovas diesel mazda 6-om van 230 ezer kilométer van benne. A választ előre is köszönöm.

mazda-auto.hu | 2013-11-28 16:02 yodavida részére

 Sajnos korrózió gyakorlatilag a karosszéria, illetve "nyílásszárók" alsóbb régióiban bárhol megindulhat. Igen nehéz ellene védekezni, mivel elsősorban a karosszéria hőmérsékletváltozása miatt belül a lemezeken lecsapódó pára folyik le a rejtett zugokba, lemezek közötti résekbe. Korrózióátalakító, majd ún.kúszóviaszos üregvédelem szükséges, ha még lemezcserét nem igényel.

 

Az olajteknő leszerelését, olajszivattyú szűrőjének takarítását mindenképpen javaslom, mert nem lehet tudni, mennyire szennyeződött, és tartósan elégtelen olajnyomás nagy károkat tud okozni. Ugyanígy javaslom a befecskendező alátétek cseréjét. A kuplung-lendkerék (köztes, jó és rossz között)állapotának megállapítása gyakorlatilag lehetetlen.

yodavida | 2013-11-28 12:27

Tisztelt Szakértő!

 

Először is köszönöm válaszát a motorolajjal kapcsolatban.

Az autó amiről kérdezni szeretnék egy 2004/5 havi kétezres dízel 136 lóerős Mazda 6 Sportwagon.

Németországban első tulajdonostól vettük rengeteg számlával igazolt 206 ezer km-es futással, állítólag garázsban tartott, DE!

 

Az összes ajtó alsó éle belülről, az első, hátsó sárvédőív pereme szintén belülről, valamint a külső tükör magasságában, az ajtón belül egy hegesztés mentén láthatóan megindult a rozsdásodás folyamata. Nem tekintettük vészesnek, reméljük megelőzhető, otthon kijavíttatjuk. Nem szidni szeretném a Mazdát, csak meglepődtem.

Egyéb helyen, ahol még nem vettem észre hol fordulhat elő rozsdásodásra való hajlam a megelőzés érdekében?

 

A másik kérdés természetesen a motorral kapcsolatos. Ez az első dízel autóm. Olvastam sok jót, sok rosszat a modern dízelekről, ezért szeretném elkerülni azt a sok rosszat, vagy ha elkerülhetetlen, akkor később átélni.

Gondolok itt a kuplung - kettős tömegű lendkerék, befecskendező rendszer, turbó és egyéb drága alkatrésztársaikra.

 

A megfelelő vezetés, óvatos kuplung használat, indulás előtt, után motort alapjáraton járatni egy percig a turbó miatt, természetesen a megfelelő motorolaj, ahogy tanácsolta is, de ezek mellett mivel óvhatom még meg az autót? Olajteknőt érdemes levenni és kitisztíttatni, vagy olajadélokt tölteni az olajhoz?

Azt még le kell írnom, hogy az előző tulaj eléggé elhalasztotta a legutóbbi olajcserét, egész pontosan 36 000 km került bele az autóba 2012 júliusa óta. Utolsó három hónapban 10 000km-t futott az autó. Tehát azonnali olajcsere és inkább a következőnél adalék? Vagy egyáltalán felesleges mindez és bele kell törődjek, hogy egy ketyegő bombában ülök.

 

Válaszára várva, üdvözlettel:

VDS

mazda-auto.hu | 2013-11-21 13:50 lluigi74 részére

Mivel az önindító forgatja a "motort", ezért inkább gyújtás, vagy benzin ellátási problémára gondolnék.

lluigi74 | 2013-11-20 23:37

 Tisztelt Szakértő!

2003-as Mazda 2 esem van (1,25-ös benzines motor). Az a problémám, hogy amikor hidegen indítom, a motor pöccre indul, de amikor már üzemmeleg és leállítom, majd kis idő után újra el szeretném indítani, nem indul csak 8-9 indítózás után. Ilyenkor sokszor olyan hangot ad, mintha a járó motorra ráindítanék (kerregő hangot ad)  vagy megremeg az autó, de nem indul be.  Mi lehet a probléma? Önindító esetleg?

 

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Maserati Bora

 

Gyártási időszak: 1971-1978

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4355, 17688, 1134 mm

Tengelytávolság: 2000 mm

Hasmagasság:       mm

Légellenállási együttható:

Saját tömeg: 1619 kg
Hengerelrendezés: 8 henger, 90 fokos V alakban.

Szelepek száma: 16

Furat/löket: 93,9 / 89 mm

Sűrítési viszony: 8,05:1   
Motorbeépítés:  Hátsó tengely előtt hosszában, középen

Tüzelőanyag ellátás: 4 db Weber DCNF karburátor

Sebességfokozatok száma: 5 kézi (ZF)

Meghajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3):  4930  
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):   330 (246,1)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min):     440,6/ 4000

Gyorsulás 0-100 km/h: 6,6

Végsebesség: 284 km/h

Gumiméret elöl: 205/70 VR15

Gumiméret hátul: 215/70 VR 15

Összesen 564 db készült.

 

Több autó