2025. Január 16. Csütörtök - Gusztáv

Mazda MPV

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


mazda-auto.hu | 2012-03-28 08:45 varadi részére

Természetesen a generátor szabadonfutója is meghibásodási lehetőség, de az általában nem csak hidegen, és nem alapjáraton okoz szíj csúszást, súlyosabb esetben zörgést. A spray-es próba egyszerű és gyors, ha a szabadonfutó a rossz, azt nem némítja el a spray, tehát tovább lehet lépni. 10-ből 9 autónál a szíj adja a hangot.

varadi | 2012-03-27 16:48

üdv mindenkinek, nekem is volt hasonló problémám a hosszbordás szíjnál, csak a nyikorgó hangot krepegő hang követte. Minden görgőt feszítőt, szíjat kicseréltettek nem javult meg. Végén kiderült, hogy a generátor tárcsa szabadonfutója a rossz. Szerintem körültekintőbbnek kell lenni, mert különben drága lesz, mint ahogy nekem is az volt.

zamo | 2012-03-27 13:44 sandrabee részére

Nekem ugyanez a jelenség volt. Generátor szíjfeszítő rugó csere lett belőle, nem volt olcsó mulatság :(

sandrabee | 2012-03-26 11:40

Köszönöm a választ.Szerintem a szervíznél megnézetjük közelebbről is. Megmondom őszintén, mi sem gondoltunk rögtön a legrosszabbra, de a másik autónkkal elszenvedett elég sok bosszúság miatt már minden zajra, neszre, zörejre rögtön felfigyelünk és kezdődik az idegeskedeés, ami 2 külföldi trélerezéses manőver után már majdhogynem "normális" reakció. :-( Köszönöm szépen, ha megleljük a nyiszorgó hang okát, illetve, hogy bejött -e a tipp, akkor mindenképp visszajelzünk. Köszönöm! Ui: A kerekemben egy szép nagy százas szög figyel, szóval du. irány a gumis. :-S

mazda-auto.hu | 2012-03-26 11:06 sandrabee részére

Elképzelhető, hogy csak az ékszíj (hosszbordás szíj) adja a hangot. Nagyon megtévesztő hangokat tud "hallatni". Sajnos nehéz hozzáférni, de ha nyikorgó állapotban pl. féktisztító, WD40-et...stb.. tudnál ráfújni, és elhallgat, akkor Talált. Sajnos csak szíjcserével oldható meg hosszútávon a "némasága".

sandrabee | 2012-03-26 10:32

Kedves Fórumtársak! Ahogy beköszöntött ez a kicsit jobb idő újból szembe találtuk magunkat egy problémával, ami a mínuszokban, tehát a hidegebb időkben elkerült bennünket. Hideg indításkor az indítás pillanatától kb. az indítás utáni 8-10 mp-ig érdekes csiszkoráló hang hallatszik, amely aztán megszűnik és nem is hallatszik a következő hideg indításig.Amikor leállítjuk és pár perc múlva újra indulunk, akkor nincs ilyen hang. Mitől lehet ez? Egyébként jövő hónapban megy az autó a 160e-s szervízére, most lesz aktuális a fékek cseréje is, ui. azok is kezdenek hangot adni. Ettől eltekintve az autóval nincsen semmi gond, a porlasztó alátétek cseréjével nálunk is szinte a minimálisra csökkent az olajfogyasztás, de ez a jövő havi szervízes olajcserénél nyilván majd be is igazolódik (ti. nem kellett a 142e-nél elvégzett olajcsere óta utána önteni!). Most az autó karosszériásnál van, ui. a hátsó kerekek feletti doblemezeknél megindult a rozsda, s hogy ne menjen tovább inkább még most elejét vesszük a rozsda térnyerésének. Jaj, még egy kérdésem lenne: a légzsák és a biztonsági öv bekötöttségére figyelmeztető lámpák rapszodikusan égnek, villanak ki, villognak, aztán néha napokig normális működés.Erre van valamilyen ötletetek? Köszönöm, szép (szebb) napot, szép hetet kívánok Nektek! (Egyébként a másik autóval ma reggel munkába jövet agyonra defektes kerékkel sikerült megérkezzek, ezért a jobb kívánság minden kedves Fórumtársnak!!!) Sziasztok!

hajati | 2012-03-25 07:55 mazda-auto.hu részére

Köszönöm a válaszát.

lkvman | 2012-03-23 20:24

Köszönom a tippet.

mazda-auto.hu | 2012-03-23 11:53 hajati részére

Igen, de csak a 2005.06 előtti Mazda 2,0D hengerfejjel.

mazda-auto.hu | 2012-03-23 11:52 lkvman részére

Valószínűleg az üzemanyag nyoás nem stabil a nagynyomású ágban. Ennek elsősorban a nyomászabályzó szelep hibája szokott az oka lenni.Nálunk 37719,-Ft.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Maserati Bora

 

Gyártási időszak: 1971-1978

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4355, 17688, 1134 mm

Tengelytávolság: 2000 mm

Hasmagasság:       mm

Légellenállási együttható:

Saját tömeg: 1619 kg
Hengerelrendezés: 8 henger, 90 fokos V alakban.

Szelepek száma: 16

Furat/löket: 93,9 / 89 mm

Sűrítési viszony: 8,05:1   
Motorbeépítés:  Hátsó tengely előtt hosszában, középen

Tüzelőanyag ellátás: 4 db Weber DCNF karburátor

Sebességfokozatok száma: 5 kézi (ZF)

Meghajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3):  4930  
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):   330 (246,1)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min):     440,6/ 4000

Gyorsulás 0-100 km/h: 6,6

Végsebesség: 284 km/h

Gumiméret elöl: 205/70 VR15

Gumiméret hátul: 215/70 VR 15

Összesen 564 db készült.

 

Több autó