2025. Január 16. Csütörtök - Gusztáv

Mazda MPV

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


csokislaci | 2012-02-18 20:50

Tisztelt mazda-auto.hu, fórumtársak! Az MPV-m mindkét oldalsó ajtó alsó üregében, ahol a sín fut, minden mosás után áll a víz. Vann ott egy gumi dugó, de még nem vettem ki.Hol kellene a vizet kivezetni, ill. hogy kerül oda? A másik kérdés, mennyibe kerülne megközelítően egy alváz, és üreg védelem, ami sajnos elkerülhetetlen lessz? Fáradozását előre is köszönöm!

csokislaci | 2012-02-18 16:38 nagydann részére

nagydann! Nem nyúlt hosszúra, szépen össze foglaltad a lényeget, csak annyival egészíteném ki, hogy 200000 km körül már az ékszíj görgő csapágyai is megérnek egy cserét, amellyet 5000 ft-ból megúszhatunk 6203-s csapágy kell mindkét görgőbe!

ep-son | 2012-02-17 22:46

Az utolsó kérdésemre még nyitott maradt, hogy mi a helyzet a gumigyűrűvel?

ep-son | 2012-02-17 22:44 nagydann részére

Tanulságosak a megjegyzések, köszönöm.

nagydann | 2012-02-17 10:01

Sziasztok! Szóval összefoglalnám az eddigieket, mert úgy látom egy páran még nem teljesen veszik a lapot dízel MPV ügyben: 1. A dízel MPV-ben (és RF5C 6-osban), a gyári injektor alátétek nem sikerültek valami jóra és a Mazda utólag egy sokkal erősebb/vastagabb/nagyobb alátét-szettet ajánl beszerelésre. Az eredetiek szinte biztos, hogy 80-100e km megtétele után szétégnek (néha még hamarabb is), tehát cserére szorulnak! Akinek még nem volt ez kicserélve, mindenképp tegye meg! 2. Az olajról. Ahogy a szakértő is mondta már sokszor, lehetőleg 0W30/40-es full szintetikus olaj kerüljön az autóba, 10ekm-ként cserélve! Nincs mese. Ha valaki pár ezer forintot akar spórolni, akkor vegye a gyári Mazda 5w30 Dexelia Ultrát, de sokkal nem olcsóbb az sem, és ha jól tudom amúgy is valamelyik Total olaj van benne. (Az olajcsere természetesen levegőszűrő, olajszűrő és pollenszűrő cserével együtt értendő! Ezekből nem feltétlenül kell a gyári, ugyanis azt sem a Mazda gyártja itt Európában, de ha nem teljesen valami noname kínait veszünk, akkor jó bele bármilyen ismertebb márka, pl.: Mahle, Mann, Baldwin) 3. A gázolajszűrőt minden második olajcserénél cserélni! (Tehát 20ekm-ként!) A gyári sokkal hosszabb csereperiódus előírás nem magyar minőségű gázolajra szól... 4. Aki teheti tankoljon prémium gázolajat. Tapasztalataim szerint kb, annyival fogyaszt kevesebbet belőle az autó, amennyivel többe kerül és sokkal szebben, finomabban jár vele a motor. Nem olyan büdös, nem olyan füstölős (valamennyire mindenképp az, mert ez a dízel motorok sajátossága, így működnek ugyanis). 5. A vezérműszíjat és a rezgéscsillapító patront elég a gyári 120e-km-ként cserélni. Utána (240ekm-nél) már a görgőket is kell! A rezgéscsillapító patron cseréje ennél a motornál igazából a legfontosabb, ugyanis a benne lévő olaj elkezd folyni egy idő után és az okozhat galibákat. A szíj nem szokott elszakadni, de ha már ott jár az ember azt is cserélni illik. De ismétlem: rezgéscsillapító patron csere 120ekm-ként!!! 6. Váltóolaj csere 100ekm-ként. Mindenképp ajánlott, mert különben a váltó előbb-utóbb elkezdi kidobni a fokozatokat (különösen az 5.-et). 7. Ha ismeretlen eredetű a hűtőfolyadék, fékfolyadék én azokat is kicserélném, majd felírnám, hogy mikor volt a csere és időnként (néhány év, sok tízezer km) újra cserélném. Nem tétel és legalább biztosak lehetünk benne, hogy ami benne van, az rendben is van. Elnézést, hogy ilyen hosszúra nyúlt a dolog, de már érlelődött bennem! :)

ep-son | 2012-02-16 21:36

Klizso, ez remek cikk!! Koszonom a megosztast! A porlasztó alatt rézalátét nálunk is beszerezhető, kb 750 Ft/darab áron. A szerelőm azért aggódik, hogy csere során a porlasztó közepe táján található gumigyűrű sérülhet, amit viszont nem tud helyettesiteni semmivel, mert ez a gyűrű nem beszerezhető nálunk. Szeretnénk tudni, hogy hány mm a befecskendező átmérője, esetleg valamely más modelltől helyetteseíthető-e a kis gumigyűrű?

klizso | 2012-02-16 07:30

Kedves Fórumtársak, néhány napja volt téma itt a fórumban az autók hidegindítása, amely téma felmerül például a megfelelő olajválasztásnál, illetve a használatfüggő olajcsere-periódus helyes megválasztásánál is. Ma reggel jelent meg a Totalcar autós hírportálon egy vonatkozó cikk, amely KÖTELEZŐ OLVASMÁNY MINDEN LELKIISMERETES AUTÓHASZNÁLÓNAK (http://totalcar.hu/magazin/technika/2012/02/16/hogyan_inditsunk_kemeny_minuszban/). Szeretettel ajánlom mindenki figyelmébe, üdv.: klizso

ep-son | 2012-02-15 15:08

Csokislacinak irtam privatban. Nem kaptad meg?

mazda-auto.hu | 2012-02-14 13:25 varadi részére

Köszönjük a visszajelzést!

varadi | 2012-02-14 12:02 mazda-auto.hu részére

Tisztelt Szakértő és csokislaci! A leállási és fulladásos hiba a gázolaj szűrő cseréjével megszűnt, legalábbis ezidáig. Biztonság kedvéért azért elmentem egy hibakód olvasásra a motorlámpa nem világítása ellenére, a következőket írta ki: 1. Tüzelőanyag elosztócső nyomás 2. Tüzelőanyag szivattyú vezérlő áramkör 3. Befecskendező vezérlő nyomás A hibakódok törlése után a motort beindítva a hibák nem jöttek vissza és az egyéb nyomásrendszeri tesztek is jónak mutatkoztak. Ezek után bízom benne, hogy csak a szűrő illetve esetleg a rossz üzemanyag okozhatta a problémát. Köszönöm a hozzászólásokat, jelentkezem újabb hiba előfordulás esetén.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Lamborghini Countach QV 1985-1988.

Ajtók száma:  2
Ülések száma: 2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4170, 2000, 1070 mm

Tengelytávolság: 2500 mm

Hasmagasság: 105 mm
Hengerek:  12 henger V alakban 60°

Szelepek száma: 48 
Motorbeépítés:  hátsó tengely előtt hosszában

Szívómotor, karburátorok. (néhány késői USA verzió befecskendezővel) 

Lökettérfogat (cm3):   5167

Furatxlöket (mm): 85,5x75 mm  
Sűrítési viszony: 9,5:1    
Teljesítmény (LE/ 1 min): 455 /7000 
Nyomaték (Nm / 1 min): 501/5200

Sebességfokozatok száma: 5

Hátsókerékhajtás

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,8 mp.

Gyártott darabszám: 610

Végsebesség: ~295-310 km/h

Több autó