2025. Január 16. Csütörtök - Gusztáv

Mazda MPV

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


DZSÓ | 2012-03-18 12:23

Sziasztok! Először is örülök, hogy rátaláltam erre a fórumra, visszaolvasva nagyon hasznosnak tartom! 3 hete vagyok MPV tulajdonos, nem sok tapasztalatom van még az autóval, de elsőre tetszik. Ami miatt máris klaviatúrát ragadtam a következő. Kb. 10X használtam mióta megvettem, illetve ma csak használtam volna, mert indítás után járt kb. 1 percet (nem indulok vele hidegen azonnal) majd kétszer leesett az alapjárati fordulat és megállt. Ezután nem tudtam beindítani. Hibaüzenet nem volt. 3 óra múlva mikor hazaértem újra próbáltam, de minden indítózás után beröffent majd megállt. Az autót otthagytam mérgelődve, majd egy negyed óra múlva hívott az öregem, hogy ő is megpróbálta és elsőre simán beindult. Visszamentem, kipróbáltuk, mintha mi sem történt volna minden működött rendesen. Több mindenre gondolok, de elméletileg ezek nem lehetnek bajai. Január végén lett cserélve minden szűrő. Esetleg immobilizer szórakozhat? Az autó 2005.08. havi, valóban jó állapotú apróságokat leszámítva, még a fényezési is gyári mindenhol. Vezetett szervizkönyves végig, kaptam hozzá számlákat is az elvégzett munkákról és alkatrészekről. Illetve ezek az utolsó két szervizről állnak rendelkezésre, melyek nem márkaszervizben történtek, de be vannak jegyezve. Mielőtt megvettük a Toyotás szerelőm (márkaszervizes) átnézte az autót ő is megfelelőnek találta megvételre. A másik kérdésem, hogy olvastam itt a fórumon, hogy a két hátsó ív rozsdásodása tipushiba (ezen is picit már látszódik) és ezt garancián kívül is javítják a Mazdánál. Én azt az infót kaptam a tulajtól, hogy ő erről nem is hallott, de ez az autó nem is volt semmilyen visszahíváson. Ennek esetleg utána lehetne nézni? Az autó alvázszáma: JMZLW69R250308833 Ha van róla más infó azt is szívesen veszem. Köszi, hogy elolvastátok és előre is köszönöm annak aki(k) tud(nak) segíteni!

csokislaci | 2012-03-13 19:45

Szia tyosi! Minden második olaj cserénél cseréld ki a gázolajszürőt, nem nagy összeg, de legkésőbb 40000 km-ént! Nem muszály gyárit, de mindenképp valami márkásat. Szerintem szervizben 6600+ áfa/óra, de ez megvan fél óra alatt! Ezt a cserét bármelyik autószerelő megcsinálja!

JancsikaMr | 2012-03-13 18:19 tyosi részére

Szia! Nem tudom mire lenne szükséged a szervízkönyvből...nekem van egy 160 megás zip. Pár hónapja jött, irj mailt. (pasikam@gmail.com)

tyosi | 2012-03-13 14:49

Sziasztok! valaki nem tud szerezni service manualt? Az alkatrész könyv megvan a MAZDA EPC program, de ez csak alakatrész és robbantott ábrát tartalmaz. Üdvözlettel

tyosi | 2012-03-13 14:36

Sziasztok! Mikor kell cserélni a gázolajszűrőt a nyagykönyv szerint? Milyen anyagi áldozathozatalt követel egy ilyen gázolajszűrő gyári tartozékként a márkaszervízben cserélve? Üdv

nagydann | 2012-03-08 13:07 tyosi részére

Igen kérnék szépen rajzot priviben, ha lehet: daniel.nagy.teacher@gmail.com

mazda-auto.hu | 2012-03-06 11:04 tyosi részére

Meg kell mérni, hogy szabályozható-e még, vagy már mérethatár alatt lesz. A fékezési felületen kívüli rozsda sajnos elkerülhetetlen, de problémát ritkán okoz, kivéve, ha túl nagy válla van a tárcsának.

tyosi | 2012-03-05 21:22

bocsánat nem tárcsaféknek hanem tárcsának a hátsó féknél sajtóhiba

tyosi | 2012-03-05 21:21 nagydann részére

Szia Az semmi ha gondolod küldök róla rajzot privátba, de mivel a kézifék ugysem sokat ér a kocsinál ezért szerintem simán csak arrol van szó hogy nem használtad a kéziféket és ezért elrohad a belseje a tárcsféknek. Viszonylag konnyű leszerelni utána drotkefe azt vissza néha behuzni egy kicsit mikor még gurul a kocsi nem tökig berántani aztán mehet ujra minden olyan mint gyárilag.

nagydann | 2012-03-05 16:44

Tisztelt szakértő! Az alábbi problémám adódott. A hátsó (dobféket is tartalmazó tárcsás) féktárcsám különösen a belső oldalán rohad, illetve egy jó nagy részén rozsdás. Nem áll sokat az autó, nem értem miért lehet ez. Kopottnak egyáltalán nem mondható, még hosszú tízezreket bírna vele az autó, de már erősebb fékezésnél hallható hátulról a kellemetlen zaj. Érdeklődnék, hogy elég ilyenkor felszabályoztatni egy kicsit, vagy kuka és vegyek inkább újakat. (Azt is hallottam hogy nem túl gyakori a Mazda MPV hátsó féktárcsa csere, olyannyira nem, hogy sok márkakereskedésben még egy darabot sem adtak el, mióta kijött az autó). Köszi.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Mazda3 MPS BL 2009-

Ajtók száma:     5
Ülések száma:     5
Hossz./szél./mag.: 4505/1770/1460 mm

Tengelytávolság: 2640 mm

Hasmagasság: 145 mm

Saját tömeg: 1460 kg

Légellenállási együttható: 0,32 cw

Hengerelrendezés:  soros

Turbófeltöltő.   
Hengerszám:     4
Motorbeépítés:   elöl, keresztben

Nagynyomású, közvetlen benzin befecskendezés.

Sebességfokozatok száma: 6 
Lökettérfogat (cm3):     2261
Furat / löket (mm): 87,5 / 94   
Sűrítési viszony:  9,5:1   
Hengerenkénti szelepszám:     4
Szelepvezérlés típusa:   változtatható Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     260(191)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min):     380/3000

Gyorsulás 0-100 km/h: 6,1 mp.

Végsebesség: 250 km/h

Több autó