2025. Április 23. Szerda - Béla
Mazda3
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
Friss topikok:
Mazda szerviz előélet lekérdezése Mazda3 Mazda3 (minden ami szerviz) Kérdések Mazdáról a szakértőnek Még több fórum téma
Ajtók száma: 2
Ülések száma: 2
Hosszúság, szélesség, magasság: 4343, 1788, 1021 mm
Tengelytávolság: 2548 mm
Hasmagasság:
Gumiméret elöl: 205/70-15
Gumiméret hátul: 225/70-15
Saját tömeg: 1247 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok (Chrysler Hemi)
Szelepek száma: 16
Furat/löket: 107,95/ 95,2 mm
Sűrítési viszony: 10,25 : 1
Motorbeépítés: középen, hátsó tengely előtt, hosszában
Tüzelőanyag ellátás: Dupla négytorkú karburátorok
Sebességfokozatok száma: 5 (kézi ZF)
Hajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3): 6974
Szelepvezérlés típusa:
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 450 (335,6) / 5000
Nyomaték (Nm / 1 min): 664/ 4000
Gyorsulás 0-100 km/h: 4,9 mp
Végsebesség: 290 km/h
Több autó
Zümzüm | 2014-08-24 08:37 scholesy18 részére
Scholesy18-nak...
Az igaz, hogy a korszerű CR dízelek érzékenyek az üzemanyag minőségére, mivel minden lerakódás, korrózió, szemcsék jelenléte vagy a kenés hiánya azonnali károsodáshoz vezet a CR-szivattyúban vagy a porlasztócsúcsokban. Ráadásul a magyar gázolajok valahogyan elősegítik a tönkremenetelt (hogy miért, arra csak találgatni tudnék). Mindenesetre, az üzemanyagszűrő cseréje minden olajcserekor ajánlott (a szervíz általában csak 60e km-ként írja elő), és csak minőségben megfelelőt szabad beletenni.
Ami viszont legenda, hogy ez bármi speciális szerszámot igényelne: az üa-szűrők nagyjából hasonló felépítésűek, de csere után lehetőleg légteleníteni kell a rendszert, mert a VW magasnyomású szivattyúja nehezen légteleníti magát. Az összes többi humbuggal csak a nagyközönséget etetik.
Mindezt egybevetve, inkább benzines autó vételét ajánlanám neked, mert egy garnitúra porlasztócsúcs CR-szivattyú cserével együtt cirka 350e - 500e Ft.
veszi | 2014-08-22 18:11
Kedves Mazda a napokaban vasaroltam egy Mazda 3 1,6bezin 2004 evj. autot....Sajnos nem volt hozza szervizkonyv,,,,Szeretnem megtudni az auto multjat,,,,Segitsenek ha lehetseges....JMZBK12Z241138915....mail: veszi@mailbox.hu koszonom
mansell73 | 2014-08-21 20:17 scholesy18 részére
Szia. Igen igaz 5,5-os atlag ugy,hogy hazafele bekeveredtem pestre a belvarosban.Amugy itthon rovid tavokon 5.7-re emelkedett az attlagom. Ettol fuggetlenul szerintem kivalo egy nyers motortol.Annak tukreben,hogy az 1.6-os benzinessel 7 kozeleben volt a fogyasztasom.Szerintem vegyel benzinesst. Szia.
zenith | 2014-08-21 14:20
Volna egy érdekes kérdésem: BK modellekben alkalmazott kis benzines szívómotorok (1,4; 1,6) mennyire képesek adaptálódni az üzemanyaghoz? Azaz a magasabb oktánszámot például kihasználják-e? (95 az ajánlott)
Pirogaba | 2014-08-21 12:41 lehozsoci részére
Kedves Zsociba, koszonom szepen a biztato hozzaszolasod. Megsporoltal nekem egy utat a szervizbe.:)
Minden jot kivanok!
Pg
Flingel | 2014-08-21 11:17 scholesy18 részére
Én azt mondom, hogy dízelt tényleg csak stabilan, éves 20ezres futásteljesítmény felett vegyél. Bár ez ökölszabály, de utánaszámolhatsz. :)
A mai modern dízeltechnika érzékenyebb jószág, mint egy benzines (bár a mai turbós benzinesek hasonlóan kényesek... mesélhet a szerelőd az 1,4 TSI-kről...)
Nekem egy 9 éves 1,6-os Mazda 3 Sedanom van. Egyáltalán nem vezetek lassan, de gyorsan sem. Ésszel, de tempósan. Nekem a napi bejárás (munkahely 26 km-re van) alatt, igaz zömmel városon kívül fogyaszt 5,8 litert! A legjobb fogyasztás amit szándékosan nagypapás stílusban értem el 5,7 liter volt városon kívül..(ez már a számolt, a fedélzeti komputer 5,5-ör írt ki) gyári adat 6,0.
A legrosszabb fogyasztásom megpakolva, két személlyel, végig 130-140 Szeged-Budapest-Nagykanizsa távon fogyasztott 7,3 litert.
Én vagyok a második tulaja, eddig 45e km-t tettem bele, végig 0w-s hidegoldali jelzésű olaj volt benne. (hol 0w-40, hol 0w-30)
Előtte egy 1,5-ös BJ Mazda 323-asom volt, ugyanígy fogyasztott. Bp. Horvátország és vissza 7 literes fogyasztással. Igaz, akkor max. 130-cal mentem.
Kollégámnak a ráncfelvarrott Mazda 3-asa van (2007) ugyanúgy 1,6-os, és neki 7,5 alá nem megy... Egyszer ültem mellette, kiderült, hogy 50-nél 5. fokozatban padlógázzal gyorsít... az autó meg szenved... Ugyanez, hogy 20 km/h-ról 3. fokozatban küzdi fel magát 50 km/h-ra... Szóval nem tud vezetni. Egyszer vittem egy hétig, tankoltam, lenulláztunk mindent... és pislogott pénteken, hogy 5,8 volt a fogyasztásom. Elismerte, hogy nem tud vezetni. :S
Én azt mondom, már azzal sokat tudsz spórolni, ha a minőségi kenőanyag mellett, odafigyelsz a váltásokra, és lendületből autózol, ahol lehet. Féket minél kevesebbet használd.
Én is a benzinest ajánlanám neked. :) Kevésbé karbantartásigényes, a használatra kevésbé érzékeny, és megbízhatóbb. Ráadásul használtan kevésbé lutri szerintem.
Remélem segítettem. Sok sikert!
cgyoerfi | 2014-08-21 10:00
Sziasztok,
2005-2008 as Mazda 3 1.6 Benzin TE,TX felszereltséggel, lehetőleg magánszemélytől kérem bátorkodjon jelezni nekem: tabyster@gmail.com email címen. Előre is megköszönöm minden kedves fórumtárs segítségét az ügyben.
Aki tud Hajdú-Bihar, Békés, Borsod, Heves, Jásznagykun vonzáskörzetében
Tisztelettel
scholesy18 | 2014-08-20 21:07 mansell73 részére
5,5? Ez komoly? Jó kis motort tettek az újba. :) Amúgy azt nem tettem hozzá, hogy olyan 8-10 év körüli autóra van pénzem. Itt Pápa környékén nem sok M3 fut, de a múltkor találkoztam eggyel és pont el tudtam kapni a tulaját. Ő elég durva fogyasztást mondott, 8 liter körül, bár Ő azt mondta nagyrészt városban használja. Kissé megijesztett. Ráadásul kiderült, hogy többet kell majd kocsikáznom hamarosan és ezért gondoltam inkább dízelre. Te márkaszervízbe hordtad az autót vagy maszek szerelőhöz? Mennyire bonyolult a szerelése? Nem nagyon vagyok vele tisztába mert kevés fut erre felénk, nem tudok sok helyről infot szerezni.
mansell73 | 2014-08-20 19:09 scholesy18 részére
Szia.Most szombaton vettem meg a mazda3 g120 attraction gepemet.Nagyon allat.Elmult 6 evben is m3-at hasznaltam.Mar az sem volt piskota,de ez fenomenalis.5.5os atlagfogyasztassal hoztam haza a vasat{280km}.Szerintem semmi letjogosultsaga nincs a dizelnek.Nem beszelve a idovel elromlando alkatreszekrol.Vegyel batran benzinest,nem romlik el orok elet meg egy nap.
scholesy18 | 2014-08-20 15:35
Tisztelt Mazda-Auto, Kedves Fórumtársak!
Mazda 3 vásárlását tervezem és véleményeket szeretnék kérni. Elsősorban dízelt szerettem volna, de a Skoda szervízes szerelőnk elbizonytalanított. A gázolajszűrőt ebben a típusban is csak márkaszervízben lehet cserélni? Ő az új Vw konszernen belüli CR motorok gázolajszűrőjét mondta, hogy valami külön szerkentyű kell a cseréjéhez, hogy a nyomás újra meglegyen a rendszerben és nem volt benne biztos, hogy itthon a műhelyében ki fogja tudni cserélni. Az üzemanyagon szeretnék spórolni, ezért szerettem volna dízelt. A legközelebbi szakszervíz 60 km-re található tőlem és ezért kár lenne évente vagy még gyakrabban oda hordani. Ezért kérdem benzin vagy dízel motorral célszerűbb választani a modellt? Melyiknek nagyobb a márkaszervíz igénye? Köszönöm előre is a vála(szoka)t! Üdv! Balázs