2025. Január 10. Péntek - Melánia

Mazda3

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


zenith | 2014-08-21 14:20

 Volna egy érdekes kérdésem: BK modellekben alkalmazott kis benzines szívómotorok (1,4; 1,6) mennyire képesek adaptálódni az üzemanyaghoz? Azaz a magasabb oktánszámot például kihasználják-e? (95 az ajánlott)

Pirogaba | 2014-08-21 12:41 lehozsoci részére

 Kedves Zsociba, koszonom szepen a biztato hozzaszolasod. Megsporoltal nekem egy utat a szervizbe.:)

Minden jot kivanok!

Pg

Flingel | 2014-08-21 11:17 scholesy18 részére

 Én azt mondom, hogy dízelt tényleg csak stabilan, éves 20ezres futásteljesítmény felett vegyél. Bár ez ökölszabály, de utánaszámolhatsz. :)

A mai modern dízeltechnika érzékenyebb jószág, mint egy benzines (bár a mai turbós benzinesek hasonlóan kényesek... mesélhet a szerelőd az 1,4 TSI-kről...)

 

Nekem egy 9 éves 1,6-os Mazda 3 Sedanom van. Egyáltalán nem vezetek lassan, de gyorsan sem. Ésszel, de tempósan. Nekem a napi bejárás (munkahely 26 km-re van) alatt, igaz zömmel városon kívül fogyaszt 5,8 litert! A legjobb fogyasztás amit szándékosan nagypapás stílusban értem el 5,7 liter volt városon kívül..(ez már a számolt, a fedélzeti komputer 5,5-ör írt ki) gyári adat 6,0.
A legrosszabb fogyasztásom megpakolva, két személlyel, végig 130-140 Szeged-Budapest-Nagykanizsa távon fogyasztott 7,3 litert.

Én vagyok a második tulaja, eddig 45e km-t tettem bele, végig 0w-s hidegoldali jelzésű olaj volt benne. (hol 0w-40, hol 0w-30)
Előtte egy 1,5-ös BJ Mazda 323-asom volt, ugyanígy fogyasztott. Bp. Horvátország és vissza 7 literes fogyasztással. Igaz, akkor max. 130-cal mentem.
Kollégámnak a ráncfelvarrott Mazda 3-asa van (2007) ugyanúgy 1,6-os, és neki 7,5 alá nem megy... Egyszer ültem mellette, kiderült, hogy 50-nél 5. fokozatban padlógázzal gyorsít... az autó meg szenved... Ugyanez, hogy 20 km/h-ról 3. fokozatban küzdi fel magát 50 km/h-ra... Szóval nem tud vezetni. Egyszer vittem egy hétig, tankoltam, lenulláztunk mindent... és pislogott pénteken, hogy 5,8 volt a fogyasztásom. Elismerte, hogy nem tud vezetni. :S
Én azt mondom, már azzal sokat tudsz spórolni, ha a minőségi kenőanyag mellett, odafigyelsz a váltásokra, és lendületből autózol, ahol lehet. Féket minél kevesebbet használd.
Én is a benzinest ajánlanám neked. :) Kevésbé karbantartásigényes, a használatra kevésbé érzékeny, és megbízhatóbb. Ráadásul használtan kevésbé lutri szerintem.

 

Remélem segítettem. Sok sikert!

cgyoerfi | 2014-08-21 10:00

 Sziasztok,

Aki tud Hajdú-Bihar, Békés, Borsod, Heves, Jásznagykun vonzáskörzetében 2005-2008  as Mazda 3 1.6 Benzin TE,TX felszereltséggel, lehetőleg magánszemélytől kérem bátorkodjon jelezni nekem: tabyster@gmail.com email címen. Előre is megköszönöm minden kedves fórumtárs segítségét az ügyben.

Tisztelettel

scholesy18 | 2014-08-20 21:07 mansell73 részére

 5,5? Ez komoly? Jó kis motort tettek az újba. :) Amúgy azt nem tettem hozzá, hogy olyan 8-10 év körüli autóra van pénzem. Itt Pápa környékén nem sok M3 fut, de a múltkor találkoztam eggyel és pont el tudtam kapni a tulaját. Ő elég durva fogyasztást mondott, 8 liter körül, bár Ő azt mondta nagyrészt városban használja. Kissé megijesztett. Ráadásul kiderült, hogy többet kell majd kocsikáznom hamarosan és ezért gondoltam inkább dízelre. Te márkaszervízbe hordtad az autót vagy maszek szerelőhöz? Mennyire bonyolult a szerelése? Nem nagyon vagyok vele tisztába mert kevés fut erre felénk, nem tudok sok helyről infot szerezni.

mansell73 | 2014-08-20 19:09 scholesy18 részére

 Szia.Most szombaton vettem meg a mazda3 g120 attraction gepemet.Nagyon allat.Elmult 6 evben is m3-at hasznaltam.Mar az sem volt piskota,de ez fenomenalis.5.5os atlagfogyasztassal hoztam haza a vasat{280km}.Szerintem semmi letjogosultsaga nincs a dizelnek.Nem beszelve a idovel elromlando alkatreszekrol.Vegyel batran benzinest,nem romlik el orok elet meg egy nap.

scholesy18 | 2014-08-20 15:35

Tisztelt Mazda-Auto, Kedves Fórumtársak!

Mazda 3 vásárlását tervezem és véleményeket szeretnék kérni. Elsősorban dízelt szerettem volna, de a Skoda szervízes szerelőnk elbizonytalanított. A gázolajszűrőt ebben a típusban is csak márkaszervízben lehet cserélni? Ő az új Vw konszernen belüli CR motorok gázolajszűrőjét mondta, hogy valami külön szerkentyű kell a cseréjéhez, hogy a nyomás újra meglegyen a rendszerben és nem volt benne biztos, hogy itthon a műhelyében ki fogja tudni cserélni. Az üzemanyagon szeretnék spórolni, ezért szerettem volna dízelt. A legközelebbi szakszervíz 60 km-re található tőlem és ezért kár lenne évente vagy még gyakrabban oda hordani. Ezért kérdem benzin vagy dízel motorral célszerűbb választani a modellt? Melyiknek nagyobb a márkaszervíz igénye? Köszönöm előre is a vála(szoka)t! Üdv! Balázs

lehozsoci | 2014-08-20 13:42 Pirogaba részére

Kedves Pirogaba!

Az alábbi "berregés" teljesen normális. A SKYACTIVE benzines motorok a hidegindítást követően a kipufogószelep zárása előtt egy másodlagos ue POST INJECTION benzinbefecskendezést hajtanak végre ami a speciálisan kialakított kipufogócsőben öngyulladást okoz , ami elősegíti a katalizátor hirtelen felmelegedését ergo működését. A berregést ezek az öngyulladások okozzák...rövid ideig.

Üdv

Zsocibá

Pirogaba | 2014-08-20 10:45

Sziasztok! Van valakinek tapasztalata az uj skyactiv motorokkal kapcsolatban? Szerintetek normalis az inditas utani, diseleket megszegyenito elso 8-10 masodperces berreges? Az elozo, elso generacios Harmasunknal nem tapasztaltam ekkora zajt, ezert aggaszt a jelenseg.

cgyoerfi | 2014-08-19 19:24

 Tisztelt Mazda-Autó,

Már nem szükséges megnézni az alváz számot, időközben elvitték az orrom elől.

:(

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Mazda RX-8 2002-2012.

Ajtók száma:  2+2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4430/1770/1340 mm

Tengelytávolság: 2700 mm
Ülések száma:   4
Hengerelrendezés: 

Kéttárcsás wankel elvű motor  
Bolygódugattyúk száma: 2
Motorbeépítés:   elöl, hosszában

Szívómotor, szekvencionális befecskendezés

Sebességfokozatok száma: 5, vagy 6 kézi 
Kamratérfogat (cm3):   2 x 654 = 1308   
Sűrítési viszony: 10,0:1    
Változó hosszúságú szívócső rendszer
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 192 (141)/7000, illetve 231 (170)/8200 
Nyomaték (Nm / 1 min): 220/5000, illetve 211/5500

Gyorsulás 0-100 km/h: 7,2 és 6,4 mp.

Végsebesség: ~223, és ~235 km/h

Több autó