2025. Április 23. Szerda - Béla

Mazda3

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


MANE | 2014-07-26 14:09 hefi6 részére

 Nem vagyok szakmabeli,csak tehnikai vegzetsegu. Nem volt tobbfajta autom se hogy tipushibarol tudnek beszelni.Azon kivul hogy egy kicsit beremeg a motor 3000 fordulatnal,ugy 100 km-es sebessegnel/masoknak eszrevetlen/ami 110 km-enel elcsendesedik,semmi problema nincs ez en autommal.Az olajat nem eszi.En nagyon boldog voltam,hogy egy romolhatatlan autom van ,amig nem jelentkeztem be a forumra es sajna a kollegak eszrevetelet olvasva rajottem hogy csak Morfinek van igaza;" ami elromolhat az el is romlik" a kerdes az hogy mikor.Szia

hefi6 | 2014-07-26 12:10 MANE részére

 igazából technikai leírása van, át is nyálaztam többször is, én ezen felül egyéni tapasztalatokra lennék kíváncsi, kinek hogy funkcionál, létezik e akármi típushibája stb.

 

MANE | 2014-07-25 21:48 hefi6 részére

 Kedves hefl6 -erre szoktak mondani ;"Olvasd el a hasznalati utasitast" 

Nekem is egy 2006-os Mazda 3-om van ,igaz 16-os es csodasan megy meg eddig semmi problema nem volt vele.Biztos vagyok benne hogy te is hasonlo velemennyel leszel,ugy gondolom hogy jo valasztas volt.Maskulonben 4-liter olaj kell bele.En 5W-40-est hasznalok.

Ha nincs tehnikai konyve az autonak en el tudom kuldeni E-mailban,amihez viszont szukseges az E-mail cimed.Udv.

hefi6 | 2014-07-25 09:44

sziasztok, friss mazda tulaj vagyok, saját részemről 6os, páromnak pedig 3ast újjítottunk. pár dolgot tapasztalatot tudnátok írni a 3as ról? a mienk 2005ös 1.4b. mennyi motorolaj megy bele? köszönöm.

zenith | 2014-07-18 14:27 cgyoerfi részére

 Üdv!

Hát, ezen átestem én is, én megalkudtam végül egy 1,4-ben magas futásteljesítménnyel - de őszintén.

Amit tapasztaltam: a kereskedők által hirdetett autók java része külföldről behozott, nagy valószínűséggel az ottani kínálat alját képező darabok. 10 -ből egy jót láttam, de nem nézettem meg végül. Felismerésük: a gumi mindnél le van szilikonozva. :) (Figyeld meg a hasznauton).

Privátok: sajnos javarészt itthon az 1,4 -et vették, vannak jók, de szétszórva az országban.

Márkakereskedés-szervíz: vannak jó hírűek (pl. ez az oldal) és nem olyan jók (pl. az M betűs budapesti), figyelj rájuk, mert felesleges köröket futhatsz utóbbiakkal (hirdetés).

Ráncfelvarrás utánit vegyél, jobb a korrózióvédelme.

peti007 | 2014-07-18 11:33 mazda-auto.hu részére

Köszönöm ismét a gyors és minden igényt kielégítő választ/tanácsot!

Már csak Önök miatt is örülök, hogy Mazdát választottam, na nem mintha amúgy nem lennék az autóval teljesen elégedett.

mazda-auto.hu | 2014-07-17 14:02 peti007 részére

A blokkon is van egy leeresztő csavar, csak úgy ereszthető ki a kb. 8 liter. Anélkül a leírt 5 liter körül, de így is jó lesz, az öblítéssel, bár a vízpumpa tömítése miatt nem jó, ha sokáig csak desztillált víz van a motorban.

peti007 | 2014-07-15 22:05

Kedves Mazda-auto!

 

Ma le akartam cserélni a fagyállót az autómban (2004-es 1.6 diesel). A kezelési kézikönyvben és a Castrol katalógusában is 8,5 liter mennyiséget írnak. Ehhez képest kb. 5 litert tudtam leengedni. A kiegyenlítő tartály kupakját levettem, tehát nem a vákuumhatás miatt maradt a rendszerben folyadék. Ioncserélt vízzel töltöttem most fel a rendszert, gondoltam pár hétig azt hagyom benne, hogy minnél kevesebb maradjon a régi folyadákból.

 

Mennyi folyadéknak kell távoznia a hűtőfalyadék cseréjénél, a radiátor alsó leengedőjén keresztül?

cgyoerfi | 2014-07-14 13:40 Flingel részére

 Igen, Nepper autó lett volna. Picit bosszant hogy sok pénz ment el a étvégén üzemanyag+átvizsgálás de még sem annyi mint ami akkor ment volna el, ha megveszem. Nagyon sok tapsztalatot szereztem és teljesne igazad van most már tudom, hogy mit kell megnézni, mire kell figyelni és érezni is fogom azt hogy melyik a jo autó. 

Türelmesen várok és remélem hamaroson találok egy jót. Tudtok javasolni oldalakat hol nézeődjek? OLX, Jófogás, Használtautó, megvan, ezen kívül?

Köszi

Flingel | 2014-07-14 10:49 cgyoerfi részére

Hajjajj... Nem semmi sztori... de sajnos nem egyedi. :(
Ne bosszankodj... várd ki a vásárt a napjára. :) Fogd fel úgy, hogy minél több tapasztalatot szerzel, annál biztosabban fogod tudni, hogy melyik autót érdemes majd megvenned. Az ilyen tapasztalatok, mint a hétvégi bosszantóak, mert ugye idő-pénz amíg megnézted, de gondolj bele, hogy akkor mennyit vesztenél, ha megvetted volna. :)
 

Szóval csak várj türelemmel. És a türelem Mazdát terem. :)

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Maserati Bora

 

Gyártási időszak: 1971-1978

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4355, 17688, 1134 mm

Tengelytávolság: 2000 mm

Hasmagasság:       mm

Légellenállási együttható:

Saját tömeg: 1619 kg
Hengerelrendezés: 8 henger, 90 fokos V alakban.

Szelepek száma: 16

Furat/löket: 93,9 / 89 mm

Sűrítési viszony: 8,05:1   
Motorbeépítés:  Hátsó tengely előtt hosszában, középen

Tüzelőanyag ellátás: 4 db Weber DCNF karburátor

Sebességfokozatok száma: 5 kézi (ZF)

Meghajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3):  4930  
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):   330 (246,1)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min):     440,6/ 4000

Gyorsulás 0-100 km/h: 6,6

Végsebesség: 284 km/h

Gumiméret elöl: 205/70 VR15

Gumiméret hátul: 215/70 VR 15

Összesen 564 db készült.

 

Több autó