2025. Január 10. Péntek - Melánia

Mazda3

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


hefi6 | 2014-07-25 09:44

sziasztok, friss mazda tulaj vagyok, saját részemről 6os, páromnak pedig 3ast újjítottunk. pár dolgot tapasztalatot tudnátok írni a 3as ról? a mienk 2005ös 1.4b. mennyi motorolaj megy bele? köszönöm.

zenith | 2014-07-18 14:27 cgyoerfi részére

 Üdv!

Hát, ezen átestem én is, én megalkudtam végül egy 1,4-ben magas futásteljesítménnyel - de őszintén.

Amit tapasztaltam: a kereskedők által hirdetett autók java része külföldről behozott, nagy valószínűséggel az ottani kínálat alját képező darabok. 10 -ből egy jót láttam, de nem nézettem meg végül. Felismerésük: a gumi mindnél le van szilikonozva. :) (Figyeld meg a hasznauton).

Privátok: sajnos javarészt itthon az 1,4 -et vették, vannak jók, de szétszórva az országban.

Márkakereskedés-szervíz: vannak jó hírűek (pl. ez az oldal) és nem olyan jók (pl. az M betűs budapesti), figyelj rájuk, mert felesleges köröket futhatsz utóbbiakkal (hirdetés).

Ráncfelvarrás utánit vegyél, jobb a korrózióvédelme.

peti007 | 2014-07-18 11:33 mazda-auto.hu részére

Köszönöm ismét a gyors és minden igényt kielégítő választ/tanácsot!

Már csak Önök miatt is örülök, hogy Mazdát választottam, na nem mintha amúgy nem lennék az autóval teljesen elégedett.

mazda-auto.hu | 2014-07-17 14:02 peti007 részére

A blokkon is van egy leeresztő csavar, csak úgy ereszthető ki a kb. 8 liter. Anélkül a leírt 5 liter körül, de így is jó lesz, az öblítéssel, bár a vízpumpa tömítése miatt nem jó, ha sokáig csak desztillált víz van a motorban.

peti007 | 2014-07-15 22:05

Kedves Mazda-auto!

 

Ma le akartam cserélni a fagyállót az autómban (2004-es 1.6 diesel). A kezelési kézikönyvben és a Castrol katalógusában is 8,5 liter mennyiséget írnak. Ehhez képest kb. 5 litert tudtam leengedni. A kiegyenlítő tartály kupakját levettem, tehát nem a vákuumhatás miatt maradt a rendszerben folyadék. Ioncserélt vízzel töltöttem most fel a rendszert, gondoltam pár hétig azt hagyom benne, hogy minnél kevesebb maradjon a régi folyadákból.

 

Mennyi folyadéknak kell távoznia a hűtőfalyadék cseréjénél, a radiátor alsó leengedőjén keresztül?

cgyoerfi | 2014-07-14 13:40 Flingel részére

 Igen, Nepper autó lett volna. Picit bosszant hogy sok pénz ment el a étvégén üzemanyag+átvizsgálás de még sem annyi mint ami akkor ment volna el, ha megveszem. Nagyon sok tapsztalatot szereztem és teljesne igazad van most már tudom, hogy mit kell megnézni, mire kell figyelni és érezni is fogom azt hogy melyik a jo autó. 

Türelmesen várok és remélem hamaroson találok egy jót. Tudtok javasolni oldalakat hol nézeődjek? OLX, Jófogás, Használtautó, megvan, ezen kívül?

Köszi

Flingel | 2014-07-14 10:49 cgyoerfi részére

Hajjajj... Nem semmi sztori... de sajnos nem egyedi. :(
Ne bosszankodj... várd ki a vásárt a napjára. :) Fogd fel úgy, hogy minél több tapasztalatot szerzel, annál biztosabban fogod tudni, hogy melyik autót érdemes majd megvenned. Az ilyen tapasztalatok, mint a hétvégi bosszantóak, mert ugye idő-pénz amíg megnézted, de gondolj bele, hogy akkor mennyit vesztenél, ha megvetted volna. :)
 

Szóval csak várj türelemmel. És a türelem Mazdát terem. :)

Flingel | 2014-07-14 10:45 szgyuszi részére

 Hello!

 

Ha engem kérdezel, akkor a szubjektív magánvéleményem az, hogy az 1,6-os benzinessel nem lesz sok gondod. Ez nem jelenti azt, hogy az 1,6-os dízellel igen, de a valószínűség szerintem nagyobb. Ez a dízelmotor francia eredetű, HDi motor. Ez van a PSA konszern autóiban, és a Ford Focus-okban is többek közt. Régi darab, eleinte voltak is vele problémák. Amit konkrétan tudok róla, hogy a részecskeszűrője nem szereti a városi használatot, könnyen eldugulhat.
Szerintem a HDi dízelek konstrukciójukban nem rosszak, az általd kinézett kocsi, a maga 52e km-ével gyakorlatilag új. Ezek a dízelek kulturáltak, kicsit morognak persze, és hidegüzemben ill. hosszú autópályázás után több odafigyelést igényelnek, cserébe kevesebbet esznek, mint a benzines, és rugalmasabbak gyorsításkor... Szerintem élvezetesebben vezethető, mint a benzines... viszont ez utóbbi örökélet + 1 nap. :)
Szerintem 2011-re már kiküszöbölték a gyerekbetegségeit a motornak, szóval akár lehet jó vétel. Én elvinném Mazda márkaszervizbe átnézetni, főleg a futásteljesítményt, injektorok szállítási mennyiségeit, turbónyomást tudják biztonsággal megerősíteni (vagy cáfolni.) A szokásos dízelalkatrészek (injektorok, nagynyomású szivattyú, kettőstömegű lendkerék, turbo) előbb utóbb cserére szorulnak, de egy céges Focus-tapasztalat szerint legalább 150e km-ig gond nélkül mennie kell.
 

Üdv.:

Flingel

Myko | 2014-07-13 20:33 cgyoerfi részére

 Az az :)

Tényleg ez kell,kitartónak lenni meg akár a fórumokon megmutatni megvitatni.

cgyoerfi | 2014-07-13 20:23 Myko részére

 Igen én is hasonlóra várok egy első tulajdonostól vezett szervízzel, magyartól! Leg azt tudom micsoda. Átérzem, sok agyalás, idegeskedés, de még semmi.

 

140 Dizel?! Hát persze :):)

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Mazda RX-8 2002-2012.

Ajtók száma:  2+2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4430/1770/1340 mm

Tengelytávolság: 2700 mm
Ülések száma:   4
Hengerelrendezés: 

Kéttárcsás wankel elvű motor  
Bolygódugattyúk száma: 2
Motorbeépítés:   elöl, hosszában

Szívómotor, szekvencionális befecskendezés

Sebességfokozatok száma: 5, vagy 6 kézi 
Kamratérfogat (cm3):   2 x 654 = 1308   
Sűrítési viszony: 10,0:1    
Változó hosszúságú szívócső rendszer
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 192 (141)/7000, illetve 231 (170)/8200 
Nyomaték (Nm / 1 min): 220/5000, illetve 211/5500

Gyorsulás 0-100 km/h: 7,2 és 6,4 mp.

Végsebesség: ~223, és ~235 km/h

Több autó