2025. Január 11. Szombat - Ágota
Mazda3
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
A hengerfal olajháztartása, kenése.
Mazda2 Show autók.
Mazda 3 MPS KW futómű tuning.
MOTOROLAJ 5-10.
Grammok, grammok, kilogrammok...
Friss topikok:
Mazda szerviz előélet lekérdezése Kérdések Mazdáról a szakértőnek Mazda5 Mazda3 Még több fórum téma
Mazda3 MPS BL 2009-
Ajtók száma: 5
Ülések száma: 5
Hossz./szél./mag.: 4505/1770/1460 mm
Tengelytávolság: 2640 mm
Hasmagasság: 145 mm
Saját tömeg: 1460 kg
Légellenállási együttható: 0,32 cw
Hengerelrendezés: soros
Turbófeltöltő.
Hengerszám: 4
Motorbeépítés: elöl, keresztben
Nagynyomású, közvetlen benzin befecskendezés.
Sebességfokozatok száma: 6
Lökettérfogat (cm3): 2261
Furat / löket (mm): 87,5 / 94
Sűrítési viszony: 9,5:1
Hengerenkénti szelepszám: 4
Szelepvezérlés típusa: változtatható Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 260(191)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min): 380/3000
Gyorsulás 0-100 km/h: 6,1 mp.
Végsebesség: 250 km/h
Több autó
mazda-auto.hu | 2013-09-13 09:04 KOMA2 részére
Bármelyik hivatalos(!!!) Mazda szervizben végeznek garanciális javítást
KOMA2 | 2013-09-12 19:21 mazda-auto.hu részére
Igen jól tetszik érteni, minden újraindításkor indul a rádió is.
Szóval nem csak oda mehetek ahol vettem a gépkocsit?
expanzio | 2013-09-12 15:59
x
erdosg | 2013-09-12 09:09 mazda-auto.hu részére
Értem, köszönöm. Tehát üzemszerű... eleinte arra gyanakodtam, hogy a láncos motorvezérlés miatt lehet, talán hidegen nem jutott még el mindenhova (pl. láncfeszítő) a kellő mennyiségű és viszkozitású kenőanyag... de ezek szerint ennek így kell működnie. Eddig francia autóim voltak (Citroen Xantia, Renault Laguna), de ott ilyet nem tapasztaltam... ezért "ijedtem meg" kicsit.
Bár írja, hogy orvosolható a jelenség a dugattyú cseréjével, de ahogy olvastam a véleményét, ez is csak ideig óráig oldaná meg a hangot, hiszen maga működés okozza a zajt.
Köszönöm a válaszát, további szép napot kívánok!
mazda-auto.hu | 2013-09-12 08:18 mazda-auto.hu részére
...és szélsőséges viszkozitásoktól eltekintve motorolajtól független.
mazda-auto.hu | 2013-09-12 08:17 erdosg részére
Mivel alapjáraton nem hallható, de kisebb terhelésre azonnal, és csak hidegen, így valószínűleg a dugattyúk oldalváltási zaja hallható. Ez a szívóoldali örvényszelep kivezérlésével pontosabban megállapítható.
Ilyen üzemállapotban lassabb az égés, viszont nagyobb a hézag a dugattyúk, és a hengerfal között. A dugattyúk az egyenetlen égés miatt megbillenhetnek, és ez okozza a zajt. Kizárólag a dugattyúk cseréjével orvosolható a dolog, ha valóban erről van szó. Egyébként műszakilag nem minősül károsnak a jelenség. Üresben, alapjáraton, a világítás, klíma és egyéb fogyasztók kikapcsolásával 60C fokos vízhőmérséklet elérését megvárva el lehet kerülni a kellemetlen zajt.
mazda-auto.hu | 2013-09-12 08:08 KOMA2 részére
Ha új az autó, akkor garanciális, így bármelyik hivatalos Mazda márkaszervizben ingyen megnézik, mi okozza a jelenséget.
Jól értem, hogy hiába van kikapcsolva a rádió gyújtáson, a következő indításnál magától bekapcsol?
erdosg | 2013-09-12 07:55 mazda-auto.hu részére
T. Szakértő!
Nagyon köszönöm a megnyugtató válaszát, a cikkeket is elolvastam, igen hasznosak!
Még egy kérdésem lenne a kocsimmal kapcsolatban: (2004-es 1,6 benzines 3-as)
Indításkor hidegüzemben az első 15-20 mp-ben eléggé kerregős, dízeles hangja van a motornak. Alapjáraton nem, de kisebb gázadásra már igen. Az említett 15-20 mp után már nem "csörög". Érdeklődnék, hogy esetleg ez normálisnak tekinthető, vagy valamely alkatrész már erősen kopott? Esetleg az olajjal lehet összefüggésben? (a szervizkönyv szerint Castrol 5w-40-es olaj van benne) A kocsiban 140e km van.
Köszönöm válaszát előre is!
KOMA2 | 2013-09-11 14:44 mazda-auto.hu részére
Igen gyári, gyárilag beépített rádióról és vele egybe épített navigációról van szó. Új az autó.
A készüléket ki lehet kapcsolni a gombjával, csak az zavar, hogy a motor indításával egy időben azonnal indul a rádió is. Kellemetlen mikor hangosan és akaratlanul megszólal.
mazda-auto.hu | 2013-09-11 12:09 pepsi részére
Hangsúlyozom, ezek nem csavarok, hanem nagy tányéralátétek belülre, a féltengely és a kerékagy közé. Erre elsősorban a csavaros (központi csavar) rögzítésű féltengelyek esetében lehet szükség. A későbbi autókon már nagyméretű anyával rögzített féltengelyek nem szoktak elmozdulni.