2025. Március 3. Hétfő - Kornélia

Mazda3

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


Lexi-sama | 2011-04-06 20:16

Biztos köze van a gumicseréhez. Szerelve lettek a gumik, vagy felnin voltak?

mazda-auto.hu | 2011-04-06 16:18 Vik8 részére

Még ha ezek közül lehetne is egy (esetleg féltengely), miért csak a gumicsere után? Tehát kizárható, amennyire ez így a távolból kijelenthető..

Vik8 | 2011-04-06 13:12 mazda-auto.hu részére

Köszi szépen a választ!

Ha nem is teljességgel, de akkor gondolom kizárható, hogy esetleg kerékcsapágy, féltengely, lengéscsillapító esetleg kormánymű hibája okozhatja ezt?

mazda-auto.hu | 2011-04-06 12:12 Vik8 részére

A felni és az agy közötti szennyeződés, rossz centrírozás, szálszakadt gumi, bármelyik lehet.

Vik8 | 2011-04-06 10:35

Sziasztok!

A hétvégén elvittem az autóm kereket cserélni (téli gumiról nyárira). Korábbról voltak nyári abroncsaim, és rendeltem hozzájuk gyári alufelniket, szóval a hétvégén összeszereltettem őket. Amikor a csere után elkezdtem járni az autóval (hétvégén még nem) észrevettem, hogy 105km/h sebességnél a kormány beremeg/-rázkódik. Továbbá, 90km/h sebességnél enyhe kanyarodáskor a kormány elfordításakor érezhetően remeg a kormány, akadozva fordul el - szinkronban a rázkódással. Ez utóbbi jelenség jobban érződik 30-40 km/h sebességnél. Én arra gondolok, hogy a kerekek centírozása nem sikerült megfelelően. Esetleg okozhatja-e más ezt a problémát?
A kerékcsere előtt ez a jelenség nem volt tapasztalható.

Előre is köszi a válasz(oka)t!

Üdv.!

Balázs | 2011-03-31 19:21

Sziasztok!

Le tudná írni nekem valaki, hogy kell szakszerűen leszedni az anyósoldali ajtókárpitot? Nem szeretnék semmilyen bolhát vagy klipszet letörni......
Előre is köszönöm!
Üdv

mazda-auto.hu | 2011-03-31 08:43 peti007 részére

Egyes Mazda3-asokban a féltengely rögzítése kilazulhat a kerékagyban, viszont ez nem annyira surrogó hangban jelentkezik, és nem csak az első elinduláskor hallható.

peti007 | 2011-03-30 23:25 nemesacel részére

Én is nemrégiben vásároltam egy 2004-es 1.6-os dízel 3-ast és én is felfigyeltem a 20km/h környékén jelentkező "surrogó" hangra, valamint érzem a gázpedálon keresztül, hogy valami súrlódik, de mindez csak egyszer fordul elő elindulás után, menet közben nem. Más fórumon olvastam, hogy a féltengely okozhat ilyesmit és nem egyedi eset a 3-asnál, már ha tényleg ugyan ez a jelenség.

Kedves mazda-auto.hu! Tudnak hasonló jelenségről?

peti007 | 2011-03-30 23:25 nemesacel részére

Én is nemrégiben vásároltam egy 2004-es 1.6-os dízel 3-ast és én is felfigyeltem a 20km/h környékén jelentkező "surrogó" hangra, valamint érzem a gázpedálon keresztül, hogy valami súrlódik, de mindez csak egyszer fordul elő elindulás után, menet közben nem. Más fórumon olvastam, hogy a féltengely okozhat ilyesmit és nem egyedi eset a 3-asnál, már ha tényleg ugyan ez a jelenség.

Kedves mazda-auto.hu! Tudnak hasonló jelenségről?

mazda-auto.hu | 2011-03-24 11:42 vbbalazs részére

Ha valaminek megváltozik a hangja, annak oka van. Egy Mazda szervizben viszonylag egyszerűne ellenőrizhető a benzinnyomás. Persze ez nem minden, mert lehet egy még megfelelő nyomást bizosító szivattyú (pumpa) is adhat hangot (tehát cserélni kell), illetve elképzelhető, hogy valami gátolja a szivattyú munkáját, és nem a szivattyúval van gond.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Mazda3 MPS BL 2009-

Ajtók száma:     5
Ülések száma:     5
Hossz./szél./mag.: 4505/1770/1460 mm

Tengelytávolság: 2640 mm

Hasmagasság: 145 mm

Saját tömeg: 1460 kg

Légellenállási együttható: 0,32 cw

Hengerelrendezés:  soros

Turbófeltöltő.   
Hengerszám:     4
Motorbeépítés:   elöl, keresztben

Nagynyomású, közvetlen benzin befecskendezés.

Sebességfokozatok száma: 6 
Lökettérfogat (cm3):     2261
Furat / löket (mm): 87,5 / 94   
Sűrítési viszony:  9,5:1   
Hengerenkénti szelepszám:     4
Szelepvezérlés típusa:   változtatható Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     260(191)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min):     380/3000

Gyorsulás 0-100 km/h: 6,1 mp.

Végsebesség: 250 km/h

Több autó