2025. Április 24. Csütörtök - György

Mazda3

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


peti007 | 2011-03-30 23:25 nemesacel részére

Én is nemrégiben vásároltam egy 2004-es 1.6-os dízel 3-ast és én is felfigyeltem a 20km/h környékén jelentkező "surrogó" hangra, valamint érzem a gázpedálon keresztül, hogy valami súrlódik, de mindez csak egyszer fordul elő elindulás után, menet közben nem. Más fórumon olvastam, hogy a féltengely okozhat ilyesmit és nem egyedi eset a 3-asnál, már ha tényleg ugyan ez a jelenség.

Kedves mazda-auto.hu! Tudnak hasonló jelenségről?

mazda-auto.hu | 2011-03-24 11:42 vbbalazs részére

Ha valaminek megváltozik a hangja, annak oka van. Egy Mazda szervizben viszonylag egyszerűne ellenőrizhető a benzinnyomás. Persze ez nem minden, mert lehet egy még megfelelő nyomást bizosító szivattyú (pumpa) is adhat hangot (tehát cserélni kell), illetve elképzelhető, hogy valami gátolja a szivattyú munkáját, és nem a szivattyúval van gond.

mazda-auto.hu | 2011-03-24 11:38 nemesacel részére

Elképzelhető, hogy az ABS motorja adja a hangot, de ezt így látatalanban nem lehet kijelenteni.

vbbalazs | 2011-03-24 09:54

Tisztelt Szervíz!

Mazda 3 benzin 1.4 üzemanyag szivattyúval kapcsolatos tapasztalatra lennék kíváncsi. Azt vettem észre, hogy gyújtás ráadásakor a szokottnál hangosabb hang hallatszik. Lehetséges, hogy elromlott/elromlik. Alapjáraton is hallható hang. Teljesítménycsökkenést rángatást nem tapasztaltam mostanában, régebben és talán egyszer fordult olyan elő, hogy egyet menet közben rángatott, de annak nem tulajdonítottam nagy jelentőséget, mert utána minden rendben volt. Válaszát előre is köszönöm.

nemesacel | 2011-03-23 16:19

Tisztelt Szervíz!

Van egy 2008-as nemrég vásárolt 3-as mazdám, ami minden motorindítás és elindulás után ad egy surrogó hangot (gázpedálon mechanikailag érezni is lehet valamit), mikor eléri a 20km/h-t. Tudnának segíteni, mi okozza, illetve komoly probléma-e?
másik kérdés, hogy a váltó picit nyikorog váltáskor: mekkora ráfordítással lehetne-ezt orvosolni, érdemes emiatt szervízbe vinni? (Az autóra elveszett a garancia)

mazda-auto.hu | 2011-03-22 14:06 vbbalazs részére

A Ferodo nem rossz márka, de egy formán belül több különböző anyagú betétet is árulnak-árulhatnak, így nem lehet általánosítani. A gyári tárcsákhoz elsősorban gyári betéteket ajánlok, hétköznapi használat esetén.

mazda-auto.hu | 2011-03-22 14:05 ivicze részére

A két literes lehetett volna az alternatíva. Valahol egyszer olvastam, hogy az USA napi gépkocsi üzemanyag felhasználása valami kimondhatatlanul nagy számú literrel lenne kavesebb, ha minden autó jól beállított guminyomással járna. Éppen ezért tervezik, hogy hamarosan kötelező lesz minden új autóban a nyomásszenzor, mely tájékoztatja a vezetőt, ha csökken a nyomás a gumikban.

vbbalazs | 2011-03-22 13:03

Tisztelt Auto-Expanzió.

Azt szeretném kérdezni, hogy Mazda 3-as első fékbetétcsere esedékes, és milyen típusú ajánlott, illetve a Ferodo típus megfelelő-e?

ivicze | 2011-03-22 12:32 mazda-auto.hu részére

Köszönöm.
Hát igen, kár, hogy csak 1.6 benzinest importálnak.. Na mindegy majd lassabban megyek és rendszeresen ellenőrzöm az említett tényezőket.

mazda-auto.hu | 2011-03-22 08:49 ivicze részére

Igazság szerint ha rendszeresen ilyen sebességtartományban van használva az autó, akkor nagyobb motor célszerűbb választás lett volna. Téligumi, nem megfelelő guminyomás, felesleges klíma használat (automatán is be-be kapcsolgat) például jelentősen növelheti a fogyasztást.
Számottevően nem fogja módosítani a fogyasztást a nagyobb oktánszámú üzemanyag, de a motornak valamivel előnyösebb.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Monteverdi Hai 450 SS 1970.

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4343, 1788, 1021 mm

Tengelytávolság: 2548 mm

Hasmagasság:

Gumiméret elöl: 205/70-15

Gumiméret hátul: 225/70-15

Saját tömeg: 1247 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok (Chrysler Hemi)

Szelepek száma: 16

Furat/löket: 107,95/ 95,2 mm

Sűrítési viszony: 10,25 : 1   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt, hosszában

Tüzelőanyag ellátás: Dupla négytorkú karburátorok

Sebességfokozatok száma: 5 (kézi ZF)

Hajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3):     6974    
Szelepvezérlés típusa:  
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     450 (335,6) / 5000
Nyomaték (Nm / 1 min):     664/ 4000

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,9 mp

Végsebesség: 290 km/h

Több autó