2025. Április 24. Csütörtök - György
Mazda3
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
MOTOROLAJ 1-4.
MOTOROLAJ 5-10.
Mazda3 teszt.
Tisztább égés, kisebb fogyasztás, kevesebb korom, és lerakódás. ECO-TAK.
Mazda 3 Sedan 2014.
Friss topikok:
Mazda szerviz előélet lekérdezése Mazda3 Mazda3 (minden ami szerviz) Kérdések Mazdáról a szakértőnek Még több fórum téma
Mazda Furai
Ajtók száma: 2
Hosszúság, szélesség, magasság: 4563, 1956, 977 mm
Tengelytávolság: 2790
Ülések száma: 2
Háromtárcsás RE20B alapú wankel elvű motor
Bolygódugattyúk száma: 3
Motorbeépítés: középen hosszában
Szívómotor
Sebességfokozatok száma: 6 fokozatú félautomata.
Kamratérfogat (cm3): 3 x 654 = 1962
Változó hosszúságú szívócső rendszer
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 450/9000
Nyomaték (Nm / 1 min): nincs adat
Gyorsulás 0-100 km/h: <4 mp
Végsebesség: ~290 km/h
Az egyetlen működő példány a TopGear showműsor epizódjának készítése közben 2008-ban kiégett.
Több autó
Vik8 | 2011-03-03 09:39 mazda-auto.hu részére
Köszönöm szépen a kimerítő választ!
mazda-auto.hu | 2011-03-02 14:36 Vik8 részére
Lassabban melegszik fel, így később kezdi meg működését. Valójában az oxigén szenzor feladata, hogy a káros gázok semlegesítése szempontjából a katalizátor számára "beállítsa" a legmegfelelőbb benzin/levegő keverék arányt, viszont az oxigén szenzor sem működik amíg nem melegszik fel 300-400C fokra. Eddig a hőmérsékletig dúsabb keverékkel futhat a motor, viszont kevesebbel, mert az alapjárat biztosításához nem kell sok benzin. Tehát igaz, hogy hamarabb melegszik fel a rendszer ha elindulunk, de több benzin is kerülhet bele addig, ráadásul a nagyobb gázsebesség nagyobb eséllyel juttatja el odáig a benzint a csőben. Ettől függetlenül ritka, hogy a katalizátorba káros mennyiségű tüzelőanyag jut, ha jó a vezérlés.
Vik8 | 2011-03-02 14:13 mazda-auto.hu részére
Köszönöm szépen a választ!
Annyit szeretnék még a témával kapcsolatban kérdezni, hogy az alapjárati melegítés mennyire árt a katalizátornak (azt hallottam, hogy nem tesz neki jót)?
Köszönettel!
mazda-auto.hu | 2011-02-28 15:49 Vik8 részére
Nem kopik a motor alapjáraton, ilyenkor minimális az alkatrészek terhelése. Egyedül a túl alacsony alapjárat lehet problémás, de ezeknél a vezérlési rendszereknél már nem jellemző.
Egy két perces alapjárati melegítés után elindulva és óvatosan hajtva viszont gyorsabban melegedne a motor, de sajnos kevés útszakaszon valósítható meg a zavartalan és finom bemelegítős vezetés, ezért szoktuk inkább az alapjáratot javasolni.
mazda-auto.hu | 2011-02-28 15:47 Vik8 részére
Nem kopik a motor alapjáraton, ilyenkor minimális az alkatrészek terhelése. Egyedül a túl alacsony alapjárat lehet problémás, de ezeknél a vezérlési rendszereknél már nem jellemző.
Egy két perces alapjárati melegítés után elindulva és óvatosan hajtva viszont gyorsabban melegedne a motor, de sajnos kevés útszakaszon valósítható meg a zavartalan és finom bemelegítős vezetés, ezért szoktuk inkább az alapjáratot javasolni.
mazda-auto.hu | 2011-02-28 15:42 ssymon részére
Lehet, hogy a gázpedál potenció méterre rosszul van kalibrálva, de ezt így innen nem lehet megállapítani.
Vik8 | 2011-02-28 15:01
Sziasztok!
Azt szeretném megkérdezni, és bocsánat, ha túl nyilvánvaló dologgal kapcsolatban kérdezek, hogy télen, hideg indításkor mi az a megfelelő, megengedhető időtartam, mely alatt a motort alapjáraton lehet járatni hogy melegedjen indulás előtt?
Egyik ismerősöm azt mondta, hogy nem használ a motornak, ha hosszabb ideig (7-10 perc) járatva van a motor a hidegben indulás előtt, mert az jobban kopik. Továbbá hozzátette, hogy 1-2 perc után célszerű elindulni vele. Azt eddig is tudtam, hogy a legnagyobb kopást a hideg indításkor szenvedi el a motor. Na de, alapjáraton járatva a motort, hogy felmelegedjen a hidegben, ez is komoly kopást eredményez?
ssymon | 2011-02-25 20:30
Egy valamit szeretnék megkérdezni, mert már régóta foglalkoztat a dolog. A főnököm dieseles autóját vezetve - ami nem mazda - azt tapasztalom, hogy amint hozzáérek a gázpedálhoz mindjárt reagál rá, ergo jóval könnyebb volt vele megindulni. Az én járgányomnál (3-as diesel) az elektromos gáz pedál csak egy kb. 1 cm-el beljebb érzékel. Rákötöttem laptopra, ahol a %-os mutató is azt jelzi, hogy az elején meg van az a "késés". Egy ismerős autószerelő erre azt mondta, hogy a motor vezérléséből adódik a jelenség. Ez mindegyik dieseles 3-asnál így van, vagy valami hiba lehet? Lehet-e a gézpedált javítani, vagy tilos hozzányúlni és csere, vagy teljesen normális jelenség ez? Nagyon köszi!
mazda-auto.hu | 2011-02-24 08:37 ssymon részére
A motor működése szempontjából nincs igazán jelentősége. A rezgések csillapításának elsődleges célja, hogy távol tartsuk azokat a karosszériától, illetve az utastértől. Nyilván valamennyi jelentősége van a motorrra "akasztott" csövek, kipufogórendszer, vezetékek stb. kisebb mechanikai terhelésében, de ez a gyári jó állapotú gumibakokkal sem jelentős. Érdemes kipróbálni, mekkora zajt gerjeszt az utastérben ha pl. a járó motort és a doblemezt egy fémrúddal, csővel összekötjük (csak kézzel rányomva).
ssymon | 2011-02-23 20:37
Bár, amit szétszedett a srác a youtube-on, abban nem volt sem gáz, sem olaj. Engem igazából az érdekelne, hogy ha a motor nem rázkódik annyira, nem billen akkorát, jobb lesz a motornak? Esetlegesen nem terheli-e a futóművet nagyobb mértékben, még csillapítással is?
Mégegyszer köszi!