2025. Március 3. Hétfő - Kornélia
Mazda3
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
MOTOROLAJ 5-10.
Mazda logó történelem.
Még több Skyactiv váltó.
ALKATRÉSZ BÖNGÉSZDE, Mazda és más.
Mazda Toyota együttműködés, és Mazda8.
Friss topikok:
Mazda szerviz előélet lekérdezése Mazda3 (minden ami szerviz) Mazda3 Kérdések Mazdáról a szakértőnek Még több fórum téma
Lamborghini Countach QV 1985-1988.
Több autó
Ajtók száma: 2
Ülések száma: 2
Hosszúság, szélesség, magasság: 4170, 2000, 1070 mm
Tengelytávolság: 2500 mm
Hasmagasság: 105 mm
Hengerek: 12 henger V alakban 60°
Szelepek száma: 48
Motorbeépítés: hátsó tengely előtt hosszában
Szívómotor, karburátorok. (néhány késői USA verzió befecskendezővel)
Lökettérfogat (cm3): 5167
Furatxlöket (mm): 85,5x75 mm
Sűrítési viszony: 9,5:1
Teljesítmény (LE/ 1 min): 455 /7000
Nyomaték (Nm / 1 min): 501/5200
Sebességfokozatok száma: 5
Hátsókerékhajtás
Gyorsulás 0-100 km/h: 4,8 mp.
Gyártott darabszám: 610
Végsebesség: ~295-310 km/h
Vik8 | 2011-03-02 14:13 mazda-auto.hu részére
Köszönöm szépen a választ!
Annyit szeretnék még a témával kapcsolatban kérdezni, hogy az alapjárati melegítés mennyire árt a katalizátornak (azt hallottam, hogy nem tesz neki jót)?
Köszönettel!
mazda-auto.hu | 2011-02-28 15:49 Vik8 részére
Nem kopik a motor alapjáraton, ilyenkor minimális az alkatrészek terhelése. Egyedül a túl alacsony alapjárat lehet problémás, de ezeknél a vezérlési rendszereknél már nem jellemző.
Egy két perces alapjárati melegítés után elindulva és óvatosan hajtva viszont gyorsabban melegedne a motor, de sajnos kevés útszakaszon valósítható meg a zavartalan és finom bemelegítős vezetés, ezért szoktuk inkább az alapjáratot javasolni.
mazda-auto.hu | 2011-02-28 15:47 Vik8 részére
Nem kopik a motor alapjáraton, ilyenkor minimális az alkatrészek terhelése. Egyedül a túl alacsony alapjárat lehet problémás, de ezeknél a vezérlési rendszereknél már nem jellemző.
Egy két perces alapjárati melegítés után elindulva és óvatosan hajtva viszont gyorsabban melegedne a motor, de sajnos kevés útszakaszon valósítható meg a zavartalan és finom bemelegítős vezetés, ezért szoktuk inkább az alapjáratot javasolni.
mazda-auto.hu | 2011-02-28 15:42 ssymon részére
Lehet, hogy a gázpedál potenció méterre rosszul van kalibrálva, de ezt így innen nem lehet megállapítani.
Vik8 | 2011-02-28 15:01
Sziasztok!
Azt szeretném megkérdezni, és bocsánat, ha túl nyilvánvaló dologgal kapcsolatban kérdezek, hogy télen, hideg indításkor mi az a megfelelő, megengedhető időtartam, mely alatt a motort alapjáraton lehet járatni hogy melegedjen indulás előtt?
Egyik ismerősöm azt mondta, hogy nem használ a motornak, ha hosszabb ideig (7-10 perc) járatva van a motor a hidegben indulás előtt, mert az jobban kopik. Továbbá hozzátette, hogy 1-2 perc után célszerű elindulni vele. Azt eddig is tudtam, hogy a legnagyobb kopást a hideg indításkor szenvedi el a motor. Na de, alapjáraton járatva a motort, hogy felmelegedjen a hidegben, ez is komoly kopást eredményez?
ssymon | 2011-02-25 20:30
Egy valamit szeretnék megkérdezni, mert már régóta foglalkoztat a dolog. A főnököm dieseles autóját vezetve - ami nem mazda - azt tapasztalom, hogy amint hozzáérek a gázpedálhoz mindjárt reagál rá, ergo jóval könnyebb volt vele megindulni. Az én járgányomnál (3-as diesel) az elektromos gáz pedál csak egy kb. 1 cm-el beljebb érzékel. Rákötöttem laptopra, ahol a %-os mutató is azt jelzi, hogy az elején meg van az a "késés". Egy ismerős autószerelő erre azt mondta, hogy a motor vezérléséből adódik a jelenség. Ez mindegyik dieseles 3-asnál így van, vagy valami hiba lehet? Lehet-e a gézpedált javítani, vagy tilos hozzányúlni és csere, vagy teljesen normális jelenség ez? Nagyon köszi!
mazda-auto.hu | 2011-02-24 08:37 ssymon részére
A motor működése szempontjából nincs igazán jelentősége. A rezgések csillapításának elsődleges célja, hogy távol tartsuk azokat a karosszériától, illetve az utastértől. Nyilván valamennyi jelentősége van a motorrra "akasztott" csövek, kipufogórendszer, vezetékek stb. kisebb mechanikai terhelésében, de ez a gyári jó állapotú gumibakokkal sem jelentős. Érdemes kipróbálni, mekkora zajt gerjeszt az utastérben ha pl. a járó motort és a doblemezt egy fémrúddal, csővel összekötjük (csak kézzel rányomva).
ssymon | 2011-02-23 20:37
Bár, amit szétszedett a srác a youtube-on, abban nem volt sem gáz, sem olaj. Engem igazából az érdekelne, hogy ha a motor nem rázkódik annyira, nem billen akkorát, jobb lesz a motornak? Esetlegesen nem terheli-e a futóművet nagyobb mértékben, még csillapítással is?
Mégegyszer köszi!
ssymon | 2011-02-23 20:23
Azon a bizonyos oldalon (nem tudom reklámnak számít-e, lehet-e ide leírni, e-bay) úgy kerestem rá, hogy "engine damper". Szerintem olyan, mint a lengéscsillapító, csak itt bent a motortérben a rezgést csillapítja. A toronycsapágy környékén kell rögzíteni, a másik felét a motorhoz. Hogy gázos-e vagy olajos nem tudom. Egyre inkább kedvet kaptam hozzá, csak előtte minél több véleményt akarok hallani. Köszi!
mazda-auto.hu | 2011-02-22 08:06 Krizsi részére
Ha az előlapon fel van tüntetve az MP3 felírat, akkor le kell játszania az ilyen formátumban írt lemezeket. Ha az előlapon (középkonzol) nincs MP3 felírat, akkor csak szétszedés útján deríthető ki, hogy milyen CD egység van az autóban.