2025. Február 24. Hétfő - Mátyás

Mazda3

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


Pet | 2016-08-24 15:01

Tisztelt Szakértők!

Kocsim Mazda3 Sport 1.4i TE (2007) kb. 102.000 km-rel (kb. 97.000-rel került hozzám). A problémám, hogy álló helyzetben (mindegy, hogy jár-e a motor vagy sem), az egyes fokozatot (de a többit is) csak nagy erővel lehet kapcsolni (ha mégis beveszi, akkor is akad a váltó). Próbáltam két tüneti kezelést, de egyik sem vált be: 1. kikuplungolni, s utána betenni egyesbe, de nem változott semmi 2. más fokozatba tenni az egyes előtt, de ugyanúgy szorul a többi fokozatban is. Haladó kocsinál viszont a fokozatokat vajpuhán veszi (az egyest is, ha kicsit mozgásban van az autó). A váltóolaj 100.000 km-nél lett cserélve, de nem javult a helyzet (előtte is fenn állt). A kuplung valószínűleg már kicsit kopott (fent fog), de nem csúszik meg (szakszervízben azt javasolták, járjak vele, míg nem csúszik meg). Mi lehet a probléma oka? Kuplung? Szinkrongyűrű? Váltórudazat/váltóbowden? Köszönöm a segítséget!

peti007 | 2016-08-24 08:13

Kedves szakértők!
2004-es 4 ajtós Mazda 3 1.6 CD TX-re felszerelhető 6,5Jx15” ET40-es alufelni? A különböző internetes adatbázisokban hol szerepel, hol nem ez a méret. A gyári füzetben pedig nincsenek benne a használható felni méretek. A gyári lemezfelni 6x15 ET52,5.

ungyi | 2016-08-23 18:31

Tisztelt Mazda!

2010-es, 1.6-os benzines  sedánom világítása nagyon gyatra, a kezdetetktől! Kérem, mondják meg, hogy milyen izzóval szabad helyettesíteni az eredeti gyárit, ami még nem teszi tönkre a foncsort és üzemszerűen lehet használni, de a gyári izzónál azért jobb!! Köszönöm szépen!

Kömi | 2016-08-20 23:38

Sziasztok
EGR szelep milyen hibakódot hagy ha nem jól működik, kiolvasásnál látni ha pl. leragadt a szelep? Ritkán tapasztalom hogy állandó sebességről gázra lépéskor nem történik semmi csak tartani tudja a tempót de gyorsítani nem. Majd pár 5-10 másodperc után visszatér az erő.
EGR szelep leragadásra gondolok. Hasonló tapasztalat valakinél?

EGR tisztítás megoldható házilag ill. jobb lehet tőle?
Köszi előre is. Az autó 2004-es 1.6D

 

 

Kömi | 2016-08-20 23:02 marwell részére

Az a hang az ABS öntesztjének a hangja.

Pet | 2016-08-17 09:55 Pákító részére

Személyes tapasztalatom némiképp eltér. Ugyanilyen típusú autóba ültem át idén 1.3 Swift (2005) után, annak pont az ellentéte: úgy érzem, hogy alacsony fordulaton nyomatékos, magas fordulaton viszont nem jön meg az ereje (mintha dízel lenne ahhoz képest). Megtorpanást viszont sosem tapasztaltam, a gázreakciója jónak tűnik (a gyorsulás persze jóval elmarad a Swiftétől :) Persze ez viszonyítás kérdése, miből ül át az ember (sosem vezettem 1.4-nél nagyobb kocsit).

marwell | 2016-08-15 14:22

Tisztelt szakértő.

Egy korábban feltett kérdésemet tenném fel újra, mivel, mint kiderült mégsem oldódott meg.

2006-os évjáratú 1.6 diesel mazda 3nál tapasztalom a következőt:

- indítás után amikor legelőször elérem a 20km/h sebességet egy furcsa hang hallatszik a motortérből. Ez a hang olyan mintha fém csúszna fémen. Ezután ha ismét elindulok pl lámpánál és elérem ugyan ezt a sebességet akkor már nincs ez a hang.  Viszont ha leállítom az autót és újraindítom, akkor megint van. Olyan mintha nem lenne valahol megfelelő a kenés. Van esetleg tippje, hogy mi okozhatja és hogyan orvosolható? Ha lassan közelítem a 20 km/h-t, pl sokáig vurulok 10,környékén akkor nem olyan intenzív ez a dolog.

mazda-auto.hu2 | 2016-08-12 16:01 cspeter részére

A KD45-ös biztos nem, de valószínűleg a másik sem.

Egyébként is komoly áruk van, mert a 9965-ös bruttó 85.887.-Ft/db, A KD-s pedig 55.791.-Ft/db.

mazda-auto.hu2 | 2016-08-12 15:57 Pákító részére

Valószínű a kisebb motor miatt.
 A benzineseknél ez előfordul.

Kormi | 2016-08-03 15:31 peti007 részére

Szia! Köszönöm a választ! Megoldotta a problémát :) Rossz volt az akku, és cseréltem. Közvetlenül utána tapasztaltam. De most már szuperül működik :) Köszönöm!

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Lamborghini Countach QV 1985-1988.

Ajtók száma:  2
Ülések száma: 2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4170, 2000, 1070 mm

Tengelytávolság: 2500 mm

Hasmagasság: 105 mm
Hengerek:  12 henger V alakban 60°

Szelepek száma: 48 
Motorbeépítés:  hátsó tengely előtt hosszában

Szívómotor, karburátorok. (néhány késői USA verzió befecskendezővel) 

Lökettérfogat (cm3):   5167

Furatxlöket (mm): 85,5x75 mm  
Sűrítési viszony: 9,5:1    
Teljesítmény (LE/ 1 min): 455 /7000 
Nyomaték (Nm / 1 min): 501/5200

Sebességfokozatok száma: 5

Hátsókerékhajtás

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,8 mp.

Gyártott darabszám: 610

Végsebesség: ~295-310 km/h

Több autó