2025. Április 21. Hétfő - Konrád

Mazda3 (minden ami szerviz)

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


tommi | 2010-04-27 11:00

Megtudtam néhány dolgot az utólagos xenon szabályozásáról. Az teljes mértékben igaz, amit mazda-auto írt a műszaki feltételekről. Viszont a rendőr nem veheti el a helyszínen a forgalmi engedélyt. A helyszíni bírság, vagy a feljelentés az ő döntésén múlik. Ami viszont érdekes: ha valaki nagyon ellenkezik (és a rendőr ezt nem veszi jó néven), akár vissza is tarthatja az autót és műszaki szakértőt rendelhet ki. Ennek a költségét természetesen az autó tulajdonosa fizeti, feltéve, ha tényleg szabálytalan az izzó. Én úgy gondolom, hogy ez eléggé szélsőséges eset, de nagy szívás lehet, ha erre egy-két napot is várni kell. Másik eshetőség, hogy a helyszínen kiszerelteti az izzót és bizonyítékként lefoglalja.

tommi | 2010-04-27 07:29 mazda3sk részére

Amíg nem muszáj, nem bontatom meg; szervízbe meg hiába vinném, mert melegen ez a jelenség nincs (vagy ott kellene hagyni, hogy másnap reggel hallgassák meg).
Ha esetleg romlik a helyzet és kiderül a probléma oka, megírom.

mazda3sk | 2010-04-26 22:37 tommi részére

Szia, azt hiszem, nalam is ugyanez a problema jott elo, ha megtudod mi a gond megirnad? Koszi.

mazda3sk | 2010-04-26 22:35

Hello, az lenne a kerdesem, hogy milyen olajat ajanlotok 2005-os, 120 000 km-t futott 1.6 benzin Mazda3-ba? Gyartonak, tipusnak is orulnek, legutobb Helix 5w-30-at toltottek bele a helyi markaszervizben. Koszi.

tommi | 2010-04-22 10:18

Mindenesetre köszönöm a választ.

mazda-auto.hu | 2010-04-22 07:49 tommi részére

A szelephézag probléma általában alapjáraton is jól hallható, de egyébként a Mazda3 1,6 motorja nem hidraulikus szelephézag kiegyenlítésű, hanem hézagoló lapkás állítású. Nem tudjuk innen megítélni a hang jellegét.

tommi | 2010-04-21 18:57

Hello Mazda-auto!

3-as (1.6 benzin) Mazda motorja hideg indítás után 2000 környékén - nem padlógázas - gyorsításnál dízeles, kerepelő hangon szól. Ez kb. fél perc után megszűnik. Az autóban még 60000 km sincs. Lehet, hogy a hidrotőke a végét járja?

mazda-auto.hu | 2010-04-19 11:28 tommi részére

Igen, egyes körülmények esetén optimálisabb kenést tud biztosítani.

Igen, sajnos az utólagos xenon-ért, ha nincs szintező és lámpamosó, akár már a rendszámot is "leveszik". Csak próba után derül ki, hogy melyik izzó mennyit bír. Egyébként állandó világításos autókhoz van olyan elektronikánk mely védi a tompított izzókat a feszültség ingadozásától, hiszen ez az ami miatt gyakoribb az izzó kiégés.

tommi | 2010-04-19 10:56

Még egy hozzászólás, bár nem szerviztéma. Mostanában egyre több fórumon olvasom, hogy a rend őrei rászálltak az utolagos xenonra. Bár szerintem egy jól beállított xenon semmivel sem vakítóbb (a vetítőlencsés lámpákban!) mint egy holdat világító halogén, de tudnátok ajánlani valamilyen nagyobb fényerejű halogént (csak hogy a közeg ne tudjon belekötni)? Én pl. a Tungsram Megalight Ultra nevű izzót néztem. Mennyi lehet az élettartama?

tommi | 2010-04-19 10:49

Hello Mazda-autó!

Az utolsó kötelező szervizen a szerviz 10W-40-es olajat töltött a motorba (1.6 benzin). Bár az autó könyve szerint jó, legközelebb célszerűbb lenne 5W-30-as olajat használni?

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Lamborghini Murcielago LP670-4 Superveloce 2009

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2+2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4705, 2058, 1135 mm

Tengelytávolság: 2665 mm

Hasmagasság:       mm

Légellenállási együttható:

Saját tömeg: 1565 kg
Hengerelrendezés:12 henger, 60 fokos V alakban.

Szelepek száma: 48

Furat/löket: 88 / 89 mm

Sűrítési viszony: 11,0:1   
Motorbeépítés:  Hátsó tengely előtt hosszában, középen

Benzin befecskendezés

Sebességfokozatok száma: 6 automata 

Négykerék-hajtás
Lökettérfogat (cm3):  6496    
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):   670,2 (492,9)/ 8000
Nyomaték (Nm / 1 min):     660/ 6500

Gyorsulás 0-100 km/h: 3,3

Végsebesség: 337 km/h

Összesen 350 darab készült.

Több autó